Bobocei de cl. I, 2008/2009 (4)
Raspunsuri - Pagina 9
simali spune:
Eu am descoperit ca iar ma cheama Vlad toata ziua buna ziua cand face teme. Se ridica de 100 de ori daca nu vin... Tot timpul greseste cate ceva si are nevoie sa vin sa-i sterg cu picul. Nu-l las pe el cu picul ca iese totul foarte mazgalit. Asa ca eu sunt "tipa cu picul". Face greseli de-astea de 2 lei de care-si da seama imediat. Se vede aceasta lipsa de concentrare si la dictarile de la scoala: incepe propozitia cu litera mica, taie litera, incepe apoi cu litera mare, mananca o alta litera, taie cuvantul, iar scrie alaturi. De aceea caietele lui arata foarte dezordonat. Scie bine, relativ corect, dar plin de mazgaleli, taieturi, cand nu incape cuvantul la margine de rand inghesuie ultima litera urat (nu aproximeaza ce-i incape si ce nu pantru ca de fapt nu calculeaza asta).
Ma bate gandul ca dupa clasa I-a, daca nu se stabilizeaza situatia, sa incep sa-i rup foaia daca a gresit. Fara sa-l cert, fara sa ma supar. Doar sa-i rup foaia. Poate ca astfel fac in capul lui legatura "lipsa de concentrare=munca in plus"? Stiu ca este o metoda foarte neortodoxa... voi cum procedati?
"Calea de mijloc este calea ZEN"
Alice
devoska spune:
Simali, eu sunt tipa cu guma. Sara scria de mica cu stiloul, asa... ca sa se obisnuiasca
Toata vara a umblat murdara pe maini si pe fata de cerneala, caci tine degetele foarte aproape de penita si foarte strans, motiv pentru care o durea si foarte repede manuta. La scoala asta, surpriza... nu folosesc decat creion. Sara a fost extrem de fericita (ce sa mai zic de mine
). Greseste, sterge cu guma...curat, simplu. Uneori mai primeste de la scoala un jurnal in care seara trebuie sa scrie cate ceva. Intr-o seara a facut ea o compunere, am corectat-o impreuna, a scris-o. Si a scris-o oribil. Aici nu se pune accent pe caligrafie. Am atentionat-o o data, de doua ori, m-a prins in pasa proasta si i-am rupt frumos si fara scandal foaia. O avertizasem inainte ca daca nu scrie frumos urmeaza... da nu m-a crezut
. Si a scris din nou. Si era de scris o foaie de caiet studentesc. Niciodata nu a scris asa frumos ca atunci. Doar ca i-a trecut si acum scrie iar uratel. Dar de atunci, cand ii zic ca daca nu scrie frumos rup foaia, imediat se corecteaza. Dar acum depinde si de copil.
Cand eram mica mama tot timpul imi rupea foile. Nici acum nu suport zgomotul cand rupi hartia. 
anka1 spune:
Servus Simali,
Eu ii pun in paranteza ce a gresit si reface acel cuvant/popozitie/fraza. Asa mi-a spus invatatoarea lor cand am intrebat-o ce facem daca greseste, ca eu nu prea ma pricep cu picul. Daca scrie urat tot textul, decat sa pun nu stiu cate cuvinte intre paranteze, ii pun tot textul intre paranteze si reface totul. Eu nu ii rup foile pt ca ma tem ca se cam destrama caietul si la urma urmei sunt greselile lui, nu e nici o rusine, oricine poate gresi, ideea este sa refaca.
Cred ca ar fi mai bine sa o intrebi pe invavatoarea lui Vlad ce solutie i se pare mai potrivita.
O zi faina,
Anca
Alina spune:
Ziua buna,mamici de bobocei!
La multi ani,Bogdan!
Sa fii sanatos si norocos,sa-ti asculti parintii si sa ai multe succese scolare!Petrecere frumoasa!
Christel ,te-ai uitat in gurita,are jos si sus maselutele de 6 ani?Astea apar primele,intii jos si apoi sus.
Abaterile de 6-12 luni de la virsta de eruptie sunt in limite normale,eruptia fiziologica a fiecrui dinte la 80%din copii are loc in limita de plus-minus un an fata de virsta medie de eruptie.
Deci cum ziceam,dupa molarii inferiori de 6 ani,vin molarii superiori de 6 ani si apoi incisivii centrali inferiori.
In jur de 7 ani,+/- 6 luni-1 an,ies incisivii centrali superiori.
La 8 ani,+/- 6 luni /1 an,vin incisivii laterali superiori si cei inferiori.
La noi exista si hort si kinderbetreung.In vara nu am prins loc la hort si am ramas la betreung.In toamna am primit si loc la hort dar l-am refuzat pt ca ne facuseram deja planurile cu betreung,plus ca cei mai multi copii ramin aici,sunt mult mai flexibili.
Marie nu ramine decit pina la 14,practic se mai joaca o ora-doua(in citeva zile termina orele la 12.15)si maninca cu colegii.Temele si le face acasa,in liniste si ordine,la biroul ei.Pt mine a fost important sa incepem asa sa pot supraveghea modul in care isi face temele,pozitia la scris,ordinea pe birou...ideea e ca si eu am putut sa vin la 14(momentan merg la job cam 2 zile,in rest lucrez acasa,imi scriu lucrarea de doctorat)si sa respectam programul asta,eram sigura ca daca raminea mai mult venea f obosita si mare lucru nu apucam sa facem acasa.
Martea nu merge la betreung,meregem la scoala de balet,iar acum dupa examenul de primary,vom face de 2 ori/sapt asa ca cred ca nici joia nu va mai ramine.
La betreung sunt fff putini copii care ramin dupa 14 si care fac lectiile acolo.Am inteles ca merg intr-o camera separata si fac cu o inv,le stiu pe doamne si sunt f de treaba.Cind termina lectiile,pe la 15,merg iarasi si se joaca,fac bastel,joaca jocuri,citesc,pare ok.
La hort e mai ok ca la betreung,sunt mai stricti cu disciplina,sunt si mai putini copii dar de jucat se joaca impreuna cu cei de la betreung,sunt ambele in aceeasi cladire,fac si sport impreuna.
Acum cu temele stiu ca atunci cind au de invatat poezii,de scris cite o mica compunere dupa imagini sau de povestit dupa imagini,tre'sa faca acasa,nu pot face acolo cu voce tare.Si mi s-ar parea tirziu sa ma apuc sa fac toate astea incepind cu ora 17.30-18,e obosita,s-ar concentra greu,etc.
Devoska,si eu ivit fetite acasa,la noi e obiceiul asta demult,de la gradinita dar nu invit mereu parintii,depinde de situatie,de timp.Si invers la fel,cind am dus-o pe fiica-mea,uneori am stat si eu la povesti si la o cafea,uneori m-am grabit sa ajung sa-mi mai rezolv niste treburi.
Fiica-mea merge in pat la ora 20,uneori adoarme in 2 minute,uneori mai povesteste vreun sfert de ora dar cel tirziu,in jur de 20.30 doarme.Dimineata se scoala la 7,inainte o sculam eu(ma bag in pat la ea si tragem o alintatura de vreo 10 minute
)dar de citeva zile isi pune ea ceasul,se simte importanta ca o suna si pe ea ceasul
.
Simali,noi scriem cu creionul,stersaturile nici nu se vad.Acasa rar cind sterge,la scoala mai des.Eu ma bucur mult de scrisul cu creionul,eu eram tare stressata in clasa intii sa nu gresesc ca vine mama cu picul si nu intotdeauna se repara frumos si in caz de esec,imi rupea mama foaia...dar caietele aveau 48 de file si imi era frica sa nu ramin fara foi
.
Si noi am fost luni la biblioteca localitatii,maaaare si atmosfera tare calda.Chiar terminasem toate cartile potrivite virstei ei si am imprumutat 2,mai are una de citit,probabil ca luni mergem iarasi.
Se pot imprumuta si jocuri,si cd-uri,si dvd-uri.
Noi luam vineri vacanta,HURAAA,Hurraaa!
Avem multa zapada si deja in plan,tot programul vacantei.Punctul maxim va fi marti,cind va merge la carnaval.Nu-i tocmai incintata ca fac party in pijamale si ea vroia sa fie printesa
dar vineri fac si la scoala o ora carnaval si are ocazia acolo sa fie printesa
.
Zi faina!
_
Alina,mami de printesa si baby 
ni-na spune:
Vin si euuuu......dupa doua dictari la scoala pline de greseli ,am inceput sa-i dau dictare acasa,cu amenintarea ca fiecare greseala inseamna inca o propozitie scrisa.A zis ca-i de saga,dar s-a convins ca mami e hotarata,asa ca e atent in clasa si acasa mai scriem,insa de placere.M-a impresionat Sara:o pagina de caiet studentesc...ce fata constiincioasa...
devoska spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui ni-na Vin si euuuu......dupa doua dictari la scoala pline de greseli ,am inceput sa-i dau dictare acasa,cu amenintarea ca fiecare greseala inseamna inca o propozitie scrisa.A zis ca-i de saga,dar s-a convins ca mami e hotarata,asa ca e atent in clasa si acasa mai scriem,insa de placere.M-a impresionat Sara:o pagina de caiet studentesc...ce fata constiincioasa... |
Da, dar ei scriu cu litere de tipar iar aici copiii stiau sa scrie de anul trecut.
Asa ca trebuie sa tina pasul. Oricum totul se face prin joaca, asa ca ea nu "simte". Una e sa copiezi sau sa scrii o lectie gen "Ana are mere." si una sa te lase sa scrii toate giumbuslucurile care le-ai facut in decurs de o zi, impreuna cu o jucarie care ai primit-o de la scoala. Plus ca le stimuleaza imaginatia. Au un jurnal unde scriu ce au facut cu o broasca(urs etc) de plus care vine cu ei acasa pentru o zi. Si cand vor sa scrie, binenteles ca inainte citesc ce au scris ceilalti. Jmecherie, asa si citesc. Apoi fiecare vrea sa fie mai cu mot decat cel dinainte. Unu zice ca broasca a mers cu el la frigider si baut suc de mere, altu ca broasca i-a facut temele, unu scrie ca broasca a tinut-o pe mami de vorba in timp ce el se juca pe ascuns la calculator Daca am fi fost in Romania, probabil ca si noi am fi avut aceleasi probleme cu caiete, cerneala, greseli, dictari. Peste vara o sa invete si ea sa scrie cu litere de mana. Avem carti si caiete de acasa. Si caiete din acelea cu literele de mana facute la inceputul randului. Cand o mai apuca mai scrie. E pasionata de "buclite" cum zice ea. Incepuse sa scrie asa si i s-a facut observatie. 7 ea il facea pe cel de mana, asa cum invatase cu mine. Aici a trebuit sa se dezvete sa mai taie codita si ma enervez, ca uneori 7 arata ca 1.
simali spune:
Alina, foarte frumoase activitati aveti voi acolo. Si la biblioteca cred ca e mai frumos... Vacnta placuta!
Devoska, interesanta ideea cu jurnalul care trece din mana in mana. Si interesant si sa scrie copilul din propria imaginatie in loc de dictare. Pun si eu in aplicare dupa ce termnina toate literele. Acum trebuie sa dam musai dictari pregatite dinainte pentru ca trebuie sa aleg cuvinte cu literele invatate. Ma straduiesc ca macar sa compun texte pe domeniile lui de interes (cu Sistemul Solar, despre Daci si Romani, despre Napoleon, etc.).
anka1. Si noua ne-a spus invatatoarea sa punem greselile in paranteza. Numai ca tema arata destul de urat cu toate parantezele acelea iar dansa le noteaza tema si cand o noteaza se uita si la aspect... Dar nu asta este important. Important este ca el s-a obisnuit cu ideea ca poate sa greseasca oricat si nu se concentreaza suficient. Se scarpina in mijlocul cuvantului, isi aminteste nu stiu ce si vine sa ma anunte, vorbeste despre altceva, etc. Trebuie sa invete sa se concentreze pe ceea ce face ACUM.
Imi dau seama, citind ceea ce ati scris voi, ca daca facea tema cu creionul toata lipsa asta de concentrare si brambureala nu ar mai fi fost atat de evidente. E bine sa se vada... e rau? Zau daca am habar.
"Calea de mijloc este calea ZEN"
Alice
anka1 spune:
Devoska, este mult mai fain cred eu sa invete in joaca. La noi e pe dos. Totul e mult prea serios, de cele mai multe ori da in tragic:-(
Simali, si la noi este perioada dictarilor, la scoala dictari, acasa mai dam si noi ca deh, lucrurile nu merg ca unse.. Si Vlad al meu este neatent, nu se concentreaza in clasa, greseste lucruri pe care le stie f bine, dar una peste alta se descurca ![]()
Dar ei nu scriu in clasa cu creionul? Vlad scrie numai acasa cu stiloul, in clasa ei scriu cu creionul inca. Numai cand invata o litera noua, scriu un rand in clasa cu stiloul si apoi restul de cuvinte, propozitii sunt scrise cu creionul.
O zi faina va doresc,
Anca
Anina_n spune:
dragi mamici !
Si Cristina e cu taierea a ceea ce greseste. Nu arata prea frumos, dar macar e bine ca isi observa greselile. Si eu cred ca lipsa de concentrare e de vina.
Dani, sanatate Dianei si bine ca s-a observat din timp si se poate corecta problema la ochi !
Despre Cangurul, am gasit detalii, www.cangurul.ro/Cangurul%20matematic/index_Cangurul_matematic.php" target="_blank">aici. Au chiar si subiectele din 2008. Mi-a pomenit despre concursul Cangurul, chiar azi, Cristina. Vrea si ea sa mearga. ![]()
Si ea, la matematica e la adunari si scaderi < 20. Plus exercitiile cu necunoscuta "a", plus ca au inceput cu problemele de sapt. trecuta.
Parca prea ii aglomereaza cu de toate dintr-o data.
Si aici, lipsa de concentrare isi spune cuvantul, avand 1-3 greseli usoare la fiecare fisa.
O zi faina, va doresc ! Pe curand ! ![]()
Sunt PUTERE si IUBIRE pentru pretioasa Emma, in fiecare zi, la ora 13.

Nina, mami de
www.babiesonline.com/babies/n/ninacristina" target="_blank"> Nina-Cristina (10.01.2002)Diabet zaharat la copii, Copilasi din 2002, Copii capricorn
danielac spune:
salutare!
e bine ca unii dintre copii mai scriu cu creionul... la Diana se scrie doar cu stiloul de cand au inceput literele... si e asa aiurea cu cu greselile, ea greseste prin omiterea unor litere care nu se aud... prin scriere lui m in loc de n si invers...
Si pe mine ma dispera cand ma cheamauneori la teme sa ii sterg, sa ii repar... noi nu putem rupe foile pentru ca se poate sa fie si ceva scris in clasa si corectat de inv....
e cel mai bine ca sa fie luat inca totul in joaca, pentru ca daca devina asa seriosi de la varsta asta... le cam "rapim" copilaria... parerea mea!
PUTERE si IUBIRE pentru pretioasa Emma, in fiecare zi, ora 13.
