Bravo Lorex!!! Pufuleti Ian-Feb 2010 - (140)

Raspunsuri - Pagina 14

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns lorex spune:

am schimbat si semnatura

_
Lorex - Pufuletus Dependentus de .cu Bobitza de Iuria(01 martie 2010)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns oani_2002 spune:

Bravo mamico de martisor!!! Inseamna ca esti super bine daca ne tii la curent si mai schimbi si semnaturi
Sa va traiasca comoara si sa va bucurati de ea. Sa fiti fericiti si sanatosi cu totii, ca somnicul se recupereaza si colicile dispar ele..
Te pup
Multe flori pt tine, lorex

Ce face Iuria?

Mami de Lucas (06.02.2010) + André (30.01.2006)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns oani_2002 spune:

Citat:
citat din mesajul lui cris_mario

[font=Comic Sans MS][size=3]gata baitza printesei,a papat si akm face nani (tot muult sper )

va invit la niste macaroane cu branza

Andreea Alexandra Elena 02.02.2010+Mario Andrei 16.08.2005+[green]Andrei Daniel 09.09.2000
www.flickr.com/photos/43981940@N03/" target="_blank">poze
o printesa grabita...




Mai mamico organizata, cand reusesti tu sa le faci pe toate si asa de repede?
Vreau si eu macaroane cu branza!

Mami de Lucas (06.02.2010) + André (30.01.2006)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lorex spune:

mai devreme am scris un mesaj mai lung si l'am pierdut
va multumesc pt galerie si felicitari. Sunteti minunate!
Eu sunt bine, cu durerile de rigoare. N'am reusit sa dorm deloc.. Sper la noapte..mi-e dor de bobitza mea scumpa.Mirosea asa frumos si cand mi'a pus'o pe piept s'a oprit din plans. Tati e topit!

_
Lorex - Pufuletus Dependentus cu Bobitza de Iuria (01 martie 2010)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cris_mario spune:

Citat:
citat din mesajul lui lorex

am schimbat si semnatura

_
Lorex - Pufuletus Dependentus de .cu Bobitza de Iuria(01 martie 2010)


super semnatura
cum esti?a venit lapticul?

Andreea Alexandra Elena 02.02.2010+Mario Andrei 16.08.2005+Andrei Daniel 09.09.2000
www.flickr.com/photos/43981940@N03/" target="_blank">poze
o printesa grabita...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ioana_fota spune:

Nu mai stiu cine punea ieri sau azi unele intrebari asa ca am ceva pt voi:
ÎNV#258;T#258;TURI CORECTE SI ÎNV#258;T#258;TURI GRESITE DESPRE NASTERE, BOTEZ SI DESPRE COPIII MICI SI MAMELE LOR
---Copilul, pana la botez, poate fi uns sau atins cu sfintenie ?
Copilul, pana la botez poate fi uns pe frunte cu apa sfintita pe care o face preotul la ziua intai dupa nastere, cu altceva nimic; la fel si mama lauza.
---De la cate zile se poate boteza copilul ?
Botezul copilului ar fi bine sa se fac#259; la 40 de zile. Daca pruncul este in primejdie de moarte se poate chiar din prima zi.
---E bine sa se boteze copilul cu doua nume ?
Nu e bine sa se puna doua nume la botez copiilor, sau sa se puna nume necrestinesti, lumesti. Ci sa se puna nume de sfinti sau sfinte ca sa poata praznui si sa aiba copilul un patron, un ocrotitor.
--- Ce este cristelni#355;a?
Cristelni#355;a este vasul din metal in care se face Sfantul Botez.
---La botez se pun bani in cristelnita ?
Nu se pun bani in cristelnita si nici altceva in afara de untdelemn sfintit, pe care-l pune preotul.
---Cand se ia mirul dupa botez, in aceeasi zi sau a doua zi? Ce se pune in scaldatoarea de la luarea mirului?
Mirul se ia a doua zi si nu se pune nimic in scaldatoare, pentru ca sunt obiceiuri babesti.
---Duminica se poate scalda copilul ?
Copilul se poate scalda oricand.
---Când se na#351;te un copil, s#259; i se pun#259; ursitorile.
Din ne#351;tiin#355;#259; oamenii au pus evenimentele din via#355;a lor pe seama "sor#355;ii", a "scrisei", dar înc#259; de la crea#355;ie, Dumnezeu l-a înzestrat pe om cu DEMNITATE #351;i LIBERTATE.
Deci omul fiind o fiin#355;#259; liber#259; (liber de a face ce vrea: binele sau r#259;ul) înseamn#259; c#259; nu exist#259; "scris#259;", "soart#259;" sau "predestinare" cum îi mai spun unii.
Spre exemplu dac#259; Dumnezeu i-ar fi hot#259;rât prin ursitori unei femei s#259; fac#259; 15 avorturi în via#355;a sa, nu ar mai avea de ce s#259; o judece #351;i s#259; o osândeasc#259;, deoarece femeia i-ar spune: "Doamne, de ce s#259; m#259; judeci, c#259; doar Tu mi-ai hot#259;rât s#259; fac cele 15 avorturi!". Sau dac#259; un om c#259;zut în patima be#355;iei (unii îi zic în mod gre#351;it darul be#355;iei) ar omorî pe cineva, la fel #351;i acesta i-ar spune: "Doamne, înc#259; de la na#351;tere Tu mi-ai hot#259;rât prin ursitori be#355;ia #351;i crima. A#350;ADAR NU M#258; PO#354;I OSÂNDI!"
A#351;a cum oamenii nu pot hot#259;rî dac#259; s#259; r#259;sar#259; sau nu mâine soarele, tot a#351;a nu pot hot#259;rî nici ursitorile drumul pe care va merge în via#355;#259; noul n#259;scut. Altfel îi punem la ursitori o minge #351;i ajunge mare fotbalist, îi punem Codul Penal #351;i ajunge procuror, îi punem un bisturiu #351;i ajunge medic, îi punem un pistol cu apa #351;i ajunge general, îi punem un engolpion #351;i o cruce, #351;i ajunge mitropolit.
Aten#355;ie: în Moldova #351;i în Ardeal nu se pun ursitori. Deci nu pune#355;i ursitori la copii, ci pune#355;i-le în suflet, din fraged#259; pruncie, m#259;rg#259;ritarul cel mai de pre#355;: CREDIN#354;A CRE#350;TIN#258; ORTODOX#258;. ---La primul n#259;scut din familie, chiar dac#259; este botezat, s#259; nu i se trag#259; clopotul daca moare, c#259;ci vor muri to#355;i ceilal#355;i care se vor na#351;te dup#259; el.
Ce moarta se simte lumea de ast#259;zi pentru ca nu mai înviaz#259; cu fiecare Liturghie! Clopotul este un obiect bisericesc nevinovat care anun#355;a evenimentele deosebit de importante din via#355;a noastr#259;. El ne anun#355;#259; orele de rug#259;ciune, clipa cea mare a Învierii Domnului, sau în fiecare duminic#259; ne cheam#259; la Sfânta Liturghie. Deci, clopotul nu preveste#351;te moartea tuturor celorlal#355;i care se vor mai na#351;te în neamul celui ce a murit, ci totdeauna cheam#259; cre#351;tinii la rug#259;ciune pentru mântuirea sufletului celui ce a murit.
---E bine ca sa botezam la tigani sau la cei care nu merg la biserica ?
E mai bine sa ne ferim a boteza la tigani, zlatari sau alte natii, dar la romani increstinati care nu merg la biserica se poate boteza
--Taierea motului este o datina sau o taina; daca se face si ce reprezinta ?
Aceasta nu este o taina, ci o datina batraneasca si un prilej de veselie intre neamuri. Nu are nici o legatura cu credinta.
---In cazul in care a pierdut sarcina, mama trebuie sa respecte toate randuielile de lauzie?
In acest caz lauza trebuie sa respecte toate datinile lauziei, dar sa spuna preotului ca a pierdut sarcina, pentru a i se citi o rugaciune speciala.
---Exista in unele locuri obiceiul, dat de unii preoti drept canon, pentru ispasirea pacatului avortului, anume de a boteza copii, iar la botez sa aprinda atatea lumanari si sa foloseasca atatea crâsme, cate avorturi are. Este bun acest obicei ?
A increstina copii este bine si se poate face aceasta milostenie. Aprinderea mai multor lumanari si folosirea mai multor crasme este un obicei pe care nu-l gasim nicaieri in cartile sfinte. Este o inventie. Dar, ca la orice pacat, pentru a fi iertati de Dumnezeu in primul rand trebuie pocainta si hotararea de a nu mai face astfel de pacate.
---ESTE CORECT A SE REPETA BOTEZUL?
Dupa cuvantul Sfantului Apostol Pavel care zice "un Domn, o credinta, un botez" (Efeseni 1;5) nu, pentru ca pacatul stramosesc nu se poate repeta si atunci savarsirea unei alte Taine a Botezului in numele Sfintei Treimi ar fi inutila. Pacatele personale savarsite dupa Botez se iarta printr-o alta Sfanta Taina, cea a Spovedaniei, care se mai numeste si "al doilea Botez".
Botezul se poate repeta si este strict necesara repetarea lui daca nu a fost savarsit in numele Sfintei Treimi. Orice Botez este considerat valabil doar daca a fost savarsit in numele Sfintei Treimi. In acest caz, daca un credincios apartinand Bisericilor Romano-Catolica, Calvina sau Lutherana, ori altor culte neoprotestante care savarsesc Botezul in numele Sfintei Treimi, trece la ortodoxie, acestuia i se administreaza doar Taina Mirungerii. Precum este imposibil ca un om sa primeasca de doua ori preotia, asa este imposibil ca acelasi om sa fie din nou botezat (acela care a fost corect botezat ).
---ESTE CORECT BOTEZUL PRIN STROPIRE ?
Nu. Pentru cei botezati la varsta maturitatii, se pot folosi vase mari. Exceptional, oamenilor batrani si bolnavi li se poate face Botezul stand in pat si turnand apa peste ei de trei ori, ca si cum s-ar afunda in apa, pentru ca Sfantul Apostol Pavel vorbeste despre "baia nasterii celei de-a doua" (Tit 3;5).
---COPIII MORTI SE BOTEAZA ? DAR CEI LEPADATI SAU AVORTATI ?
Sfintele Taine, acele lucrari sfinte si sfintitoare, se administreaza doar persoanelor vii pentru ca acestea sa-si poata exprima vointa lor in raport cu lucrarea Tainei. Chiar daca la botez credinta e marturisita de nasi, vointa copilului nefiind capabila atunci pentru un asemenea act, botezul nu se poate administra copiilor morti. "S-a hotarat sa nu se dea Euharistia trupurilor moarte, caci scris este: <Luati, mancati> (Matei 26;26), dar trupurile mortilor nu pot lua si nici manca" (canonul 83 al sinodului al VI-lea ecumenic). "Presbiterii sa nu boteze din nestiinta pe cei care au murit deja..."(canonul 18 al sinodului de la Cartagina). "Daca copilul moare nebotezat din neglijenta parintilor sai, parintii se inlatura de la Impartasanie pe trei ani, mancand in acesti trei ani mancare uscata si sa se roage, ca sa capete milostivire" (canonul 37 al Sfantului Ioan Postitorul). Asa expun canoanele aceasta problema. Deci parintii unui prunc mort nebotezat trebuie sa marturiseasca in scaunul Spovedaniei, tinand cont de sfatul preotului duhovnic. Referitor la copiii avortati, in Moldova exista chiar un obicei de a boteza acesti copii in ziua Sfantului Ioan Botezatorul (7 ianuarie). Este chiar o bataie de joc fata de Taina Sfantului Botez! Aceasta inseamna de fapt o Taina savarsita fara prezenta primitorului, adica a celui asupra caruia actioneaza harul celor 7 Sfinte Taine. Un slujitor care face o astfel de slujba nu este decat un fur de cele sfinte. Daca Biserica ar fi gasit necesara o asa practica, ar fi existat o slujba sau un ritual care sa faca exceptie de la slujba obisnuita a Botezului. Ori, asa ceva nu exista.
Exista insa o "randuiala" foarte ciudata: stropirea unui mormant cu apa sfintita si rostirea formulei botezului. Insa niciodata botezul unui mormant nu poate fi unul si acelasi cu botezul unui prunc viu! Iar referitor la pruncii avortati botezul lor e chiar un paradox: incercarea de a sfinti o crima. Avortul este de fapt ucidere, caci stiinta a dovedit existenta unei fiinte vii imediat dupa momentul fecundatiei, iar Sfantul Vasile cel Mare a spus: "Femeile care-si omoara copilul in pantece prin mestesugire se supun canonisirii ucigasilor" (canonul 2). Deci se cuvine ca atat femeia care a savarsit pacatul, cat si sotul sau sa-si marturiseasca pacatele, ascultand sfaturile duhovnicului.
---COPIII EPILEPTICI SUNT CEI CARORA NU LI S-AU CITIT LA BOTEZ RUGACIUNILE DE EXORCIZARE (LEPADARILE) ?
Bineinteles ca nu, deoarece efectul Botezului nu este conditionat de citirea sau necitirea exorcismelor. Se stie ca un botez savarsit in graba, prin rostirea doar a formulei botezului, este valabil la fel ca un botez la care s-a oficiat toata slujba. Insa si citirea exorcismelor isi are rostul ei : inlaturarea celui rau. Din acest motiv recitirea exorcismelor pentru copilul epileptic mai poate fi ingaduita; repetarea Botezului insa nu. Insa si aceasta repetare a exorcismelor pune multe semne de intrebare, deoarece impotriva celui rau avem alte slujbe (exemplu Molitvele Sfantului Vasile cel Mare ).
---DACA SE BOTEAZA MAI MULTI PRUNCI LA ACEEASI SLUJBA A BOTEZULUI, DOAR PRIMUL ESTE CEL BOTEZAT DEPLIN ?
Categoric nu. Puterea sfintitoare a apei ramane aceeasi pentru toate persoanele care s-ar cufunda in ea. Ea ramane apa sfintita chiar si dupa savarsirea Botezului, dar pentru ca in ea s-au cufundat pruncii, nu se consuma, ci se varsa intr-un loc curat, special amenajat numit umivalnita. Validitatea Botezului mai multor copii in aceeasi apa este atestata si de practica veche a Bisericii, de a boteza multimi de catehumeni in bazine special amenajate. Ce s-ar face oare un preot care boteaza, spre exemplu, un orfelinat intreg ?
---BOTEZUL SE FACE CU APA CALDA SAU RECE ?
In toata istoria crestinismului nu este mentionat nici un caz in care s-a folosit apa calda. Crestinii de azi insa, mai ales pe timpul iernii, dintr-o slabiciune a credintei lor si necunoasterea lucrarii Botezului, obisnuiesc sa ceara apa calda. Desi grija lor este oarecum justificata, totusi ea devine exagerata. Nu se cunosc cazuri de copii care sa se fi imbolnavit in urma Botezului.
---ESTE BINE CA MAMA SI TATAL SA PARTICIPE LA BOTEZUL PROPRIULUI SAU COPIL?
In toate canoanele Bisericii Ortodoxe nu se gaseste nicaieri interdictie asupra parintilor de a participa la Botezul propriului prunc. Raspunsul este insa urmatorul, si vom vedea si de ce: daca botezul se face pana la a 40-a zi de la nastere, mama nu poate intra in biserica; daca Botezul se face dupa cele 40 de zile de la nastere, mama poate participa la slujba, insa cu conditia ca mai inainte sa i se fi citit "Rugaciunile care se citesc dupa 40 de zile femeii care a nascut". In ceea ce-l priveste pe tat#259;, el nu are nici o restrictie de a nu participa la botezul propriului copil.
In zilele noastre se neglijeaza foarte mult randuiala femeii dupa nastere in cele legate de biserica. Exista astfel "Randuiala in ziua intai la femeia lauza", apoi in a 8-a zi de la nastere "Rugaciunile la femeia lauza" si "Rugaciune la insemnarea pruncului", iar in ziua a 40-a slujba mai sus mentionata. De asemenea dupa randuielile canonice, in conditii normale pruncul trebuia botezat in ziua a 7-a de la nastere (canonul 37 al Sfantului Ioan Postitorul), sau mai tarziu (secolul al XI-lea), cel mult in a 40-a zi. Se interzicea depasirea acestui termen. Acest obicei, ca mama sa nu participe la Botezul pruncului sau s-a pastrat din aceste vremuri. In vremurile actuale ele insa nu se mai respecta si, cum am aratat mai sus, mama poate sa participe la slujba dupa ce i s-a oficiat randuiala la 40 de zile, dar si celelalte randuieli, nu toate deodata, ci fiecare la timpul ei.
---CE ESTE "RANDUIALA IN ZIUA INTAI LA FEMEIA LAUZA"?
Este o sfintire mica si speciala a apei, legata direct de aceasta zi. Cineva din membrii familiei sau moasa (nu doar moasa, cum se obisnuieste in unele locuri) vine la preot cu putina apa intr-un vas. Preotul o sfinteste si din ea gusta lauza si se stropeste ea si pruncul. Se mai obisnuieste ca din aceasta apa sa se toarne in baia (scaldatoarea) pruncului. La ziua intai se face deci sfintirea apei de catre preot , pe care o poate folosi lauza in loc de alte sfintenii pentru ea si pentru copil. este o slujb#259; special#259;, care dureaz#259; foarte putin, 3-4 minute doar.
---CARE ESTE RANDUIALA IN ZIUA A 8-A?
"Rugaciunile la femeia lauza" sunt molitve de curatire pentru mama si celelalte femei care s-au atins de ea. Cu acest prilej preotul stropeste casa cu apa sfintita si insemneaza pe prunc la frunte, la gura si la inima, binecuvantandu-l. "Rugaciunea la insemnarea pruncului" este pentru punerea numelui.
Din nefericire aceasta randuiala nu se pastreaza dect pe alocuri, mama si pruncul rezumandu-se, in cel mai fericit caz, sa vina la biserica sa i se citeasca aceasta randuiala, ceea ce este partial bine deoarece nu se stropeste casa cu apa sfintita si mama nu are voie sa intre in biserica. Pe de alta parte, mama poate fi inca slabita si acest efort ii poate dauna.
La 8 zile, i se citesc mamei de catre preot rugaciunile speciale. In cartea de slujbe numita Molitfenic, este scris ca preotul trebuie sa mearga la casa lauzei si sa citeasca aceste rugaciuni. Nu am vazut nicaieri sa se respecte aceasta randuiala. Majoritatea femeilor care au nascut fie sar peste aceasta molitfa de 8 zile, fie vin la biserica la 20 de zile dupa nastere cerand sa li se citeasca "jumatate de molitfa". Cel mai bine este sa respectam ceea ce se spune in Molitfelnic, adica la 8 zile dupa nastere, sa chemam preotul acasa pentru a ne citi respectivele rugaciuni.
---CUM SE PROCEDEAZA IN ZIUA A 40-A?
Pruncul e adus la biserica chiar de mama lui, care trebuie sa fie insotita si de nas, prilej cu care preotul citeste doua rugaciuni pentru curatirea mamei si trei pentru prunc, dupa care il imbisericeste, dandu-l nasului. Dac#259; copilul nu a fost botezat pân#259; atunci, i se poate face atunci aceast#259; Sfânt#259; Tain#259;. ---CARE ESTE ROSTUL NASULUI LA BOTEZ ?
Nasul (nasa) isi asuma raspunderea unei bune educatii spirituale pe care o va da copilului. De aceea persoana care joaca rolul de nas marturiseste credinta in locul pruncului. Se cuvine deci ca nasul sa fie un crestin ortodox capabil sa asigure o buna educatie crestina pentru copilul in locul caruia a marturisit credinta. Daca dupa Botez intervin niste relatii reci si distante intre nasi si familia celui botezat, aceasta e o mare greseala : intre nasi si fini, atat de cununie, cat si de botez, exista rudenia spirituala de gradul I, intocmai ca intre parinti si fii si apropierea sufleteasca e mai mult decat necesara.
---ESTE ADEVARAT CA MAMA NU TREBUIE SA IASA DIN CASA PANA IN ZIUA A 40-A DUPA NASTERE ?
Desigur ca nu. Nicaieri in Canoanele Bisericii si nici in istoria ei nu gasim prevederi referitoare la asa ceva. Problema insa trebuie pusa altfel: dupa nastere femeia este slabita si se recomanda repaosul si odihna chiar la pat daca e cazul, si nicidecum efortul fizic. De aceea se mai zice si ca, pana la 40 de zile, femeia care a nascut nu are voie sa faca nici una din treburile casei. Deci problema se pune mai mult din punct de vedere medical si nu religios.
---CE TREBUIE SA FACA FEMEIA CARE A NASCUT PRUNCUL MORT ?
Trebuie sa mearga la biserica pentru ca preotul sa-i citesca rugaciunile corespunzatoare, in pridvorul bisericii, dupa care poate intra in biserica. De asemenea trebuie sa-si marturiseasca si acest pacat la Spovedanie, deoarece se socoteste a se fi intamplat asa din cauza pacatelor parintilor.
---ESTE ADEVARAT CA, IN CAZ DE URGENTA, ORICINE POATE BOTEZA ?
Surprinzator, raspunsul este da. Oricine care este la randul sau botezat, deci este crestin ortodox, poate boteza pruncul muribund. Daca timpul ingaduie este de preferinta ca cel care boteaza sa fie un crestin cu o viata mai imbunatatita si sa fie barbat. Daca nu, chiar si parintii copilului il pot boteza. Important e ca cel care boteaza sa rosteasca formula Botezului : "Se boteaza robul ( roaba ) lui Dumnezeu ... in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh". Daca nu exista conditii de afundare a pruncului, se poate boteza si prin stropire in chipul crucii. Iar daca pruncul traieste, p#259;rintii trebuie s#259;-i spun#259; preotului ce a facut, si-i face Taina Botezului.
---SE FAC BOTEZURI IN POST ?
Fireste ca da. Cum s-ar putea ca un copil sa moara nebotezat din cauza ca este post ? Botezul se poate savarsi in orice zi din an. Slujba Botezului nu are nici o legatura cu postul. Discutabila este insa petrecerea care se obisnuieste a se face in ziua botezului, aceasta intr-adevar neputandu-se face in post.
--- Ce este crâ#351;ma? Ce se face cu ea?
Crasma este o panza alba pe care nasa o tine pe maini pentru a primi de la preot copilul, dupa ce este cufundat in cristelnita. Ea simbolizeaza curatia sufletului pruncului celui nou botezat. Nasa infasoara copilul mai intai cu aceasta crasma, dupa ce i se face copilului si Taina Mirungerii. Copilul va ramane infasurat in aceasta panza pana a doua zi cand i se face baie.
--- Cat timp sta infasurat in crasma copilul?
Copilul va ramane infasurat in aceasta panza pana a doua zi cand i se face baie.
---LA BOTEZ, NASUL (NASA) TREBUIE SA SE INFASOARE CU CRASMA (PANZA ALBA) COPILULUI?
Nu, acesta este un obicei babesc si trebuie inlaturat.
---Dup#259; ce s-a n#259;scut copilul, ca s#259; fie ferit de r#259;u pân#259; la botez, s#259; i se pun#259; sub p#259;tu#355; o m#259;tur#259; #351;i un s#259;pun sau s#259; i se lege usturoi la gât.
Dac#259; diavolul ar fugi de m#259;tur#259; #351;i de s#259;pun, n-ar mai fi nevoie de post #351;i rug#259;ciune, de biserici #351;i de slujbe religioase. Ne-am lega fiecare câte o m#259;tur#259; #351;i un usturoi de gât, un s#259;pun în buzunar #351;i gata, ar fugi to#355;i dracii, n-am mai avea ispite. Dar nu e a#351;a! Iisus spunea: "Acest neam de demoni nu iese decât numai cu rug#259;ciune #351;i cu post" (Matei 17;21).
---CopiluI când se na#351;te este deja cu #351;apte p#259;cate.
De ce #351;apte #351;i nu nou#259;, de ce nou#259; #351;i nu dou#259;, ca în jocul cu portocalele? Noi #351;tim c#259; ne na#351;tem doar cu p#259;catul lui Adam - NEASCULTAREA - datorit#259; c#259;ruia vom #351;i muri trupe#351;te. Întrebat despre copilul n#259;scut orb Iisus a spus: "Nici el n-a p#259;c#259;tuit, nici p#259;rin#355;ii lui, ci s-a n#259;scut a#351;a ca s#259; se arate prin el slava lui Dumnezeu" (Ioan 9;3).
---Dac#259; moa#351;a nu este curat#259; la botez, copilul trebuie dus la vr#259;jitoare.
Nu po#355;i #351;ti de la na#351;tere cum va fi moa#351;a la botez. #350;i apoi, ce s#259; c#259;ut#259;m la vr#259;jitoare, când în Vechiul Testament vr#259;jitoarele erau omorâte cu pietre: "Pe vr#259;jitori s#259; nu-i l#259;sa#355;i s#259; tr#259;iasc#259;!" (Exod 22;18) #351;i tot acolo Dumnezeu prin proorocul Isaia ne ceart#259;: "Ce caut#259; poporul meu la ghicitori, vr#259;jitori, descânt#259;tori #351;i s#259; vorbeasc#259; cu mor#355;ii, nu se cade oare s#259; alerge la Dumnezeul s#259;u?" (Isaia 8;19).
---Femeia gravida nu are voie s#259; intre în Biseric#259;.
Nu este adev#259;rat. Iisus a oprit s#259; intre în Templu (respectiv în Biserica de ast#259;zi) pe cel care este neîmp#259;cat cu aproapele sau. "Dac#259; î#355;i vei aduce darul t#259;u în altar #351;i acolo î#355;i vei aduce aminte c#259; fratele t#259;u are ceva împotriva ta, Ias#259; darul t#259;u acolo înaintea altarului #351;i mergi întâi #351;i împac#259;-te cu fratele t#259;u #351;i apoi venind, adu darul t#259;u" (Matei 5;23-24). O femeie gravid#259; înseamn#259; binecuvântarea lui Dumnezeu peste ea #351;i peste familia ei #351;i tocmai acum are ea mai mare nevoie sa intre în Biseric#259; atât pentru ea cât #351;i pentru "darul lui Dumnezeu" ce-l poarta în pântece. Oare Fecioara Maria dup#259; Buna Vestire nu a mai mers la rug#259;ciune? Ba da!
---Nu este bine s#259;-i cumperi copilului haine înainte de a se na#351;te.
Este o supersti#355;ie #351;i se spunea a#351;a fiindc#259; nu se putea #351;ti ce va fi copilul: parte b#259;rb#259;teasc#259; sau parte femeiasc#259;.
---Femeia gravida s#259; nu se uite la pisic#259; deoarece va na#351;te copilul p#259;ros.
Zicala româneasc#259; "Ce semeni aceea r#259;sare" este adev#259;rat#259;. Dup#259; ce ai sem#259;nat po#355;i da cu orice, nu va ie#351;i din grâu secar#259; sau invers. Starea sufleteasc#259; a femeii se va întip#259;ri în sufletul noului n#259;scut. Fi#355;i buni #351;i ve#355;i avea copii buni!
---S#259; nu-i tai copilului unghiile când este mic pentru c#259; apoi când se va face mare va fi ho#355;.
Dac#259; nu t#259;iem unghiile copilului când este mic, s-ar putea s#259; se zgârie pe fa#355;#259;, se poate lovi cu unghiile în ochi, #351;i atunci vom regreta faptul c#259; plec#259;m urechea la înv#259;#355;#259;turile gre#351;ite ale unora. Obiceiurile nu se mo#351;tenesc, ci se înva#355;#259;, Iisus spunea c#259; sluga va face ce vede st#259;pânul f#259;când, iar copilul va face ce fac p#259;rin#355;ii. Sunt #351;i alte cauze care duc la îndeletniciri rele, dar feri#355;i copiii de ele. Trupe#351;te, sp#259;la#355;i-i, t#259;ia#355;i-le unghiile #351;i nu se va întâmpla nimic r#259;u, ba din contr#259; vor fi mai s#259;n#259;to#351;i. Cel mai mult conteaz#259; dac#259;-i cre#351;tem în credin#355;a ortodox#259;, dac#259; îi împ#259;rt#259;#351;im la fiecare 40 de zile pân#259; la 7 ani, iar dup#259; vârsta de 7 ani, spovedanie #351;i împ#259;rt#259;#351;anie cel pu#355;in de patru ori pe an. Duminica s#259; mearg#259; la biseric#259;, s#259; posteasc#259; m#259;car miercurea #351;i vinerea, s#259; se roage în fiecare diminea#355;#259; #351;i sear#259;, s#259;-i ferim de televizor.
---Când copilul este mic #351;i este bolnav, pentru a se vindeca trebuie vândut pe geam #351;i s#259;-i pun#259; alt nume pentru a nu-l recunoa#351;te bolile; dac#259; nu este r#259;scump#259;rat pe lumea cealalt#259; nu mai este al p#259;rin#355;ilor.
Acest obicei nu numai c#259; nu are nici un fel de leg#259;tur#259; cu Sfânta Tradi#355;ie Ortodox#259;, dar ne #351;i intrig#259; prin aceste pove#351;ti.
---S#259; nu speli lenjeria copilului dup#259; asfin#355;it c#259; este p#259;cat.
Într-adev#259;r exist#259; un verset în Biblie care spune a#351;a: "Trebuie s#259; fac, pân#259; ce este ziu#259;, lucr#259;rile celui ce M-a trimis pe Mine; c#259;ci vine noaptea, când nimeni nu poate sa lucreze" (loan 9;4), îns#259; aceste cuvinte se refer#259; la via#355;#259; #351;i moarte, la lucrarea spre mântuirea sufletului pe care trebuie s#259; o fac#259; fiecare credincios cât timp este viu. Copilul trebuie #355;inut curat, deci nu conteaz#259; la ce or#259; din zi îi spal#259; m#259;icu#355;a lui lenjeria (doar s#259; nu fie cruce ro#351;ie în calendar). Conteaz#259; doar, daca începând cu vârsta de 7 ani, mama lui îl duce la spovedanie #351;i împ#259;rt#259;#351;anie cel pu#355;in în cele 4 posturi mari ale anului pentru a-i sp#259;la astfel "c#259;ma#351;a sufletului".
---Ce se face cu p#259;rul pe care îl tunde preotul de la noul botezat?
Aceasta este scris#259; în carte (Molitfelnic) la rânduiala slujbei Botezului: p#259;rul tuns de la copilul nou botezat se pune in cristelni#355;#259; (vasul în care s-a f#259;cut Botezul).
--- Cate lumanari trebuie sa aiba nasii la botez?
O singura lumanare pentru fiecare copil botezat.
--- Ce trebuie sa duca nasii la biserica pentru botez?
Lumanarea, crasma, fa#351;a, un prosop #351;i un s#259;pun, iar in unele locuri #351;i putin ulei.
- Ce trebuie sa duca parintii la biserica pentru botez?
Certificatul de nastere al copilului si... copilul.
---Cine trebuie sa tina copilul in brate? Nasul daca este un baiat sau nasa daca este fetita?
Nu e obligatoriu ca nasul sa tina doar baiat si nasa doar fata. Se poate si invers. Nu este o regula. Oricum este nevoie de ambii soti nasi deoarece cel care tine copilul nu poate tine si lumanarea.








36+ Maria Alexandra

Doamne ajuta-ne sa crestem mari si sa fim bine

poze
Sa ne descretim fruntile


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ioana_fota spune:

nu stiu de ce mi la luat asa probabil pt ca e prea lung?Va invit oricum sa va delectati cu cele 2 filmulete puse la semnatura .

36+ Maria Alexandra

Doamne ajuta-ne sa crestem mari si sa fim bine

poze
Sa ne descretim fruntile


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cris_mario spune:

Citat:
citat din mesajul lui oani_2002

Citat:
citat din mesajul lui cris_mario

[font=Comic Sans MS][size=3]gata baitza printesei,a papat si akm face nani (tot muult sper )

va invit la niste macaroane cu branza

Andreea Alexandra Elena 02.02.2010+Mario Andrei 16.08.2005+Andrei Daniel 09.09.2000
www.flickr.com/photos/43981940@N03/" target="_blank">poze
o printesa grabita...




Mai mamico organizata, cand reusesti tu sa le faci pe toate si asa de repede?
Vreau si eu macaroane cu branza!

Mami de Lucas (06.02.2010) + André (30.01.2006)

incerc iarasi...unul l-am sters,imi aparea aiurea

esti o scumpa!
te invit la mine la o portie
Andreea Alexandra Elena 02.02.2010+Mario Andrei 16.08.2005+[green]Andrei Daniel 09.09.2000
www.flickr.com/photos/43981940@N03/" target="_blank">poze
o printesa grabita...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cris_mario spune:

Citat:
citat din mesajul lui lorex

mai devreme am scris un mesaj mai lung si l'am pierdut
va multumesc pt galerie si felicitari. Sunteti minunate!
Eu sunt bine, cu durerile de rigoare. N'am reusit sa dorm deloc.. Sper la noapte..mi-e dor de bobitza mea scumpa.Mirosea asa frumos si cand mi'a pus'o pe piept s'a oprit din plans. Tati e topit!

_
Lorex - Pufuletus Dependentus cu Bobitza de Iuria (01 martie 2010)


cred si eu la asa frumusete....
asteptam pov nasterii

Andreea Alexandra Elena 02.02.2010+Mario Andrei 16.08.2005+Andrei Daniel 09.09.2000
www.flickr.com/photos/43981940@N03/" target="_blank">poze
o printesa grabita...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cris_mario spune:

e prima data knd nu doarme dupa baie...o doare burtica tare de tot ...merg la ea,va pup noapte buna

Andreea Alexandra Elena 02.02.2010+Mario Andrei 16.08.2005+Andrei Daniel 09.09.2000
www.flickr.com/photos/43981940@N03/" target="_blank">poze
o printesa grabita...

Mergi la inceput