Bebelusi de noiembrie-decembrie 2005 (65)
Raspunsuri - Pagina 5
gabitaco spune:
La multi ani ! pt sarbatoritii zilelor de 4 si 5 . sa ne traiti si sa fiti sanatosi si norocosi.
NegaraC nu stiu de ce iti mai faci griji referitor la gluten ca de acum bb are 6 luni si e voie la gluten. Si eu am inceput sa ii dau de ieri fetei cereale de la nesle care au gluten- Nesle 5 cereale si vad ca ii priesc.Nu mai fi asa de panicata; daca a papat si e bine inseamna ca totul e k.
Gabita si Mateea Ioana 7.12.2005
gabitaco spune:
Nu dati cu rosii dar eu asa cred ca de acum bb trebuie invatati cu mancare cat mai aproape de a noastra ca gust si consistenta. Si pediatra mea e de aceiasi parere- COPILUL TRBUIE OBISNUIT TREPTAT CU MODUL DE ALIMENTATIE AL FAMILIEI.Bineinteles ca treptat si cu mult calm si discernamant.
Gabita si Mateea Ioana 7.12.2005
ioanap spune:
Buna la toata lumea! Baietelul meu (nascut pe 19 dec) nu papa decat san. Nu vrea nimic altceva, nu bea nici macar ceai sau apa. mai e cineva in situatia asta?
gabitaco spune:
ioanap nu cred ca e rau. da dupa 6 luni cred ca trebuie sa ii introduci si alte alimente- cel putin asa scrie in cartea lui Capraru
Gabita si Mateea Ioana 7.12.2005
ioanap spune:
Eu am incercat cu sucurile de fructe,asa cum mi-a recomnadat dr,dar n-am avut succes.Scuipa tot.Ma tot gindesc cum sa-l pacalesc.El are 75 cm si 9, 5 kg,asa ca va dati seama cita tzitza papa....
gabitaco spune:
in Capraru spune ca bb cresc in general bine cu lapte dar din cauza alimentatiei unilaterale mai tarziu apar carente. Nu am mai auzit de nimeni care sa fie in situatia ta. Oricum felicitari pt bb asa dolofanel
Gabita si Mateea Ioana 7.12.2005
ioanap spune:
Pentru ca papa numai san,medicul mi-a recomandat sa-i dau vitaminele c,b6,b12.Sper sa nu fie probleme mai tirziu.
cristinamh spune:
ioanap, scuipa pt ca nu stie sa inghita sau grimasele de pe fata arata ca nu-i place? pt ca si noi scuipam, ca nu stie sa miste limba, dar insistam, le "soarbe" din lingurita si merg... ca sa inghita o lingurita mica avem nevoie de 4-5 incercari. dar cand nu-i place ceva se face vinetie la fata si se chinuie sa vomite. asta fiind reactia la morcov.
ancaloredana, eu am cununat cand avea andrei 3 luni. si statea mama cu el, cand ii era foame mi-l aducea. el manca atunci o data san, o data bibe, si ne-am descurcat destul de bine.
Cristina Andrei-Razvan(2.08.2003) si Iris-Sabina(17.11.2005)
www.andreirazvan.home.ro" target="_blank">Andrei si www.iris-sabina.home.ro" target="_blank">Iris
www.nazdravani.ro" target="_blank">Nazdravani de august-septembrie 2003
roxisialexia spune:
Buna dimmineta !
Va doresc o saptamina frumoasa si bebelusi mancaciosi!
Alexia rade in hohote in fiecare zi, e ceva ce nu pot descrie in cuvinte, as vrea sa opresc timpul.....
Am gasit un articol interesant am sa il postez, cine vrea sa-l citeasca( daca deranjeaza lungimea lui, imi spune-ti si il sterg).
"Lucrurile pe care copilul le gaseste nostime ne spun multe despre nivelul lui de dezvoltare si despre ceea ce se petrece in mintea lui. Exista o legatura intre copilul de 2 ani ce izbucneste in hohote de ras cand aude un joc de cuvinte si adolescentul ce rade cand aude un banc obscen.
Lucrurile specifice ce provoaca rasul unui copil ne spun care sunt problemele de dezvoltare cu care se confrunta copilul. Acesta este un lucru valabil pe tot parcursul copilariei. El explica de ce un copil in varsta de 3 ani, deseori inca in procesul de stapanire a olitei, este captivat de umorul "de toaleta", pe cand pentru un copil de 7 ani, pentru care aceasta nu mai reprezinta o problema, aceste glume sunt pur si simplu proaste.
Rasul si zambetul sunt printre cele mai umane comportamente. La mirosul unei banane sau al altui aliment dulce, gura unui bebelus de 12 ore se va contura in ceva ce aduce cu un zambet. Se pare ca sistemul nostru nervos este astfel conectat incat sa ne faca sa zambim. Zambetul nu se invata si nu se imita. Rasul adevarat, care este mult mai complex, nu va apare decat cateva luni mai tarziu.
Pe parcursul primelor 12 luni de viata, copiii invata lucruri foarte complexe, cum ar fi faptul ca ei sunt indivizi diferiti si separati de parinti. Curand vor invata ca obiectele si oamenii exista chiar si atunci cand nu sunt vazute. Aceasta este o realizare profunda. Atunci cand mama paraseste camera, ea nu dispare ci probabil va face ceva si apoi se va intoarce. O jucarie pusa in spatele unei bariere facuta dintr-un carton va putea fi obtinuta intanzand mana printr-o parte sau pe deasupra cartonului. Ajungand la acea jucarie, copilul demonstreaza ca intelege conceptul conform caruia persoanele si obiectele au o existenta fizica chiar si atunci cand nu sunt vizibile. (Un copil de 6 luni probabil va incerca sa manance bariera)
Putine lucruri provoaca mai multe hohote de ras unui copil de 1 an decat "cucu-bau". Insa un copil de 6 luni va raspunde cu greu unui astfel de joc, pe cand un copil de 6 ani il va gasi extrem de plictisitor. Rasul provocat de "cucu-bau" este semnul unui anume nivel de dezvoltare intelectuala. Intensitatea rasului unui copil de 1 an iti va spune daca "s-a prins": Mama mea e cea care se ascunde in spatele mainilor! Aceasta este o realizare care ar fi ocolit copilul cu numai cateva saptamani sau luni inainte.
"Cucu-bau" functioneaza si daca este jucat in liniste. Disparitia chipului mamei in spatele mainilor excita copilul, care stie ca mama lui este acolo, in spatele mainilor, si prevede reaparitia ei. Este o situatie plina de tensiune. Cand chipul mamei reapare, copilul este usurat si rade emotionat. Ceea ce a fost infricosator devine distractiv deoarece copilul poate sa prevada viitorul. Daca mama isi tine chipul ascuns pentru un timp prea indelungat, tensiunea din copil se va transforma in frica si copilul va incepe sa planga.
O data ce copiii inteleg un nou concept, ei se vor juca cu mare bucurie cu el. Copiii de 2 ani care incep sa stapaneasca labirintul limbajului vor izbucni in hohote de ras la auzul unei combinatii fara sens de cuvinte sau silabe. Ei inteleg ca silabele fara sens nu sunt cuvinte. Sunetele nu sunt la locul lor. Ele sunt caraghioase.
Alte lucruri care nu sunt la locul lor vor genera aceleasi hohote de ras la copiii de 2 ani, deoarece ei acum invata ca exista o anume ordine in lumea inconjuratoare. Nu este nostim daca iti pui o soseta pe picior. Daca insa o pui pe ureche este isteric de caraghios pentru un copil de 2 ani, deoarece el intelege ca nu acela este locul sosetei. Ei comunica faptul ca au inteles aceasta prin ras.
La aceasta varsta, copilul iti va spune pentru prima oara ca a ras prosteste. Spre deosebire de copilul mai mic ce se joaca "cucu-bau", copilul de 2 ani cu soseta a avut controlul asupra stimulului rasului. Copilul a facut o gluma.
Un copil de 6 ani nu mai gaseste "cucu-bau" sau sosetele atarnand de urechi atat de distractive cat au fost odata. Incercarile si tensiunea acestor sarcini au fost inlocuite de o noua apreciere a logicii si a abstractiilor. Ghicitorile si glumele unui copil de 6 ani deseori contin juxtapuneri nostime, jocuri de cuvinte si rationamente caraghioase. "De ce si-a vopsit elefantul unghiile de la picioare in rosu?" "Ca sa se poata ascunde in stratul de capsuni." "Doi olteni trecura Oltul, inapoi trecu Radoi. Cati olteni trecura Oltul inainte si 'napoi?" "Cand e cel mai bine sa ceri supliment?" "In mai." Acestea sunt versiuni simplificate ale glumelor care le plac adultilor.
Continutul acestor glume reflecta lupta copilului de 6 ani cu labirintul gandirii logice si o mai mare usurinta in manevrarea limbajului. Elefantul care crede ca va putea sa se ascunda in stratul de capsuni, considerand un singur aspect superficial al problemei, nu intelege ceva ce copilul intelege. Aceasta este nostim deoarece copiii pot sa isi imagineze si se pot identifica cu elefantul care incearca in zadar sa se ascunda. El, copilul mic, intelege mai mult decat ditamai elefantul. Cunoasterea acestui lucru da copilului un sentiment de putere cu care se poate mandri.
Unele glume folosesc indemanarea din ce in ce mai sofisticata in folosirea limbajului. De pilda, anumite asociatii de cuvinte asemanatoare releva dorinta copilului de a stapani ceva ce nu intelege sau ii provoaca sentimente de teama, si de a-l transforma, folosind jocuri de cuvinte, in ceva pe intelesul sau, ceva familiar. Altele permit copilului sa demonstreze ca stie ca un cuvant poate avea mai multe sensuri. Acesta este un concept foarte dificil, care nu va putea fi inteles de un copil mai mic.
Tonul inocent al glumelor copiilor se va schimba inainte de terminarea scolii elementare. Din motive inca neintelese deplin de psihologi, incepand cu clasa a 4-a sau a 5-a de scoala, baietii rad la alte lucruri decat fetele. In jurul varstei de 10 ani baietii spun glume foarte violente din punct de vedere fizic si foarte sexuale. Fetele, la aceeasi varsta, prefera umorul care este mai putin fizic si mai mult verbal agresiv, poate si pentru ca, in medie, fetele au limbajul mai bine dezvoltat decat baietii. Ele se tachineaza in legatura cu prietenii lor si actioneaza ca niste caricaturi ale vedetelor serialelor de televiziune. Glumele sunt de ajutor in definirea apartenentei la un anume grup social. Cine intelege gluma apartine grupului; cine nu, nu.
In ciuda diferentelor aparente, atat baietii cat si fetele folosesc umorul pentru a atinge aceleasi scopuri. Pentru tinerii adolescenti, umorul reprezinta o modalitate indirecta de a intelege problemele care ii preocupa, cum ar fi sexualitatea. Un baiat care rade la glume referitoare la prostitutie sau la avort nu isi exprima in mod neaparat opinia sau judecata asupra chestiunilor in cauza. Pentru el este mult prea stresant emotional sa aiba de a face cu ele in mod direct. Astfel, el foloseste glumele ca o ocazie de a determina normele culturale si comportamentul acceptabil in societate. Umorul ii ofera sansa de a incerca o anume pozitie in cadrul societatii si, daca este necesar, sa se retraga rapid, spunand "A fost doar o gluma" ".
Sursa: Lawrence Kutner - Humor as a Key to Child Development
Roxana si Alexia Maria( 21 octombrie 2005 )
“ Inima mamei este un adânc abis la capatul caruia gasesti de fiecare data iertare “. Honore' de Balzac
Gandacel spune:
Hai, mai, ca citind ce ati mai scris (ce-i drept in diagonala, ca sunteti f harnice!!!) m-am mai linistit. Piticul meu nu imi mai face probleme la mancat legume de cand i-am bagat 2 masuri de lapte formula. Papa cam 70 ml. Iar fructe papa cam 170-200 ml! Plus ca zau daca am depasit vreodata 15 minute, hai 20 la masa diversificata! Asa ca nu ma mai plang! Nici nu-mi scuipa! Doar cand de veselie incepe sa vorbeasca si sa rada chiar cand e cu lingurita la gura!
Azi incercam branzica facuta de mine (wow!), dar la legume, ca sa crestem eventual cantitatea de papa, ca aia e prima masa de san pe care vreau s-o elimin... Desi pare ca o voi elimina pe cea de la ora de fructe in curand!
Noi nu am mai ajuns la tibco, ieri am plecat intr-acolo, dar ne-am oprit la Agronomie din lipsa de loc de parcare asa ca ne-am plimbat si am mancat pe aleile de la Agronomie... Zau ca face concurenta la cel mai fain parc, fara aglomeratie (deloc!), plin de copaci si flori, miros superb... Dupa aceea am mers in Carrefour Orhideea, dupa care (la tzanc) acasa si ne-am uitat pe fereastra la o furtuna nemaipomenita! Ca si cu o zi in urma!
Cam atat despre noi, in afara de faptul ca si-a schimbat programul de masa si se trezeste la 7, papa pe la 7:30-8 si restul meselor si-au schimbat orarul in consecinta! dar nu-i bai, ca in felul asta voi putea sa-l alaptez dimineata in cazul in care voi incepe serviciul si voi mai alapta...
Gandacel si Bogdanel (14.11.2005)