Despre copii si viitor: Legea Invatamantului
Raspunsuri - Pagina 4
flower-power spune:
Oh, Viviana, cat de bine te inteleg. Si eu la randu-mi am incercat sa inteleg de unde sa apuc acest mare si incalcit ghem. Am ajuns la concluzia urmatoare: ca notele astea [total arbitrare]conteaza cu un scop si ala nu este interesul copilului.In perioada de la revolutie incoace au adus la rang de arta faptul de a se face ca fac. Pt cine are un pic de timp pt a vedea care este fata invatamantului astazi pe la noi
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-6778940-reforma-curriculara-invatamantul-preuniversitar.htm
De citit mai ales comentariile facute[unele] chiar de catre dascali.
Intr-o discutie pe care am avut-o cu de 2X ministra invatamantului, pe vremea primului ei mandat, singurul raspuns la cele cateva intrebari/probleme pe care i le-am adresat, a fost ca probabil sunt o educatoare [ceea ce nu eram, desi cunosteam bine lucrurile din interior ]care se simte amenintata cu pierderea postului de faptul ca intentiona obligativitatea inceperii scolii la 6 ani. Atunci au luat totusi in calcul "vocea" parintilor si au renuntat, desi ne-a reprosat ca nu facem decat sa le furam startul in viata si... ca vor veni altii din alte tari 
care au pornit mai devreme in...
viata si le vor lua joburile copiiilor nostri ...
Rolul nostru, al parintilor, este de a-i ajuta sa treaca cat mai fara sechele prin tot acest proces ...obligatoriu.
ps:- pt orele optionale este prevazut ca parintii + copiii sa-si exprime optiunile[in scris]si nu sa se rezolve "catedrele neacoperite". Dar precum societatea - asa si scoala: cine sa se mai impiedice in respectarea legii? Lucrurile astea se intampla pt ca majoritatea parintilor au invatat ca e mai bine sa mergi cu valul si ca le e frica sa ia atitudine. Celor care nu le e teama, intre timp li s-a facut lehamite...
"Parents need to fill a child's bucket of self-esteem so high that the rest of the world can't poke enough holes in it to drain it dry." --Alvin Price
inaioana spune:
Vai, vai vai, cum se face ca desi
la 11-12 ani copiii fac exercitii de recunoastere a semnificatiei unor ponderi diferite in calculul mediei ponderate iar la limba si literatura romana folosesc la 13 ani concepte precum omniscient, artefact, eponim, perspectiva auctoriala, ezoteric, transgresarea timpului, sincretism de limbaje, personaj reflector si la 14 ani: conjectura, fastidios, aliteratia, amfibrahul, oximoronul, troheul, toponomastica, omorganic, inextricabil, acronie, analepsa, anticalofilie, climax, anticlimax, cronotop,
totusi nu reusesc "sa vorbeste romaneste" dupa ce termina un liceu.
E ceva putred undeva...
Llaura spune:
Eu nu inteleg daca vor merge cu pachetul Miclea sau Miclea-Andronescu sau cum ii mai spunea asta vara, sau pornesc din nou de la zero.
Grea problema cu religia, tot rezultatul jumatatilor de masura si al fundului in doua luntrii, daca ar fi lasat preotii sa predea religia ar fi fost infinit mai usor s-o scoata dupa ce a trecut efuziunea post-revolutie, dar nu, au fost scolarizati profesori de religie
Pt ca BOR de ex sigur ar avea destui banuti sa deschida scoli de duminica, si-n plus statul le-ar putea finanta macar partial pe baza de proiecte, cultele cu mai putini credinciosi ar primi mai mult, credinciosii si parintii ar mai contribui si ei, eu zic ca ar merge.
E clar ca sistemul public nu poate multumi pe toata lumea si personal cred ca lumea ar trebui sa aiba asteptari realiste de la aceasta lege, in sensul ca acum ar trebui rezolvate problemele mari (de ex "legalizarea" homeschooling, plus un sistem adaptat de teste nationale standard care sa serveasca sistemul de homeschooling); problemele mai mici de genul cate teme pt acasa in casa intai le pot rezolva si inspectoratele.
Ce o fi aia cronotop? 
PS. Nu trebuie sa ne incaieram de la homeschooling acuma...eu una n-as face in ruptul capului dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa faca nimeni.
beren spune:
Intercalez ceva care nu e legat de mesajele de mai sus, dar e relevant pentru subiect: se pare ca Funeriu are o www.clujtoday.ro/2010/01/22/ministrul-educayuiei-daniel-funeriu-are-alergie.html" target="_blank">opinie despre religie care reflecta mai multe dintre postarile de aici. Poate ca de data asta este cu adevarat vorba de reforma.
inaioana spune:
"Se cunoaste drept „cronotop” conexiunea dintre relatiile temporale si spatiale, asimilate într-un mod artistic în literatura."
Recunosc ca am googalit, n-am cunostintele elementare alea unui absolvent de clasa a 9-a.![]()
accept92 spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui beren Poate ca de data asta este cu adevarat vorba de reforma. |
Si eu sunt impotriva religiei in scoala. Totusi daca ar fi cu adevarat optionala nu as avea nimic impotriva ei. Chiar daca va fi sa se elimine, nu asta asteptam eu in primul rand de la aceasta 'reforma'.
Nici o incercare de pana acum nu a fost cu adevarat reforma, se mai umbla pe ici pe colo la materii, la numar de elevi, ce se scoate intr-un mandat se reintroduce in altul. Se va introduce acum numarul minim de elevi 25, ca sa vina niste minti luminate peste 5 ani, cand poate vom iesi din criza, sa introduca numarul maxim de 27. Poate se va reintroduce si religia. Caci nu are nimeni nici o viziune, se fac schimbari care demonstreaza clar o atitudine conservatoare fata de sistemul actual, intepenit de zeci de ani.
De ce nu are nimeni curajul sa propuna o adevarata reforma, mi se pare ca exista o anumita teama de schimbare reala chiar la nivelul societatii. Pasii astia mici nu ne duc nicaieri. In ceea ce priveste invatamantul, nu vad nimic de modificat, vad de daramat ruina de acum si refacut totul de la 0.
grati.ela spune:
de ce este aberant ca un parinte sa lucreze cu copilul? eu de exemplu sunt profa de mate, dar lucrez cu fata si la romana. La gramatica, avand o gandire analitica o ajut sa-si sistematizeze teoria, la literatura incerc sa o provoc sa fie creativa, fiecare face o poezie, le citim, vedem ce ne place, se nasc idei...la istorie geografie biologie o invat sa invete, sa-si extraga esentialul, la desen ii apreciez creativitatea, ii cer explicatii atunci cand simt ca nu are o idee conturata, iar la mate lucrez sa-i ordonez gandirea, sa traduca din limba romana in limba matematica si invers, o invat ca si aici poti fi cat de creativ doresti, o provoc sa ma surpinda cu solutii speciale...ce este asa de rau in asta? Citesc cu cata insistenta atatia parinti incearca sa-si invete copiii de 2 ani sa numere pana la 100, sa recite poezii, de la 3 ani vorbesc si in chineza cu ei dar cand ajung la scoala gata, raspunderea este doar a profesorului...
accept92 spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui grati.ela de ce este aberant ca un parinte sa lucreze cu copilul? eu de exemplu sunt profa de mate, dar lucrez cu fata si la romana. La gramatica, avand o gandire analitica o ajut sa-si sistematizeze teoria, la literatura incerc sa o provoc sa fie creativa, fiecare face o poezie, le citim, vedem ce ne place, se nasc idei...la istorie geografie biologie o invat sa invete, sa-si extraga esentialul, la desen ii apreciez creativitatea, ii cer explicatii atunci cand simt ca nu are o idee conturata, iar la mate lucrez sa-i ordonez gandirea, sa traduca din limba romana in limba matematica si invers, o invat ca si aici poti fi cat de creativ doresti, o provoc sa ma surpinda cu solutii speciale...ce este asa de rau in asta? Citesc cu cata insistenta atatia parinti incearca sa-si invete copiii de 2 ani sa numere pana la 100, sa recite poezii, de la 3 ani vorbesc si in chineza cu ei dar cand ajung la scoala gata, raspunderea este doar a profesorului... "Invatatura din constrangere nu este facuta sa ramana, dar cea care patrunde in suflet prin dragoste si bunavointa, aceea ramane acolo pentru totdeauna" Sfantul Ioan Gura de Aur |
La prima ta interventie, cand ai fost atat de transanta ca nu ai nevoie de nici un program de tip afer-school, ca iti duci tu copilul pe la diverse activitati extrascolare chiar am vrut sa te intreb daca lucrezi.
Nu toti lucram intre 2 si 5 ore pe zi, 4 zile pe saptamana - am lucrat si eu in invatamant si stiu ce vorbesc. Si nu toti ne dorim o relatie parinte-copil de tip profesor-elev.
Activitatile la care te referi tu, pe care unii parinti le fac cu copilasi de 2-3 ani, sunt de fapt jocuri, intamplator unele dintre ele exerseaza niste abilitati sau fixeaza niste informatii. Si la aceasta varsta copilul cauta compania adultului si nu se joaca prea mult timp singurel. Asa ca pentru variatie unii parinti mai propun si astfel de jocuri.
Majoritatea clasei muncitoare ajunge acasa pe la 6. Personal as prefera sa petrec un timp de calitate cu copilul meu intr-o atmosfera relaxata si prieteneasca.
Consider ca in ziua de astazi invatamantul trebuie sa raspunda unor nevoi sociale si mai putin stiintifice. Nu mai traim vremurile in care profesorul era singura sursa de informare. Acum suntem bombardati cu informatii, scoala trebuie sa ne invete sa mergem la sursa, sa ne orientam, sa sintetizam, sa extragem esentialul. Lucrurile trebuie sa se schimbe in mod esential in conditiile in care elevii pot gasi orice informatie pe net, pot afla lucruri extrem de interesante din documentare. Scoala trebuie sa cladeasca discernamantul, sa incurajeze ideea de dezbatere. Ma gandesc aici in mod special la subiectu deschis de mamica baiatului care il admira pe Hitler. Setea de informatie a copiilor este mare, accesul la informatie este facil, scoala este depasita de vremurile pe care le traim. In aceasta idee, de scoala care raspunde nevoilor sociale, accept religia in scoala pentru cei care o doresc.
Scoala trebuie sa reprezinte un mediu, un incubator, parintele sa-si stie acolo copilul protejat si indrumat. Tu esti cea care a propus exmatricularea elevilor cu abateri disciplinare. Care este scopul acestei sanctiuni? Sa stea copilul cateva zile acasa cu ochii la TV sau in fata blocului cu baietii? Scoala este un partener al parintelui in procesul de educatie sau lucreaza impotriva sa?
grati.ela spune:
Accept, as putea sa comentez fiecare paragraf din mesajul tau numai ca nu-mi propun sa lupt cu ideile tale. Calculul tau referitor la numarul de ore petrecute la catedra este eronat...am mai putin de 10 ore/saptamana si nu-s dispusa nici sa ma rusinez cu asta si nici sa-mi justific in vreun fel optiunea. Imi sprijin copilul pentru ca acum are nevoie de mine, acum invata sa invete, invata sa-si gestioneze timpul, efortul.
O gandire ordonata ti-ar fi permis sa-ti structurezi nemultumirile si sa etichetezi cel putin cu o oarecare logica. Referitor la exmatriculare imi mentin punctul de vedere numai ca redau ceea ce nu ai vrut sa retii :"in acest timp fiind asistati de psihopedagog; impreuna cu parintii, pe perioada sanctionarii, sa lucreze in folosul comunitatii corespunzator abaterii".
accept92 spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui grati.ela redau ceea ce nu ai vrut sa retii[...]" sa lucreze in folosul comunitatii corespunzator abaterii". |
Retin dar nu comentez. Am deja un avertisment.
