Vrem doar note bune!E gresit?

Raspunsuri - Pagina 5

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

e putin indiferenta si zapacita, nu retine ce tema are daca e galagie, din astea:)



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxij spune:

Aici ar putea sa o diagnosticheze cu ADHD dc. nu tine minte ce teme are si nu suporta galagia. Mie mi se pare o prostie acest diagnostic, asa eram si eu cand eram ca ei si iaca-ma ce tare sunt acu' . Dar asa e, tb urmarita. Si copilul meu cam aceleasi probleme le are. La testele de achievement face extrem de bine, adica peste varsta lui cu mult la unele capitole, dar nu e atent la clasa. Asa ca tb atentie la acesti copii, dar nu insistat pe note, ca e clar ca vor face greseli din cauza de neatentie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

asa am fost si eu, si mai eram si obraznica cu doamna, si intr-antia mi-am uitat lucru manual in banca si n-am zis la nimeni, uitam caietu la scoala, valeleu cate mai faceam:))), da la lucrari eram f tare si eu si uneoi cu d[astea gen singuru 10
ideea e ca ma concentram cand trebuia, asa sunt si acuma.
Insa da, trebuie urmarit si ajutat un pic genu de copil mai zapacit.






Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

si aici nu diagnosticheaza nimeni, ca dam telefon la colega dupa tema, LOl:))



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxij spune:

Nici aici n-au voie ei sa dea diagnostic, pot doar sugera sa mergi la psiholog pt evaluare si eu oricum m-am ratoit la ei dinainte sa incerce sa deschida gura, le-am zis sa nu cumva sa imi zica vreodata ca fi-miu are ADHD ca eu nu cred in asa ceva:) Asa ca n-au avut curaj cu nebuna de mine:) Fi-miu nu'si uita temele, dar casca gura in clasa, cand scrie mai sare peste cate un rand, uita sa completeze pe verso...mai scrie plus in loc de minus...ce mai, imaginea mea in oglinda

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mediajust spune:

Citat:
citat din mesajul lui Sabina
Media, in conditiile in care s-ar preda si invata, de acord cu tine.
dar nu le preda si nu-i invata nimic.
E injust sa notezi diferentiat copii care canta in cor!
ma indoiesc ca invatatorea aude atat de bine cine canta fals si cine corect in harmalaia de 30 de copii de 7 ani.... :))

Apoi, uite, fimea nu canta mereu perfect. Mai falseaza. Dar canta la pian f bine pt varsta ei. Are ureche f buna, simt armonic, pt Crinuta:)), pune Domninata la bach cand greseste la stanga:)

Deci clar are aptitudini.
daca i-ar da bine la Muzica ca nu e destul de buna as face scandal invatatorei, pt ca copilul meu char stie muzica. Dar la 7 ani e f f greu sa canti corect!
Corect cantat si ureche sunt 2 lucruri fundamental diferite.
Compozitori celebri romani pe care i-am avut profesori fredonau ceva de speriat de fals :D



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo
Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.




(Poti vorbi si cu mine, nu doar cu Crinuta, intamplarea face sa fiu si in acest mijloc de lucruri, nu vorbesc "dupa ureche", ca fim la tema).
Ai dreptate in ceea ce priveste scoala-scoala, aia nu-i nici muzica, nici macar ce-i arata numele (Educatie muzicala de cheama, fir-ar al naibii, pai atunci, aia sa faci!!)

Cantatul in cor poate fi apreciat/evaluat (evident, atunci cand se lucreaza cu profesionisti, nu cu invatatoarea. N-are sens sa intram in amanunte aici - poate facem alt subiect. Iar evaluarea nu tine de "cantatul corect" - care este perfectibil si se sprijina si pe inteligenta muzicala, ci pe cu totul alte criterii).
Afirmatia ta referitoare la examenul lipsa la cls. I nu se referea la scoala nevocationala - acolo a venit si raspunsul meu.

Subiectul (care pe mine ma doare demult) era cat de dezavantajati la medie ar putea fi copiii fara aptitudini artistice fata de "artistii" fara aptitudini la discipline exacte.
Aici te rog sa formulezi un punct de vedere, tie ti se pare normal ca la scolile gimnaziale vocationale sa se faca fix aceeasi programa ca la celelalte? Sau (incerc mai putin) - macar in ultimii/ultimul an de gimnaziu, cand este destul de clar spre ce "merge" copilul, nu ti s-ar parea corect un continut diferentiat?
Daca tot nu mai fac nicio ora de matematica in liceul uman/artistic, de ce sa dau admitere la matematica?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

fi-mea si-a uitat costumatia de sport deja:D
dar invatatoarea zice ca e cumintica in clasa si concentrata si raspunde pe faza, doar cu galagia are probleme:))

Media, da, mie mi se pare normal sa se faca scoala obisnuita si cine poate muzica sau arte in plus sa razbeasca asa.
Eu am suferit f mult ca n-am facut fizica si chimie calumea in liceu, acuma am lacune mari si nevoie de aceste materii (de fapt de fizica), pt ca ma pasioneaza o anumita problema la doctorat...si mi-e mai greu decat daca as fi stiut in liceu.

dar intr-adevar, poate ca in liceu as tine cont de profil si as face o programa nu doar usurata, cum se face acuma, ci adaptata, pe problematica unor muzicieni, da le-as tine mult mintea ocupata cu mate si fizica, pt ca e fascinant si pt ca iti trebuie in muzica asa ceva, si cred ca si in arte plastice.

uite, eu acuma( ca sa ma laud ca de obicei si sa fiu snoaba ) scriu despre timp in foto si muzica, si consider ca exista timp in arte vizuale exact ca in muzica, numa ca organizat aparent altfel.Insa in esenta perceptia e aproape auditiva:)
daca stiam fizica ce usor ar fi fost! Acuma ma chinui sa inteleg tot felu.....si pierd multe ore. e doar un exemplu de ce mult ar folosi stiinte exacte facute inteligent la licee vocationale

Cat despre clasa 1, mie mi se pare o problema de bun simt doar, adica nu poti sa vii cu adevaruri din astea absolute de genu nota-i nota cand de fapt nici nu le predai, nici nu-i inveti, nici nu-i evaluezi corect.

Sigur ca in abstract, daca legea cere nota, ii departajezi.

dar la concret, nu e de bun simt sa le dai nota mica.



Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!

Cum mi-am alaptat copiii


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxij spune:

Mi se pare o falsa problema asta cu dezavantajatul. Acum fiecare e dezavantajat la ceva. Cum am dat exemplu eu, dc. se intelege cat de cat ce scrie fi-miu, de ce ii dau nota proasta la caligrafie (handwriting ii zic aci)? Sau dc. fi-miu a gresit din neatentie, nu inseamna ca el de fapt nu stie, de ce sa ii scada nota? Cu dezavantajatul artistilor, de ce sa invete matematica si sa le dea nota mica cand ei nu au inclinatii? Cred ca problema vine doar din faptul ca ne pasa de note. Dc artistul vrea sa faca arta, ce daca are 5 la matematica? Ce te deranjeaza? Pe mine nu m-a deranjat niciodata ca aveam 7 la desen, dar ma deranja dc. luam 7 la matematica, pt. ca aia ma interesa. Eu fix de aia nu ma axez asa tare pe note si le iau asa mai nuantat, ce e important pentru noi si ce nu. Din pacate nu am informatii exacte despre cum e la clase mai mari aici, dar cred ca e putin diferentiat, poti sa iei anumite cursuri care te intereseaza, dar tot sunt unele "de baza", nu cred ca scapi total de matematica nici dc. vrei sa te faci pictor. Ai note mai mici, si ce daca? Asta nu ar tb sa te afecteze.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mediajust spune:

Citat:
citat din mesajul lui ruxij

Mi se pare o falsa problema asta cu dezavantajatul. Acum fiecare e dezavantajat la ceva. Cum am dat exemplu eu, dc. se intelege cat de cat ce scrie fi-miu, de ce ii dau nota proasta la caligrafie (handwriting ii zic aci)? Sau dc. fi-miu a gresit din neatentie, nu inseamna ca el de fapt nu stie, de ce sa ii scada nota? Cu dezavantajatul artistilor, de ce sa invete matematica si sa le dea nota mica cand ei nu au inclinatii? Cred ca problema vine doar din faptul ca ne pasa de note. Dc artistul vrea sa faca arta, ce daca are 5 la matematica? Ce te deranjeaza? Pe mine nu m-a deranjat niciodata ca aveam 7 la desen, dar ma deranja dc. luam 7 la matematica, pt. ca aia ma interesa. Eu fix de aia nu ma axez asa tare pe note si le iau asa mai nuantat, ce e important pentru noi si ce nu. Din pacate nu am informatii exacte despre cum e la clase mai mari aici, dar cred ca e putin diferentiat, poti sa iei anumite cursuri care te intereseaza, dar tot sunt unele "de baza", nu cred ca scapi total de matematica nici dc. vrei sa te faci pictor. Ai note mai mici, si ce daca? Asta nu ar tb sa te afecteze.


Nu ma deranjeaza in mod direct, eu vorbesc la nivel de principiu ("tragedia" la matematica inseamna 8, deci chiar nu-i deloc capat de lume).
Dar poate fi cu adevarat deranjant in conditiile in care aceste nenorocite de note conteaza la admitere. Jumatate din media de admitere este data de media generala gimnaziala, cealalta jumatate de teze/teste nationale/cum se vor mai chema la Lb. romana (corect!), Istorie (corect!) si Matematica (o mai fi corect, cand intri intr-un liceu uman?)
Am vazut un copil extrem de talentat, care canta minunat la instrument - dar la scoala foarte slab. Nu stiu daca nu voia sau nu putea - nici nu conteaza, fapt este ca media nu i-a permis sa intre in liceu. Asa ca s-a dus sansa lui de a face ce ii placea, de a-si croi o profesiune (sau poate chiar o cariera) bazata pe talentul sau, si a esuat dramatic la o scoala profesionala de ...cofetari. Cu siguranta, in acel an au intrat si copii cu potential artistic mai mic, dar cu note la fizica/chimie/matematica mai mari.
Si probabil nu este singurul.

Eu spre acest sens voiam sa imping discutia - spre sistemul care este schiop si care ii forteaza pe parinti sa apese pe note (uite ca intemeiat), iar pe copii sa inghita tone de informatii nefolositoare in detrimentul celor esentiale sau al celor spre care sunt cu adevarat inclinati.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxij spune:

Aici iti dau dreptate. Nu stiu ce sa zic, sistemul intr-adevar ne impinge sa ne pese totusi cat de cat si de note si e trista povestea cu copilul care a picat la liceu si i s-a distrus viitorul. Si aici din pacate e cam la fel. Totusi cred ca problema e cu intrarea la liceu, dc. il termini la admiterea la facultate nu concurezi tot cu artisti, care banuiesc ca au aceleasi probleme?

Mergi la inceput