Ochelarii rosii

Ochelarii rosii | Autor: michellin

Link direct la acest mesaj

Un copil de 4 ani, la o activitate de desen cu o tem#259; de natur#259;: desen din imagina#355;ie cu subiect la alegerea copiilor, având ca obiectiv stimularea creativit#259;#355;ii copiilor, fiindu-i lene s#259; tot schimbe creioanele colorate, a desenat monocolor (cu culoarea ro#351;ie) un peisaj denumit de el „de prim#259;var#259;" (activitatea desf#259;#351;urându-se în luna noiembrie). La întrebarea educatoarei cu privire la ceea ce a desenat #351;i la faptul c#259; pomii, cerul, totul este ro#351;u copilul a r#259;spuns: „P#259;i, eu mi-am pus ochelari de soare cu sticle ro#351;ii #351;i a#351;a am v#259;zut tot!”
Ce p#259;rere aveti?

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Tonnia spune:

Mie mi se pare super inteligent dar nu sunt psiholog! Imi place raspunsul lui si ma enerveaza normele astea care spun ca daca cerul e albastru si iarba verde iar tu le faci altfel, e ceva cu tine.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Din aceeasi categorie: la gradinita la Vlad a fost o evaluare unde se dadea o poza cu doua furnici: una cara in spate un sac mare si una un sac mic. Se cerea sa se incercuiasca furnica care cara sacul mai greu. Era corecta varianta la care se incercuia sacul mai mare.
Pentru ca numai el incercuise furnica cu sacul mai mic l-am intrebat de ce a facut asa. Mi-a raspuns ca furnica cu sacul mare are o figura vesela pentru ca sacul este mare si usor pe cand furnica cu sacul mai mic este mai incruntata, deci sacul este mic si greu. M-am uitat mai atent la furnici si avea dreptate.

Este exact genul de situatie din care intelegi o data in plus necesitatea unui invatamant personalizat, mult mai mult orientat pe fiecare copil in parte. La o grupa de 30 de copii evaluarea se face "la metru" iar rezultatele sunt pe masura.
De aceea pe mine ma deranjeaza existenta unui document numit "Fisa de evaluare psiho pedagogica", completat de gradinite si cerut obligatoriu la scoala, in conditiile in care nu se poate asigura o cifra de scolarizare de maximum 15 copii la o educatoare.


alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns patou spune:

super inteligenti. mi-as dori sa ma uimeasca si baietelul meu cu astfel de raspunsuri...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anya spune:

Evaluare la gradinita - grupa mijlocie, facuta de o firma "specializata".
Din 20 de copii, 4 iau foarte bine si punctaj 98-95, 4 iau bine cu punctaj 94-90 si restul "blank" si punctaj "-". Tabelul se afiseaza pe usa de la clasa, baiatul meu are 94. Intreb educatoarea in ce a contat testul si cum s-au facut diferentierile. Mi- se raspunde ca nu trebuie sa iau prea in serios aceasta evaluare (atunci de ce o mai fac/platesc?) ca s-a bazat pe colorat si probabil ca al meu copil a fost putin depunctat pt are tendinta de a folosi rosul (plus culori vii: portocaliu, roz, mov) si de-aia. Dar ca nu e prea edificator testul.
Eu am tratat cu indiferenta rezultatul- bun de altfel - dar stau sa ma gandesc ce parere au avut parintii care au vazut in dreptul numelui copilului "-" fara nici-o alta explicatie.

Astept sa vad ce explicatie primesc cand or face testul la baiatul meu cel mic, ca el e pasionat de "lende" (verde).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns avmaria spune:

Anya, sant de-a dreptul socata de ce-am citit. Pe langa faptul ca insasi ideea de evaluare la o varsta asa de frageda imi repugna, felul in care aceasta evaluare fost expusa mi se pare strigator la cer. Pun pariu ca se tin tari si mari fiindca au apelat la o firma "specializata" (sper ca nu-i o gradinita privata, de au bani de aruncat pe asa ceva). Dac-as putea, as fugi mancand pamantul.
A propos de evaluare, fiind in cautare de informatii, m-am intalnit acum cateva zile cu o mamica care si-a scolarizat fetita de la gradinita pana la 12 ani (care e varsta max in aceasta scoala) intr-o scoala Montessori unde ma gandesc sa-mi dau copilul la gradinita. Unul din aspectele pe care mi le-a prezentat (in perioada scolara, nu ma refer la gradinita) : lipsa de evaluare, lipsa carnetului de note. Parintii sant invitati la scoala periodic in cadrul asa ziselor zile "usi deschise", sa rasfoiasca caietele copiilor lor (nenotate bineinteles) - daca au aceasta curiozitate. Tot aceasta Dna imi povestea ca absenta evaluarii ii deruteaza pe unii parinti, care ar avea nevoie de asa zise repere. Si ca unor parinti le e greu sa nu se uite peste umar, sa caute sa compare cu caietele altor copii.

Michellin si Simali, amandoi copiii sant grozavi, pe cuvant !

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

quote:


Tot aceasta Dna imi povestea ca absenta evaluarii ii deruteaza pe unii parinti, care ar avea nevoie de asa zise repere. Si ca unor parinti le e greu sa nu se uite peste umar, sa caute sa compare cu caietele altor copii.
quote:



Caiete de matematica afisate pe hol. Aveau de rezlvat 9-1; Vlad scrisese 9-1=5. Intreb cat fac 9-1 si-mi spune - dupa o perioada de gandire - ca 8. Ce fac eu? Ma uit la ceilati copii sa vad daca a mai gresit si altcineva. Gresise numai el. PE BAZA CONCLUZIEI "N-A MAI GRESIT NIMENI" fac misto de de el cam 3 zile cu apelative gen "ce faci mai 9-1=5?".
Intrebare: tu ai fi reusit sa te abtii sa tragi cu ochiul si la ce au facut ceilati colegi?

alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anya spune:

Gradinita e de stat si am platit noi pt "evaluarea minune". Copiii nu au stiut de notare, ei au primit toti premiu (un puzzle si o carticica), dar ma gandesc ce parere are un parinte care vede "-" in dreptul numelui copilului si se jeneaza sa intrebe ce e cu notarea asta.
Macar educatoarea a fost cinstita si mi-a spus in ce a constat evaluarea si ca nu are nici-o valoare.
Mai degraba sunt mandra ca ma "agata" profesoara de germana si cea de engleza sa-mi spuna ce bine invata si sa ma laude ca ne ocupam de el acasa (ceea ce e total neadevarat, ca nu facem limbi straine acasa - conluzie: e el istet si "prinde").

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

quote:
Caiete de matematica afisate pe hol. Aveau de rezlvat 9-1; Vlad scrisese 9-1=5. Intreb cat fac 9-1 si-mi spune - dupa o perioada de gandire - ca 8. Ce fac eu? Ma uit la ceilati copii sa vad daca a mai gresit si altcineva. Gresise numai el. PE BAZA CONCLUZIEI "N-A MAI GRESIT NIMENI" fac misto de de el cam 3 zile cu apelative gen "ce faci mai 9-1=5?".


Si daca gresea cineva, eu nu admiteam sa rada de copil. Nu le-ai spus nimic? Eu sunt mai nevricoasa si "ma duceam peste ele".

Asa si copii invata sa rada unul de altul in loc sa fie toleranti, indulgenti, prietenosi.

Michellin faza cu ochelarii rosii este super.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

quote:


Si daca gresea cineva, eu nu admiteam sa rada de copil. Nu le-ai spus nimic? Eu sunt mai nevricoasa si "ma duceam peste ele".

Asa si copii invata sa rada unul de altul in loc sa fie toleranti, indulgenti, prietenosi.
quote:



Nu Filofteia, nu ai inteles bine. Eu sunt cea care l-a luat peste picior. Asa e felul meu, amestec mereu umorul negru, umorul alb, chestiile serioase, etc. intr-un talmes balmes de nedescris. Si nici nu ma pot abtine sa nu trag cu ochiul la ce mai fac si altii daca tot "se da".

alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

quote:
Nu Filofteia, nu ai inteles bine. Eu sunt cea care l-a luat peste picior. Asa e felul meu, amestec mereu umorul negru, umorul alb, chestiile serioase, etc. intr-un talmes balmes de nedescris. Si nici nu ma pot abtine sa nu trag cu ochiul la ce mai fac si altii daca tot "se da".

alice

Adica tu te uiti la altii ca sa razi de al tau??? Brrr...

Mergi la inceput