Ritmul copilului- psiholog pe forum?

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns buciurlerica spune:

Dragi mamici, eu va citesc cu atentie si interes pe fiecare, si va multumesc la toate. De la fiecare am de invatat cate ceva. Mi-am dat seama ca tonul mesajului pe unele v-a dus cu gandul la o problema medicala. Eu zic, ca mama, ca nu este, ca mai degraba tine de lipsa motivatiei, de nematurizare, de obisnuinta, de rasfat, de neintelegerea notiunilor "trebuie" si " a te grabi", si o fragmentare in concentrare atunci cand desfasoara o activitate. Din pacate scoala este un pic mai grea si cam prea serioasa de la bun inceput-clasa I , clasa se pare ca este f.buna, invatatoarea impune un ritm alert si trebuie sa se tina de el.Invatatoarea este multumita de copil doar un repros- ritmul.
Acum pentru ca m-ati intrebat de pasiuni, pentru a gasi solutii privind motivatia, deocamdata, cat am observat eu, nu se intrevede ceva. Ii place sa se uite la tv, la un anume canal de copii care mai degraba se adreseaza celor peste 10 ani sau mai mult.Ii plac papusile dar fara a se atasa de vreuna in mod special si fara a dezvolta un joc mai elaborat cu ele. De fapt, singura nu prea se joaca.Ii plac jocurile cu noi parintii in care trebuie sa fim personaje din filmele vazute de ea, si sa dam replicile spacifice.Ii plac povestile sa i le citesti, si mai nou o punem sa citesca ea-partial, reviste si filme cu printese.In activitati practice, desenat, colorat decupat, modelat este mai neindemanatica si nu constituie o placere.Daca nu ai timp sa te joci cu ea atunci isi da drumul la tv, pe canalul preferat.
De ceva vreme am observat o adevarata atasare de niste obiecte- panglici colorate-rafie, cu care decoram cadoul sau legam pachetul cu flori.
Se "joaca" cu acestea, cum are un moment de relaxare le cauta. Si cand se uita la tv este tot cu asa ceva in mana, la masa, la w.c.Se supara daca i le iei sau le arunci. O surprind uneori cand e singura dezvolta dialoguri imaginare cu "funditele" in mana. Parca aceste obiecte o ajuta sa viseze sau o relaxeaza.Cand o intrerupi este evident nemultumita.
Mai adaug ca este un copil timid, lipsit de curaj, de indrazneala, care nu prea are initiativa, si asteapta ca celalat sa faca primul pas. Daca acest lucru se intampla isi face curaj, si se adapteaza.
Acasa, este exact invers. face cu parintii, bunica, bona ce nu poate sa faca cu strainii-adulti sau copii.Daca un copil ii face sau spune ceva urat, rau, nu are replica,decat ocazional nu indrazneste sa spuna invatatoarei.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Iasmin08 spune:

buciurlerica, am citit cate ceva din ceea ce ai postat la scoli, gradinite,etc. Pai 25-30 de probleme intr-o singura ora de matematica mi se pare extrem de mult. Cu atat mai mult cu cat sunt copii care greu isi insusesc scrisul... Pai cred ca si eu as avea probleme cu transcrierea si rezolvarea a 30 de probleme in 45 de minute (ca atat e ora la clasa I), daramite fetita ta. Cat despre neindemanare, mie mama imi spunea acasa ''doua maini stangi". Se tot intreba ce am sa fac in viata. Ei, bine fac. Cresc si copil, am si servici, si casa, bucataresc zilnic. Da-i timp, poate e mai visatoare, incearca sa ii gasesti abilitatile si sa o indrumi spre dezvoltarea lor. Poate e buna la balet, mai stii? Poate nu o sa fie o buna pianista, dar sunt atatea alte lucruri la care ar putea fi geniala. Eu continui sa cred ca in timp, cu multa rabdare din partea ta, aceste lucruri de vor rezolva de la sine.

Iasmin, mama de strengar de 8 anisori

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buciurlerica spune:

Fetelor, cat am scris eu au mai aparut mesaje de la voi.
Viviana, da este timida. In legatura cu ritmul:cand mananca un covrig, are 7 guri, o fugaresc turcii. Cand mananca o ciorbita, ii pronunti numele de n ori, doarme cu farfuria in fata.
La romana, scrie mai repede, e incantata de salba de FB ri, are curaj si arareori ramane in urma. Ramanea in perioada cand trebuia sa scrie n randuri de elemente de acelasi fel. La mate, a luat realmente frica ramanerii in urma, si scrie incet, ramane timp putin rezolvarii exercitiilor.
Simali ai pus degetul pe problema-nu rana. Copilul nu seamana cu mine. Eu sunt ca tine, agitata, incerc sa fac o mie de lucruri unele deodata, intru usor in panica, imi pun o mie de intrebari. Am vazut si inteles ca este altfel, dar as dori sa se schimbe doar in masura in care sa nu-i afecteze viata- de scolar.
Este buna ideea cu programul. Din pacate se culca tarziu de multe ori, terminam tarziu, caci lectiile le facem cand vin eu, si sunt destule, si cand vad ca ceva nu-i merge, nu a inteles mai exersam. Ar trebui sa renunt, dar ma gandesc ca daca a inteles , a doua zi va fi mai usor pentru ea.
In legatura cu psihologul. Am fost, cand era la gradi. Subiectul: timiditatea, rectia in tovarasia multor copii. Rezultat?
Am fost cateva luni la rand. O observa, vorbea cu ea, o punea la o activitate practica: improvizatii din hartie, sau alte obiecte, colorat, desenat, povestit. Fetita timida la inceput, se "dezgheta" repede, si-i turuia gurita de zor. Mergea cu drag acolo, o lua ca pe
mersul pe la o prietena cu care era libera sa vorbeasca ce vrea orice. Din ce am inteles ca este "ok", dar ca o mentine greu intr-o activitate. Am renuntat, Aveam o mie de intrebari si nu am primit raspuns, doar m-am usurat financiar.
Simali, tu inteleg ca ai avut raspunsuri de la psiholog.
Ce teste a facut copilul?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buciurlerica spune:

Iasmin, adevarul este ca sunt exercitii, nu probleme. adunari, scaderi in perimetrul 10-30.
Problema este ca majoritatea se descurca cu ritmul impus de doamna.Asa spune doamna.
Va fi sedinta cu parintii. sunt curioasa daca se ridica aceasta problema adica mai sunt si alti parinti, contrariati de volum, si au curajul sA spuna.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Citat:
citat din mesajul lui buciurlerica


si au curajul sA spuna.




"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Citat:
citat din mesajul lui buciurlerica


Simali, tu inteleg ca ai avut raspunsuri de la psiholog.
Ce teste a facut copilul?


Un test de personalitate. Nu siu ca n-am participat. Mie doar mi-a spus rezltatele.

"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Chuny spune:

Da, Buciurlerica, primul tau mesaj parea alarmant de asta am zis ca mai bine sa te sfatuiesti cu specialistii ... abea apoi am citit ca ati fost deja la psiholog.

E un subiect la generale despre ce ne pot invata copiii ... cred ca cel mai bun lucru e ca ne invata sa ii iubim asa cum sunt. Nu ne reuseste de la inceput, dar pana la urma tot acolo ajungem : ii iubim chiar daca sunt mai mototoli sau bagati in priza, cu talente deosebite sau nu etc.

Poate gasesti undeva un cerc de teatru pt copii de varsta ei ... un grup restrans in care sa poata sa se simta bine si sa prinda curaj ...

Iasmin, . Sa stii ca mi se intampla des sa mai spun si prostii, ma aprind rapid uneori, dar foarte foarte rar din rea vointa.



Sibylle http://aripicarecrescinnoi.blogspot.com/

Vladimir ***** ***** Anna

www.helpsonia.com/povestea-soniei" target="_blank">MULTUMIM PT CEEA CE ATI FACUT PT SONIA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buciurlerica spune:

Sybille, stii pe undeva un astfel de curs, de actorie, grup restrans?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Chuny spune:

Din pacate, nu, sunt prea departe de Bucuresti. :-(

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Buciurlerica va jucati doar mimand ceea ce vede in filme (canalul este disney?)? Eu zic ca-i plac filmele astea fiindca se viseaza si ea acolo. E o evadare, intr-o lume care arata cat se poate de reala, doar ca nu e... Timiditatea asta, poate nu-i numai timiditate. E posibil sa nu stie cum sa-si faca relatii cu colegii. Are prietene? Se viziteaza? Se intalnesc sa se joace? Daca raspunsul e nu, aici trebuie sa intervi. O singura prietena la scoala o poate motiva foarte mult. Ii poate face scoala sa devina placuta, nu doar un loc unde i se tot cere sa faca diverse.
Am vaga impresie ca ai mai avut un subiect acum ceva vreme cu intrebari... nu sunt sigura si nu are rost sa caut... dar am impresia ca atunci ti-am recomandat teatru - asa cum zice si Sibylle - o invata sa se exprime fara teama, si nu numai.
Imi pare rau ca n-ai nimerit un psiholog suficient de bun atunci
Eu as limita accesul la tv, sa zicem la 1-2 ore maxim pe zi. Si i-as stimula putin creativitatea. De ce nu se joaca singura? Dar daca initiezi "o joaca" cu ea, si apoi te retragi sa-ti faci treburile, ea continua joaca? Daca-i plac panglicile, poate vrea sa faceti si ceva cu ele? Luati de mai multe culori, le impletiti, le lipiti, mai folositi si ceva lipici sclipicios?
As cauta activitati sau domenii noi pe care sa i le prezint - chiar numai povestindu-i despre ele - incercand sa-i gasesc ceva care s-o atraga. E foarte important sa aiba preocupari care sa-i produca placere. Imi pare ca are in program numai "trebuie" cu ceva plictiseala intre... evident nu stiu daca e asa, tu stii mai bine.
Eu zic sa te concentrezi mai mult pe fericirea ei, decat pe performantele scolare. Incearca sa o dinamizezi gasind activitati pe gustul ei (dar nu mimat filme), orice o entuziasmeaza,si ceva prieteni. Schimbarea in sensul asta o va antrena si pe cea de la scoala. Gandeste-te numai la asta: de s-ar grabi sa termine temele, ce urmeaza asa formidabil dupa ele?
Te rog sa nu iei in nici un fel ca o critica ce iti scriu, eu chiar gasesc ca faci eforturi pentru fetita ea si te straduiesti s-o intelegi sa o ajuti Numai bine!

Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

Mergi la inceput