cinematografia romaneasca - Noul Val

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Cristian Mungiu este dupa parerea mea, unul din cei mai talentati regizori ai momentului ... Mungiu are inteligenta de a face filme despre Romania fara a folosi elemente grotesti. Atinge subiecte sensibile si nefavorabile fara insa a le ingropa in limbaj vulgar sau a scoate in evidenta in mod intentionat mizeria si oportunismul uman.

Am vazut Occident - superb film. Nu am ce sa-i reporsez ... scenariul este extrem de bine crosetat, realizarea filmului este profesionista si originala in cinematografia romanesca.

Despre 4-3-2 - nu am aer sa vorbesc. Este cred cel mai bun film romanesc care atinge Romania ceausista. Este dupa parerea mea un film despre prietenie si relatii intre oameni in conditii speciale. Nu este un film despre avort desi avortul pare a fi nucleul.
- Scenariul excelent - o poveste atat de scurta, cu atat de putina actiune si totusi derularea evenimentelor mi s-a parut atat de lunga ...
- Jocul actorilor extraordinar - fetele au jucat fantastic si chiar si Bebe. Am remarcat mai ales tonul vocilor - extrem, extrem de natural si potrivit. Gabitza vorbea incet si ezitant, dadea impresia unei persoane aeriene, lipite de pereti. Otilia vorbea calm si cu mare stapanire de sine, dadea impresia unei persoane in stare de orice si pe care nu o poate surprinde nimic. Bebe vorbea exact ca un bisnitzar - cand politicos (la inceput), cand porcos (cand s-a enervat), cand firesc (dupa ce si-a terminat treaba si dadea sfaturi medicale). Ana Maria Marinica face un rol de exceptie.
- Dialogurile briliante ... mie cel mai remarcabil moment al filmului mi s-a parut dialogul de la petrecerea mamei lui Adi (prietenul Otiliei) - sincer, l-am ascultat de doua ori atat de bine este crosetata conversatia aia ! ! !
- Regia magnifica - m-au impresionat 2 momente in mod special:
Unul este discutia dintre Otilia si Adi unde la un moment dat ei ii dau lacrimile desi incearca sa se abtina - atunci cand ii
spune ca oricum daca i s-ar intampla ei, ea nu s-ar baza pe el si s-ar descurca ea cumva ...
Si al doilea cand Otilia incerca sa caute ghena aia de gunoi sa arunce avortonul si respira atat de sacadat ca imi tziuiau urechile (e drept ca imi si respira fix in timpane ca am bagat sonorul in casti ca sa nu o trezesc pe Flavia)

Mi s-a parut un film care nu a exagerat cu nimic asa cum au facut multe filme post-revolutionare. Nu s-a exagerat cu limbajul murdar desi s-a si injurat in film, nu s-a exagerat cu o Romanie mizerabila desi decorurile sunt mizearbile, nu s-a exagerat cu desfasurarea actiunii desi era foarte usor sa hollywood-izeze povestea. Mi-am amintit de caminele studentiei mele - de gatitul pe resou, de epilatul in camera, de balamuc, de arabii care vindeau tzigari, de diversi atii care vindeau deodorante, sapunuri ... si culmea ca eu nu am fost caminista ! ! !

M-au impresionat riscurile la care s-a supus fata aia ca sa scape de o sarcina dupa ce a si platit cum a platit operatiunea. Este adevarat ca filmul nu se focuseaza pe etica avortului in sine dar eu cred ca cine a trait experienta unui avort in perioada aia nu se poate sa nu fie marcat (matusa mea de ex a facut asa ceva acasa la ea, pe masa din bucatarie, cu ustensile aduse de ea si procedura facuta de o doctoritza evreica (dar nu ginecolog) care pleca din tara in cateva zile )

Si nu in ultimul rand m-am regasit in ambele personaje - cam ca Gabitza eram si eu in anii studentiei si cam ca Otilia ma vad acum. Cu o singura deosebire majora - pentru nimic si pentru nimeni nu as risca ceea ce a riscat Otilia (libertatea ei in cazul in care era prinsa si "plata" procedurii).

Una peste alta, ca si voi mi s-a parut un film special de care o sa-mi aduc aminte asa cum imi aduc aminte si de Occident.

P.S. Scena cu avortonul pe podea nu m-a impresionat deloc (si am vazut varianta lunga) - ori pentru ca ati vorbit de ea aici, ori pentru ca nu mi s-a parut esentiala ...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Un alt regizor de care imi place este Nae Caranfil ...
Am vazut "E pericoloso sporgersi", am vazut "Asfalt tango" si "Filantropica" ... am acasa "Restul e tacere" si nu am gasit timp sa-l vad, de fapt trebuie sa fiu sincera, am uitat de el .
Caranfil are un cu totul alt stil decat Mungiu ... este mult mai porcos si mai mocirlos in "exprimarea artistica" dar are inteligenta de a atinge subiectele cu umor si astfel ca parca nu deranjeaza vulgaritatea.
Din cele trei filme pe care le-am vazut, cel mai mult mi-a placut Filantropica - parca s-a maturizat artistic, a beneficiat si de actori foarte buni care i-au ajutat mult scenariul ... una peste alta, mi-a placut.

Hai ca poate ma invrednicesc sa vad si "Restul e tacere" ... ca tot mi-am adus aminte ca il am

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui Mihaelka
Ce bine-ar fi sa putem face un cerc de vazut filme! Au mai fost niste 'zvacniri' in sensul asta dar ne-am dat seama ca e cam greu cu accesul si cu timpul. Dar astept idei de la tine! (si de la oricine altcineva) Poate reusim sa ne organizam. Ar fi o chestie misto tare.

Da, da - si mie mi-ar placea ... mai ales ca noi aici nu prea avem ocazia de a afla ce mai e nou.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns musetto spune:

Voi urmari din umbra discutia :), sunt si eu curioasa .
(well, mai putin referirile la 4,3...)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

Miha, monosemantismul la care ma refer e din sfera lui "cum spui", la orice film subiectul e in subsidiar(daca filmul e bun)




Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns beshter spune:

Sabina, vrei sa spui ca toate filmele romanesti povestesc la fel?


Trouve avant de chercher

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns beshter spune:

buflea, multumesc pentru comentariile cuprinzatoare!
Dupa 'Moartea domnului Lazarescu' nici eu n-am fost cazuta-n cap. Nu m-a deranjat redarea documentaristica si nici lipsa de lumina (ba chiar dimpotriva); nu mi s-a parut insa ceva fenomenal. Singurul lucru nemaipomenit - si care, intr-o foarte mare masura, il si salveaza in ochii mei - e finalul. Va amintiti? Lazarescu - mort deja - e barbierit si spalat ritualic de o infirmiera, cu infinita atentie si duiosie. Muzica de pe final e si ea nemaipomenita.

Despre 4,3,2 s-a vorbit atat incat aproape ca nu mai avem ce spune. Ma rog, cinstita sa fiu pana la capat, mie nu mi-a placut. Adica mi-au placut toate chestiile alea pe care le spune buflea, dar.
Mi-a placut cum dar nu mi-a placut ce. E complet neplauzibil - si pentru mine, putin ridicol - sa consideri ca cineva ar risca ani grei de puscarie pentru sex cu doua studente. Dar sunt in stare sa inteleg ca e un film bun care, intamplator, pe mine m-a iritat putin:)


Trouve avant de chercher

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

NUuuu.
Vreau sa spun ca dpdv imagine, conceptie, sunet, scenele sunt monosemantice, nu polisemantice. Arta inseamna polisemantism, aici se desluseste mult prea didactic ce a folosit, cum a folosit, unde "bate".
Dar sunt inca foarte tineri, eu sper sa devina mai complex modul lor de realizare a filmelor(dar nu mai complicat:D)





Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!


Sabina's blog, Sofia Galagia si bb Gheo

Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns beshter spune:

Sabina, da-mi si exemple concrete, te rog.


Trouve avant de chercher

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buflea spune:

Citat:
citat din mesajul lui Mihaelka

buflea, multumesc pentru comentariile cuprinzatoare!
Dupa 'Moartea domnului Lazarescu' nici eu n-am fost cazuta-n cap. Nu m-a deranjat redarea documentaristica si nici lipsa de lumina (ba chiar dimpotriva); nu mi s-a parut insa ceva fenomenal. Singurul lucru nemaipomenit - si care, intr-o foarte mare masura, il si salveaza in ochii mei - e finalul. Va amintiti? Lazarescu - mort deja - e barbierit si spalat ritualic de o infirmiera, cu infinita atentie si duiosie. Muzica de pe final e si ea nemaipomenita.

Auzi, pai eu din cate imi aduc aminte, nu rezulta clar din film ca Lazarescu a murit (sa-i fie tzarana usoara ca actorul principal stiu ca a murit). E adevarat ca titlul filmului ne duce la concluzia asta, totusi mie mi s-a parut ca pregatirile acelea le primea nu ca un om mort ci ca un om care se pregatea pt operatie ... de ex l-au ras in cap ...ce logica ar avea sa-l mai rada in cap daca urma sa-l ingroape si nu sa-l opereze ? In fine, poate asa vreau eu sa se fi intamplat, imi place totusi sa cred ca nu a murit pentru ca a fost neglijat

Mergi la inceput