programa scolara - invatam mult sau putin?
Raspunsuri - Pagina 2
miriama spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui sorana [quote]citat din mesajul lui andrruzza Adica sistemul de pe vremea mea, ala cu admitere pe baza de examen mi se pare ca incuraja mult mai putin spagile pentru nota din sistemul actual .... Ca sa nu mai vorbim ca media 10 de la cucuietii din deal (satul cu 10 copii si un singur invatator) va intra la super liceu in timp ce un copil toba de carte cu 9.10 de la scoala cea mai tare din Bucuresti va pica???? Aberant ..... Sorana si Monica (6 ani) |
Subscriu in totalitate!

Este fara discutie mult mai eficienta si elocventa metoda cu examenul decat cea cu notele. Un copil care vine cu 10 nu inseamna neaparat ca si stie. Cine stie in ce imprejurari a "impuscat" 10. S-o dovedeasca la examen. Sustin! Altfel, ne vaitam degeaba ca avem specilalistii pe care ii avem!
"Arata-te puternic cand esti slab si slab cand esti puternic"
april spune:
andruzza, B e ok, si S daca se intampla, dar sa nu-mi spui ca e ok sa vina cu S si I acasa in mod regulat. Asta nu mai e ok. E adevarat ca notele nu sunt totul, de aceea nici nu ma dau in vant dupa ele, dar nici nu pot sa stai pasiva daca copilul nu invata. Noi nu i-am cerut niciodata FB pe linie si nici nu are si e ok, dar daca ar avea note mici regulat ar insemna ca nu invata suficient. Trebuie parcursa toata materia pentru ca altfel apar goluri ce nu le mai recupereaza in veci.
mai vorbim peste 3-4 ani andruzza ![]()
filofteia spune:
| Citat: | ||
Citat:
Asta e o nebunie!! Dar un copil de clasa a 2-a stie ce e acela un rezumat? |
La inceput nu stia
sorana spune:
Nu sustin ideea FB pe linie si nici nu-mi voi stresa copilul sa faca totul perfect ... Dar cred ca e important in primii 4 ani de scoala sa stie ca TREBUIE sa-si faca temele in fiecare zi, sa stie ca trebuie sa invete, ca e important sa acumulezi cunostinte, pe cat posibil din mai multe domenii. Pana la urma in primii 4 ani se formeaza o deprindere de a invata, o logica a lucrurilor (cum se invata), chestii de genul asta. Ca orice parinte (cred) mi-as dori sa fie ea cea mai tare, dar daca nu va fi, nu-i bai, important e sa capete deprinderi si cunostinte, atat cat se poate.
Noi intram la anul la scoala si sunt usor stresata de cum va fi ... avem prieteni in parc si prieteni ai nostri, ai parintilor, cu copii in cls. I-II-a si sunt povesti foarte diferite ... Oricum rezumate la cls II-a am mai auzit si mi se pare usor cam mult, dar mie mi se pare mult si ce fac la gradi, asa ca ...
Sorana si Monica (6 ani)
claujro spune:
E recunoscut faptul ca o invatatoare "buna" e cea care face cat mai mult, mai greu si mai peste programa scolara, care da teme multe pentru acasa si cere uneori imposibilul de la copii. La aceasta au contribuit parintii, din pacate.
Tisina spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui sorana Nu sustin ideea FB pe linie si nici nu-mi voi stresa copilul sa faca totul perfect ... Dar cred ca e important in primii 4 ani de scoala sa stie ca TREBUIE sa-si faca temele in fiecare zi, sa stie ca trebuie sa invete, ca e important sa acumulezi cunostinte, pe cat posibil din mai multe domenii. Pana la urma in primii 4 ani se formeaza o deprindere de a invata, o logica a lucrurilor (cum se invata), chestii de genul asta. Ca orice parinte (cred) mi-as dori sa fie ea cea mai tare, dar daca nu va fi, nu-i bai, important e sa capete deprinderi si cunostinte, atat cat se poate. Noi intram la anul la scoala si sunt usor stresata de cum va fi ... avem prieteni in parc si prieteni ai nostri, ai parintilor, cu copii in cls. I-II-a si sunt povesti foarte diferite ... Oricum rezumate la cls II-a am mai auzit si mi se pare usor cam mult, dar mie mi se pare mult si ce fac la gradi, asa ca ... Sorana si Monica (6 ani) |
De acord cu cele scrise de tine. La cele subliniate in postarea ta, as vrea sa adaug ceva: invatatorii ar trebi sa puna mai mult accent pe calitate si mai putin pe cantitate. Eu sunt intr-u totul de acord cu temele, insa in limite rezonabile. De asemenea, sunt de acord cu 7 ore de romana pe saptamana (cum spunea cineva), insa in alea 7 ore sa faca mai putina materie, adica sa stea mai mult pe o lectie pentru a o intelege mai bine, pentru a le explica copiilor ce anume si cum trebuie invatat, si nu in fiecare ora materie noua si multa, ca nu stiu cat va ramane in mintea lor. In felul acesta le-ar fi mai usor si copiilor sa isi inteleaga si invete lectiile, sa isi faca temele cu mai mare usurinta (si cu timpul fara ajutorul parintilor), cat si parintilor. Si aici ajungem iarasi la programa scolara, prea incarcata.
amoga spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui sorana ... Dar cred ca e important in primii 4 ani de scoala sa stie ca TREBUIE sa-si faca temele in fiecare zi, [...] |
Eu unu' as fi de alta parere. Si anume: in toti anii de scoala TREBUIE sa NU primeasca nici un fel de teme. Si dac-ar fi asa, atunci copiii: (1) ar recapata macar putin control asupra timpului pe care nu trebuie sa si-l petreaca in scoli; si (2) ar putea invata sa-si aleaga singuri subiectele pe care le considera ei insisi demne de aprofundat in timpul, ei bine, liber.
Uite, daca vrei mai multe argumente: http://stophomework.com/ .
A.M.
moana spune:
Sincera sa fiu...eu nu vad invatatul asta romanesc in niciun fel folositor. E adevarat ca an de an ies niste varfuri (din ce in ce mai putine) dar marea masa nu cred ca invata ce trebuie si mai ales cum trebuie. Acumuleaza niste cunostinte pe care cat de curand le vor uita. Rezultatele mi se par minime si disproportionate fata de efortul depus.
sorana spune:
| Citat: | ||
citat din mesajul lui amoga
Eu unu' as fi de alta parere. Si anume: in toti anii de scoala TREBUIE sa NU primeasca nici un fel de teme. Si dac-ar fi asa, atunci copiii: (1) ar recapata macar putin control asupra timpului pe care nu trebuie sa si-l petreaca in scoli; si (2) ar putea invata sa-si aleaga singuri subiectele pe care le considera ei insisi demne de aprofundat in timpul, ei bine, liber. Uite, daca vrei mai multe argumente: http://stophomework.com/ . A.M. "Invatatul nu e un produs al activitatii profesorilor. Invatatul e un produs al activitatii celor care-nvata." -- John Holt |
Poate ... dar eu nu cred. Sunt foarte convinsa ca as fi fost analfabeta daca nu ma obligau sa invat
In mod sigur nu intram la facultate daca nu munceam ... in fin majoritatea au trecut prin acelasi lucru. Da, vroiam sa intru la facultatea respectiva, da, eram convinsa ca imi va place sa practic meseria respectiva dar ... asta e, nu eram in mod singur in stare sa ma mobilizez si sa ma organizez singura la 17 ani. La 7-8 ani exclus sa fi facut altceva in afara de a ma juca de capul meu.
Si nici nu sunt de acord sa inveti numai si numai ce-ti place. Pana la urma cred ca trebuie sa ai macar un pic de cultura generala ....
Uite - mie nu mi-au placut niciodata geografia, biologia, muzica, desenul, limba romana (si multe altele, astea sunt doar exemple) - chiar esti convins ca n-ar trebui sa stiu unde e ficatul in corp si care e diferenta intre munte si campie? In plus unele chestii sunt interconectate - ok iti place chimia si faci numai chimie, dar fara matematica, fizica si biologie nu vei putea ....
Sorana si Monica (6 ani)
amoga spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui sorana Poate ... dar eu nu cred. Sunt foarte convinsa ca as fi fost analfabeta daca nu ma obligau sa invat |
Te-a obligat cineva sa-nveti sa vorbesti? Ma-ndoiesc ca da. Probabil c-ai invatat din dorinta de a te integra in grupul celor care te inconjuraru si care, minune mare, vorbeau. Asa c-ai facut si tu ce faceau ei, si-ai invatat sa vorbesti. Foarte probabil ca din acelasi motiv ai fi invatat si sa citesti, scrii, socotesti, si frasu' mai stie cite altele...
Da' nah, daca tu zici ca fara sa te fi stiut cu catalogu' la timpla n-ai fi invatat... stiu si eu? Probabil ca te cunosti mai bine...
| Citat: |
| citat din mesajul lui sorana In mod sigur nu intram la facultate daca nu munceam ... |
Muncitu' sub amenintare (note, santaje parintesti, presiuni) e una; muncitu' din convingere (ca vrei sa atingi o performanta) e alta. Ghici care are randament mai bun?
| Citat: |
| citat din mesajul lui sorana in fin majoritatea au trecut prin acelasi lucru. Da, vroiam sa intru la facultatea respectiva, da, eram convinsa ca imi va place sa practic meseria respectiva dar ... asta e, nu eram in mod singur in stare sa ma mobilizez si sa ma organizez singura la 17 ani. |
Vorbesti de parca iti lipseste orice incredere in propriile forte, propriile convingeri, propria-ti vointa. (Sau, ma rog, de parca atunci, la 17 ani, ti-ar fi lipsit.) Well, asta e unul din efectele scolii -- iti baga in cap ca fara de ea (scoala) nu se poate. Ba se poate. Si, in opinia mea, chiar mai bine.
| Citat: |
| citat din mesajul lui sorana La 7-8 ani exclus sa fi facut altceva in afara de a ma juca de capul meu. |
La 7-8 ani nici n-ai nevoie de altceva; la virsta asta inveti mai multe din joaca decit poa' sa-ti bage in cap o suta de intelepti purtatori de catalog.
| Citat: |
| citat din mesajul lui sorana Si nici nu sunt de acord sa inveti numai si numai ce-ti place. Pana la urma cred ca trebuie sa ai macar un pic de cultura generala .... Uite - mie nu mi-au placut niciodata geografia, biologia, muzica, desenul, limba romana (si multe altele, astea sunt doar exemple) - chiar esti convins ca n-ar trebui sa stiu unde e ficatul in corp si care e diferenta intre munte si campie? |
Ce te face sa crezi ca n-ai fi invatat toate astea de la vecina de peste drum, matusa din Braila si prietenu' de pe strada cu castani? Sau de la oricare din cei 50 de copii cu care ti-ai petrecut copilaria?
Orice tine de cultura generala este, ei bine, cunoscut de o multime oarecare (in general vorbind). Si asta e fix ce ai nevoie sa stii pentru a supravietui intr-o comunitate/cultura.
Pe linga "cultura generala", multi oameni au hobby-uri, adicatelea cunostinte mai aprofundate (sau aptitudini mai deosebite, daca e ceva legat de sport sau performante fizice) in cite un domeniu sau altul, pe care le impartasesc cu draga inima oricui se arata dispusi sa-i asculte. Astea sunt o sursa inepuizabila de cunostinte dintre cele mai diverse si interesante. Multe din ele, lipsa (pentru ca, nu-i asa?, nu tine de cultura generala sa stii cum sari cu parasuta, sau cum se face balet, sau, sau, sau...) sau predate superficial in scoala.
| Citat: |
| citat din mesajul lui sorana In plus unele chestii sunt interconectate - ok iti place chimia si faci numai chimie, dar fara matematica, fizica si biologie nu vei putea .... |
Au contraire. Interconectivitatea lucreaza in favoarea ta -- pentru ca, interesat fiind sa afli de ce naiba sare mierea afar' din faguri cind ii invirti in centrifuga o sa ai curiozitatea necesara de a pune mina pe un computer, carte, telefon (sa-ntrebi pe altii) si sa studiezi suficienta fizica pentru a-ntelege fenomenu'. Si, daca e nevoie, si nitica matematica pe parcurs, poate fo' citeva ecuatii, si naiba stie de ce-o mai fi nevoie... Sigur, n-o faci intr-un mod sistematizat; ci intr-un mod cit se poate de haotic, dar eficient -- inveti ce ai nevoie, cind ai nevoie. Si sansele-s ca, o data astfel invatate, cunostintele astea sa ramina cu tine mult timp dupa ce nu ai mai avea nevoie de ele (cum ar fi, in lumea scolii, extemporalu' viitor sau teza de la sfirsit de semestru, etc.)
In fine...
A.M.
