Ce doriti de la o gradinita particușara?
Raspunsuri - Pagina 3
Marinutza spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui magghyc eu sunt un parinte atipic. insa nu sunt singurul, mai stiu cativa, asa ca indraznesc sa propun o alta perspectiva. Ce vreau de la gradinita? - sa respecte individualitatea si ritmul propriu de invatare al copilului -sa nu transforme gradinita in scoala !! eu daca vad caiete la grupa de 3-4 ani am plecat de acolo. Nu tin ca fimiu sa stie alfabetul si sa citeasca la 5 ani, dimpotriva. cred ca ii fac un mare rau. - sa scoata copiii afara ZILNIC - educatoarele sa fie exemplu pt copii - adica sa decupeze/deseneze cu ei, si nu sa stea pe scaun dand indicatii - FARA TELEVIZOR. deloc. - sa se puna acent pe invatarea prin joc, prin muzica, sa primeze creativitatea si lucrurile care solicita inteligenta practica, senzoriala insa..dupa cum spuneam , stiu ca reprezint o minoritate...Dar sunt la fel de convinsa ca in 10 ani lucrurile vor sta cu totul altfel. Mama lui Nic cel Mic "Omnia mea mecum porto" Nic cel Mic |
ma alatur si eu minoritatii.
eu nu zic ca-s parinte atipic, ci parinte "denaturat"
mayaione spune:
Pe mine in primul rand ma intereseaza pregatirea pe care o au cadrele didactice. Un cadru didactic f bun trebuie sa fie pt copil atat un al doilea parinte (ma refer la a-i darui afectiune, pt ca ei vin de acasa unde sunt rasfatati si in centrul atentiei si nu trebuie sa aibe senzatia ca sunt abandonati acolo si nu trebuie neaparat pupati sau cocolositi dar o mangaiere pe cap sau pe fata pot face minuni), cat si un f bun "actor", sa-i surprinda mereu cu o activitate noua, sa inventeze un joc pt fiecare situatie in care copilasul plange dupa parinti sau se plictiseste. Sunt f multe activitati de integrare in colectivitate pe care ar trebui sa le aplice, sa-i puna sa se joace impeuna, nu fiecare singur si asta se face prin atribuirea de sarcini, de exemplu, tu culci papusa iar tu ii canti apoi faceti schimb de roluri.
Nu-s adepta invatarii alfabetului si scrisului in gradinita, au destul timp sa faca asta. Eu urmaresc doar socializarea, imbogatirea vocabularului, bunele maniere, valorile morale, dar sa se faca prin joc, nu tv sau calculator, si tinandu-se cont f mult de personalitatea fiecarui copil.
Si mai am un pitic pe creier. Gradinita unde e Ana are camere video, o urmaresc online, mi se pare un lucru f bun. Si am observat o situatie, i se iau jucariile din mana brusc sau este impinsa. De vreo doua ori dna nu a fost atenta sau nu a acordat atentie cine e de vina si a luat-o pe ana si a dus-o in alta parte. A mea stiindu-se nevinovata tot insista sa-si recupereze locul sau jucaria si iar o dadea pe ea la o parte. Copii au nevoie sa li se faca si dreptate. Nu trebuie dati la o parte cand vina nu este a lor, pe viitor poate avea consecinte negative. Corect era sa i se explice celui care i-a smuls jucaria ca nu-i frumos, sa-si ceara scuze si sa o restitue. Dar asta presupune consacrare totala si din pacate nu prea gasesti cadre didactice care sa se implice atat de mult.
Important mai este si faptul ca mancarea sa se prepare acolo, gradinita sa aibe si micro-cantina, nu sa foloseasca regimul de catering.
alina_dinca spune:
Scriu cu putina intarziere, dar abia acum am gast acest subiect interesant.
Pentru mine personal, sunt importante urmatoarele aspecte:
- personalul sa fie calificat si sa se implice cu seriozitate in educarea copiilor
- gradinita sa fie autorizata/ acreditata
- curatenie
- deschidere si comunicare din partea educatorilor si a conducerii
- sa se respecte normele impuse (de la igiena la numarul copiilor in grupe)
Succes!
