Primul an de scoala: 2009-2010 (6)
Raspunsuri - Pagina 18
happiness spune:
Eu mi-am facut azi nervi cu tema la mate si cu perspectiva acestui nivel super ridicat ,exagerat de greu,la care se lucreaza la clasa.De doua saptamani lucreaza chestii de genul:"La suma nr 12 si 13 aduna diferenta nr 15 si 5."sau"Aduna la suma nr...si ...pe predecesorul/succesorul lui..."Fiica-mea face perfect fise cu ordonare/comparare,adunari/scaderi 0-30,dar inca mai incurca termenii,succesorul cu predecesorul.
Foarte greu lucreaza asa ceva,isi citeste singura enuntul,incepe sa scrie,asteapta sa o aprob...I-am zis ca la scoala la test nu sta invatatoarea langa ea sa ii zica da sau nu.Daca ii explic din nou ce e succesorul si predecesorul face perfect,dar inca nu le face singura.Joi am inteles ca au test,nu stiu daca din asa ceva,dar cred ca da,de vreme ce stau de atatea ore la acest tip de probleme.In programa sunt sugerate problemele cu 1 operatie,ei fac edja cu 3.Problema eca face deja un efort sa citeasca enuntul,apoi sa priceapa ce ii cere(suma,diferenta,succesor)si oboseste.Daca ar avea de facut doar adunarea/scaderea nu ar fi probleme.Cred ca e totusi prea greu pentru varsta lor,eu chiar nu pricep cum un copil de 6 ani reuseste sa le faca daca unul de aproape 8 face dar ajutat.Azi a venit cu o fisa perfecta dar era doar cu ordonare,comparare 0-30.Am mari emotii pentru joi,nu stiu daca va reusi sa se adune,sa fie atenta si sa nu incurce termenii.
La romana au facut recapitulare,cred ca urmeaza vreo fisa/test maine si apoi litera b.
Martea viitoare pe 9 sarbatoresc 100 de zile de scoala si avem invitatie la scoala,pregatesc si un programel pentru mame,asa incat nu stiu cat ii sta capul la mate si cat la serbare.
Nicoleta spune:
Happiness, dat fiind ca nu toate invatatoarele lucreaza asemenea probleme/exercitii cu copiii, nu cred ca o comparatie 6 ani si ceva vs 7 ani si ceva/8 ani si ceva are un raspuns clar. La fetita ta in clasa sunt copii care au intrat la 6 ani la scoala? Poti intreba ei cum se descurca, din curiozitate (sa ii intrebi pe parintii lor, daca se poate). Acum sunt si eu curioasa... O fi ceva legat de nivelul clasei, poate ca daca invatoarea vede ca se descurca, schimba standardele! Desi este taaare ciudat ca lucreaza deja asa complicatenii...
---------------------------------------------
Un prieten bun nu se gaseste la capat de drum.
happiness spune:
Toti copiii au implinit 7 ani pana in decembrie,unii au deja,din ianuarie,8 ani.A mea face abia in mai 8 ani.Da,cred ca e o clasa foarte buna si copiii chiar sunt capabili,dar desi a mea vad ca incepe sa priceapa(greu...dar cred ca e mai bine acum),raman la parerea mea,sunt extrem de grele pentru clasa I.Zicea cineva ca sunt foarte bune,ca le pun neuronii in miscare.
Voi ce mai lucrati la mate?Ce tipuri de ex/probleme?
alba_ca_zapada spune:
Si noi lucram la mate diferite tipuri de exercitii, dar doamna noastra reuseste sa le dea fise cu forme grafice diversificate si care sa le suscite interesul.
De exemplu, azi a venit acasa cu 2 fise: una la romana si una la mate.
Fisa de romana avea exercitii cu cerinte de a pune diacriticele si a obtine 2 cuvinte diferite si sa formeze apoi propozitii [ex sarma/sarma (cu a de la Romania) sau card/card....] O alta cerinta era sa uneasca punctele unui desen care reprezenta o mana (cuprinde litera a din Romania) si apoi sa o coloreze.
La mate, au avut un cocos desenat pe o foaie, pe care trebuia sa ii coloreze penele diferit. Evident ca fiecare pana avea pe ea o ecuatie al carei rezultat corespundea unei culori.
Tipurile acestea de exercitii le suscita inderesul si pentru ca au la sfarsit ca premiu activitatea de desen pe care fi-mea o place foarte mult.
brotacel03 spune:
Happiness, si al meu are in teme acest gen de exercitii, si el abia luna aceasta face 7 ani. Si eu sunt suparata pe programa scolara excesiv de incarcata, pe vesnica goana prin materie. Cine a construit aceasta programa nu pare sa aibe cunostinte psihologice despre copii. Uita ca nu toti au 7 impliniti la inscriere, si ca aceasta presiune le dauneaza. Am mai scris, doamna ne spune sa-i mai dascalim acasa, ca la scoala ea nu are timp de discutii libere cu ei, si mie nu mi se pare normal. Desi o inteleg. Eu ma intristez cand ma gandesc la vacanta de vara, ca-s constienta ca trebuie lucrat, pentru a nu uita pana in toamna.
Tisina spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui Nicoleta Happiness, dat fiind ca nu toate invatatoarele lucreaza asemenea probleme/exercitii cu copiii, nu cred ca o comparatie 6 ani si ceva vs 7 ani si ceva/8 ani si ceva are un raspuns clar. La fetita ta in clasa sunt copii care au intrat la 6 ani la scoala? Poti intreba ei cum se descurca, din curiozitate (sa ii intrebi pe parintii lor, daca se poate). Acum sunt si eu curioasa... O fi ceva legat de nivelul clasei, poate ca daca invatoarea vede ca se descurca, schimba standardele! Desi este taaare ciudat ca lucreaza deja asa complicatenii... ![]() --------------------------------------------- Un prieten bun nu se gaseste la capat de drum. |
Nicoleta, si la clasa fiului meu se lucreaza in genul celor povestite de Happiness, iar varsta copiilor este intre 6 ani si 8 ani. Eu posed una bucata baiat care a inceput scoala la 6 ani si doua luni. Ne este destul de greu, insa ne descurcam destul de bine. Greul vine nu de la partea cu inteligenta, cat de la cea cu puterea de concentrare pe o perioada mai mare de timp. Deci, nu este imposibil, insa daca as putea da timpul inapoi, sigur l-as inscrie la scoala dupa 7 ani. Acum mergem inainte, la fel de bine, sper.
Si eu ma intreb de ce fac asemenea lucruri in clasa I (nu mai vorbesc de varsta), si unde ii zoresc atat. Ai zice ca dupa clasa a cincea ii trimit la facultate direct, si trebuie sa asimileze rapid tot necesarul de cunostinte pana atunci.
Nici la romana nu sunt mai prejos. Fac deja omonime, antonime si alte astea, printre alte lucruri pe care noi le invatam mult mai tarziu, la gramatica.
Si din nou: nu stiu unde ii grabesc asa

anya spune:
La noi, la mate e "pe invers" ca la voi. La scoala fac doar banalitati. Bilute insirate pe bat (zeci si unitati), care e cira zecilor si care a unitatilor, situri de numere consecutive...Asa ca i-am dat eu de lucru din Mate 2000 si i-am explicat in 5 minute adunarile cu zeci si unitati - cele puse una sub alta - si a inteles si trecerea peste ordin, fara probleme. La cele cu predecesor si suma scazuta din diferenta nu e prea iute...cred ca daca enuntul e alambicat se sperie si declara ca e greu- nu stiu.
Mie la romana mi se pare putin mai complicat. Folosesc deja cuvinte gen "monosilabic", cuvinte complicate gen "inec" de despartit...de pus diminutive...Iar la regulile astea cu i si a cu caciulita...nu i-am spus, dar era mai bine pe vremea noastra cand doar Romania se scria cu a.
La engleza e foarte incantat ca l-a felicitat teacher ca a stiut tot rolul pentru serbare si i-a pus o stampiluta rosie "si a apasat sa se vada bine"
(are rolul de povestilor si e mai complicat).
Ieri s-a dus la gradinita sa duca martisor si doamnei educatoare si a fost asa de fericit...
sorana spune:
Si noi facem chestii complicate la mate. Dar ni s-a zis ca la evaluari (teste) o sa le dea strict din programa. Ceea ce se face suplimentar fata de programa (de ex. probleme cu 2-3 operatii in loc de 1 cum e in programa) este pe de o parte pentru ca le va fi de folos pe viitor (in cls II-a si mai tarziu) si apoi pentru ca nivelul clasei e ridicat si e pacat sa-i tii pe loc, plus ca se plictisesc, deja problemele cu o singura operatie nu mai au "haz". Normal notele sunt insa la evaluari date conform programei si nu cu ceea ce fac extra.
Nu stiu exact varstele copiilordin clasa dar stiu ca unii incep sa implineasca 8 ani. Nu cred ca mai sunt care sa nu aiba deja 7 ani.
La noi chestiile alea desenate (adica sa colorezi in functie de nr, iar nr. e rezultatul unei operatii) apar mereu ca ultim subiect la teste. Acest ultim subiect nu intra in nota, este pus acolo pentru cei care termina mai repede si altfel i-ar deranja pe cei care n-au terminat. Inutil sa zic ca fi-mea a priceput greu ca acest ultim subiect nu e obligatoriu, nu se noteaza, si e de preferat sa verifici restul lucrarii decat sa-l faci pe ala ... Oricum tot il face si pe ala, cica (zice ea) are timp si sa verifice lucrarea si sa faca chestia aia colorata
.
Sorana si Monica (7 ani)
happiness spune:
Eu nu cred ca nu vor da la test acest tip de probleme,de vreme ce fac doar asta de cateva ore bune,5 sau 6.Azi le-a dat iar pe o fisa sa faca si au lucrat intai singuri si apoi au verificat la tabla,si zice fiica-mea ca ale ei erau perfecte.Asta dupa lucrat la scoala,lucrat tema si lucrat suplimentar.Macar a meritat.Azi pe drum am testat-o si a priceput si diferenta predecesor/succesor.Sa vedem maine,la ultima ora de mate pe saptamana asta,daca le da test din asa ceva.Chiar sunt curioasa.Din chestii de alea cu bilute,zeci si unitati,ordonare,numarat din 2 in 2,adunari/scaderi nu imi fac nicio grija,le stie foarte bine,ma tem doar de acestea mai grele cu enunturi complicate,sper sa citeasca asa cum trebuie si sa priceapa ce ii cere.Ca de rezolvat e mai simplu dupa.
La romana nu au trecut inca la b,vad ca au lucrat tot la i/a cu caciulita,plus ca pregatesc diverse chestii pentru ziua mamei si sarbatorirea primelor 100 de zile de scoala.Si ei au facut la romana antonime/sinonime,au si in abecedar...Eu nu sunt multumita ca nu le da de copiat texte acasa,daca ar spune doamna nu ar mai avea de comentat.Foarte putin la romana avand in vedere cat de greu este sa invete sa scrie corect si ,daca nu frumos,macar ingrijit.La mate au doua pagini pe maine,la romana nimic...Iar ma voi ruga de ea sa transcrie,ea prefera dictarea,nu stiu de ce.
Iasmin08 spune:
La fisa puiului meu am gasit si probleme cu doua- trei exercitii. Gen: la descazutul dintre 15 si 5 se aduna mai intai cifra 4 si apoi cifra 6. Care este suma finala.
Dar problema care mi-a ridicat mie intrebari a fost: Se da adunarea:
m+m+m+m+m=25. Cat este m.
Faza e ca puiul face afterschool. Mie mi-au cazut ochii pe fisa abia acasa si desi mi-a dat raspunsul bun, nu a stiut sa imi explice cum a facut. Cum se rezolva la clasa intai problema asta?
Iasmin, mama de strengar de 8 anisori
