Passion ---Mel Gibson

Raspunsuri - Pagina 12

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns lily spune:

Revolta si dupa ce ai citit Biblia ?!

quote:
Originally posted by ciupercar

[quote]
Era o intrebare care nu astepta raspuns...Era revolta din sufletul meu, durerea pe care o simteam in acel moment!
Biblia o cunosc si eu...multumesc.

raluca
www.rebecca.ro




Lui Dumnezeu sa ii multumim ca si-a dat Fiul sa moara pt pacatele noastre
si lui Mel si actorilor care au stirnit atitea controverse cu filmul, dupa ce realizatorul L-a cunoscut pe Isus , a studiat ceea ce s-a scris despre viata si moartea Lui rusinoasa si violenta de pe cruce, Il aduce in prim-plan intr-o lume violenta, razbunatoare, nerecunoscatoare, tare ipocrita !

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Andrada spune:

Diferentza dintre filmul lui Zefirelli (regizor catolic) si cel al lui Mel (regizor sectant), este ca in timpul ce primul pune accent pe spiritualitatea actului, a suferintzei si in cele din urma a mesajului final, filmul lui Gibson, vorbeste mai intii de suferintza fizica, grafic, in detaliu, la nivel de globule rosii.
In filmul lui Zefirelli e strigatul de pe cruce, momentul ultim al umanitatii lui Isus, locul in care ma intorc sa-mi amintesc durerile fizice. In filmul lui Gibson, durerea si violentza fizica sint atit de mare, ca cea psihica, ca este tradat, ispitit de diavol, se indoieste de menirea lui, toate astea par nimicuri pe linga contorizarea fiecarei biciuiri...etc.
Andrada


L’amore che move il sole e l’altre stelle. Dante
Iubirea misca soarele si celelate stele

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

de unde fobia asta fata de Patimirile lui Iisus reprezentate documentar as zice? eu cred ca devine de nesuportat atunci cand se tranforma in oglinda propriei violente...

si nu, chiar nu conteaza ca e Iisus acolo in prima instanta, am mai spus ca violenta este suportata de omul simplu Iisus, fiul tamplarului. in ipostaza asta l-am vazut.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns pisi-pis spune:

Andreea , sunt multe lucruri din mesajul tau la care nu m-am gandit pana acum.

Cind am citit paginele proaspat scrise, tendinta mea a fost sa ma razvratesc interior la randurile Andreei si sa tip sus si tare ca adevarul istoric trebuie spus, fiind aceasta esenta dialogului. Sa zic precum Conchita „lezarile sunt de alta natura si vin din alta tabara, cred eu: din a celor care interpreteaza anti-semit un fapt istoric”. Apoi m-am calmat. Si am realizat ca filmul nu prezinta atat „un fapt istoric”, ci o interpretare literala a scrierilor evanghelice, ceea ce are prea putin de-a face cu Isus ca figura istorica. Pagini evanghelice ce au fost scrise la momente de mari tulburari interne in sanul comunitatii evreiesti si intr-un moment in care imperiul roman vedea cu ochi prea putini buni evreii, ceea ce justifica incercarea „crestinilor” de detasare din sanul comunitatii evreiesti si de indulcire a responsabilitatii romanilor in detrimentul evreilor. Cred ca ceea ce contesta pana la urma comunitatea evreiasca nu este aparitia unui film care sa redea fragmente din viata unuei figuri emblematice si centrale a religiei crestine, ci aduc inca o data in scena problematica controversa asupra credibilitatii bibliei ca document istoric nepartinitor.
Sa nu dati cu pietre.

Catalina, si pe mine m-a marcat mult filmul lui Zefirelli. Cu mult mai mult decat va reusi sa ma marcheze fimul lui Mel Gibson. Dar poate pentru un asemenea fenomen gasesc o explicatie mai simpla decit superioritatea artistica. Exista momente din viata unui om in care informatia pe care o primeste isi lasa o amprenta adanca. Eu (tot 29 de ani), cand am vazut filmul lui Zefirelli, eram la varsta marilor transformari si idealuri, iar filmul, vazut de Paste in familie, m-a marcat. Acum sunt la varsta unei analize rationale. Nu cred ca are asa mare importanta alegerea pe care o fac eu intre cele doua filme, si inclin sa cred ca dupa Zefirelli, Gibson nici nu a avut prea multe posibilitati de a crea ceva original. Trebuie cel putin sa ii recunosc meritul de a aduce ceva nou in cinematografia vietii lui Isus. Dar ma gandesc un pic surprinsa si cu inima indoita de ce oare a trebuit sa se nasca un asemenea film incarcat de violenta in lumea incarcata de violenta religiasa pe care o traim zi de zi. Si cum o sa arate generatia crescuta sub marca filmului lui Gibson, comparativ cu generatia noastra crescuta sub semnul lui Franco Zefirelli?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Cleomax spune:

gandacel draga,

pentru o crestina (nu conteaza ce fel) practicanta, ai prea mult dispret si aroganta fata de cei carora le-a placut filmul, asa cum a fost inteles de fiecare. asta nu ne face automat iubitori de telenovele, si nu avem nevoie de filme siropoase ca sa plangem si sa ne "purificam". ai avut senzatia ca exagerezi si ca ai putea jigni pe cineva si ai avut dreptate, dar cred ca daca intr-adevar iti pasa si n-ar fi fost cu intentie, n-ai fi continuat. eu una te iert, cred ca n-ai stiut ce spui, ai avut o scapare. nu pot sa-mi imaginez un adevarat crestin care e gata sa se "paruiasca" cu toata lumea care , intamplator, nu-i impartaseste opiniile despre un film care mai este si despre, culmea, Iisus.

in ce priveste "purificarea prin durere", pot sa spun ca eu nu am inteles asa ceva din filmul lui gibson. am inteles, in schimb, ca Christos a suferit, nevinovat fiind, dar ca nici o clipa nu s-a vaitat si n-a cerut sa fie razbunat. iar pe cei care l-au rastignit, nu i-a urat ci s-a rugat lui Dumnezeu sa-i ierte, pentru ca nu stiu ce fac.
n-o sa gasesti primordialitatea suferintei in biblie, pentru ca nu exista.
mai departe nu stiu daca inteleg eu gresit sau te contrazici singura: suferinta, conditie sine qua non in mantuire? chiar asa? eu credeam ca pentru mantuire e suficient sa credem ca Iisus este fiul lui D-zeu, atata tot, si ca prin El ni se iarta si noua pacatele.mantuirea vine (numai) prin credinta - nimic altceva.
ar mai fi chestia cu rascumpararea pacatelor oamenilor ca acestia sa capete sansa sa devina la randul lor dumnezei. marturisesc ca n-am auzit pana acum de asa ceva, ti-as fi recunoscatoare sa ma luminezi un pic daca ai ceva date.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

draga cleomax, ai pefrecta dreptate, imi cer iertare tutruror, asa sunt eu, "pasionala" (sa fac si o gluma on-topic) si ma aprind usor, dar tot asa usor imi si trece... cine ma cunoaste nu se supara repede pe mine si e bine ca nici tu nu te-ai suparat (prea tare)

acum sa revin la problemele propuse de tine

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

quote:
Originally posted by Cleomax
in ce priveste "purificarea prin durere", pot sa spun ca eu nu am inteles asa ceva din filmul lui gibson. am inteles, in schimb, ca Christos a suferit, nevinovat fiind, dar ca nici o clipa nu s-a vaitat si n-a cerut sa fie razbunat. iar pe cei care l-au rastignit, nu i-a urat ci s-a rugat lui Dumnezeu sa-i ierte, pentru ca nu stiu ce fac.
n-o sa gasesti primordialitatea suferintei in biblie, pentru ca nu exista.
mai departe nu stiu daca inteleg eu gresit sau te contrazici singura: suferinta, conditie sine qua non in mantuire? chiar asa? eu credeam ca pentru mantuire e suficient sa credem ca Iisus este fiul lui D-zeu, atata tot, si ca prin El ni se iarta si noua pacatele.mantuirea vine (numai) prin credinta - nimic altceva.
ar mai fi chestia cu rascumpararea pacatelor oamenilor ca acestia sa capete sansa sa devina la randul lor dumnezei. marturisesc ca n-am auzit pana acum de asa ceva, ti-as fi recunoscatoare sa ma luminezi un pic daca ai ceva date.



sa reiau problema purificarii prin durere: NU EU am spus asta, eu raspundeam altcuiva, nu-i mai tin minte numele, cineva din portugalia, mai exact o contraziceam - vezi argumentul cu suferinta lui Iuda - asadar, aici nu mi-ai inteles bine argumentatia, pentru ca suntem de aceeasi parere

despere "indumnezeirea" omului, iar mi-ai rastalmacit o leaca vorbele, dar nu ma supar, cum nici tu nu te-ai suparat mai devreme...
erau doua idei distincte: faptul ca Hristos a spalat prin sacrificul lui ("ca un miel nevinovat") pacatul originar (al lui adam si eva) si ne-a aratat (asta fiind o alta idee, dar le pusesem una langa alta pentru ca era o enumerare despre ceea ce a facut Hristos venit pe pamant) ce poate sa insemne "fiinta teandrica", conlocuirea in aceeasi fiinta a omului si a dumnezeirii, dandu-ne sansa, prin Intruparea lui, sa intelegem ca si noi avem posibilitatea, prin energiile necreate ale Sfantului duh, sa ne indumnezeim...

pace?!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

si pentru ca ti-am recitit postul, inca o intrebare: tu ce religie ai?
nu de alta, dar mantuirea "sola fide" cum o "propovaduiesti" suna atat de protestant, mon Dieu!... ai nu te supara iar pe mine, pls!!!!!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Cleomax spune:

gandacel,

ai dreptate, tu doar raspundeai altcuiva in privinta mantuirii prin suferinta, e randul meu sa-mi cer scuze.

nu sunt de acord cu "indumnezeirea" omului, ma rog, nici nu pretind ca as avea eu toate raspunsurile, dimpotriva, descopar pe zi ce trece ca de fapt nu stiu nimic, incerc doar sa invat.

par sa "propovaduiesc"? departe de mine asa ceva, pur si simplu imi face placere sa impartasesc ceea ce aflu din cand in cand si mai ales imi face bine sa va citesc pe voi aici. cateodata mai dau si eu "peste mana", da' ce credeai? numai tu esti pasionala?

religia mea e ortodoxa, insa merg la un curs de bible study la o biserica crestina non-denominationala de trei ani. intamplator astazi a fost ultima zi.
bineinteles ca e pace, nici n-a fost razboi vreodata

si totusi ma "arde" sa te intreb ceva: admitand ca as fi fost protestanta, te-ai fi oripilat chiar asa tare? crezi ca numai protestantilor le-a placut filmul lui mel?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

hihihi cleomax, ce dulce esti cand te infurii (pe undeva semanam, daca postulam ipoteza ca si eu as fi dulce in astfel de momente)

asadar, nu am absolutamente nimica cu protestantii, numai ca ideea mantuirii NUMAI prin credinta e pur protestanta... ortodocsii zic si ei, cu umilinta, ca nu numai prin credinta, ci si prin fapte te mantuiesti... poate ti se pare o chestie nu prea importanta, dar afla ca e o MARE diferenta intre cele doua afirmatii... diferenta de mod de traire, de aia am sarit putin ca "arsa"

Dumnezeu sa-i binecuvinteze si pe protestanti si pe cei carora v-a placut filmul... GUSTURILE NU SE DISCUTA iar placerea ori ba a unei opere de arta e o chestiune pana la urma de gust si nu de argumentare... nu trebuie sa ne scoatem ochii acuma pentru asta, cum bine zici, "crestineste" vorbind

si, repet, raspunsul meu adresat lui pisi-pis despre mantuirea prin suferinta era un raspuns negativ, cum ca NU prin suferinta ne mantuim, desi fara nu se poate... am senzatia ca poate iar n-am fost clara

ai te pup, ca esti dulce!

Mergi la inceput