Invatatoarea jigneste copiii!!!

Raspunsuri - Pagina 8

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns flower-power spune:

Citat:
citat din mesajul lui amoga

Asta s-ar putea sa fie un mod indirect de a rezolva problema, daca mai multi alti parinti ar face acelasi lucru. Cind numarul de copii din clasa invatatoarei o sa fie vadit mai mic decit media din scoala, o sa devina evident ca e o buba acolo, moment la care managementul scolii s-ar putea sa-si reconsidere pozitia cu tinutu' in brate.



E posibil sa ma insel , dar problema noastra majora este faptul ca pur si simplu nu suntem in stare sa ne unim cand avem o problema reala . Din comoditate , din placerea inexplicabila a unora de a se uita de pe margine impasibili si de a nu lua atitudine , parca nu ne mai deranjeaza atat de tare, cand "moare si capra vecinului" , unii pur si simplu prefera sa ramana cu problema decat sa fie nevoiti sa accepte ca altul si nu el a gasit o rezolvare convenabila .As putea sa numesc cu un singur cuvant toate astea ...


Citat:
citat din mesajul lui amoga


Apropo, in general, cita "putere" este lasata la indemina parintilor/copiilor in ceea ce priveste alegerea invatatoarei? Cind mergi cu copilul sa-l inscrii in clasa-ntii, cum faci? Discuti cu directorul scolii care-ti spune ca sunt nu-stiu-cite invatatoare pentru clasele I si te lasa s-alegi la care din ele iti inregistrezi copilul? Sau cum?

Ma gindesc ca dac-ai putea alege (si mi s-ar parea normal sa poti), cel mai sensibil lucru pe care orice parinte ar trebui sa-l faca e sa ceara referinte de la parinti ce au avut copii trecind prin mina invatatorilor aflati pe oferta. Or, intr-un astfel de scenariu, invatatoarea asta de care vorbim ar trebui sa aiba iute o faima suficient de proasta ca sa nu mai vrea nici un parinte sa apeleze la serviciile sale.

Asta in conditiile in care ,parintii fostilor elevi ar fi suficient de onesti pt a spune adevarul .In realitate multi nu o fac pt ca daca ar spune care a fost realitatea in secunda doi ar fi intrebati :"Pai bine oameni buni,si de ce v-ati complacut in situatia aia ?" Stii cate referinte bune am primit despre fosta invatatoare ? Chiar de la o rubedenie a mea care-i este colega de cancelarie .Realitatea e ca n-o pot acuza .Pt ca ea o percepe ca si colega si prin prisma rezultatelor .Ori ea nu are cum sa stie cum obtine respectiva rezultatele la clasa .Prin ce mijloace adica ...
Citat:
citat din mesajul lui amoga
Asta ar fi, desigur, o lume in care "clientul" (parintele/copilul) are oaresice control asupra serviciului pe care-l consuma. Ceea ce nu pare sa fie cazul in scolile din Romania.


Exact ! Aici e problema ! Nu dau socoteala nimanui in mod real .Nimeni nu-i evalueaza de-adevaratelea . Nu exista interes ca asa ceva sa se intample .Si iarasi ne intoarcem la faptul ca singurii cu adevarat interesati ar trebui sa fie beneficiarii - parintii si elevii .Ei ar trebui sa puna suficienta presiune pt ca lucrurile sa se schimbe . Dar la noi scapa cine- pe- unde- poate .Asta e motivul pt care in timp cei care comit abuzuri o fac cu din-ce -in-ce mai mult tupeu .Pentru ca POT,pentru ca LI SE PERMITE .












The most beautiful thing in life is LIFE itself

Mara mami de Tibi-Mares

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flower-power spune:

Maria ,nu e nimic organizat ,am facut lucrul asta fiindca n-am avut incotro .Tocmai pe asta mizeaza si "cadrele " care lucreaza la clasa "de intretinere ", ca n-o sa-ti lasi copilul de izbeliste .Asa se impauneaza ele cu rezultate ,le creste cota pe munca parintilor .



The most beautiful thing in life is LIFE itself

Mara mami de Tibi-Mares

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

Citat:
citat din mesajul lui sorana

Amoga, dupa parerea mea, de mama de viitoare scolarita, in alegerea invatatoarei conteaza atat referintele altor parinti cat si "feelingul" propriu.
Cu alte cuvinte intre doua invatatoare bune, ambele cu referinte excelente de la parintii copiilor care sunt acum a IV-a, o aleg pe cea care mi se pare mie mai potrivita cu felul de a fi al copilului propriu, adica pe cea care a parut sa se inteleaga mai bine cu copilul, sa faca copilul sa o placa dupa nici 10 min de stat de vorba.


Corect! O discutie personala (si cu copilul prezent) cu fiecare invatator posibil e la fel de importanta ca si obtinerea referintelor de la alti parinti.

De fapt, mi s-ar parea normal ca scoala sa organizeze astfel de interviuri intre invatatori-parinti/copii, in ceva de genul "Open Day(s) @ School", eventual cuplat si cu un tur al facilitatilor si scurte introduceri din partea managementului. La urma-urmei, prin astfel de actiuni scoala n-ar face altceva decit sa-si vinda serviciile mai bine, incercind sa cistige de partea lor increderea celor care vor consuma aceste servicii.

Dar din nou, asa ceva (interes fata de beneficiari) functioneaza intr-un scenariu in care exista competitie si libertate de alegere. Conditii care nu exista in actuala scoala din Romania. In schimb, exista un sistem in care esti obligat sa mergi la unica scoala disponibila -- si-atunci, de unde competitie? de unde alegere? Ce rezulta e bataia de joc existenta in relatia dintre scoala si parinti/copii. Toata lumea pierde; la prea putini le pasa.

Parerea mea e ca cea mai buna reforma in invatamintul romanesc nu se va face cu schimbarea anuala de programe, ministrii sau subiecte date la tezele unice si bacalaureat, cum s-a tot incercat in ultimele doua decade, ci printr-o migrare a controlului de la onor minister inspre comunitatile locale. Atunci cind elevii si parintii care folosesc serviciile unei scoli vor putea alege (invatatori, cursuri, management), mi-s convins ca atitudinea profesorilor se va schimba radical. Si, cine stie?, poate-ar disparea si plocoanele si mita practicata prin sistemul meditatiilor extrascolare cu ocazia asta.

Pe de alta parte, poate-i mai simplu sa dai naibii scoala cu totu'...


A.M.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Citat:
citat din mesajul lui amoga

Citat:
citat din mesajul lui sorana

Amoga, dupa parerea mea, de mama de viitoare scolarita, in alegerea invatatoarei conteaza atat referintele altor parinti cat si "feelingul" propriu.
Cu alte cuvinte intre doua invatatoare bune, ambele cu referinte excelente de la parintii copiilor care sunt acum a IV-a, o aleg pe cea care mi se pare mie mai potrivita cu felul de a fi al copilului propriu, adica pe cea care a parut sa se inteleaga mai bine cu copilul, sa faca copilul sa o placa dupa nici 10 min de stat de vorba.


Corect! O discutie personala (si cu copilul prezent) cu fiecare invatator posibil e la fel de importanta ca si obtinerea referintelor de la alti parinti.

De fapt, mi s-ar parea normal ca scoala sa organizeze astfel de interviuri intre invatatori-parinti/copii, in ceva de genul "Open Day(s) @ School", eventual cuplat si cu un tur al facilitatilor si scurte introduceri din partea managementului. La urma-urmei, prin astfel de actiuni scoala n-ar face altceva decit sa-si vinda serviciile mai bine, incercind sa cistige de partea lor increderea celor care vor consuma aceste servicii.

Dar din nou, asa ceva (interes fata de beneficiari) functioneaza intr-un scenariu in care exista competitie si libertate de alegere. Conditii care nu exista in actuala scoala din Romania. In schimb, exista un sistem in care esti obligat sa mergi la unica scoala disponibila -- si-atunci, de unde competitie? de unde alegere? Ce rezulta e bataia de joc existenta in relatia dintre scoala si parinti/copii. Toata lumea pierde; la prea putini le pasa.

Parerea mea e ca cea mai buna reforma in invatamintul romanesc nu se va face cu schimbarea anuala de programe, ministrii sau subiecte date la tezele unice si bacalaureat, cum s-a tot incercat in ultimele doua decade, ci printr-o migrare a controlului de la onor minister inspre comunitatile locale. Atunci cind elevii si parintii care folosesc serviciile unei scoli vor putea alege (invatatori, cursuri, management), mi-s convins ca atitudinea profesorilor se va schimba radical. Si, cine stie?, poate-ar disparea si plocoanele si mita practicata prin sistemul meditatiilor extrascolare cu ocazia asta.

Pe de alta parte, poate-i mai simplu sa dai naibii scoala cu totu'...


A.M.



"Invatatul nu e un produs al activitatii profesorilor. Invatatul e un produs al activitatii celor care-nvata." -- John Holt


In teorie e cum zici tu.
In practica insa ....
Eu am fix langa mine o scoala. Si mai am la max. 10 min de mers pe jos inca 3 scoli.
Ai posibilitatea sa iti dai copilul la ce scoala vrei.
Nu este o problema sa vizitezi, sa vorbesti cu managementul, sa vorbesti cu invatatoarele, ba chiar un prim set de informatii ti-l ofera secretara - referitor la scoala in sine + programul directorului si posibilele invatatoare + programul lor.
Trebuie doar sa te interesezi, sa te ocupi.
Si chiar am fost incantata ca fiecare scoala isi face reclama.
Se lauda cu caldura din scoala (ca au centrala), cu aranjarea claselor, cu mobilerul, cu organizarea intrarii si iesirii elevilor, cu paza, cu rezultatele la olimpiade sau concursuri scolare ale elevilor, cu optionalele oferite, cu limbile straine (de exemplu una dintre scoli face clasa de japoneza pentru doritori), cu posibilitatea de after-school, ma rog, fiecare cu ce are.
E drept ca asta e in Bucuresti, imi imaginez ca intr-un sat nu-i asa ... dar e oricum altfel decat acum 20 de ani, si asta e bine.
Dupa cum vorbea fiecare despre "scoala lui" deduc ca totusi exista o competitie a atragerii de elevi, ca exista oameni care isi fac meseria cu drag .... Si cu toate lipsurile sistemului parca mi-e mie draga scoala aleasa ...

Sorana si Monica (6 ani)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns matahut spune:

Sorana,
Din pacate exista soli in Bucuresti, cele cu renume..., in care abia daca poti trece de portar. Ele nu mai au nevoie de nici o reclama si nici de candidati de aiurea. Aici merg in majoritate elevi cu relatii, deci nu are nici un rost sa isi mai faca reclama, fiindca locurile sunt ocupate de cu un an inainte. Nici nu se pune problema sa vorbesti cu invatatorii, sa iti alegi, ha, ce iluzie.
Sistemul e de asa natura incat trebuie sa te multumesti cu ce ti se da. Daca nu vrei sa te multumesti, atunci trebuie sa "platesti" un loc in fata.
Scuze, am divagat, dar de aici si pana la a-ti jigni copilul nu mai e mult. Fiindca e greu si sa iti muti copilul dupa ce abia ai obtinut un loc, fiindca te gandesti ca ai putea nimeri mai rau (fiindca unde ar mai putea fi locuri libere la mijlocul semestrului decat la invatatorii ocoliti sau cu renume prost???). Bine, nu inseamna ca nu exista nici o sansa de a rezolva problema, dar sistemul are grija sa iti puna la fiecare pas piedici pentru a te incaleca.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns paisacodruta spune:

Buna ziua,
Alegera unei invatatoare a ajuns deja un "stres " pentru parinte.
Alegerea unei scoli la fel....
Sunt scoli in fiecare oras asa zise cu renume ...si in care actul didactic se desfasoara dupa standarde ffff riguroase si care dupa parerea mea nu sunt intodeauna benefice pentru copil ....
Eu una intodeauna nu am fost adepta scolilor "de top" si am preferat scolile mai mici in care de multe ori intalnesti invatatori si profesori mult mai dedicati copiilor si actului didactic....adica in loc sa umble dupa punctaje , conferinte , simpozioane etc... isi fac orele zi de zi si stau permanent printre copii.
Cunosc invatatoare care datorita faptului ca in fiecare an i s-a dat clasa de copii nu selectionati si de "top" nimeni nu o "cauta ", nu era pe lista "invatatorilor buni" tanara fiind inca nu ajunsese sa fie renumita si desi avea doar 18 elevi in clasa si copii nu foarte capabili , de multe ori cu probleme familiare reusea sa scoata din ei ce e mai bun,si se implica 100% in comparatie cu invatatoarea "renumita" din scoala care avea 30 si cerintele la clasa la ea erau enorme in comparatie cu cealalta clasa , din punct de vedere financiar , cerinte pentru copii , painti etc....
Ar fi mult de scris si mult de zis....ce inseamna invatatoare buna..

In scolile de renume selectia cadrelor didactice se face de multe ori in functie de alte criterii cum de altfel se face si selectia copiilor....( din pacate)
De ce sa vreau cu tot dinadinsul sa imi bag copilul intr-o scoala de top , la o anumita invatatoare care e renumita a fi fff buna prin prisma faptului ca lucreaza fff mult la ore( de multe ori orele de abilitati, desen etc. nu sunt efectuate pentru a lucra la matematica , romana si din pacate multi parinti considera lucrul asta ca fiind foarte bun si normal), ca face pregatire si ii tine pana la 2-3 la scoala ca le da ff mult de scris .
E usor sa obtii rezulatate daca ai in clasa doar copii selectati si doar copii de top...
Mi-e greu sa cred ca intr-o clasa in care sunt 35-40 de elevi ( cum se intampla de obicei la invatatoarele asa zise "de top" ) se poate lucra efectiv cu toti in acelasi procentaj....e imposibil...

Nepoata mea desi sta langa scoala de top a orasului ,parintii au preferat sa o dea la o scoala de cartier in care din punctul meu de vedere are mult mai multe avantaje ...
-invatatoare dedicata copiilor...nu stresata ca are multi copii, fara presiunea parintilor , fara presiunea scolii "de top"
-putini in clasa 20 cu care se lucreaza efectiv ..( nu 40 )
- copii "normali" cu parinti "normali",nu copii de bani gata si parinti care de multe ori sfideaza multe persoane inclusiv ceilalti parinti , profesori etc...
- nu de putine ori se intampla ca parintele sa se lupte sa "bage" copilul intr-o clasa asa zisa "de top" si nu de putine ori sa ajunga la concluzia ca a gresit, ca nu face fata cerintelor scolii sau copilul e supra solicitat...cu invataoare care lucreaza in mod alert cu ei pe principiu ( cine face fata ,face fata cine nu cu 40 in clasa eu nu am timp sa ma opresc pentru fiecare)
- nu pregatire in particular de la cl.I-IV cu am vazut cazuri ...deja s-a ajuns prea departe sa faci pregatire cu invatatoarea in particular
-cerinte banesti in limita bunului simt....nu amenajari de clase si uniforme de nu stiu cate milioane..( in care daca "ai intrat " trebuie sa joci...)
-copilul invata ce trebuie la clasetel I-IV ..si nu mai mult ( deja programa e ff incarcata)invata sa scrie , invata sa citeasca invata sa picteze, invata sa cante, invata sa se joace...si nu mai mult...cam astea sunt cerintele de clasele primare , nu matematica si roamana cat mai multa si predare incarcata ...lucru dupa nnn culegerei , lucru dupa nnn caiete speciale si multe altele...

Pe mine una m-ar deranja de ex. daca invatatarea nu ar face toate orele si ar face unele ore ( matematica , romana etc. ) in detrimentul altora...desen, abilitati ed. fizica , coniliere...
Eu consider ca la clasele I-IV ei sunt mult prea mici pentru a uita si a nu fi invatati sa ..se joace si sa desfasoare activitati multe practice......

Am intalnit in scolile asa zise mici , de cartier invatatoare care faceau niste lucruri incredibile cu elevii lor....serbari si activitati practice deosebite ...pe cand in scolile de "top" cu invatatoare renumite nu se mai dovedea cu romana si matematica....
Nepoata mea in vacante se juca , ceea ce ar trebui sa faca orice copil si prietenele ei de la bloc care erau la scoala de "top" stateau si scriau avand ff mult dat teme de pe o zi pe alta si in vacante ....

E posibil sa ma insel eu in toata abordarea mea dar nu de putine ori am avut impresia ca noi ca si parinti cerem mult prea mult de la copii nostrii....scoala le cere enorm, noi incercam sa ii "bagam" mereu la cea mai buna scoala , la cea mai buna invatatoare ca nu mereu se dovedesc a fi cele mai bune...din pacate..

De aici nervozitatea cadrelor didactice care stau mereu sub presiunea scolii, a directiunii, a inspectoratelor , a parintilor si a copiilor , de aici iesiri din fire si cuvinte grele,de aici multe......

Desi e offtopi: Poate ar fi bine sa vedem ce inseamna "cadru didactic de top" si scoala "de top" ?

O zi buna

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns matahut spune:

Codruta, pe undeva ai dreptate cu ceea ce ai scris mai sus. Dar sunt convinsa ca si in scolile cu renume exista dascali "oameni" si dascali "inumani". In fine, nu asta este subiectul discutiei. Sunt convinsa ca un parinte responsabil cauta nu doar renume ci si calitati umane, tipuri psihologice si pedagogice care, crede el, ca i s-ar potrivi copilului sau. Asa este si normal. Un invatator poate fi bun pentru un copil si mai putin bun pentru altul.
Dar, din pacate, eu vorbeam de o scoala centrala, care nu este in top, deci nu ar trebui ca invatatorii sa fie prea fuduli...E la 5 minute de locuinta mea, mi se pare firesc ca cea mica sa urmeze scoala la care suntem arondati. Nu as duce copilul intr-o scoala de cartier aflata la 30 de minute distanta de casa doar in speranta ca acolo dau de dascali mai inimosi. Nu am nici o certitudine. Generalizarile nu sunt bune niciodata, nici in cazul scolilor de top - demonizate parca- nici in cazul scolilor de cartier - idealizate parca.
Cert este ca in nici o scoala, in nici o gradinita dascalii nu ar trebui sa se poarte lipsiti de respect cu cei mici (si nici cu cei mari...adica cu parintii celor mici)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns paisacodruta spune:

Buna seara,
Sunt total decaord cu ce ai zis....
Eu nu am contestat ca in scolile de top nu sunt cadre didactice bune,nici pe departe..sunt convinsa ca sunt cadre didactice deosebite peste tot, cum din pacate sunt si cadre didactice care nu isi au locul la catedra....

O seara buna

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sorana spune:

Citat:
citat din mesajul lui matahut

Sorana,
Din pacate exista soli in Bucuresti, cele cu renume..., in care abia daca poti trece de portar. Ele nu mai au nevoie de nici o reclama si nici de candidati de aiurea. Aici merg in majoritate elevi cu relatii, deci nu are nici un rost sa isi mai faca reclama, fiindca locurile sunt ocupate de cu un an inainte. Nici nu se pune problema sa vorbesti cu invatatorii, sa iti alegi, ha, ce iluzie.
Zilele trecute am fost la o scoala centrala pentru a vorbi cu viitoarea invatatoare (aleasa dupa multe investigatii...vorbit cu profi, parinti de la clasa respectiva, dar si de la clase paralele s.a.). Mai fusesem o data, singura pentru a-mi prezenta dorinta ramasese sa merg cu fetita sa o cunoasca, sa asiste la o ora, doua. E, ne-a amanat pentru ianuarie, dat fiind tezele nationale (ce are una, cu alta, nu inteleg, dar, in fine). Dar asta nu ar fi nimic. In cele 5, 7 minute cat am vorbit nu i-a aruncat copilei nici o privire, nu i-a adresat nici un cuvant, parca nici nu exista. Am plecat tare descumpanita de acolo. Oare asa ar trebui sa se poarte un dascal cu un copil, viitor elev al sau????? Copila isi crease deja o imagine idilica a doamnei, declarase chiar ca o iubeste inainte de a o cunoaste, ii facuse vreo 10 desene.
Sistemul e de asa natura incat trebuie sa te multumesti cu ce ti se da. Daca nu vrei sa te multumesti, atunci trebuie sa "platesti" un loc in fata.
Scuze, am divagat, dar de aici si pana la a-ti jigni copilul nu mai e mult. Fiindca e greu si sa iti muti copilul dupa ce abia ai obtinut un loc, fiindca te gandesti ca ai putea nimeri mai rau (fiindca unde ar mai putea fi locuri libere la mijlocul semestrului decat la invatatorii ocoliti sau cu renume prost???). Bine, nu inseamna ca nu exista nici o sansa de a rezolva problema, dar sistemul are grija sa iti puna la fiecare pas piedici pentru a te incaleca.


Ceva dreptate ai ...
Totusi am fost si la "scoala buna" sau mai corect spus "scoala renumita" mai apropiata de noi.
Invatatoarea la care am fost ne fusese recomandata. Nu m-a intrebat nimeni ce caut pe acolo, nici urma de bodyguard.
Evident, daca ne hotaram ca acolo vrem trebuia sa cotizam la greu, n-are rost sa detaliez, cred ca stiti .... Dar da, "nimeresti" la invatatoarea pe care ai ales-o, daca asta vrei si iti urmezi scopul prin orice mijloace, ca sa zic asa.
Eu in locul tau as incerca sa vad si celelalte invatatoare care vor lua a I-a in anul tau ... Nu neaparat cea cu reclama cea mai mare e cea mai potrivita pentru voi.
In principiu eu sunt de acord cu Codruta, de asta am ales scoala mai mica pentru fata mea. Si nici invatatoarea pe care am ales-o nu este cea "recomandata" ca fiind cea mai buna. Am vazut 3 invatatoare din 2 scoli si am ales-o pe cea care chiar cred ca e potrivita pentru noi, din toate punctele de vedere.
Eu am fost la prima vizita fara copil, invatatoarea din scoala mica care e considerata cea mai buna invatatoare din scoala mi s-a parut foarte cu nasul pe sus (ca sa fiu draguta) si mai ca m-a speriat pe mine, in mod sigur o speria pe fi-mea. La scoala de renume am renuntat din alte motive dar invatatoarea de acolo mi s-a parut chiar ok.
Una peste alta, poti totusi sa cauti, sa alegi, cam asta sustineam eu.


Sorana si Monica (6 ani)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns matahut spune:

Sorana, eu am vizionat (pe unele mai de aproape, pe altele mai de departe...) toate invatatoarele din cele 2 scoli vizate in principal de mine. Intr-adevar, de multe ori renumele nu este echivalent cu valoarea sau valoarea este perceputa diferit de noi.

Ti-am trimis si un PM cu ceva detalii, pt a nu schimba tenta subiectului.

Mergi la inceput