Incepem scoala-2009-2010(2)
Raspunsuri - Pagina 18
happiness spune:
Loredana,cum adica ii asculta la citit litere?!Se ridica elevul si zice a mic de mana,a mic de tipar sau cum?Ca inteleg ca abia au invatat 1-2 litere.Si la noi ii mai pune doamna,uneori ,sa citeasca de pe fise,doar cine vrea,si am inteles ca cei mai multi deja citesc binisor.Si fetita mea a inceput sa isi dea drumul,nu citeste repede inca,dar la abia la sfarsitul clasei I e termenul pentru citit perfect,din cate am inteles.
Noi cred ca avem mare noroc de doamna,care lucreaza foarte mult cu ei in clasa,au deja o mapa cu zeci de fise,cel putin 2 pe zi ,in plus fata de caietele speciale,dar le da teme putine si nu ii streseaza cu dictari din semne grafice ,de exemplu,marea mea spaima dupa cele citite pe aici pe forum.E si serioasa,si prietenoasa cu ei,dupa caz,si copiii o iubesc foarte tare.Chiar ieri mi-a zis fiica-mea "Mami,ce buna e doamna".Se referea la mununatele ore care ei ii plac atat de mult si la faptul ca doamna in pauze le mai pune muzica sau povesti pe dvd,iar sambata au iesit si la teatru impreuna.O alta faza misto e ca ne-a dat o lista cu zilele de nastere ale copii;pr si cand e ziua vreunui copil fiecare aduce un mic dar,ceva simbolic,si i-l ofera cand e servit de catre sarbatorit.Mie imi place foarte tare ideea,si vad ca intr-adevar scopul e pe jumatate atins,copiii se joaca frumos impreuna,sunt prietenosi si nu mi s-a plans fata de nicio rautate.Cred ca o sa fie ok,ca si colectiv.
dinubebe spune:
Da, happiness, asa ii asculta. Daca te uiti in abecedar pe pagina cu litere, in stanga sus este o litera de tipar scrisa destul de mare. Ei, acela este titlul. (de exemplu: "a mic de tipar"). Apoi, sub litera este o imagine a unui obiect (sau altceva) al carui nume contine (sau de regula incepe cu) sunetul respectiv. (exemplu :ac).
In dreapta sus, se gaseste o imagine mai mare, relativ centrala pe baza careia discuta putin sau fac propozitii (sunt niste indrumari si in subsolul paginii). Apoi urmeaza trei cuvinte despartite in silabe care contin sunetul studiat si, mai jos, insemnat cu o steluta (ceea ce reprezinta un grad de dificultate mai ridicat) o propozitie constituita ca un puzzle, in care sunt marcate sunetele cu puncte, iar sunetul respectiv este scris propriu-zis. Exista o imagine langa enuntul respectiv, care le da indicii despre cum ar trebui sa sune (exemplu: imaginea reprezinta o fetita cu un catel - enuntul il prezinta intai doamna: "Ana e cu Azor").
Urmeaza in stanga ceva ca un turnulet cu cca patru etaje. In turnulet vor aparea cele mai recente litere studiate, unde nivelul cel mai de sus reprezinta litera studiata la ora respectiva. In turnulet toate literele sunt de tipar. Pe acestea copiii le citesc exact cum le vad, ordfinea fiind de jos in sus. (a mic de tipar, a mare de tipar, m mic de tipar).
Si, in sfarsit, in josul paginii urmeaza un rand ca de caiet de tip I, marcat la inceput cu litera /grupul de litere studiate, dar de data aceasta scris de mana. La primele lectii de la litere copilul scrie pe acest rand literele respective, dar am vazut ca mai incolo, pe masura ce studiaza mai multa litere si se presupune ca elevul le cunoaste, e scrisa litera de mana doar o data (una mare si una mica)si apoi un enunt pe care, evident, trebuie sa-l poata citi. Deocamdata, pentru ca suntem la inceput, fii-mea a citit un rand intreg de "a mare de mana".
Asadar, treaba cu cititul lectiei la care ii "asculta" vine cam asa: copilul citeste in ordinea pe care v-am prezentat-o aici, de la titlu, la cuvantul reprezentat in imaginea de sub titlu, apoi enuntul/cuvintele din imaginea centrala, apoi cuvintele despartite in silabe, apoi enuntul cu steluta, apoi literele din turnulet si, in final, tot ce contine randul de caiet tip I. Logica doamnei a fost ca doreste sa ii invete sa isi "citeasca" lectia. Partea care mi s-a parut mie mai aiurea a fost cea cu cititul lectiei acasa de 5 ori. De la un moment dat, deja nu mai era citit ci realmente reproducere din memorie, caci dupa atatea "citiri" copilul deja invatase pe de rost. Ce am mai inteles este ca nu citeste un singur copil toata lectia, ci cate un fragment, si apoi este numit altcineva care sa continue, in asa fel incat trebuie sa fie toti atenti ca sa stie la care rand sau litera s-a ajuns.
Fac si ei exercitii multe multe in clasa, sistemul e ca toti copiii sa iasa la tabla sau sa raspunda, deci fiecare sa contribuie cu cate ceva la ora respectiva. Totodata, apropo de temele facute de parinti, spunea doamna ca ponderea cea mai mare pentru stabilirea unei note o are ceea ce copilul a scris in clasa, pe caietul special, si mai putin tema facuta acasa. Aici nu stam prea grozav cu ritmul, am vazut ca la litere deja au cate o pagina mare de scris in clasa si Ioana e inca lenta si nu prea apuca sa finalizeze pagina.
Frumoasa ideea cu zilele copiilor, ca si cu iesirea la teatru, pare un colectiv omogen acolo. La noi inca nu prea se cunosc intre ei, iar noi intre parinti cu atat mai putin. In pauze se duc la WC sau se zbenguie pe hol, a mea chiar pe la inceputul anului scolar a fost lovita pe hol de o fetita pe care o impinsese un baietel si de atunci nu mai iese decat la toaleta, daca o trece neaparat. In pauza mare, isi scot pachetelul si mananca. Tot atunci li se aduce si cornul cu laptele.
loryi1974 spune:
La noi la citire(ieri au facut prima ora)s-au ocupat de identificarea literei "a" de pe prima pagina a caietului.Sunt desene si sub desene trebuie scris ce reprezinta pe principiul un sunet-o liniuta,numai "a"-ul apare scris ca litera,nu conteaza daca elevul stie sa citeasca.
Vin cu o rectificare pentru evaluarea la scriere:nu au avut cate un rand din fiecare semn invatat,ci doar una bucata din fiecare semn ,in total un rand cu toate semnele.Intelesesem eu gresit ,dar am vazut testul si nu era asa de mult.Partea importanta era reprezentata de despartirea in silabe si pe litere.
Sanatate multa,hapiness!
dinubebe spune:
Editez: Am uitat sa va spun ca le-a dat ca exercitiu suplimentar (in clasa si acasa) sa identifice pe bucati de ziare literele studiate pana acum (m si a). Am remarcat ca le face mare placere sa faca asta si chiar astazi mi-a solicitat o pagina intreaga de ziar, caci o terminase de incercuit pe cea data de doamna.
katty spune:
Neata si de la noi!
Loryi, cred ca partea a III-a poate sa se numeasca "Bobocei cls. I 2009-2010 (3)" sau "Scolarei cls. I 2009-2010 (3)" , parca nu mai merge cu "Incepem scoala..."
Loredana, noi n-am avut decat o sedinta cu parintii, in a doua zi de scoala, s-a mai incercat una cand nu se cadea de acord asupra uniformelor, dar pana la urma s-a mers pe strans semnaturi, in rest e program miercurea de consultatii cu parintii, cine vrea se programeaza cu cateva zile inainte la o intalnire cu invatatoarea, noi n-am fost pana acum niciodata!
Interesant exercitiul cu identificarea literelor pe ziare...
Hapiness, frumos fel de a se organiza cu activitati in weekend, si cu felul de a se sarbatori zilele de nastere la voi in clasa. La noi a fost ziua unei fetite si am vazut ca sarbatorita a adus pentru fiecare copil din clasa o punguta mica de dulciuri, care continea Kinder Bueno, Kinder Delice si un set de 4 ciocolatele Milka! Si eu ma gandesc de Sf. Andrei cum sa-l serbez...daca sa iau doar bomboane sau si tort. oricum mai e pana atunci!
Faby, iti dai seama ca la experienta lor, invatatorii isi dau seama unde e facuta tema de parinte si nu de copil! Nu stiu ce se rezolva cu asta, caci daca parintele face tema, copilul nu numai ca nu-si capata abilitatea de a scrie frumos si de a invata, nu se mai straduieste, ci mai invata sa si minta si sa se ascunda...
_
Catalina & Robert-Andrei (27.07.2002)
varsta lui Andrei
www.onetruemedia.com/shared?p=8c0a486b860588d396dc22&skin_id=601&utm_source=otm&utm_medium=text_url" target="_blank">Andrei 
"Se zice ca timpul trece.Timpul nu trece niciodata. Noi trecem prin timp..."
"Invata sa pretuiesti ceea ce ai, ca altfel vei pretui ceea ce ai avut..."
buciurlerica spune:
Revin si eu cu mici probleme pe care le intampinam. La a mic de mana, i-a invatat ca se face fara a ridica stiloul de pe hartie pana la terminarea literei, deci te duci si te intorci pe acelasi drum. Ca atare, la fetita mea care apasa oricum penita litera iese ingrosata sau cu liniile dublate.La elementele din 4 bastonase de mos sau de umbrela, la fel, ies uratele. Doamna ii scrie mai mereu sa "scrie mai frumos".Aveti ideee cum putem corecta scrisul, fara nervi, sau cearta cum se intampla la noi defapt? Poate si sa scrie frumos, dar o face din cand in cand unul da, trei ba.
Alta problema este la descompunere/compunere. Suntem la 2 dar...
Daca descompunerea este in mai multe casute 3,4, 5 ea completeaza 2 casute si in a treia scrie rezultatul adunarii. Acum suntem la 2 dar mai tarziu ce facem? Rog, idei cum sa ii explic sa se fixeze, si sa-i fie clar aceste compuneri/descompuneri(nu stiu nici eu care este diferenta in afara de modul de reprezentare). La gradi probabil si le-a insusit ca o poezie, si nu s-au fixat.
Loredana daca poti trimite-mi si mie fisa cu sunete.pe PM adresa mea.
Multumesc.
dinubebe spune:
Buciurlerica, ti-am trimis.
La descompunere, doamna noastra ne recomanda betisoare (de-alea din comert, dar puteti lucra cu orice, inclusiv cu papusi sau mere, sau orice ii place, ca s-o atrageti mai mult). Si cu acestea ii aratati cate variante sunt posibile pentru a compune un anumit numar. Despre scris, eu zic ca doamna e cea care ar trebui sa va invete cum sa procedati. Sa ceri copilului sa "scrie mai frumos" e o aberatie, cata vreme tu esti dascalul lui si se presupune ca esti cel care ar trebui sa-l invete sa faca asta. Pentru scris, noi mai avem acasa o tabla dintr-aceea micuta, care imita tabla de la scoala si ne mai jucam pe ea cu creta, ca sa incercam literele, am observat ca tuturor copiilor le place foarte mult sa scrie la tabla. La noi, pentru ca ea scrie cu stanga, exista tendinta 1. sa scrie de la dreapta la stanga si 2. sa inceapa de la capatul de jos (cum e la 1, de exemplu, o buna bucata de vreme ea il scria de jos in sus). Ca sa nu mai zic ca la inceputul scolii facea cifrele de-a-ndoaselea, perfect in oglinda.
Saptamana viitoare iau vacanta, dar intuiesc ca ii asteapta totusi ceva teme.
sorana spune:
Noi vom avea teste saptamana viitoare. Si la mate si la romana. La romana - identificare sunete, despartiri in silabe, dictare din liniute (
). La mate cifrele de la 1 la 5. Cu multimi, descopuneri, chestii de-astea.
Dupa vacanta presupun ca incepem literele si noi.
Chiar sunt curioasa daca vom avea teme de vacanta. Eu inca sper ca nu sau ca vor fi foarte putine.
Oricum in general vorbind avem putine teme si se lucreaza mult in clasa si din punctul meu de vedere asta e bine.
Sorana si Monica (7 ani)
arghirmonica spune:
Servus fetelor ma inscriu si eu in clasa 1 cu fiu-meu Daniel.
Pt pruncul meu scoala e super faina. Sta la acel seminternat si recunosc ca e cea mai buna alegere.Vine cu lectiile facute corectate si bifate de doamna. Recunosc ca nu am facut niciodata tema cu el , l-am verificat doar.la semi e foarte imprortant ca stie si invata sa -si faca lectiile fara a fi impins de la spate. Si culmea cand ajunge acasa iar se apuca de activitati practice
.
La grupa pregatitoare a invatat sa citeasca si sa scrie ..acum e asa un fel de perfectionare.
Mai invatam acaasa cate o strofa dintr-o poezie si in we face cate 2 randuri de linii,bastoane, zalute si din astea.
Eu nu-mi bat capul ca nu iese frumos bastonul sau zaluta.Nici gand.O sa le faca .Eu zic mersi ca ii place scoala deocamdata.
Nu vreau sa stresez copilu ca tre sa faca 10 randuri de nu stiu ce ...face cat ii zice doamna si gata ca-i lege , nici un rand mai mult.
La noi la semi sunt 15 copilasi ...si costa 7 lei pe zi .Nu primesc mancare ii pun de acasa.
Monica
happiness spune:
Lorry,multumesc de urari!
Loredana,daca ati inceput literele se explica acest sistem.Noi inca suntem la semne grafice.E bine ca ii obisnuieste sa fie atenti la ce citesc ceilalti,e mai greu la inceput,dar invata ei.
Katty,da,si eu sunt incantata de faptul ca doamna insista sa fie prietenosi si sa petreaca timpul impreuna.Mi se par si aceste actiuni extrem de importante,fiica-mea e nerabdatoare sa faca o excursie cu clasa si cu doamna.
Buciulerica,cred ca cel mai simplu invata descompunerea cu obiecte adevarate.Iei patru jucarii micute si incepi treaba,ii arati toate modurile de a descompune,apoi ii dai sa scrie acelasi lucru.A mea le viseaza si noaptea,pana la 10,ca au facut la gradinita si i-au placut si retinut ,asa incat acum ii vine foarte usor.La fel la adunari si scaderi,au facut adunari pana la 4,si merge foarte repede,direct pe caiet,nu mai stam sa numaram betisoare,de fapt nici nu le-a cerut asa ceva.Cat despre scrisul urat,nu stiu ce sa zic.Cred ca unii copii scriu urat indiferent ce ai face,dar ma gandesc ca se pot stradui sa lucreze curat macar,adica sa fie corect,si sa fie recompensat cu cate ceva-nu doar lauda,ceva care sa ii placa,macar din cand in cand,ca sa il motiveze sa scrie din ce in ce mai frumos.
Noi am avut azi o mica problema legata de cunoasterea mediului,a avut de facut intr-un tabel simbolul vremii pe saptamana asta si a uitat efectiv sa imi spuna,asa incat a mers cu tema nefacuta.Fireste ca ea a lucrat suplimentar la mate si romana,deci nu s-a dus cu mana goala la scoala,dar oricum doamna s-a suparat tare pe ei si a mea a suferit foarte tare ca a suparat-o pe doamna.I-am luat un carnetel in care sa isi noteze ce teme le da,si sper sa nu se mai repete...
