Discutii despre clasa I (partea 3)
Raspunsuri - Pagina 18
filofteia spune:
In ce priveste concursurile de matematica.
Avem asa:
http://www.concursurilesmart.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=54&Itemid=89
si
http://www.cangurul.ro/
De pe SMART se pot descarca subiectele. de pe cangurul nu se pot cele de clasa II.
Si noi vom participa la cangurul, dar vad ca anul trecut nu au avut pentru clasa I.
violeta69 spune:
filofteia,multumesc pt informatii....
poate participam si noi...adica si el ![]()
mai mult vreau eu sa participe decat ar vrea el!
Mihnea inca nu stie ce e acela un concurs spre deosebire de Adi![]()
ca el nu a participat la nimic....
deci daca ar fi sa-l las pe el sa aleaga n-ar stii pt ca nu a participat nicioadata si nu are cu ce sa compare!
o sa incerc sa-i explic....dar la el daca nu iese cu un telefon,o cartela,ceva, nu are nici un efect ![]()
oricum nu-l fortez daca nu vrea sa participe.....dar ar fi bine ca s-ar invata cu competitia!
unde se fac inscrierile si cand?!
ma bucur ca Adi nu a avut de suferit cu gradinita .,.....practic ai intervenit la timp si a facut ceva care a fost pe placul lui....e fff important in dezvoltarea copilului sa aiba o educatie fara stres!
si bafta multa la concurs ![]()
Vio,mamica lui Mihnea
viitor "descoperitor" de infinit
*GRUPUL FETELOR FANTASTICE*
Tot ce se intampla, se intampla intotdeauna cu un motiv!
filofteia spune:
quote:
dar la el daca nu iese cu un telefon,o cartela,ceva, nu are nici un efect
Dar cred ca asta este valabil pentru toata lumea.
Nu primeste nimic pentru fb de la scoala, astea fac parte din obligatiile lui.
Inscrierile se fac la scoala. La noi deja a fost afisat concursul cangurul, dar doamna a spus ca dupa vacanta se ocupa de inscrieri si simulare. Si va spun si voua secretul
Mai avem timp sa ne uram bafta ca abia prin aprilie este concursul.
Am cumparat (on line) de la Aramis "Sa invatam sa citim, clasa I" scrisa de Marcela Penes, care a scris si Abecedarul dupa care invatam. Alta viata fetelor. A citit Adi imediat doua pagini. Scrisa mare, multe cuvinte despartite in silabe, joculete diferite si fara cuvinte alambicate cum este culegerea noastra. (ex: Runceanu). Asa ca daca nu i s-a mai parut greu n-am mai intampinat atata vehementa.
amoga spune:
quote:
Originally posted by filofteia
Cu libertatea nu este nimic rau!!! Era vorba de prea multa libertate!!
Hmm, cum adica sa ai prea multa libertate? Daca o ora pe zi faci ce vrei se cheama ca esti liber, iar daca 24 de ore pe zi faci ce vrei se cheama ca esi prea liber? Sau cum?
Oricum, cred ca s-ar putea argumenta ca nu poti sa ai prea mult din ceva ce e bun. E ca si cum ai spune: e bine sa ne iubim copiii, dar nu e bine sa-i iubim prea mult.
quote:
Originally posted by filofteia
[...] se aplica foarte bina la copilul meu, care este foarte talentat la canto (are deja cateva premii) dar la noi nu este foarte apreciata chestia asta.
De ce ar trebui sa aprecieze oricine altcineva decit copilul insusi? De ce e nevoie de o validare externa (i.e. aprecierea comunitatii) pentru a face ceva ce-i face placere? (Si nu vorbim aici de tras cu prastia in geamuri sau alte activitati din astea care ar putea avea un efect negativ asupra comunitatii. Vorbim de o activitate care nu face rau nimanui; doar bine celui care o practica.)
Daca lui ii face placere si se simte bine facind canto, ar trebui sa fie un motiv suficient pentru a fi incurajat sa-si dezvolte talentul. Mai mult, ar fi pacat sa-si risipeasca talentul dintr-un motiv atit de aiurea cum e "nu ma apreciaza vecinu'". (My opinion, of course.)
A.M.
amoga spune:
quote:
Originally posted by violeta69
dar la el daca nu iese cu un telefon,o cartela,ceva, nu are nici un efect
quote:
Originally posted by filofteia
Dar cred ca asta este valabil pentru toata lumea.Sau cel putin eu nu m-as duce la un concurs asa de dragul ca sa arat ca-s aia mai buna.
Competitia are efecte mai putin bune decit cooperarea.
In competitie ii vezi pe ceilalti concurenti ca pe inamicii tai; prin urmare, vei fi tentat nu doar sa-ti creezi avantaje proprii, ci si sa le creezi lor dezavantaje. Ceea ce nu-i okay. Pe urma, nu exista decit un (sau un numar restrins de) cistigator(i); si o multime de pierzatori. Daca ajungi sa pierzi de citeva ori la rind, ai sanse maxime sa-ti dispara motivatia pe care (poate) ai avut-o pina atunci.
Cind cooperezi ("team work") ai parte de interactiune -- inveti de la altii si inveti pe altii, schimbi idei, discuti, dezbati, inveti cum e cu compromisul, etc. Toate astea prind bine-n viata.
quote:
Originally posted by filofteia
Drept urmare, Adi a fost mereu motivat. La primul concurs a primit un ceas ales de el, doar pentru faptul ca a fost foarte serios pe parcursul lui (abia implinise 5 ani). La fiecare premiu a primit cate ceva din partea noastra, bineinteles intr-un buget limitat. Mie asa mi se pare normal, copilul trebuie recompensat.
Obisnuiam sa cred ceva destul de asemanator; pina am citit opinia unui oarecare Alfie Kohn. Ce zice omul --si tind sa fiu de acord cu el-- e ca recompensele (ca si pedepsele, de altfel) sunt niste motivanti foarte "subtiri". Nu au, de regula, efecte de durata; ci doar unele temporare. In plus, creeaza dependenta: copilul nu va mai invata daca nu este motivat. Kohn a scris citeva carti pe tema asta (Punished by Rewards, Unconditional Parenting,...); pe scurt, a spus-o asa:
quote:
Originally posted by Alfie Kohn
Punishments and rewards are two sides of the same coin and that coin doesn't buy you much.
---
Pedepsele si recompensele sunt doua fete ale aceleiasi monede; o moneda cu care nu poti cumpara mare lucru.
In fine, sunt doar citeva opinii diferite de cele care par sa fie populare in ziua de azi.
A.M.
violeta69 spune:
A.M aici si eu sunt de acord...
si eu am incercat sa nu-l recompensez pt ceea ce face...
in fond asta e treaba lui,asa cum si eu am treburile mele....
insa taica-su zice ca daca altfel nu se poate,sa incercam asa ![]()
no si acum smecherul a prins ideea si ....sa te tii recompense
....
ca oricum si daca-l recompensezi peste 5 min uita si face tot ce vrea el 
Vio,mamica lui Mihnea
viitor "descoperitor" de infinit
*GRUPUL FETELOR FANTASTICE*
Tot ce se intampla, se intampla intotdeauna cu un motiv!
filofteia spune:
Recompensele nu sunt pentru a invata
. Am precizat ca nu primeste nimic pentru fb. Recompensele nu sunt pentru "viata" de "zi cu zi".
Dar atunci cand copilul depune o munca suplimentara apreciabila, are o atitudine pozititiva, trebuie recompensat. Parerea mea.![]()
In ce constau recompensele!! Asa cum am spus, un ou kinder, un ceas, un CD player ca sa-si poata asculta cantecele, un mers la patinoar, la mall, cam asa ceva. Lucruri pe care alti parinti le fac in mod constat, astfel ca la un moment dat copilul nu se mai bucura de ele.
Si da, nu sunt de acord cu libertatea 24 de ore. Acum ma gandesc ca fiecare intelege altceva prin libertate. Libertatea la mine inseamna programul liber, in care el face absolut ce doreste...se uita la desene, deseneaza, isi face de lucru la calculator, canta.... Un copil trebuie orientat in opinia mea. Nu-l constrang sa mearga la canto si la engleza, dar nici nu le consider ore de libertate.
quote:
De ce ar trebui sa aprecieze oricine altcineva decit copilul insusi? De ce e nevoie de o validare externa (i.e. aprecierea comunitatii) pentru a face ceva ce-i face placere?
Foarte bine punctat aici, dar traim in comunitate si presiunea este destul de mare.
violeta69 spune:
filofteia,stai linistita ca nu te-am criticat!![]()
ca eu desi nu sunt de acord cu recompensarea, tot la fel fac....numai ca ma gandesc ca asta devine o dependentza!![]()
as fi vrut sa aiba el placerea sa faca ceea ce trebuie....numai ca ceea ce trebuie pt noi nu se potriveste cu ceea ce trebuie pt el
pt el niciodata nu e momentul de scris, de citit, de invatat...
pt el oricand e momentul de joaca,de harjoneala,de desene,de alergat....
si daca s-ar putea non -stop
program de voie....
nu zic ca si mie imi place...mi-ar place sa trandavesc vreo 3-4 luni pe an ![]()
aseara m-a pisat ca el tb sa se duca in excursie maine...
sic"hopa,pai cum maine ca nici nu suntem pregatiti,asa ceva nu se poate,n-ai inteles tu bine!"
si da-i si plangi pe strada,prin tramvai....ca sunt cea mai rea mama de pe lume,ca nu ii fac si lui singura placere sa-l las in excursie....
no, si atunci am sunat pe doamna sa intreb... ca prea era ciudat!!!...
doamna zice "aaaa, ce bine ca ati sunat,nu e maine excursia e dupa vacanta!!"![]()
si printre altele imi spune ca la mate se descurca f bine insa nu e atent, la abecedar la fel daca ar fi atent ar scrie corect ca el stie...dar are ceva probleme cu caligrafia ![]()
asta ce stiam si eu...scrie cu picioarele,dar tot pt ca nu vrea sa se concentreze pe ceea ce face,pt ca atunci cand are el chef(si se intampla extrem de rar) scrie f frumos!!!![]()
deci nu mergem in excurisie acum mergem dupa vacanta...
iar in vacanta mergem la bunici, la Pitesti.....dar zice ca nu vrea acolo ca el vrea sa se intalneasca cu Alex mai bine si ca sta singur acasa 
insa pana la urma tot acolo o sa ajunga ![]()
va 
Vio,mamica lui Mihnea
viitor "descoperitor" de infinit
*GRUPUL FETELOR FANTASTICE*
Tot ce se intampla, se intampla intotdeauna cu un motiv!
LORE33 spune:
Am si eu o intrebare:la scoala noastra ,respectiv 197 , a aparut o hartie in geam conform careia nici un parinte nu mai are voie sa-si duca copilul in clasa ci sa-l lase la usa si sa mearga singur in clasa. Pana aici nimic deranjant. Dar ce faci cu pazinicul care lasa 3 parinti sa intre in scoala si 10 nu?Am incercat sa discut cu vorba buna dar nimic.Parca am vorbit la pereti.
filofteia spune:
Violeta, nici macar nu m-am simtit criticata.
In opinia mea ficare face ce simte ca este mai bine pentru copilul sau. Din experienta proprie ce se potriveste unuia nu merge la celalalt.
Nu-l recompensez ca face suplimentar la romana sau matematica. In schimb il las pe el sa hotarasca. Il intreb: "Cand vrei sa facem dictare? La ora 18 este bine?" Iar el imi spune "Da sau mai bine la 19". Daca este nehotarat, iau eu inititiva si ii spun "dupa ce se termina desenele asta facem dictare sau dupa ce treci de nivelul asta (daca se joaca pe calculator) sau ... dupa ce termina activitatea care este in curs." La matematica este mai simplu. Ii spun in general dupa ce facem dicatarea "Mai ai de facut pagina asta din culegere la matematica, cand ai timp si chef sa o faci te rog frumos." Apoi din cand in cand il mai intreb..."Ai facut la matematica?" In general ia o pauza si apoi face singur. De aceea inclin sa cred ca metoda aplicata pana acum se potriveste copilului meu. Asta nu inseamna ca va da rezultate si in cazul altui copil.
Apropo de comunitate... atat cat bunica vine si isi manifesta dezamagirea ca la romana va avea media b si ca nu va lua premiul I, presiunea asupra copilului este destul de mare. Eu mai aplanez lucrurile, pentru ca sunt foarte multumita de el, ceea ce bunica nu poate intelege. Offff!
