Discutii despre clasa I (partea a V-a)
Raspunsuri - Pagina 2
melinav spune:
Filofteia, simali, kestia asta cu motivarea prin punctaje/note, am descoperit-o si eu din toamna, de la primele lectii, cand "trageam" la greu de Andrei.
Am inceput sa punem note pe o foaie, pentru socoteli sau scrieri, si asa baiatul a fost antrenat. Lui ii place mereu sa castige, sa ia nota cea mai mare. Aici vina are si soacra mea, care l-a crescut, si l-a obisnuit asa, de fiecare data cand jucau cate un joculetz (gen Nu te supara frate, etc), il lasa pe el sa castige, ca altfel se supara nepotul si nu se mai juca!! Noi, de cand l-am adus aici, si oricum, cand statea cu noi, am incercat sa-i insuflam idea ca trebuie sa accepte si esecul, mi se pare normal; psihologia de invingator e buna si ea, dar apoi cu atat mai dureroase sunt esecurile in viata!
Si cum va spuneam, si acum cand bunica ii da test la mate (asta ii place cel mai mult, e normal, din 2 matematicieni ce putea sa iasa?!?) pe o foaie de hartie, si apoi il corecteaza cu rosu si ii pune nota, trece cu hartia pe la fiecare si se lauda daca nota e mare, iar daca a gresit si nota nu e chiar mare, arunca hartia bucatele la wc
... sau o data cand nu a stiut exercitiul, mi-a spus mama ca a sters chiar acel exercitiu ... de, pe bunici incearca sa-i pacaleasca prin varii metode!
La scoala, ierarhia materiilor de la cea la care ii place cel mai mult, la cea care ii place cel mai putin e:
- mate
- scris
- dictare
- citit
deci la citit stam prost. Stie literele, le zice destul de repede, dar cand e sa formeze cuvantul, dureaza o vesnicie!!!! Pe abecedar de obicei invata pe dinafara textele si apoi le recita repede cand il pui sa citeasca, chiar pe sarite, dar la un text necunoscut, dureaza cititul.
Asa, il mai pun sa citeasca dupa o carte "Albinutza", de Grigore Vieru.
La muzica a luat un "bine" sapt trecuta, si ii spunea maica-mii, "e, mamaie, e bine si numai "bine"!"
Astazi se duce baiatul la circ, si cu bunica dupa el, ca sa fie supravegheat, sa nu alerge pe acolo in pauze, sa transpire si iar sa raceasca! aseaza trepida de neastampar ca va merge la circ! asa ca azi e fara scoala!
Melina
annnna35 spune:
quote:
Originally posted by filofteia
[quote]
Aici mi se pare mie o prostie sa dai in clasele mici (I-IV) sub fb la muzica, desen, abilitati practice, sport. Insa nu ma mai mira nimic.
Si eu dau mai putin de Fb la materii ca abilitati practice si educatie plastica, atunci cand in mod repetat nu isi aduc cele necesare si stau degeaba in ora respectiva, sau trebuie sa incropim cele necesare de la colegi, ca sa lucreze si ei. Bine, in clasa intai e vina parintilor, sa zicem, mai tarziu copilul poate fi facut responsabil de ce baga in ghiozdan, desi eu i-as oferi aceasta responsabilitate aproape de la inceput.
Si da, exista parinti care la clasa intai nu se intereseaza indeajuns (sau deloc) de ce-i trebuie copilului la scoala, nu studiaza "carnetelul de corespondenta" zilnic, sa vada ce mai e nou, sau, daca avem educatie plastica in orar, cum s-a intamplat azi, nu trimit copilul cu cele necesare la el...
Si totusi, Filofteia, e un cuvant cam dur "prostie"
violeta69 spune:
si Mihnea ma pune sa-i dau calificative dupa ce face exercitii,citeste sau scrie....
daca cumva nu e FB se supara...si cand scriu si eu sau fac ceva pe la socoteli imi trece aceeasi nota![]()
ierarhia asta ati stabilit-o dupa preferintele copilului?! ![]()
ca la noi e sport
,religie,mate,citit,engleza,muzica,dicatre...etc
ii place sportul ca acolo e liber...
banuiesc ca la religie doamna e ffff dragutza cu ei si le spune povesti(contrar a ceea ce se tot spune despre religie in general....)
annna si eu cred ca in faza aceasta(la calsa I-a)....si la modul general....nu poti sa dai note mici unui copil doar ca nu are talent la desen sau ureche muzicala....
ca degeaba vrea daca nu poate?
asa cum i-am spus eu doamnei noastre,de unde sa-l iau eu pe Picasso?!
tare mi-ar place,da' nu am de unde sa-l scot...asa ca face si el ce poate...macaril vad ca-si da silinta....
si culmea ca acum pt 8 martie a pictat pe ceramica cu tempera,o farfuriutza si o cescutza...apoi le-a dat cu lac incolor si au iesit super...
nu stiu cat l-a ajutat doamna si cat e inspiratia lui...ca nu cred ca putea sa stea dupa fiecare copil...asa cauite,cu bunavointa se poate chiar daca nu e perfect...
si la faza ca mama mu i-a pus nu stiu ce chestie pt abilitati.....mi s-a intamplat si mie,si nu ca am neglijat ci pt simplul fapt ca nu am stiut....
ei au o saptamana cu acuarele,alta cu foaie glasata si lipici...
pana la urma i le pun pe toate sa-si ia ce-i trebuie,ca zau nu stiu ce vrea doamana si cand vrea...
si ea nu scrie pe carnetel....Mihnea nici atat ca nu-i pasa(el a scris doar cand va merge la circ
)...
numai bine va doresc 
Vio,mamica lui Mihnea
viitor "descoperitor" de infinit
*GRUPUL FETELOR FANTASTICE*
Tot ce se intampla, se intampla intotdeauna cu un motiv!
anamaria spune:
salutare mamicilor!
scuze pt absente, abia de cateva zile m-am mai linistit un pic la serviciu...
copilul este bine, la serbarea de 100 de zile si-a prezentat colectia de ambalaje de batiste de hartie zicand "multumesc lui tati, ca mi-a adus placajul, si mamei, ca m-a ajutat la lipit impreuna cu tudor, si lui mamaie si lui tataie... etc ca au cumparat muuuulte pachete de servetele (100 buc)" ne-a bufnit rasul pe toti, parca era la decernarea premiilor Oscar!
toti copiii - sau ma rog, majoritatea - au avut colectii frumose, interesante, frumos realizate. a fost o serbare interesanta si reusita, mai putin faptul ca am realizat inca o data ce copiii nebunatici sunt colegii lui fiu-meu si ce parinti nesimtiti au - scuze pt cuvantul asta, dar sincer asta denota comportamentul lor, si sa va zic pe scurt de ce: serbarea s-a tinut la un local, fiecare copil a venit cu minim 1 parinte/ bunic. si-au prezentat colectiile, doamnele le-au dat diplomele de 'stepisti' si dupa aia pana sa servim cina le-a pus muzica sa danseze. dansul a fost un fel de leapsa-pe-impinse, se trageau de hainutze, se alergau, faceau o galagie de nedescris! ziceai ca sunt pe ringul de box si nicidecum intr-un restaurant, insotiti de parinti si invatatoare.
noi l-am oprit pe bogdan la masa, langa noi, si la fel ca noi inca 2-3 parinti. in rest, sa nu credeti ca parintii se deranjau sa le faca vreo observatie la teroristi, sa-i invete sa se poarte civilizat sau alte alea! nuuuuu, stateau linistiti la masa, mancau si beau, de zici ca nu erau copiii lor!
la scoala situatia lui bogdan este stationara- spre bine, ca sa rezum el are calificative intre B si FB, cu variatiuni de minusuri si plusuri
in general merge mai bine la mate, e mult mai cooperant, intelege si se vede ca ii place.
la romana ce sa zic, scrie nu prea frumos, nici prea corect, dar una peste alta multumitor. de citit citeste surprinzator de bine - mai ales ca de vreo 2 luni n-am mai avut timp sa repet cu el mai deloc, ma si mir cat de bine a 'prins' doar ceea ce a lucrat la scoala.
noi ne-am cumparat un apartament nou si intentionam sa il mutam la o alta scoala din toamna; el e destul de trist din cauza asta, si eu regret doar ca la scoala noua nu exista clase Step, sincer eu am fost multumita de sistem si el s-a adaptat destul de bine. de-acum insa, va intra in scena soacra-mea; nu mi-e atat teama ca nu ar face fata, cat ca ea este 'regina rasfaturilor' si ne submineaza autoritatea si principiile. asta este situatia, insa, n-am ce face...
PS Filofteia, jocul vostru se cheama DART, daca nu ma insel!
o idee buna cea cu recompensa, si ai avut noroc sa gasesti ceva care sa fie pe placul lui adi. de unde ai luat jocul?
cat despre calificativele la muzica, religie, desen samd... ce sa zic, pe de o parte e normal pnctul de vedere al invatatoarei, ca daca un copil nu arata nici talent nici bunavointa de a lucra la materia respectiva, nu poti sa ii dai acelasi calificativ cu altul care este si talentat si interesat!
pe de alta parte, insa, dpdv al meu, ca mama, nu-mi convine sa ma trezesc cu media generala scazuta pt chestii de genul asta; in clasa I e prematur sa spui ca deseneaza frumos sau nu, cred ca poate 20% din copii sunt cu adevarat talentati si deseneaza frumos, fara ajutor. si talentele astea se mai si educa, pana la urma...
_
ANAMARIA, mami de 2 baieti ca in filme:
Nascut pe 4 iulie (2000)
si
Vineri, 13 (iunie, 2003)
poze cu frumosii mei (si nu numai
)
************************
Doar pentru ca cineva nu te iubeste asa cum vrei tu,
nu inseamna ca nu te iubeste cu toata fiinta sa!
melinav spune:
Revin cu lista actualizata, ca am uitat de engleza:
- mate
- scris
- dictare
- engleza
- citit
La engleza fac eu cu el, si de fiecare data avem negocieri peste negocieri - eu: invatam 6 legume, el, nuu, doar 3!
Latura artistica nu prea o vad eu dezvoltata la Andrei: se pare ca ureche muzicala nu prea are - cand au pregatit dansuri pentru petrecerea de Craciun, pe el l-a dat doamna la o parte dupa primele 2 repetitii, am inteles ca la fel s-ar fi intamplat si pentru cea de 8 Martie! La desen iarasi nu exceleaza (de, aschia nu sare departe de trunchi), intr-o seara ne-am chinuit tot neamul sa desenam o hora de copii, cica! La lucru manual bricoleaza el tot feluri de kestii decupate/lipite, fara sa impresioneze prin acuratetea rezultatului!
Filofteia, tare kestia cu trambitzatul! Cat conteaza la ei kestia cu invatam jucandu-ne!
Vio Da, ierarhia e stabilita dupa cat de relaxat se lucreaza cu el la obiectul respectiv; la mate vine el si cere "hai, mamaie, sa-mi mai dai un test la matematica!", iar la dictare se lucreaza de genul : mama: andrei, dam dictare 10 propozitii! andrei, nuu, numai 5! si pana la urma sunt doar 3! (ce m-am enervat intr-o sambata, i-am dat o dictare cu "padurarul", si am stat vreo 10 min si tot nu a scris corect cuvantul!
Melina
simali spune:
quote:
Si eu dau mai putin de Fb la materii ca abilitati practice si educatie plastica, atunci cand in mod repetat nu isi aduc cele necesare si stau degeaba in ora respectiva, sau trebuie sa incropim cele necesare de la colegi, ca sa lucreze si ei. Bine, in clasa intai e vina parintilor, sa zicem, mai tarziu copilul poate fi facut responsabil de ce baga in ghiozdan, desi eu i-as oferi aceasta responsabilitate aproape de la inceput.
Si da, exista parinti care la clasa intai nu se intereseaza indeajuns (sau deloc) de ce-i trebuie copilului la scoala, nu studiaza "carnetelul de corespondenta" zilnic, sa vada ce mai e nou, sau, daca avem educatie plastica in orar, cum s-a intamplat azi, nu trimit copilul cu cele necesare la el...
quote:
Imi aduc aminte de primul 4 la desen in clasa I-a. Il luasem pentru ca-mi uitasem blocul de desen acasa. Invatatoarea mi-a dat 4 iar mama mi-a dat cu ghiozdanul in cap. Asa am aflat ce frumoasa este viata de scolar... Pe mine nu ma ajuta nimeni sa-mi fac ghiozdanul sau la teme - cred ca parintilor mei nici nu le trecea prin cap ca ei ar putea avea ceva de-aface cu treaba asta...
Inteleg ca trebuie sa fie foarte frustrant pentru o invatatoare sa aiba copii care, constant, nu vin cu cele necesare. De aceea, in alte tari, exista in clasa un dulap in care copiii isi lasa blocul de desen, lipiciul, acuarelele, etc. Nu cred ca un dulap cu cheie costa chiar atat de mult.
alice



