Trecerea in clasa a V-a - sfaturi si incurajari

Raspunsuri - Pagina 5

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns carmen1967 spune:

Happiness,
multumesc pentru interventie.
Off..despre diagnostic, sigur ceva este legat de atentie si concentrare, ca mama simt asta, nu fac neaparat comparatie cu alti copii, dar...
Despre CES am citit (in mare s-ar rezuma la cerinte ceva mai mici, evaluari la nivel mai scazut, daca copilul face progrese nu poate fi lasat repetent), intrebarea mea catre tine ar fi daca cu un astfel de diagnostic (ADHD sau ADD) se poate obtine. Si cine elibereaza asa ceva. oricum inteleg ca acesti copii pot urma invatamantul de masa.
Intradevar, materia este multa si condensata. Temele sunt idem, asa ca obosim impreuna...O sa vad cum evolueaza, am sa vorbesc la scoala si in functie de evolutia lui voi alege calea de urmat.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

Salut!
din cate stiu eu, un copil care nu face fata cerintelor scolare, poate obtine certificat de CES, precum si ajutorul unui profesor itinerant ( sau de spijin). orientarea scolara incluziva cu profesor de sprijin se obtine in urma evaluarii complexe de la DPC (protectia copilului)
sau, am inteles ca si la scolile speciale sunt psihodiagnosticieni care iti pot face o evaluare a biatului si o propunere de orientare, cu are trebuie sa te duci la dpc.
Primul lucru insa: trebuie sa stai de vb cu dirigitele si cu profesorii, sa asculti parerea lor lgata de posibilitatea fiului tau de a face sau nu fata la scoala. Daca ei considera, atunci roaga-i sa iti dea o caracterizare pentru a putea incepe demersurile. n certificat de orientare scolara ca cel de mai sus nu este ceva de speriat, stiu o gramada de copii care au avut si la un momet dat au ajuns la nivelul colegilor fara asa ceva, deci nu gata! daca are certificatul asta nu va mai face progrese!


Andreea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Carmen,din cate stiu eu,la Protectia Copilului se fac aceste evaluari.Ma gandesc ca este o varianta pentru ca ai sta mai putin stresata.Copilul ar invata in ritmul lui,cu programa adaptata nivelului si posibilitatilor lui,si ar primi si ajutor de specialitate.Dar este desigur alegerea ta.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carmen1967 spune:

Happiness si Andreea,
multumesc pentru interventiile voastre. O sa discut la scoala si apoi voi vedea cum actionez.
Mai demult am intrebat asa :
Remarc ceva, care imi da de gandit: isi doreste note mari, bune, sa fie laudat (teorie, ca tot ma aude pe mine zicand asta),dar practic inca nu se mobilizeaza suficient.
Cum sa il "determin" mai bine? Inainte erau calificative,acum sunt note, care inteleg ca pleaca chiar de la nota 1. Deci vai, vai sa iei una mica rau ...
Ma puteti ajuta cu sfaturi ?
Betiana, te astept si pe tine cu un sfat ....

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Nu cred(adica sper)ca vor fi note de 1,2 sau 3 la clasa a 5 a,unde adaptarea dureaza destul de mult si in general profesorii sunt mai indulgenti.Acum ideea ar fi sa fie in concurenta cu el insusi,sa munceasca pentru ca dupa un test cu 5.5 de exemplu sa ia macar 6 curat,sa faca progrese vizibile,si ,normal,sa fie incurajat.Nu trebuie comparat cu nimeni,dar sa munceasca la nivelul la care poate face asta.Stiu ca multi parinti sunt impotriva sistemului de motivare prin recompense materiale.Eu sunt de parere ca lauda verbala,pupicii si imbratisarile,plimbarile in parc sau o poveste citita seara sunt minunate ca rasplata mai ales pentru copiii micuti,dar la cei mai maricei deja nu sunt suficiente.O vad pe fetita mea,realizeaza ca nu invata pentru a primi ceva ,dar tare se mai bucura cand ii fac totusi un mic dar.O jumatate de ora in plus la calculator sau sa iasa cu o ora mai mult afara,o atentie la mai multe rezultate bune cred ca ar fi motive suficiente pentru a munci din ce in ce mai mult.Si fireste incurajarea,atat din partea mamei,dar si din partea profesorilor.Cum se descurca pana acum?S-a adaptat?A luat deja note?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

uf, e cu dus-intors problema notarii...
ma refer in situatia ta.
prin programa flexibilizata, el poate obtine note mai mari, deoarece va fi testat si notat strict pentru capacitatile sale, adica straduindu-se cat de mult poate el, obtine o nota mare, la fel ca un elev premiant care trebuie sa se straduiasca la nivelul sau pentru o nota buna.
dar, in situatia data, nu cunosc copilasul tau si este posibil ca faptul ca obtine note mai bune sa i devina o obisnuinta si sa se straduiasca mai putin, adica ...asteptari mai mici, eforturi mai mici.
asta depnde numai si numai strict de nivelul sau.
si cel mai bine este sa stabilesti asta cu profesorul de sprijin care sa il evalueze temeinic.... atentie la evaluarea aceasta, daca nu est sigura, cere si alte pareri!!

Andreea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carmen1967 spune:

Sugestie :
cele doua subiecte sunt asemanatoare, nu are rost sa dublez cele scrise de mine, deci voi continua sa scriu aici.

Happiness,
dupa discutiile viitoare de la scoala probabil ca se vor putea monitoriza si progresele. Si sincer cred ca ar ajuta mult si incurajarile daca ar veni din din partea profesorilor. Imi amintesc ca in clasa a IV-a, Andrei parca "inflorise" cind dna invatatoare il pusese sa citeasca niste compuneri in fata clasei, il laudase, FB-uri si chiar colegii il vedeau altfel. Ce mult conteaza sa iesi din "conul de umbra"

Andreea,
iti raspund aici la cele intrebate "dincolo"(la HELP-scolar cu ADHD?!)
Nu are nimic din ce ar avea legatura cu CES, profesor de sprijin, etc. Logopedia a fost doar in clasa a II-a, cateva sedinte, mi se parea ca nu mai citeste odata, de legat silaba adica, dar s-a rezolvat,asa ca pe la 1/2 clasei a II-a a citit (tarziu ...mi-a parut mie), ulterior aveam eu personal impresia, din cele citite pe internet ca e discalculic...Nu a fost !!!... doar ca se resimte lipsa de exercitiu la mate si recuperarea merge cam greoi....
Eu tot caut sa ma informez despre CES (am gasit mai demult informatii pe internet,nimeni nu mi-a zis de asta in mod implicit, ca modalitate de ajutor pentru el) pentru ca am ceva temeri : nu stiu DACA va face fata testarilor si tezelor .
Dna invatatoare nu l-a vazut deloc altfel, a considerat ca e mai "rasfatat" dar ca "poate" la fel ca si ceilalti. Posibil, dar pentru mine ca mama (din instinct cred!) e evident ca e si "altceva", anume un deficit de atentie, care din fericire, asa in timp s-a mai "diluat" dar INCA persista. Pentru mine e clar ca dificultatile scolare sunt determinate de asta. Si poate daca mai amanam cu un an inceperea scolii...acum e tardiv...(aviz altora!)
Cred ca in cele scrise in preambului subiectelor initiate de mine am scris despre Andrei si apoi evolutia lui ulterioara.
Sunt evidente progrese la scoala: scrie ceva mai mult in clasa, isi noteaza temele (la noi astea au fost mari probleme, oricum din obisnuinta tot mai dau telefoane!.Comportamental vorbind, din fericire, a fost si este un copil cuminte.
Ce ma ingrijoreaza inca : faptul ca se mai intrerupe la teme, e adevarat ca nu asa des. Temele le facem impreuna, daca e monitorizat de mine e OK, uneori din ce scrie in clasa nu e foarte clar, nu e sistematizat, adica idei cam una in alta, oarecum inghesuite...sper sa intelegi ce zic.
Si ma simt cam "in pom" cu DETERMINAREA lui! Vrea sa fie laudat, sa ia note mari (au fost intrebati intr-o mica lucrare ce isi doresc, mi-a spus ca asta a scris)...dar cand e vorba de eforturi - daca se poate cat mai putine! Din ce stiu scoala are un psiholog, cred ca ar fi o solutie sa iau legatura cu acesta. Poate ajuta.
Ca medicatie, nu sunt de acord cu neurolepticele, ii administrez ceva naturiste, zic eu benefice(sper sa nu fie doar placebo).
Din pacate, nu prea imi gasesc partenere de discutie de la egal la egal,mame in situatii similare, cu copii la varsta gimnaziului, doar unele interventii episodice si..atat. Si nici exemple de bune practici in materie de medicatie. Grupul de mame de dialog al meu e format din mame cu copii ceva mai mici, cu o problematica depasita de noi...cred ca m-ar interesa in "avans" :ce si cum...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

daca nu este cazul, nu recomand certificat de CES. (daca ai nevoie de mai multe informatii punctuale, iti pot oferi ce stiu si eu... imi scrii pe PM)
ar fi foarte bine sa vb cu psihologul scolii, il poate evalua si il pate ajuta sa isi formeze niste scheme organizate... este destul de usor la n copilas cu intelect normal care deja are destul cunostinte acumulate si are ceva xperienta cognitiva in spate...
ma refer ca il poate invata cum sa isi valorifice informatiile, cum sa ordoneze cunostintele ca sa le poata folosi mai util, cum sa isi dezvolte strategii de memorare mai economice..etc.
din ce spui, cam de asta ar avea nevoie... si de incurajari, mai ales daca spui ca a avut experiente pozitive cu laudele ;)
medicamentele....eh! au atatea pro si contre, incat ma abtin sa am o atitudine fata de el, dar sustin foarte atre ideea unei alimentatii corecte si sanatoase, cu vitamine si substante care hranesc inclusiv celula nervoasa... plus sport!

Andreea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carmen1967 spune:

Andreea,
ti-am dat un PM.
Sincer, nu mi-as dori sa apelez la certificat, ci sa ne descurcam cat de cat "onorabil"...dar asta depinde si de pretentiile scolii.
Ceva ma bucura , de cateva zile parca e mai constient de obligatiile scolare, in continuare isi doreste rezultate bune, note mari!
Colaboram mai bine la teme, dar sa vedem si rezultatele !

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carmen1967 spune:

Buna tuturor,
asa cum mi-am propus, in sfarsit, azi am fost la scoala, la ora de dirigentie. Am vorbit cu domnul dirigintele, si-a amintit de mine, ca l-am pus asa in "garda", dar nu a avut ceva expres de zis, deocamdata e ok, comportamental nu sunt probleme, inca e perioada de acomodare pentru toti copii. Cand va fi vorba de testari vom vedea. In principiu mi-a parut cooperant si intelegator, ceea ce m-a incurajat si deci , cel putin momentan m-am relaxat ...
Si mai era ceva de zis , tot e unul care il necajeste pe Andrei, asa ca m-am dus si pentru "agresor ....culmea tot ala cu care a discutat si sotul meu...evident ca ala a facut o figura nevinovata ..."nu .. nu eu, n-am facut nimic..." si nu m-as fi deranjat daca nu era la a "n" - a abatere...
In rest, teme la greu . La romana, mai nou, exercitiile de tip intrebare sunt cu liniuta, nu mai sunt numerotate, asa ca ne cam incurcam la ele..
Altceva imbucurator de alfel ....o colega de-a lui Andrei , pe care o sunasem pentru ceva neclaritati la tema de romana ( se mai incurcasera si altii, nu? - eu am obiceiul ca in weekend, sa trec in revista cu o prietena, mama unui coleg de clasa, toate manualele , sa vedem ce si cum prin ele), deci cum spuneam , Stefania, colega lui, mi l-a laudat pe Andrei ...ca la pus dna de romana sa citeasca si ca s-a descurcat foarte bine ....asa ca eu care il vedeam codas.... dar nu , uite ca sunt altii mult mai catastrofa ...sincer m-a bucurat remarca ei, pana la urma copii sunt sinceri , nu?
Si ma bucur ca Andrei nu concepe sa se duca cu tema nefacuta , doar ca daca ar reusi sa se concentreze mai mult , am termina mai repede..asa ne cam lalaim....



Mergi la inceput