Discutii despre clasa I (partea 3)

Raspunsuri - Pagina 17

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

quote:
pt ca de multe ori ma gandesc ca sunt prea indulgenta cu el, si mi-e teama sa nu gresesc; recunosc ca am parte si de o serie de critici de pe la unii sau altii dintre bunici...


Si noi primim la greu de la bunica (fosta profa de mate ). Cel mai des primim observatia ca merge la canto si engleza si de aia nu are fb si la romana.
Voi cum va descurcati?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gabib spune:

Alexandra m-a anuntat ca va participa in aprilie la concursul "Cangurul matematician". Doamna i-a inscris pe toti copiii din clasa. Am cautat subiecte date in anii trecuti, insa nu am gasit nimic pentru clasa I.
Ma poate ajuta cineva cu informatii, subiecte, etc?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamaria spune:

quote:
Originally posted by filofteia

quote:
pt ca de multe ori ma gandesc ca sunt prea indulgenta cu el, si mi-e teama sa nu gresesc; recunosc ca am parte si de o serie de critici de pe la unii sau altii dintre bunici...


Si noi primim la greu de la bunica (fosta profa de mate ). Cel mai des primim observatia ca merge la canto si engleza si de aia nu are fb si la romana.
Voi cum va descurcati?



macar adi face activitati extrascolare 'serioase'... scuza ta/ a lui sta bine infipta in picioare!
pe cand pe bogdan nu il preocupa decat joaca, desenele animate, harjoneala cu frate-sau samd

_
ANAMARIA, mami de 2 baieti ca in filme:

Nascut pe 4 iulie (2000)
si
Vineri, 13 (iunie, 2003)

poze cu frumosii mei (si nu numai )
************************
Doar pentru ca cineva nu te iubeste asa cum vrei tu,
nu inseamna ca nu te iubeste cu toata fiinta sa!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Canto nu este serioasa...chiar am fost intrebata "La ce ii foloseste canto in viitor?". Cand am raspuns "La suflet" am fost privita ciudat.
Engleza a devenit serioasa pentru ca fac la scoala, altfel si asta era privita cu suspiciune.
Daca a vazut ca ma tin tare a mai aparut un motiv: oboseste pe drum , caci mergem pe jos.
Am crezut ca ati gasit o solutie...ca noi suntem la al doilea an de astfel de discutii, ca sa nu mai vorbesc anul trecut cand era la pregatitoare si eu nu-l puneam sa faca nimic acasa, eram privita ca o mama iresponsabila.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamaria spune:

eu am noroc de-o soacra care nu simte nevoia sa ma 'certe'. sau poate intelege ca e cauza pierduta cu mine.

anii trecuti imi mai strecura ea ca sa incep s alucrez cu el acasa, ca altfel 'o sa vezi, te trezesti la scoala si ce greu va fi, fata de alti copii'... in fine, eu i-am spus mereu ca am convingerea ca 17-18 ani de scoli mi se par destui ca un individ sa invete tot ce e necesar sa invete, dupa posibilitatil;e lui, evident. cata vreme copilul este la gradinita, e destul ce lucreaza acolo cu educatoarele, restul timpului este liber!

totusi, nu te gandi ca e chiar situatia ideala, de bombanit bombane si soacra, si mama, si socrul, si tata... dar fac urechea-toaca, ei zic, ei aud, eu tot ce stiu fac!

(de optionale n-avem timp, cu programul de scoala pana la ora 16 nu avem cum, fizic vorbind - desi mi-ar placea, macar un sport sa faca...)



_
ANAMARIA, mami de 2 baieti ca in filme:

Nascut pe 4 iulie (2000)
si
Vineri, 13 (iunie, 2003)

poze cu frumosii mei (si nu numai )
************************
Doar pentru ca cineva nu te iubeste asa cum vrei tu,
nu inseamna ca nu te iubeste cu toata fiinta sa!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sarrb spune:

a trecut ceva vrem de cand nu am mai scris, desi am reusit sa va citesc tot ce ati scris. la noi au aparut probleme la scriere nu stim sa despartim cuv care le scriem asa ca in fiecare zi facem dictare cu cuv despartite. eu personal nu l-am prea mai "forjat" pe copil crezand ca daca mai face 2 ore in plus la scoala suplimentar e suficient si surpriza cand am mers la sedinta doamna cu gura pe noi sa-i mai punem sa faca suplimentar.pt mine mi-se pare f mult,sa stai 6 ore la scoala si sa mai vi acasa sa mai lucrezi suplimenar, dar daca asta e situatia !!!oara prin clasa a6a ce vor mai face?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by filofteia
In Canada sistemul de invatamant este altfel, asa ca nu va avea teme acasa.



Ideea e ca scoala sa nu devina un instrument de control al vietii copiilor. (Cel putin in teorie, scoala e un instrument de educare, nu de control. Nu?)

Daca scoala ajunge sa ocupe prea mult din timpul copiilor, atunci copiii pierd orice control asupra a ceea ce-i intereseaza in virtutea propriilor lor curiozitati (aka, cu de la ei chemare). Iar asta n-are cum sa fie un lucru bun.


quote:
Originally posted by filofteia
In Romania insa lucrurile stau altfel. Adevarul este ca in 3 ore jumatate de scoala, nici nu prea au timp sa faca mare lucru. Oricum copilul meu face cu drag temele date de doamna invatatoare. El fiind in urma la romana este necesar sa faca suplimentar.



"in urma"? Hmm... Sunt oameni, nu masini. Si chiar daca au multe in comun, exista totusi o mare varietate de la individ la individ. Bunaoara, unii s-ar putea sa citeasca de la cinci ani, altii sa picteze mai ceva decit Picasso la aceeasi virsta, iar altii sa-ti povesteasca despre furnici cit n-ai dori sa stii vreodata. Nici unul dintre ei nu este in urma celuilalt; sunt doar diferiti in ceea ce priveste sfera de interese.

In loc sa ne chinuim sa aliniem toti copiii conform unui standard aiurea, ma gindesc ca ar fi mai intelept sa invatam a respecta diferentele dintre ei.



quote:
Originally posted by filofteia
Avem opinii oarecum diferite, eu nu sunt de acord sa acorzi prea multa libertate copilului.



De ce nu? Ce e rau cu libertatea?


quote:
Originally posted by filofteia
Trebuie incercat in mai multe feluri pana gasesti o formula astfel incat sa aiba si timp liber, sa-i satisfaci si curiozitatile lui, dar totodata sa invete si sa-si gestioneze timpul si sa-si indeplineasca datoriile fata de scoala.



Ufff... Si cum anume ii ajuta scoala sa-si gestioneze timpul? Impunindu-le un program incarcat in care nu mai e loc de aproape nimic? Asta inseamna sa le fie gestionat timpul de altcineva, adica taman opusul lui "ma organizez cum vreau eu".

Datorii fata de scoala? De ce-ar avea asa ceva? Au semnat cumva vreun contract prin care se obliga sa faca nu stiu ce pentru scoala?

Heeei, ce s-a ales de metafora aia cu scoala pe post de fintina a cunoasterii? Vedeti voi, oameni buni, la fintina mergi si bei apa pentru ca vrei (si simti o nevoie), nu pentru ca ai nu stiu ce datorie fata de fintina.

Oricum, imi pare ca ar trebui sa vorbim mai mult despre datoriile scolii fata de copii (daca exista), nu invers.


A.M.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amoga spune:

quote:
Originally posted by violeta69
[...] numai ca traim in romania si asta ne ocupa toata viata....sau cam asa ceva [...]



Mie-mi pare mai degraba: mergem la scoala, si asta ne ocupa toata viata. Sau cam asa ceva... :-)


quote:
Originally posted by violeta69
ca sa fac eu altfel decat fac ceilalti copii de scoala ar insemna sa-i creez lui un disconfort major....



Intreaba-l! S-ar putea sa nu fie chiar asa deranjat de idee. Cine stie? Poate chiar o sa-i placa, adicatelea ii oferi un confort major :-).


quote:
Originally posted by violeta69
pt ca daca el nu e in randul copiilor ar insemna sa sufere...



"Peer pressure" (presiunea exercitata de grupul din care faci parte) clar poa' sa duca la conflicte, indeosebi atunci cind ai o opinie / comportament diferit de al grupului. Dar asta in continuare nu ar trebui sa fie un motiv pentru a accepta fara consimtamint orice se practica in grupul din care faci parte la un moment dat. E inifint mai bine sa te revolti si sa faci ceea ce-ti place, decit sa accepti fara drept de apel "decizia turmei".


quote:
Originally posted by violeta69
e adevarat ca la scoala lucreaza putin(cum spune si filofteia),la semi face ce face si incearca sa scape repede asa ca suntem nevoiti sa terminam ce avem de lucru acasa....



Hai sa spun cum vad eu treaba. Pentru copil nu e nimic mai important decit ceea ce vrea sa faca. Prin urmare, prima mea prioritate va fi sa-l incurajez pe copil sa termine ceea ce-l pasioneaza si intereseaza, si abia apoi ce cred altii ca ar fi bine pentru omenire.

S.a.m.d. (cre' ca-ncep sa ma repet...)


A.M.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns violeta69 spune:

ei,uite cum reformam noi invatamantul...pe forum!

la capitorul teorie stam execelent si cu multe nu suntem nici noi ,parintii de aici ,de acord...'
bunaoara,azi o mamica a unei colege ma intreaba cum face Mihnea exercitiile de tipul casuta -2+3=4
solutia daomnelor e sa o ia din aproape in aproape....'dar de fapt chestiile astea se fac abia dupa clasa a 5-a(cred) cand se invata regulile cu - si +,adica operatiile si pe axa negativa....
cum sa-i explici unui copil ca -2+3 inseamna scadere si ca se terce semnul numarului mai mare?
sau cum sa-i explici ca tb sa o iei pe ghicite cum ni se sugereaza?!...

ca sa revolutionam noi invatamantul dupa n'spe ani de la revolutie nu cred ca se poate....
si asta incepand de la calsele mici pana la facultate....

eu am terminat o facultate teoretica si deci la teorie stam f bine( spun asta pt ca toti care au plecat pe la facultati de renume au fost excelent cu teoria) insa la practica suntem varza....
din pacate invatamantul e caldit dupa cel sovietic...
ceea ce se face in occident n-a ajuns la noi si nici nu cred ca o sa ajunga prea curand...

prin urmare,revenind la"criticile" adresate mie...e usor sa decid pt alt copil care nu-i al meu....si care nu-i nici macar in acelasi sistem...
ca asa bine as putea sa spun si eu ca mai bine s-ar face muuulte socoteli, ce atata individualizare in functie de capacitatile copilului?!

printre altele eu pe fi-meu l-am lasat liber la gradi(unde avea destule restrictii) si la final a ajuns sarcul ..."handicapat" in ochii "doamnelor" tocmai pt ca nu s-a supus programei lor...

cu cat era mai inventiv cu atat era mai "caracter negativ"...si "viitor caracter negativ" cu inclinatii spre activitati negative...de ce?
pt ca el era tot timpul pus pe shotii si pe joaca....
pt ca el nu se incadra in programa lor si le deranja orele!!!

asa ca in veci ,aici,la noi n-ai sa auzi ca un copil va fi directionat spre ce inclinatii are el....

sunt perfect de acord ca asa tb ,dar e ca si cum ai lupta cu morile de vant!!!

eu am spus ca i-as creea un disconfort pt ca daca e altfel decat ceilalti ar fi marginalizat!
asa cum a fost si la gradinita....
eu am mai povestit in urma cu aproape un an despre asta....
uite, el nu prea stie sa deseneze,dar isi da silinta sa fac ceva... la un moment dat tb sa fac un desen pt ziua unei colege ,iar desenul acela a rupt si aruncat la cos pe motiv ca e urat...cum ar tb sa se simta copilul?! si eu cam cum ar tb sa-i explic ca a n-a facut nimic rau!!!
pt ca acum la scoala el refuza sa deseneze pt ca doamna i-a zis ca e urat.....

sigur ca acum doaman invatatoare nu se compara cu educatoarea si pe parcurs a fost incurajat si chiar a reusit sa face ceva dragut...
la semi ,asa urat cum erau desenele i-au fost puse la expozitie...
deci....e greu sa decizi cum sa faci cu copilul tau si sa ramai si in lumea de aici!!!
in lumea reala!!!
ca poate intr-o lume ideala ar fi mai usor....

ok,cam astea...sper ca n-am batut campii si am spus ce era esential!!!


va



Vio,mamica lui Mihnea viitor "descoperitor" de infinit
*GRUPUL FETELOR FANTASTICE*

Tot ce se intampla, se intampla intotdeauna cu un motiv!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by filofteia
Avem opinii oarecum diferite, eu nu sunt de acord sa acorzi prea multa libertate copilului.

--------------------------------------------------------------------------------
De ce nu? Ce e rau cu libertatea?
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by filofteia
Trebuie incercat in mai multe feluri pana gasesti o formula astfel incat sa aiba si timp liber, sa-i satisfaci si curiozitatile lui, dar totodata sa invete si sa-si gestioneze timpul si sa-si indeplineasca datoriile fata de scoala.

--------------------------------------------------------------------------------
Ufff... Si cum anume ii ajuta scoala sa-si gestioneze timpul? Impunindu-le un program incarcat in care nu mai e loc de aproape nimic? Asta inseamna sa le fie gestionat timpul de altcineva, adica taman opusul lui "ma organizez cum vreau eu".

Datorii fata de scoala? De ce-ar avea asa ceva? Au semnat cumva vreun contract prin care se obliga sa faca nu stiu ce pentru scoala?

Heeei, ce s-a ales de metafora aia cu scoala pe post de fintina a cunoasterii? Vedeti voi, oameni buni, la fintina mergi si bei apa pentru ca vrei (si simti o nevoie), nu pentru ca ai nu stiu ce datorie fata de fintina.

Oricum, imi pare ca ar trebui sa vorbim mai mult despre datoriile scolii fata de copii (daca exista), nu invers.

A.M.



Cu libertatea nu este nimic rau!!! Era vorba de prea multa libertate!!

Nici eu nu sunt de parere ca il va invata scoala sa-si gestioneze timpul. Eu sunt cea care il invata s-o faca. Si pana acum a functionat. Are un program la care s-a adaptat. Are timp liber pentru el pe care il foloseste asa cum doreste. Are activitati extrascolare la care merge cu drag si la care este foarte serios. Isi face temele singur si este foarte constiincios.


Ca este in urma la romana!!! Este adevarat ce spui tu A.M. si se aplica foarte bina la copilul meu, care este foarte talentat la canto (are deja cateva premii) dar la noi nu este foarte apreciata chestia asta. M-am interesat de scoala de muzica de aici si am tras concluzia ca este o scoala de muzica slaba,cu profesori foarte orgoliosi, in care daca vrei sa te afirmi trebuie sa "dai dreptul", nu conteaza cat esti de talentat, asa ca am ales o scoala normala, iar muzica va face extra.

Violeta imi pare rau ca ati avut o experienta neplacuta cu gradinita. De altfel si noi eram pe aproape , noroc ca m-am prins la timp . In primul an de gradi (Adi a inceput la 3 ani si 9 luni), la stat, aveam teme pentru acasa. Faptul ca nu eram de acord am fost privita foarte ciudat. Asa ca al doilea an l-am mutat la gradinita catolica, particulara. Nici nu va vine sa credeti cat de deschise la minte erau maicutele acelea. Ce programe artistice faceau la serbari. Tot timpul colaborau cu parintele. Nu le-au dat niciodata teme acasa si insistau sa nu facem cu ei nimic, ca este suficient ce fac la gradinita. Eu m-am conformat spre disperarea soacrei , care a tras concluzia ca este o gradinita slaba.

Hai ca m-am intins prea mult!
Cert este ca pentru a schimba invatamantul nu este nevoie sa schimbam doar sistemul ci trebuie sa se schimbe si oamenii. Am observat ca profesorii tineri, sub 35 de ani, au alte opinii si pare o schimbare in bine.

Mergi la inceput