Spiridusi de ianuarie-februarie 2006 (243)
Raspunsuri - Pagina 4
monica70 spune:
BOMBO LA MULTI ANI ! SI ITI DORESC IN SPECIAL SA AJUNGI CAT MAI REPEDE IN ROMANIA SA TE INTALNESTI CU NOEMY
BIANCA LA MULTI ANI !
SI ITI DORESC SA INVETI SA TE CONTROLEZI - MAI ALES PENTRU CARIERA VISATA,CONTEAZA
Eu am mai facut un pic de curatenie in PC si acum zbarnaie de nu-i adevarat In WE o sa continui si bag si pozele si filmele pe CD.Deocamdata merg la nani,noapte buna.
MONI SI DIANA (01.01.2006)
www.dropshots.com/moni2" target="_blank"> NOUTATI
loren@ spune:
Neata fetele..eu in forma si cu chef de carte..
Bia s-a cam zvircolit de la 4 in colo si i-a tras si ditamai palma peste fata lui Dan. Las ca trece!E de la caninul ala care acum sparge gingia...in rest citeva cuvinte noi, dar nu le mai tin minte, o sa va zic eu mai multe cind va face propozitii...are o noua manie..de citeva zile cum stam la TV ne stinge Tv ca ea cica face "nani"...asa ca ieri cu bona a facut la fel..a tras draperiile, a stins Tv, a zis "nani" si s-a culcat 2 ore...e cam nasol ca o apuca si seara cind e filmul in plina actiune, asa ca il inchide cind ti-e lumea mai draga si daca vrem sa ne mai uitam face un scandal ca ea vrea "nani"
Any sanatate la printesa!
Astery si mie imi miroase a brad si iarna si Abia astept sarbatorile..cadouri, nebunie, bla, bla!
Giova sa se ia Marco cu Bia de minuta..ca vad ca zvapaiat copil mai ai...hi hi..ce bine imi pare ca nu sunt singura!Acum vreo 3 zile Bia a cazut in fuga in git pe gresie..am crezut ca mor, ma gindeam ca si-a rupt gitul, spart dintii, muscat limba...eram terminata..desigur ca a inceput sa plinga, dar nu a avut nimik..nu mi-a venit sa cred..eu daca cadeam asa sigur pateam ceva! Bine ca a avut Doamne Doamne grija de ea!
Bia
monica70 spune:
Buna dimineatza si de la mine,inca dorm in papuci ca ploua si plouaaa
Diana s-a trezit si ea ,"a sunat" inaintea ceasului cu un TATI? TATI UNDE MAMI? MAMI? Si imediat a sunat ceasul (telefonul) Si eu care sperasem sa fie ora 4 nu 6,40
In rest a dormit bine ca de obicei.
Ea inca vorbeste si "in limbi" cand o apuca si inca fraze intregi,de obicei cand e cu o carte sau revista in mana,cica "citeste". Si vorbeste si "in cuvinte",propozitii scurte de doua ,sau trei cuvinte,sau fraze.La alegere.
Si are boala sa dezvolte.De exemplu eu ii spun hai sa te culci ca uite si Mickey (sau Cleopatra) s-a culcat si p-orma n-o mai opresti: MIKU CUCAT,PATLA CUCAT,DONAD CUCAT,MIAU CUCAT etc. (SERIA INTAI)
TITI CUCAT,BUNI CUCAT,CHITI CUCAT (SERIA A DOUA)
E de groaza cat ii umbla gura inainte de a se CUCA si ea
Acum de dimineatza zicea: DU-TE MAMI LUCLU si MAMI PAPUTII ALO POTETA (vad ca stie ca astea le iau ultimele cand plec ,pana acum nu mi-a mai zis asa)
MONI SI DIANA (01.01.2006)
www.dropshots.com/moni2" target="_blank"> NOUTATI
monica70 spune:
CATA figura mare Bia cu stinsul TV-ului cand vrea nani
dar ea parca are camera ei,sau nu mai retin eu? Sau doarme cu voi in camera?
IRINUTZA ei vezi,cum a facut Sabina aseara face Diana aproape in fiecare seara
Am uitat sa va zic ca deja zice la PATLA si CHEOPATLA dar nu tot timpul,cand face propozitii zice tot Patla,dar in fatza PC a cerut-o de cateva ori asa, cu numele lung
MONI SI DIANA (01.01.2006)
www.dropshots.com/moni2" target="_blank"> NOUTATI
monica70 spune:
RALU tot in sedinte esti si azi? Sa intri sa ne zici cum e Anastasia cu infectia aia urinara.
LILI bantui noaptea , da' de Nicolas nu mai bagi doua vorbe
IOANA astept cu interes sa vedem cum e a doua zia de cresa la Razvan.
DENISA sper ca pana diseara pui pozele de la cabana.Mergi azi cu Alex la doctor?
MONI SI DIANA (01.01.2006)
www.dropshots.com/moni2" target="_blank"> NOUTATI
loren@ spune:
Bia are camera ei si patul ei, dar doarme cu noi..o duc la ea adormita cind "avem treaba" si apoi o iau cu noi ca am gasit-o intr-o seara se pregatea sa sara in cap fara sa strige dupa mine...deci pina nu ii iau un pat nou sau pina nu invata sa doarma in pat de copil, nu de bb,doarme cu noi! Si Bia tipa "suna"...cind aude telefonul in general..ieri m-a intimpinat cu "pitico!"
Bia
monica70 spune:
CINE ESTE COPILUL LA 21-23 LUNI?
PERSONALITATEA
Trimestrul acesta este o perioada de tranzitie intre neastamparatul din perioada precedenta si adorabilul pusti de doi ani. O mare parte a luptei pentru a-si marca autonomia s-a consumat deja. Copilul a castigat incredere in sine: el poate acum sa faca placere anturajului fara sa aiba impresia ca cedeaza; renunta deci, putin cate putin, la refuzurile sale sistematice. „Nu"-uri\e sale au deseori valoare de gluma si nu mai sunt la fel de convingatoare. Daca obligatiile sale sunt propuse mai degraba sub forma de jocuri, decat de constrangeri, ele sunt in general acceptate.
Desi copilul ramane foarte activ, el se arata mai afectuos. Dar conflictul interior intre dorinta sa de independenta si nevoia de parintii sai nu este rezolvat. El se traduce mai putin prin furii deschise, si mai mult printr-o lupta cvasipermanenta pentru putere.
Intrebarea care intervine este: „Cine conduce aici? Cine decide ambianta, ora de culcare etc. ?". Raspunsul nu este intotdeauna „adultul", caci copilul isi petrece timpul dand ordine tuturor. Daca nu i s-ar impune limite, el ar comanda bucuros intregului anturaj. t8u4120tu78viy
Or, fara a sterge aceasta noua tendinta a caracterului sau, este posibil sa-l initiati progresiv in negociere si compromis, ceea ce va va face viata, oricum, mai usoara!
Deoarece caracterul se modeleaza, unii copii sunt, in cursul acestui trimestru, rebeli si neascultatori. Decat sa abordati direct problema, este mai indicat sa intariti comportamentele pozitive, felicitandu-l si recompensandu-l de fiecare data cand se comporta asa cum se asteapta de la el si dandu-i, pentru catva timp, un surplus de atentie, de afectiune si de prezenta.
Agresivitatea fizica a unor copii de varsta aceasta, in raport cu egalii lor sau cu adultii este inca puternica. Parintii sau adultii educatori nu trebuie in nici un caz sa accepte sa fie loviti sau muscati. Un comportament agresiv trebuie sa fie stopat inca de cand este observat si trebuie sa-l faceti pe copil sa inteleaga ca o asemenea atitudine este de condamnat. Ceea ce exclude, bineinteles, orice reactie agresiva din partea adultului, pentru ca, atunci, unde ar fi exemplul? Fermitatea increzatoare, care nu pedepseste, ci explica si interzice doar atat cat este necesar, este mult mai eficace pe termen lung.
Copilul se intereseaza in general de curatenie: celor pe care-i consideram pregatiti, este timpul sa le propunem olita. Paralel, ei se intereseaza de ordine (i se poate explica unde se aranjeaza lucrurile: el va tine minte si va sti sa le puna la locul lor) si de proprietate (ce este al meu, ce este al tau). Aceste trei elemente - curatenie, ordine si proprietate -sunt punctele fundamentale care definesc caracterul copilului de varsta aceasta.
DEZVOLTAREA FIZICA
Copilul de varsta aceasta este in general capabil sa urce scarile in picioare, fara ajutor, tinandu-se de balustrada. Ii place mult sa danseze pe muzica si sa sara pe o trambulina care are o bara de sprijin sau pe un pat, daca este tinut de maini.
Mainile lui sunt mai abile. Ele stiu de acum sa intoarca, sa invarta, sa se vare, sa dea drumul. Dintr-o data, copilul devine mai sigur si mai rapid cand face jocuri de puzzle simple si incastreaza corect diferite piese. El diferentiaza bine formele. De asemenea, mananca mai curat. Dar, mai ales, devine destul de indemanatic ca sa deschida casetofonul sau sa se joace cu telecomanda televizorului!
LIMBAJUL
Deoarece copilul se exprima mai bine, momentele lui de furie scad in frecventa si in intensitate in cursul acestui trimestru. El are la dispozitie cuvinte si fraze care se dovedesc a fi mult mai eficace pentru a ajunge la scopul propus, decat furiile si tipetele. Injuriile inlocuiesc loviturile, cuvintele exprima asteptarile, dorintele si deceptiile.
Diferentele de la un copil la altul raman importante, chiar daca se poate spune ca majoritatea copiilor de aceasta varsta combina cuvintele simple si incep sa alcatuiasca fraze.
Vocabularul lor se imbogateste rapid, caci sunt incantati sa stie ca fiecare lucru are un nume si sunt nerabdatori sa invete cat mai multe.
Este perioada cand se pot face jocuri cu partile corpului, pentru ca le cunoaste, de acum, bine, cerandu-i, de exemplu: „Pune-ti mana pe cap", „Ridica un picior", „intoarce capul" etc.
Se poate realiza, de asemenea, propria carte cu imagini, cu ajutorul unui clasor cu buzunare plastifiate. Introduceti in ele fotografii sau desene ale unor obiecte care incep toate cu aceeasi litera. De exemplu, pe o pagina se vor gasi un ananas, o aluna, un aspirator, un avion. Pe alta, o salata, un strugure, o stropitoare, o scoica.
Copilul de varsta aceasta este in general pasionat de animale; puteti profita de acest lucru ca sa i le prezentati (la gradina zoologica, intr-o ferma sau in fotografii) si invatati-l sa imite sunetele pe care le emit. Jocul acesta usor, pe care copiii il adora, le imbogateste vocabularul si stimuleaza corzile vocale.
JOCURI SI JUCARII
Autonomia jocului copilului creste. El poate, de acum, sa se joace singur mai mult timp, cu conditia ca un adult sa se gaseasca in apropiere.
Ii place sa se deghizeze cu tot felul de haine si accesorii imprumutate de la adulti. El se joaca imitandu-i, regizeaza situatii in care ii face placere sa se afle in realitate, dandu-i fiecaruia un rol.
Ii place inca sa se joace cu apa, noroiul, nisipul, dar de acum poate sa mearga pe un teren dejoaca amenajat special pentru copii. Structurile complexe pe care poate sa urce, sa coboare, sa alunece, sa se balanseze, ii convin perfect, dar inca trebuie incurajat sau supravegheat indeaproape, pentru prevenirea eventualelor cazaturi.
Jucariile lui favorite sunt cele care au un maner (o coada): grebla, matura, ciocan, lopata, pensula... Poate incepe sa se joace cu un joc de loto, foarte simplu, care consta in punerea unui carton-imagine pe desenul corespunzator. El isi rasfoieste singur cartile cu poze sau cartile cu povestile preferate, pe care se face ca le citeste singur, atat de bine le cunoaste. Ii place, de asemenea, sa observe insecte sau sa stranga scoici, sa se joace de-a v-ati ascunselea sau sa inventeze obiecte din materialele puse la dispozitia lui.
MONI SI DIANA (01.01.2006)
www.dropshots.com/moni2" target="_blank"> NOUTATI
T_Ioana spune:
LA MULTI ANI, BOMBON!!!!!!!
SA FII SANATOASA SI FERICITA, SA AI PARTE NUMAI DE BUCURII ALATURI DE SOT SI CELE DOUA COMORI!
Ioana si www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=1bb14a37cece1022bc3177&skin_id=0" target="_blank">Razvan (03.12.2005) (montaj)
www.dropshots.com/T_Ioana" target="_blank">1
www.dropshots.com/T_Ioana2" target="_blank">2
"Nu plange ca s-a terminat,zambeste ca s-a petrecut !"
monica70 spune:
CINE ESTE COPILUL LA 24-26 luni?
PERSONALITATEA
La doi ani, copilul a devenit mai calm, mai sigur de el. A dobandit un nou grad de independenta si nu mai trebuie sa se zbata ca sa-l apere. Acest nou echilibru ii permite demonstratii mai frecvente de afectiune, iar copilul degaja o impresie de mai mare echilibru.
In perioada aceasta, este interesat mai ales de cuvinte si invatarea cuvintelor ii ia mult timp si energie. In acelasi timp, invata sa se mentina curat, ceea ce se face in mod natural, dar necesita cu toate acestea o maturitate atat fizica, cat si intelectuala si afectiva.
Pentru ca se asteapta de la el sa fie „curat" (adica sa prezinte continenta), ii place sa se defuleze facand murdarie. I se cere sa nu mai faca pe el? Va gasi altceva de facut: vopsele, spuma de ras, sampon, articole de machiaj, produse pentru vase, vor fi de acum etalate pe jos, pe mocheta, pe pereti, pe papusi sau pe propriul lui corp. Orice material nou este interesant, orice noua experienta este buna de incercat. Intrebare pentru parinti: cum sa-l lasati sa-si exprime spiritul stiintific, limitand stricaciunile? Va trebui sa faceti uz de imaginatie. n7y5123nc23lit
Daca negativismul este in scadere, iar caracterul mai potolit, controlul emotiilor este inca fragil. Copilul isi da silinta sa placa si sa faca totul bine si sufera atunci cand nu reuseste. Mai ales atunci cand este obiectul criticilor si al mustrarilor.
Cum sa inteleaga ca tata are dreptul la spuma de ras dar el nu, ca mama isi poate da unghiile cu lac, insa el nu are voie? Este oare vina lui daca flaconul a cazut pe mocheta alba? Samponand mocheta, el nu voia decat sa va faca un serviciu...
Momentul culcarii devine, alaturi uneori de cel al mesei, momentul cel mai dificil al zilei. Sa stea singur in camera este insuportabil pentru el. Ii este frica de intuneric, frica de fantome si inca nu face prea bine deosebirea intre real si imaginar.
Ar vrea sa prelungeasca la maximum momentul separarii de parinti, astfel ca ritualurile de seara nu se mai termina. Din fericire, este foarte atasat de ursuletul lui din plus sau de obiectul favorit, care-i tine companie atunci cand parintii au inchis usa camerei.
Are simtul proprietatii? Este normal la varsta aceasta. Ceea ce este „al meu" defineste autonomia, il asigura asupra valorii sale personale. dumneavoastra nu-i permiteti sa se atinga de lucrurile la care tineti: si el face la fel.
incetul cu incetul, ii veti explica, iar el va intelege ca atunci cand dai cu imprumut un lucru, il recapeti.si capoti la randul tau sa imprumuti un lucru de la cineva. Toate acestea le va intelege mai tarziu, cand se va simti destul de sigur pe el ca sa le impartaseasca.
DEZVOLTAREA FIZICA
Mersul copilului este acum foarte sigur si el cade mai rar. Dezvoltarea fizica se realizeaza acum prin dobandirea echilibrului si „ispravile" pe care le face pe tobogan sau in leagan.
Mainile, de asemenea, fac progrese si permit copilului sa-si sporeasca si mai mult autonomia: poate sa se dezbrace si sa imbrace haine simple, stie de asemenea sa se spele pe dinti zilnic. Acum poate sa inchida si sa deschida robinetele, clantele usilor si dopurile nu-i mai opun rezistenta. El stie sa intoarca paginile unei carti fara sa o strice si sa construiasca un turn din sase pana la opt cuburi.
LIMBAJUL
Limbajul sau face mari progrese. Copilul intreaba numele lucrurilor pe care nu le cunoaste si le repeta ca sa le tina minte. Memoria sa inregistreaza mult mai bine: combinata cu o curiozitate vie in privinta cuvintelor si cu un nivel foarte bun de intelegere, memoria ii permite sa-si imbogateasca in fiecare zi vocabularul.
Pronuntarea lasa deseori de dorit, consoanele centrale ale cuvintelor fiind deseori inghitite, si copilul se enerveaza repede daca trebuie sa repete de mai multe ori acelasi lucru, fara sa reuseasca sa se faca inteles.
Pronuntarea va deveni mai clara de-a lungul timpului. Nu este cazul sa va nelinistiti, cu atat mai mult cu cat copilul se antreneaza, mai ales atunci cand monologheaza jucandu-se singur cu papusile, micile personaje sau masinile sale.
Puteti ajuta copilul la varsta aceasta sa-si imbogateasca vocabularul si sa-si amelioreze limbajul, vorbind des cu el. Trebuie sa-i lasati timp sa se exprime, chiar daca este greu, si sa-i explicati cu fraze simple lumea care il inconjoara. Nu-i indicati numai numele lucrurilor, ci si la ce servesc ele sau cum functioneaza. Furnizati-i cuvintele precise: nu numai un caine, ci un prepelicar sau un cocker, nu numai o floare, ci un trandafir sau o margareta etc.
SOCIABILITATEA
Copilul de doi ani a devenit o fiinta sociala complexa si aparte. Chiar daca jocurile lui se desfasoara inca mai mult in paralel cu ceilalti copii decat in conditionare reciproca, ii face placere sa fie cu prieteni de varsta lui. El leaga prietenii, dintre care unele se vor prelungi ani de zile. Frecvent, el ii imita pe ceilalti copii, imita jocurile lor si comunica cu ei intr-un mod mult mai apropiat.
In raporturile cu adultii, el a invatat esentialul: cum poti sa le faci placere, cum sa-i infurii, cum sa le atragi atentia. El stie sa-si exprime adecvat si amanuntit dispozitiile si emotiile, dorintele si refuzurile.
Ii place compania adultilor si nu cere mai mult decat sa se integreze in activitatile lor: sa ajute la treburile casnice sau sa mestereasca (profitati de lucrul acesta, pentru ca in general nu dureaza mult!).
JOCURI Si JUCARII
Baietii, mai mult decat fetele, au o adevarata pasiune pentru tot ce se deplaseaza pe
roti. Unii dintre ei nu se despart niciodata de o masinuta pe care o fac sa alunece, pe pereti, pe jos, pe pat sau pe trotuar, insotind-o cu „brum-brum", zgomotul caracteristic al motorului. Le plac insa tot atat de mult tricicletele adevarate, bicicletele, carucioarele sau roabele.
Fetele, mai mult decat baietii, devin la varsta aceasta cochete. Cocotate pe pantofii cu tocuri ai mamei, ele se maimutaresc in fata oglinzii. Vor rochite cu volane, bucle in par si cauta admiratia tatalui lor ca sa se asigure de farmecul si puterea lor de seductie.
Tuturor le place sa se deghizeze, in pisica, in clovn, in printesa, in cowboy sau pur si simplu intr-o persoana adulta.
In fine, le place sa li se citeasca si reciteasca povestioare care sa reflecte viata lor de toate zilele: povestea ursuletului care nu voia sa se culce, povestea iepurasului caruia ii era frica de intuneric sau cea a ratustei care nu stia sa inoate.
Daca aveti putina imaginatie, nu ezitati sa inventati: povestile dumneavoastra vor fi cele mai pasionante, caci ele vor integra cu adevarat elemente traite de copil, vor fi adaptate la vocabularul sau si vor evolua in ritmul interesului sau.
MONI SI DIANA (01.01.2006)
www.dropshots.com/moni2" target="_blank"> NOUTATI
T_Ioana spune:
Azi a plans spiridusul meu!
Cand am intrat in cresa s-a agatat de piciorul meu, in timp ce-l dezbracam s-a agatat cu manutele de gatul meu si m-a tot iubit tare-tare si mi-a dat pusi multi iar cand am deschis usa la sala si i-am "facut vant" inauntru a inceput sa planga.
Nu a plans mult (nu mai mult ca mine, care stateam pe la geamuri in ploaie si smiorcaiam de mila lui ca statea singur cuc in mijlocul salii, ca un pui cazut din cuib), l-au luat si doamnele in brate si l-au mai "mangaiat" dar cred ca vin vremuri grele!
Si aici ploua mai rau ca-n Bacovia, si sufla un vant care iti ingheata sufletul in tine si nu stiu cum va fi cand merg dupa el (dimineata ne-a dus tati cu masina).........
Ioana si www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=1bb14a37cece1022bc3177&skin_id=0" target="_blank">Razvan (03.12.2005) (montaj)
www.dropshots.com/T_Ioana" target="_blank">1
www.dropshots.com/T_Ioana2" target="_blank">2
"Nu plange ca s-a terminat,zambeste ca s-a petrecut !"