copii energici
Raspunsuri - Pagina 10
anamari spune:
quote:
Care arata aberatii la nivel cromozomial in folosirea ritalinului
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=12595924&query_hl=3&itool=pubmed_docsum
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?itool=abstractplus&db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=abstractplus&list_uids=16297714
http://ntp-server.niehs.nih.gov/index.cfm?objectid=071565A1-0B8F-E4F7-E88E346DA70A7DFF
NIH (Institutul National de Sanatate in America) cheltuieste pe ADHD dublu cit de pe cancerul la copii, cam tot atit cit pe studiul epilepsiei, pneumonie, autism sau Scleroza multipla, mai mult cu 20% decit pe Lupus, dublu cit pe malarie, etc.
Eu zic ca nu studiile sau banii au lipsit cind pentru un medicament in uz de 50 de ani cel mai lung studiu a durat 6 luni...
din cate stiu eu studiile pe cobai/soareci sunt general acceptate dar nu au relevanta la nivel uman...
cel care considera copiii e disputat. Daca imi aduc aminte una din critici era tocmai ca masuratorile nu s-au efectuat pre-medicatie si post-medicatie- ma mai interesez...
cel mai lung studiu a durat 6 ani....mai mult decat in cazul altor medicamente pt. tratarea unor boli cronice...
quote:
Anamaria, unul din studiile citate arata ca dupa 24 luni
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?db=pubmed&cmd=Retrieve&dopt=AbstractPlus&list_uids=15060224&query_hl=36&itool=pubmed_docsum
efectul medicatiei e minim .
spune de fapt ca superioritatea tratamentului medicamentos e minimala celorlalte tipuri de tratament- mai ales celui comportamental- in comparatie cu studiul de la 14 luni. Adica ca un tratament comportamental bine aplicat are rezultate aproape la fel de bune ca tratamentul medicamentos dupa 2 ani....si o sa vin cu mai multe detalii despre ce inseamna un tratament comportamental bine aplicat.
anamari spune:
quote:
Anamaria,
repet ca sa nu intelegi diferit mesajul meu (desi cred ca am mai spus-o in alte feluri), eu nu cred ca batalia ta e mai usoara sau derizorie in comparatie cu cei care se lupta cu boli cronice. Eu doar cred ca e altfel.
Si daca n-am mai spus-o de o suta paipspe ori, eu nu sint nici medic, nu am nici experienta personala directa, habar n-am cum ar fi daca macar una din variabile s-ar schimba
am editat mesajul pentru ca suna mult prea personal...
Andrada,
Aici parerea noastra difera pentru ca eu consider ca orice "diferenta" care e debilitanta intr-un fel sau altul.
Americanii spun ca o problemele de atentie, concentrare, memorie, procesare a informatiei, organizare, performanta pot fi considerate AD/HD numai daca pot fi caracterizate ca fiind "impairing".Nu am gasita o traducere exacta a termenului (ar fi handicap , dar acesta e folosit atat de des cu un sens peiorativ incat e de evitat).
Poate reusesc astfel:
Cand e vorba de dezvoltarea copilului o conditie e considerata "impairing" daca, ca si consecinta a ei, nu se dobandesc anumite aptitudini pana la o anumita varsta. (acele "milestones").
Ad/Hd e asociat cu:
intarzieri in dezvoltarea limbajului
incapacitatea de a invata sa scrie sau sa citeasca/sau limtari ale capacitatii de exprimare in scris si de a intelege expresia scrisa...
agrafie
incapacitatea/capacitatea redusa de a rezolva probleme datorita incapacitatii de a urma instructiuni/ incapacitatii de a deduce un rezultat dintr-un set de circumstante similare (incapacitatea de a internaliza reguli)
incapacitatea/capacitatea redusa de a dezvolta relatii cu egalii(peers) datorita comportamentului impulsiv, incapacitatii de a interpreta comportamente(social cues), incapacitatea de a urma instructiuni(fiecare joc are reguli/instructiuni)
Probleme de somn- care agraveaza toate problemele de mai sus. (dificultati de a trece din starea de veghe in cea de somn si vice versa, somn agitat...)
La care se adauga de multe ori deficiente de invatare si deficiente de procesare senzoriala
Adolescentul va avea probleme in a-si organiza si strucura activitatile zilnice, deseori fiind nevoit sa renunte la unele activitati obisnuite (activitati sociale de exemplu) in favoarea altora (scolii si temelor).Va fi mult mai sensibil la modifcarile hormonale specifice si deseori va avea probleme emotionale ( "instabilitatii" emotionale tipice varstei i se va adauga capacitatea redusa de a-si controla impulsurile si reactiile la stimuli).Vor apare si problemle de respect de sine, lipsa de incredere in sine datorita esecurilor repetate...
Adauga in "ecuatie" un copil care sufera de o foma severa a AD/Hd si are o inteligenta medie, care creste intr-un mediu obsnuit cu limitarile lui si intreaba-te daca vaa fi capabil sa invete sa scrie si sa citeasca, va termina 12 clase, va putea gasi si mentine un serviciu, o viata sociala si familiala cu toata complexitatea pe care acestea le presupun ....daca va putea avea o viata decenta.
Plus ca mai apare si intrebarea: cum sa inveti un copil sa se comporte responsabil cand nu il poti blama pentru lipsa de auto-control? Pentru ca in cazul lui e un dat.
Cum inveti un copil sa tina minte cand are probleme de memorie fara sa recurgi la nici un tratament/terapie?
anca tanasica spune:
ca forma de protest mi.am sters toate mesajele la acest subiect...si promit sa nu mai revin p.aci...ca sa deranjez...
Andrada spune:
Anca nici eu nu cred, ca si parintii tai, ca tu ai avut deficit de atentie, atita timp cit te puteai concentra asupra lucrurilor care iti placeau.
In mod virtual oamenii care au ADD nu aleg momentele de concentrare si exact asta ar cam fi esenta deficitului de atentie.
De ex nu toti oamenii care se bitiie pe un picior, nu te baga in seama cind le vorbesti, te ignora, nu raspund politicos, nu te asculta...etc au ADD. Majoritatea aleg sa se comporte asa din motive personale.
Discutia de aici se refera numai la acest diagnostic si in acest context epitete ca "handicapata", "leguma" sint absolut coboritoare pentru nivelul discutiei si te-as ruga sa le eviti pe viitor sau participarea ta la subiect nu mai este necesara.
Iar doctorita copilului tau e un exemplu clar de neinformare, distorsionare a informatiilor si atribuirea unor epitete gratuite unor parinti care cauta ajutor. Inteligenta si gradul de dezvoltare armonioasa a unui copil sint doua notiuni diferite. Nu poti raspunde "fetitza e desteapta " la intrebarea daca are deficit de atentie. E ca si cum as intreba doctorul daca copilul meu are greutatea normala pentru virsta lui si mi-ar raspunde ca nu conteaza atita timp cit e rosu in obraji si ride fericita,
A
www.desprecopii.com/chatnew/Desprecopiichat/PaginapersonalaView.asp?nickname=Andrada" target="_blank">Camera lui Marcu
anamari spune:
am reusit sa termin de edita mesajul despre AD?HD ca si dizabilitate...pt. cine e curios.
Anca
de acord cu Andrada, cu o exceptie- persoanele cu ADD se "pot" concentra atunci cand un subiect ii motiveaza, ii pasioneaza, ii atrage. De fapt nivelul lor de concentrare in acest caz depaseste pe cel normal...Pot deveni atat de absorbiti de o carte, de un film, de o idee incat sa nu vada si sa nu auda nimic altceva...
si mai exista si tipul 1 care spre "dezamagirea" unor critici nici nu se bataie pe un picior, nici nu e hiperactiv-de multe ori e hipo-activ- oboseste usor si rareori gaseste energia de a termina un proiect....
Nu exista o statistica, cred , care sa arate ce procent de cazuri sunt sever si ce procent sunt medii si ce procent sunt usoare...
cat despre echilibru- eu am trait multi ani pe muchea cutitului, marginea prapastiei, intr-un roller coaster-devenise o adevarata arta sa mi-l mentin, asa ca mi-a venit greu sa accept ca pentru multi acest echilibru e un dat....
anamari spune:
quote:
Americanii spun ca o problemele de atentie, concentrare, memorie, procesare a informatiei, organizare, performanta pot fi considerate AD/HD numai daca pot fi caracterizate ca fiind "impairing".Nu am gasita o traducere exacta a termenului (ar fi handicap , dar acesta e folosit atat de des cu un sens peiorativ incat e de evitat).
Poate reusesc astfel:
Cand e vorba de dezvoltarea copilului o conditie e considerata "impairing" daca, ca si consecinta a ei, nu se dobandesc anumite aptitudini pana la o anumita varsta. (acele "milestones").
Ad/Hd e asociat cu:
intarzieri in dezvoltarea limbajului
incapacitatea de a invata sa scrie sau sa citeasca/sau limtari ale capacitatii de exprimare in scris si de a intelege expresia scrisa...
agrafie
incapacitatea/capacitatea redusa de a rezolva probleme datorita incapacitatii de a urma instructiuni/ incapacitatii de a deduce un rezultat dintr-un set de circumstante similare (incapacitatea de a internaliza reguli)
incapacitatea/capacitatea redusa de a dezvolta relatii cu egalii(peers) datorita comportamentului impulsiv, incapacitatii de a interpreta comportamente(social cues), incapacitatea de a urma instructiuni(fiecare joc are reguli/instructiuni)
Probleme de somn- care agraveaza toate problemele de mai sus. (dificultati de a trece din starea de veghe in cea de somn si vice versa, somn agitat...)
La care se adauga de multe ori deficiente de invatare si deficiente de procesare senzoriala
Adolescentul va avea probleme in a-si organiza si strucura activitatile zilnice, deseori fiind nevoit sa renunte la unele activitati obisnuite (activitati sociale de exemplu) in favoarea altora (scolii si temelor).Va fi mult mai sensibil la modifcarile hormonale specifice si deseori va avea probleme emotionale ( "instabilitatii" emotionale tipice varstei i se va adauga capacitatea redusa de a-si controla impulsurile si reactiile la stimuli).Vor apare si problemle de respect de sine, lipsa de incredere in sine datorita esecurilor repetate...
Adauga in "ecuatie" un copil care sufera de o foma severa a AD/Hd si are o inteligenta medie, care creste intr-un mediu obsnuit cu limitarile lui si intreaba-te daca vaa fi capabil sa invete sa scrie si sa citeasca, va termina 12 clase, va putea gasi si mentine un serviciu, o viata sociala si familiala cu toata complexitatea pe care acestea le presupun ....daca va putea avea o viata decenta
Ajungem acum la varsta adulta, cu o persoana care prezinta un deficit important cand e vorba sa citeasca ceva mai complex, sa se exprime in scris, sa rezolve probleme. In continuare va avea probleme majore in a-si structura activitatile si timpul, ca urmare va avea probleme sa mentina un serviciu , va uita sa-si plateasca facturile la timp, va avea probleme in a-si administra finantele samd ...
Eu consider ca ii afecteaza "calitatea vietii" in masura in care daca nu ar fi avut problemele legate de AD/HD viata lui ar fi aratat cu totul altfel ...
si din nou, consider ca orice conditie care afecteaza intr-o astfel de masura functionarea in parametrii normali a individului-stiu ca suna aiurea, dar nu stiu cum sa formulez altfel-ca fiind o conditie medicala.(poate e mai bine sa folosim acest termen decat boala care are deja un anume inteles atasat in mod implicit)...
Andrada spune:
Anamaria,
Care sint "parametrii normali" ai vietii pe care un copil ADD nu este in stare sa ii intruneasca fara ajutorul medicatiei?
A
PS Din nou, prefer sa ma refer la copii, dat fiind faptul ca eu consider ca un adult are virtual libertatea/cunostintele sa isi aleaga singur calitatea vietii si modurile in care si-o asigura (atita timp fireste cit deciziile lui nu afecteaza ceilalti).
www.desprecopii.com/chatnew/Desprecopiichat/PaginapersonalaView.asp?nickname=Andrada" target="_blank">Camera lui Marcu
anca tanasica spune:
ca forma de protest mi.am sters toate mesajele la acest subiect...si promit sa nu mai revin p.aci...ca sa deranjez...
anamari spune:
Voi incerca sa raspun unor mesaje mai vechi, pe care nu le-am uitat dar m-am lasat furata de altele si nu am avut timp sa le raspund
Sinziana
Am citit si eu ca exista un procent de copii a caror simptomatica poate fi imbunatatita printr-o dieta sanatoasa-se elimna anumiti coloranti. cred ca era 5% desi nu stiu cat de exact ar fi acest procentaj...Desigur ca in genere o alimentatie sanatoasa te ajuta ,bolnav sau nu.
Simali
quote:
Nu sunt nici astazi foarte atenta. Dar am reusit sa-mi pun la punct niste chei proprii de verificare si un algoritm de lucru, astfel ca nu se vede ca am mari probleme.
Fara sa-ti dai seama ai "citat" din cartea mea preferata..."Women with AD/HD" de Sari Solden.(www.sarisolden.com)si eu am facut un liceu de mate-fizica dar singurul rezultat a fost ca mi-a ajuns atata matematica si am dat la filosofie. asa ca am ramas"cu capul in nori" dar anii de facultate au fost cei mai buni din viata mea...asa ca nu regret.
Cat despre pierdut copiii- cu unul m-am descurcat si eu destul de binisor, sa vezi cum e cu trei....:)))
anamari spune:
Anca
tot ce pot sa-ti spun e ca nu exista algoritmi de interpretare a comportamentului uman...pur si simplu nu ascultam de nici o "logica"
ma bucur ca ai reusit profesional, din nefericire viata nu se reduce numai la atat, asa ca eu iti urez sa te implinesti din toate punctele de vedere...
si eu am vorbit repede si bine.fiul meu a vorbit tarziu si prost...eu am si citit repede si bine - am anumite limite de intelegere dar sunt mai curand o chestie de performanta decat de deficit...cu expresia scrisa, se vede cum ma descurc-eu zic ca se poate mult mai bine....
cat despre modul in care ti-a afectat tie viata ad/hd nu pot sa ma pronunt,
in cazul meu sunt sigura ca "in lipsa de ad/hd" as fi reusit cel putin aceeasi performanta dar mult mai usor si as fi avut mult mai multa energie si timp pentru alte lucruri placute ale vietii. Academic m-am descurcat bine nu din cauza de ad/hd ci din cauza ca m-a facut mama desteapta tare...(off topic:si frumoasa foc pe deasupra :))))