Despre copii si viitor: Legea Invatamantului
Raspunsuri - Pagina 5

grati.ela spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui accept92
Retin dar nu comentez. Am deja un avertisment. |
esti nostima si te iert



viviana spune:
Sincera sa fiu sunt sceptica in privinta schimbarii in bine.
Nu pot discuta decat de nivelul "scoala generala"
Ce mi-as mai dori tinand cont ca un elev are de invatat la 15 materii/saptamana:
- desenul, muzica, sportul sa nu aiba note ci numai calificativul admis-respins;
- sa fie scoasa ora de religie;
- fizica sa ramana numai cu o ora /saptamana si sa fie refacute manualele;
- Sa fie scoasa din programa materia Educatie Tehnologica, sau cel putin sa se regandeasca altfel.
- parintele sa fie informat semestrial asupra cunostintelor reale ale copilului si asupra cunostintele de nivel mediu pe care ar fi trebuit sa le dobandeasca;
- sa nu mai conteze notele 5-8 la admitere
- sa fie inlocuite cu un dosar cu calificative care sa contina si competentele reale ale elevului si pe baza caruia elevul sa poata sustine un test la admiterea in liceu pe baza acestora.
Adica: Romana sa ramana ca obiect universal de testare dar daca elevul se indreapta spre matematica fizica sa dea si test la matematica la un anumit nivel. Pentru cei care se indreapta spre uman testul la mate sa fie de un nivel mai scazut si fiecare liceu sa poata alege in a mai sustine un test de aptitudini pentru diverse profiluri (chimie, stiintele naturii, limbi straine);
- liceele sa fie lasate sa-si faca propria cifra de scolarizare si sa hotareasca daca organizeaza admitere sau nu;
- sa se constientizeze ca elevii sunt diferiti, au preocupari diferite si sa dispara aceasta uniformitate din invatamant dand posibilitatea elevilor de scoala generala in a-si alege o ora de mate in plus sau in minus in favoarea altei materii.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi


Tisina spune:
Scuze pentru nestiinta, dar noi inca nu suntem acolo: ce anume se face la "Educatie Tehnologica"? Suna tare pompos si sunt curioasa ce inseamna de fapt (sa stiu la ce sa ne asteptam si noi).
Multumesc!


filofteia spune:
Viviana al meu este doar a III-a, dar am devenit experta la referate.
Accept... mereu imi aduc aminte cum nu puteam intelege colegele care faceau referate copiilor si sustineam sus si tare ca "Eu nu voi face asa ceva!" "N-are decat sa se descurce!"
S-a adeverit insa "Sa nu spui niciodata, niciodata."
De ce le fac? Pentru ca este tema... si prefer ca timpul pe care copilul l-ar pierde pe aceste referate sa fie folosit pentru profundarea notiunilor importante si pentru joaca.
Eu sunt mai revolutionara de fel, dar m-am recunoscut invinsa de ceilalti parinti care vor mai mult, ca al lor poate...
Pana un alta traim in societatea asta, asa ca trebuie sa ne adaptam la ea. Fiecare in felul lui... eu am ales sa fac eu referatele, iar copilul sa invete FOARTE BINE cum este cu substantivul si adjectivul, spre exemplu.
Din pacate, eu nu vad o schimbare in bine prea curand in sistemul de invatamant, pentru ca aceeasi brambureala este in toate domeniile, dar lucrurile nedefinite permit marile afaceri, asa ca nu doreste nimeni ca treburile sa se aseze... deci vorbim degeaba.
Accept daca poti sa pleci fa-o. Este cea mai buna solutie ca sa ai un alt sistem de invatamant.


viviana spune:
educatie tehnologica: in clasa a V-a a mai fost cum a mai fost dar in clasa a Vi-a e cam asa:
- piramida lui maslow
- nevoile clasei
- familia si rolul ei cu expresii gen familia nucleara, diada familiala
- procesul tehnologic al produselor, OPC, ANPC
- notiuni de buget, actiuni, dividende, obligatiuni, proiectarea bugetului familiei
- comportament de consum: entitatea, produs, serviciu, calitatea produselor
- materiale si tehnologii
- analiza produselor: culoarea, finetea care daca nu stiati reprezinta subtirimea fibrelor in metri si masa fibrelor in grame. acest raport se numeste numar metric si se noteaza cu Nm
Nm=L(m)/M(g), higroscopicitatea, insiruire fibroasa=insiruire de fibre paralelizate
- defectele lemnului (obiectele din lemn pot fi rentabilizate prin tapitare sau prin reconditionarea peliculei de lac care protejeaza suprafetele)sau excentricitate (la lemn) = abatere de la coaxialitate.
- piele
- proprietatile ceramicii......
....
Sa mai scriu?
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi


gabidaniela spune:
Citat: |
citat din mesajul lui viviana educatie tehnologica: in clasa a V-a a mai fost cum a mai fost dar in clasa a Vi-a e cam asa: - piramida lui maslow - nevoile clasei - familia si rolul ei cu expresii gen familia nucleara, diada familiala - procesul tehnologic al produselor, OPC, ANPC - notiuni de buget, actiuni, dividende, obligatiuni, proiectarea bugetului familiei - comportament de consum: entitatea, produs, serviciu, calitatea produselor - materiale si tehnologii - analiza produselor: culoarea, finetea care daca nu stiati reprezinta subtirimea fibrelor in metri si masa fibrelor in grame. acest raport se numeste numar metric si se noteaza cu Nm Nm=L(m)/M(g), higroscopicitatea, insiruire fibroasa=insiruire de fibre paralelizate - defectele lemnului (obiectele din lemn pot fi rentabilizate prin tapitare sau prin reconditionarea peliculei de lac care protejeaza suprafetele)sau excentricitate (la lemn) = abatere de la coaxialitate. - piele - proprietatile ceramicii...... .... Sa mai scriu? Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit vivi |
Intr-a VI-a?? pai eu astea
[/quote]- notiuni de buget, actiuni, dividende, obligatiuni, proiectarea bugetului familiei
- comportament de consum: entitatea, produs, serviciu, calitatea produselor[/quote]
le-am facut la master


Intr-a VI-a ma jucam cu papusile...God



Llaura spune:
Dragutele, departe de mine sa m-apuc sa va critic ca faceti "referatele" copiilor, cine stie pe ce aberatii de teme or mai fi si alea...dar in sine un proiect (sau un referat) reprezinta o metoda mult mai eficienta de predare a stiintelor de exemplu, pe aici ii zice teaching by inquiry. Profesorul in loc sa-si bata gura la infinit si sa-l zapaceasca pe copil cu de ex conservarea energiei, ii cere sa faca un mic experiment acasa in bucatarie (am niste apa cu cuburi de gheata in ea, o pun intr-o ceasca de plastic fara capac, alta la fel o pun intr-un container din ala de styrofoam cu capac etc, care din ele ajunge la temperatura camerei mai repede si de ce), sa-si descrie experimentul propriu si sa scrie despre el adica sa-l prezinte si altora. E de zece ori mai eficient decat sapte table buchisite de profesor si cinci definitii invatate pe de rost.


Lala_D spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Llaura Dragutele, departe de mine sa m-apuc sa va critic ca faceti "referatele" copiilor, cine stie pe ce aberatii de teme or mai fi si alea...dar in sine un proiect (sau un referat) reprezinta o metoda mult mai eficienta de predare a stiintelor de exemplu, pe aici ii zice teaching by inquiry. Profesorul in loc sa-si bata gura la infinit si sa-l zapaceasca pe copil cu de ex conservarea energiei, ii cere sa faca un mic experiment acasa in bucatarie (am niste apa cu cuburi de gheata in ea, o pun intr-o ceasca de plastic fara capac, alta la fel o pun intr-un container din ala de styrofoam cu capac etc, care din ele ajunge la temperatura camerei mai repede si de ce), sa-si descrie experimentul propriu si sa scrie despre el adica sa-l prezinte si altora. E de zece ori mai eficient decat sapte table buchisite de profesor si cinci definitii invatate pe de rost. If our walks are silly enough, we can deduce ANYTHING from ANYTHING. |
Hihihi. Stiu exact la ce te referi tu dar n-ai sa vezi ca "referatele" de care vorbeau fetele inseamna vreodata asa ceva

Teoretic acele referate sunt conspecte din x surse ( carti, net, enciclopedii) pline de chestii absolut plictisitoare si total neinteresante pentru copil.


accept92 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui filofteia Accept daca poti sa pleci fa-o. Este cea mai buna solutie ca sa ai un alt sistem de invatamant. |
filofteia tocmai ca si eu observam ca nu poti sacrifica viitorul copilului pentru niste principii, deci inteleg fenomenul si adaptarea parintilor. Totusi tinand cont de asta, nu pot sa nu ma intreb...oare nu vom iesi niciodata din rahatul asta?
Daca nu ar fi problema invatamantului, sincer, nu as avea motive sa plec. Nu ca nu ar fi o gramada de alte probleme, dar la alea ne-am adaptat si noi chiar foarte bine, nu ne lovim prea des de sistem. Sistemul medical are alternative private accesibile (mai ales ca nu ne imbolnavim toata ziua). Dar ceea ce se intampla in invatamant este motiv sa fugim, nu sa plecam.



SSerafiotti spune:
Cum poti sprijini, Gratiela, in calitate de profesor, dezavantajarea si inechitatea de tip nazist cunoscuta sub numele de 'eliminare' sau 'exmatriculare'?
Draga, nu iti dai seama ca ar duce la diferentieri intre scolarii cuminti si cei care sunt cosmarul tuturor, or ideea e ca nimeni sa nu-si (mai) dea seama care sunt care?!
Si in fond cine esti tu, un profesoras parlit acolo, sa curmi viitorul pe 2 saptamani al unei odrasle sensibile si de famelie buna doar pentru ca vorbeste cu pana mea in fata profesorului sau mai fumeaza recreational si ea acolo, mare branza?
Mai si sugerezi munca in folosul comunitatii!!!! Absolut socant... Ca ce chestie? Ma mira ca un cadru didactic vehiculeaza public asemenea idei discriminatorii. Ba mai mult, aproape criminale.
Pana si pruncii stiu ca traim epoca datatoare de incredere a 'drepturilor', si in general a 'drepturilor superioare', in care nimeni nu are nici un drept atata vreme cat nu a incalcat regulamentul. Abia duuuupa ce a comis-o are dreptul sa nu fie sanctionat potrivit incalcarii, doar ce facem aici, discriminare in pana mea? Iar copiii oricum au numai si numai drepturi- e singura modalitate de a scoate din ei adulti responsabili, care de cum implinesc 18 ani (21, dupa caz) se vor intrece sa isi asume o responsabilitate dupa alta intr-o miscare in masa fara precedent in istorie.
Vezi de ce se vorbeste rau de dascali in toate mediile, mai ales in fameliile bune, pentru ca sunt depasiti cu informatiile lor si scoala lor cu tot!!! In ritmul asta -cu propuneri de eliminare si munca silnica- se va ajunge, Doamne-feri, ca in scolile private din vest, eventual ca in grozaveniile alea de scoli religioase, despre care toata lumea stie ce proaste sunt si ce rezultate dezastruoase dau.
De aceea lumea e innebunita dupa invatamantul public, unde totul e asa de roz incat nici nu e obligatoriu sa vorbeasca 2 copii din aceeasi clasa aceeasi limba, si garantat pana la sfarsitul liceului nu scapa unul cu perfect spelling, nici sa-l tai. Acolo treaba avansata!!!
Da' eu am o propunere care va revolutiona invatamantul. In loc de eliminare/exmatriculare, cand fac cate o boacana majora majora- genu' au agresat cu maxima violenta alta fiinta, verbal, fizic, sexual, vand droguri, se organizeaza in gasti periculoase, se complac in promiscuitate compromitand siguranta fizica si psihica a altor scolari- si alte copilarii din astea prin care am trecut cu totii, hai sa le dam cate un goodie bag sa ii motivam ca data viitoare sa nu mai faca. L-ai batut pe colegu' mar? Pac, un ipod, sa nu mai faci, mama. Ai pus-o de ceva acte de vandalism la scoala? O excursie la Praga, sa te simti mai fericit si sa nu iti mai vina idei.
Si cine ar ghici ca modelul asta postmodern si all-embracing e un clasic:
'Ca sa nu mai ramana repetent si anul acesta, Mam' Mare, Mamitza si Tanti Mitza...'
Ntz-ntz-ntz, Gra-ti-e-laaa...
Auzi, mai faci si lectii cu copilul...bai da' ce exagerare...
