Vrem doar note bune!E gresit?
Raspunsuri - Pagina 6
Sabina spune:
acum sa nu va suparati rau pe mine, da am avut colegi care au trecut cu ajutorul altora admiterea la liceu. Nu e corect deloc, stiu. Editez sa spun ca eu ma bucur ca au facut totusi liceul, pt ca la alt liceu nu intrau deloc.
Erau f f buni la instrument.
ce s-a intamplat?
Nu au ajuns deloc celebri :(
Deci daca chiar u poti sa iei 5 la mate sa treci la liceu, nu poti face nici muzica la nivel inalt. Sau poate poti, dar cu toti pe care ii stiu eu si erau mega buni la instrument si f f slabi la invatatura, de pe la 20 de ani incolo n-au mai facut fata nici in arta.
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Cum mi-am alaptat copiii
Sabina's blog,
Sofia Galagia si
bb Gheo
happiness spune:
Mediajust,ai mare dreptate in ceea ce priveste sistemul care e schiop.Venind din sistemul acesta ,stiu foarte bine ca sunt mari probleme,dar acum inteleg asta cel mai bine ca mama de copil la scoala.Sunt atat de multe greseli,de la supraincarcarea materiei,evaluarea subiectiva,teme cu duiumul,punerea accentului pe teorie si nu pe practica,lipsa de interes pentru copil ca si individ si pana la evaluarea la matematica a unui copil de clasa a 8 a care isi doreste sa intre la Liceul de arta,de exemplu.E clar ca si din cauza sistemului imi doresc note mari pentru fetita mea,stiu ca toti copiii care au avut note mari au ajuns la liceele foarte bune pe care si le doreau si de acolo la facultatea aleasa de ei.Rar am auzit cazuri de copii care au fost foarte buni la scoala si au esuat lamentabil in viata.Daca sunt,ma gandesc ca or fi exceptii.In general,note mari=liceu foarte bun,si cred ca asta isi doreste orice parinte pentru copilul lui.Bineinteles ca cel mai mult imi doresc sa fie sanatoasa si fericita,dar la cum o vad eu pe ea,trista si cand pierde un joc oarecare,sunt convinsa ca e ambitioasa si isi doreste si ea foarte tare sa aiba note mari.Pentru sufletelul ei,nu pentru a fi mami fericita.Ea stie ca mami o iubeste neconditionat.![]()
Mediajust spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui ruxij Aici iti dau dreptate. Nu stiu ce sa zic, sistemul intr-adevar ne impinge sa ne pese totusi cat de cat si de note si e trista povestea cu copilul care a picat la liceu si i s-a distrus viitorul. Si aici din pacate e cam la fel. Totusi cred ca problema e cu intrarea la liceu, dc. il termini la admiterea la facultate nu concurezi tot cu artisti, care banuiesc ca au aceleasi probleme? |
La facultate, lucrurile se simplifica.
Rar se intampla ca facultatea spre care se indreapta un tanar sa fie fundamental diferita de tipul liceului (sigur ca mai sunt cei care se hotarasc pe drum, dar nu vad sensul pentru care ai face liceu de Filologie ca apoi sa mergi la Matematici ori invers. Cred ca nici nu poti decat pregatindu-te suplimentar, continutul planurilor de invatamant sunt complet diferite).
Particular vorbind, in facultatile artistice 90% dintre cei care intra sunt absolventi de licee de arta. Ultimii doi ani de liceu sunt strict vocationali, toata lumea studiaza acelasi lucru, deci premisele sunt egale.
De altfel, in Romania traim urmatorul paradox: cea mai grea etapa din viata scolarului este admiterea in liceu, pentru ca este hotaratoare (uneori definitiv) pentru ce ti va intampla. Sistemul asta tampit (scuze!) de impartire computerizata, variabilele, ponderea mediei din gimnaziu duc la accidente ca cel de care-ti spuneam.
Apoi, la facultate, lucrurile sunt simple: nu intri un an - intri la anu'. Nu-i limita de varsta (ca la liceu la zi), nu-i presiune. Nu-ti place ce-ai facut - renunti, mergi la alta. Te duce capu' - incepi doua si vezi pe drum ce alegi. Nu te duce capu' - mergi la o particulara, unde nu-ti trebuie nici macar examen (sigur, sunt si universitati private foarte serioase, dar exista si cealalta optiune).
Deci facultatea nu este o problema, piatra de incercare este admiterea in liceu (trec peste faptul ca in ultimii 3 ani s-a schimbat de patru ori metodologia).
Mie corecta mi se pare admiterea cu examen, diferentiat functie de profil. Vrei Filologie - dai examen la romana/limbi. Vrei Matematica - trebuie sa fii bun la asta, nu la sarituri in clasa a V-a.
Probabil ca in acel moment ar disparea si presiunea asta pe note, meditatii, am avea copii mai relaxati si care stiu ce vor, care stiu sa caute o informatie, s-o prelucreze, s-o utilizeze, s-o conexeze cu alta - si nu sa invete ca papagalii ce inaltime are fiecare munte din Africa (pentru asta avem atlas).
ruxij spune:
Sunt de acord cu tine mediajust. Si eu sunt de parere ca e mai obiectiv sistemul cu admiterea pe baza de examene potrivite cu tipul de liceu. La note, intervine f. mult subiectivism, o scoala mai buna da note mai mici unor copii care poate ar fi avut doar 10 la o scoala mai slaba. Nu cred ca pot fi comparate mediile direct asa. Din pacate si la noi tot asa e si am auzit comentarii cum ca mai bine faci un liceu mai slab pt intrarea la facultate aici, ca sa fii printre primii acolo. Plus presiunea care se creaza... Oare coruptia nu e incurajata in felul asta? Ca ma gandesc ca parintii ar face orice ca un copil sa nu "isi strice media" din cauza unei materii catre care nu are inclinatie, iar profesorii sunt prost platiti...
Mediajust spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui Sabina acum sa nu va suparati rau pe mine, da am avut colegi care au trecut cu ajutorul altora admiterea la liceu. Nu e corect deloc, stiu. Editez sa spun ca eu ma bucur ca au facut totusi liceul, pt ca la alt liceu nu intrau deloc. Erau f f buni la instrument. ce s-a intamplat? Nu au ajuns deloc celebri :( Deci daca chiar u poti sa iei 5 la mate sa treci la liceu, nu poti face nici muzica la nivel inalt. Sau poate poti, dar cu toti pe care ii stiu eu si erau mega buni la instrument si f f slabi la invatatura, de pe la 20 de ani incolo n-au mai facut fata nici in arta. Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil! Cum mi-am alaptat copiii Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă. |
He-he...Putini sunt cei despre care, in clasa a VIII-a, se poate spune ca vor face sau nu o mare cariera profesionala.
Dar de cariera profesionala fara liceu, n-am auzit
Se pare ca-i de noroc, uite, colegul tau a fost ajutat sa intre. Asta de care-ti spun nu avea 5, ci aproape 7, dar media de intrare a fost mai mare.
Povestea cu ajutorul "tinea" pana la porcaria asta de repartizare computerizata, unde nu te mai poate ajuta nimeni: aia-i media, aia se inregistreaza, cu aia intri/sau nu.
Nu mai spun de celebrele alea de teze unice (care vor conta, inca, la admiterea de anul asta), unde pe unii i-au pazit ca pe sfintele moaste, pe altii i-au mai lasat sa copieze (deci, pentru un copil la limita, este tot de noroc).
(Si cu asta ma opresc - este clar ca un copil de nota 10 de la o scoala mai slab cotata poate este mai putin pregatit decat unul de 8 de la o scoala cu exigente mari. Cine va fi avantajat? Sigur ca ala cu 10, caruia ii cresc sansele de a intra intr-un liceu mai bun (ce sa mai zic de bietii copii care vin de la scolile de la tara - dar vin cu note mari, se trezesc ca au intrat intr-un liceu care ii depaseste, apoi renunta, dar i-au luat si sansa aluia cu un 8 "pe bune" de a intra acolo.)
Mediajust spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui ruxij Sunt de acord cu tine mediajust. Si eu sunt de parere ca e mai obiectiv sistemul cu admiterea pe baza de examene potrivite cu tipul de liceu. La note, intervine f. mult subiectivism, o scoala mai buna da note mai mici unor copii care poate ar fi avut doar 10 la o scoala mai slaba. Nu cred ca pot fi comparate mediile direct asa. Din pacate si la noi tot asa e si am auzit comentarii cum ca mai bine faci un liceu mai slab pt intrarea la facultate aici, ca sa fii printre primii acolo. Plus presiunea care se creaza... Oare coruptia nu e incurajata in felul asta? Ca ma gandesc ca parintii ar face orice ca un copil sa nu "isi strice media" din cauza unei materii catre care nu are inclinatie, iar profesorii sunt prost platiti... |
Sigur ca sunt incurajate si coruptia, si ipocrizia, si impostura, si lipsa de repere/valori, si minciuna.
Si dupa aia auzi, fereasca Dumnezeu, de copii care au facut gesturi finale pentru o corigenta.
Traim vremuri amestecate, in care uneori nici nu stii ce sa-i spui copilului ca ar fi bine - sa-si urmeze instinctul, sa se incranceneze de mic, sa fie apasat, sa fie relaxat, sa fie corect, sa mai mimeze, sa fie doar drept intr-o lume stramba?!
grati.ela spune:
10 e un obiectiv...si-a facut treaba bine...si 8 poate fi daca limitele copilului tind doar spre nota asta. Unii invata sa-si depaseasca limitele de mici altii mult mai tarziu...nu cred ca primii-s nefericiti prin definitie.
cat despre mate la clase de arte uitati aici: http://valungureanu.toateblogurile.ro/2009/12/20/muzica-este-matematica/
http://www.revistamagazin.ro/content/view/588/21/
le-am dat studentilor mei tema Matematica si muzica si am primit lucrari ff interesante!
Mediajust spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui grati.ela 10 e un obiectiv...si-a facut treaba bine...si 8 poate fi daca limitele copilului tind doar spre nota asta. Unii invata sa-si depaseasca limitele de mici altii mult mai tarziu...nu cred ca primii-s nefericiti prin definitie. cat despre mate la clase de arte uitati aici: http://valungureanu.toateblogurile.ro/2009/12/20/muzica-este-matematica/ http://www.revistamagazin.ro/content/view/588/21/ le-am dat studentilor mei tema Matematica si muzica si am primit lucrari ff interesante! "Invatatura din constrangere nu este facuta sa ramana, dar cea care patrunde in suflet prin dragoste si bunavointa, aceea ramane acolo pentru totdeauna" Sfantul Ioan Gura de Aur |
Oh, da (dovada e tocmai constructia la Bach, vorbeam mai devreme cu Sabina), frecventele sunetelor, numerele pitagoreice, etc.
Matematica de scoala, din pacate, aplica doar retete, nu deschide acel univers (as indrazni sa spun filozofic) despre care vorbim.
Sigur ca si 10, si 8 sunt perfecte atata timp cat scopul (implicit finalitatea) evaluarii sunt cele corecte.
grati.ela spune:
matematica de clasa a V a e valoroasa pt ca pune bazele gandirii analitice, iti formeaza o logica riguroasa (de fapt chiar mate de clasa a IV a)...nu ai de unde stii care-i chemarea ta. ar putea gusta un copil de clasa a III-a arta fractala? nu cred...Ozanei i-am spus ca trebuie sa nu se teama de nici o materie, sa gaseasca ceva deosebit la fiecare...si-a dat seama ca nu ar fi fost atat de creativa la romana daca nu-i placea muzica, pictura, modelajul...
andata spune:
Din pacate la noi invatamantul se face mai mult dupa ureche si cei care ar trebui sa gandeasca un sistem bine pus la punct vin cu idei care de care mai ciudate si mai creative. Asa sunt exam de capacitate pana acum cativa ani si cel cu tezele nationale, plus ponderea mediei in repartizarea aceea computerizata la liceu. Mi-am stresat fiul cu notele. N-a invatat cu placere si nici acum nu pricepe de ce notele de la religie, muzica (e afon), desen (e un antitalent clar) si chiar chimie (unde profesoara dormea efectiv in clasa, le dadea doar sa invete din manual si ii nota doar cu note intre 4 si 7) au decis ca el sa ajunga la un liceu de stiinte ale naturii cand are certe calitati spre mate si info. El e nefericit, eu sunt si mai si cand il vad ca si-a pierdut si bruma de interes pe care o mai avea pt scoala.
As fi preferat sa dea examen pe ceea ce stie la un liceu de mate info cum am dat si noi, chiar si la lb romana, ca are nevoie de ea toata viata. Dar restul materiilor? Sau macar sa fi contat doar media pe materiile principale la un liceul real si nu uman.
Acum e clasa a XI-a dar abia se taraie prin liceu si singurele materii la care are note f bune sunt mate si TIC. Iar bac-ul il da la materii care tin de profilul liceului.
http://community.webshots.com/user/annadana1
http://ganduri-de-mama.blogspot.com/
http://paul-mihaita.blogspot.com
