Oare cei de la Zapp ne fura pe fata?
Raspunsuri - Pagina 2
![](images/user_woman.png)
ariana31 spune:
quote:
Originally posted by irinabobe
ariana treaba asta cu rezilierea contractului se poate rezolva. se numeste clauza abuziva, poti face reclamatie la opc si problema se rezolva. eu i-am sunat ca vreau sa reziliez contractul, mi-au spus aceeasi poveste dar era specificat undeva ca ei sunt obligati sa te notifice cu nu stiu cate luni inainte ca se termina contractul. lucru pe care nu l-am facut. le-am spus ca voi anunta opc-ul pt ca asta este o clauza abuziva si mi-au reziliat contractul fara probleme. nu mai stiu eu acum textul si art din lege exact dar daca vreti il caut si va spun concret la ce art am facut referire.
Ai avut noroc cu opc-ul sau am fost eu ghinionista ca am reclamat o situatie mult mai grava si nici pana acum nu am fost contactata,asta cam de prin noiembrie.......
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/ilenutza/ilenutza.jpg)
ilenutza spune:
Da, Ariana, ai dreptate!
Ideea era ca e mai bine sa stii ce te asteapta, sa fii informat si pregatit!Atunci nu iti mai tocesti tu nervii de pomana!Io am citit si tot am semnat , asta e...
Asa am eu un cui ca astia de la Card Finans avantaj, nu iti spun exact cat ai de plata ca sa nu ti se perceapa nici un comision sau dobanda!In fiecare luna ni se spune altceva, niciodata suma corecta
.Sincera sa fiu nu imi vine sa imi consum energia cu ei si nici fara card nu imi vine sa stau- un cerc vicios!
Ile 40 si Victor
( 22 dec 2005)
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
grenouille spune:
solutia pentru evitarea penalizarilor la abonamente e simpla- cartela prepay.
din cate stiu eu, exista si numere speciale la care poti suna si poti primi prin sms dat facturii, suma, nr etc. cel putin asa e la vodafone. presupun ca si la restu' e la fel.
nu mi se pare o teapa atunci cand ei specifica clar in contract termenii de servicii, drepturile si obligatiile partilor.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
saphir spune:
Fetelor, faza asta cu rezilierea contractului inainte de data expirarii este valabila peste tot in lume. Si aici, de vrei sa reziliezi un contract cu Orange (si nu numai), inainte de 3 ani, trebuie sa platesti penalizari. Si la compania de cablu e la fel. Deci nu mi se pare exagerat de loc, asta e politica firmelor mari.
Ce spuneti voi nu e nimic anormal in tari civilizate, sa pierzi case, bunuri materiale sau sa platesti penalizari f mari la intarzierea platii facturilor. Toate companiile, inclusiv cele de gaz, apa, curent au penalizari foarte mari si avocati angajati. Daca nu platesti, nu te deranjeaza nimeni, dupa 2-3 luni te trezesti cu invitatie de la avocat sa platesti factura+penalizari+firma de avocatura, daca nu, vin cu ordin judecatoresc si iti iau lucruri din casa evaluate dupa o lista a lor si apoi te lasa in pace. Daca chiar esti amarat si nu are ce-ti lua din casa, te dau in judecata si se stabileste lunar o suma minima ce trebuie platita obligatoriu, daca nu, puscarie.
Mie mi se pare normal sa fie asa, atata vreme cat consum (indiferent ce) trebuie sa platesc.Saphir
,
Amos si
Ailish
pozele noastre
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
anya spune:
Contractele la Vodafone si Orange au pe ele trecuta perioada de 12/24/36 luni - perioada minima in care nu poti rezilia contractul fara penalitati. Functie de aceasta perioada se acorda si oferta - minute, sms-uri, mms-uri gratuite. In caz de neplata a facturii, abonamentul se suspenda vre-o 2 luni, dupa care se inchide. Daca la o luna,2,3 dupa ce s-a inchis platesti datoria... e ok, nu se mai intampla nimic. Daca nu platesti, numle apare intr-o baza de date comuna a tuturor companiilor de telefonie mobila si nici-o alta firma nu-ti mai incheie abonament fara sa platesti un depozit. Daca datoria ramane neplatita un timp mai lung, companiile de tel. "vand" aceasta datorie unor firme de recuperari. Toate scrisorile, procesele nu sunt facute cu/de Orange/Vodafone ci de acesta firma de recuperari. De asemenea banii, in caz de plata, nu se mai duc in conturile firmelor de telefonie ci in conturile recuperatorilor.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
witchy_witch spune:
Aveti dreptate cu ce spuneti, dar sunt cateva chestiuni care pun pariu ca nu se intampla in alte tari, si anume:
1) Sa iti intarzie constant factura cu minim 8-9 zile, dar sa nu ai nicio dovada ca a intarziat pentru ca pe plic este datata cu 2 saptamani inainte de data primirii ei.
2) Sa ai clauza ca DUPA acel 1/2/3 ani pe cat ai semnat nu mai poti renunta decat daca faci cerere scrisa cu 60 de zile anterior IMPLINIRII UNUI FIX UN AN...Deci daca am contractul semnat in martie, trebuie sa fac in ianuarie cererea. Altfel, daca am ajuns in februarie... se prelungeste automat pana in martie anul urmator si nu mai pot rezilia decat in martie urmator, sau sa platesc 200 USD penalizare. Ok, deci au avut oferta speciala si pentru asta am stat 3 ani obligat in contract cu ei ca sa isi recupereze costurile, da!? Pai nene, dupa aia, cand si-au recuperat costurile promotiei, cum ma obliga pe mine ca doar in 30 zile pe an sa pot rezilia? Cu ce drept, si pentru ce!?? Asta mi se pare super abuziv...
In rest, e corect daca ai datorii sa platesti, si sa platesti si penalizari. Dar din nou mi se pare abuziv sa pui penalizari de 365% pe an!! In alte tari nu cred ca exista atat de mari la servicii publice! Pai ei infinit mai mult profit din aceasta dobanda, corect? Si atunci nu e normal sa incerce sa te intarzie chiar EI la plata? sapt. 35 cu
maricel in burtica
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
saphir spune:
Asta cu intarzierea facturii nu stiu daca e din vina operatorului de telefonie. Cred ca e vina postei. Verifica cand ti-a fost emisa factura, verifica si fa reclamatie la posta, trimite fax sau fa reclamatie scrisa la firma de telefonie si spune ce problema ai din cauza postei care nu iti aduce factura la timp...reactioneaza cumva.
Despre penalizari, nu stiu sa iti spun exact care este procentul aici, dar pot sa iti spun ca sunt penalizari mari, iar pe ei nu ii intereseaza de ce nu ai platit tu factura la timp.
Cunosc pe cineva, care nu a platit o factura de telefon fix de aproximativ 1000 USD si dupa aproape un an, dupa ce a fost dat in judecata a trebuit sa plateasca cam 8000 USD. Si plateste pana in ziua de azi, i-au facut rate si in fiecare luna i se trage din banca suma respectiva. Daca intr-o buna zi nu mai are bani sa platesca, se recalculeaza si pentru restul de bani, face "putina" puscarie.
In Romania nu exista posibilitatea sa trimiti la banca direct facturile pentru plata?? In felul asta iti iei de o grija.Saphir
,
Amos si
Ailish
pozele noastre
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
grenouille spune:
io nu-s asa de sigura cu aia 365%. tre' sa ma uit in caietele de prin facultate.
pentru intarzierea facturii, exista servicii de apel speciale. care iti dau nr facturii prin sms si data scadenta si suma. te duci la banca si completezi acolo un formular si platesti. sau de la un bancomat (pt Orange si vodafone...)
"Ok, deci au avut oferta speciala si pentru asta am stat 3 ani obligat in contract cu ei ca sa isi recupereze costurile, da!? Pai nene, dupa aia, cand si-au recuperat costurile promotiei, cum ma obliga pe mine ca doar in 30 zile pe an sa pot rezilia? "
simplu- daca te intereseaza, anunti in perioada in care s-a decis la semnarea contractului. daca nu, ghinion. in fond e interesul tau, n-o sa vina firma de telefonie sa te bata pe umar "vrei sa reziliezi contractul??" (doar nu-s tampiti, asta e sistemul capitalist, orientat spre business)
"n alte tari nu cred ca exista atat de mari la servicii publice!"
telefonia mobila e un serviciu oferit de o firma privata, nu de stat. deci isi pot stabili ei preturile si penalitatile. Nu mi s-ar parea normal ca statul sa intervina decat in situatii extreme (cartel), in rest, exista legea cererii si ofertei care nu trebuie influentata de stat. nu?
dincolo de toate si fara sa jignesc pe nimeni, dupa toate asa zis "tepele" date de diversi smecherasi care isi luau abonamente si vorbeau de sute de USD si dupa aia "uitau" sa le plateasca, isi faceau abonament la alta firma de telefonie mobila, nu ma mira ca operatorii de telefonie reactioneaza asa. in fond, sunt companii care trebuie sa faca profit si sa se pazeasca de tepari din astia de care tot aveau parte acum cativa ani....
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](images/user_woman.png)
anya spune:
Conditiile de la Zapp nu le stiu, dar pot sa-ti spun de Orange/Vodafone.
Dupa incheierea perioadei contractuale stipulate prin contractul semnat la abonare, poti sa ceri rezilerea. Cei de la departamentul clientela te vor intreba de ce vrei sa reziliezi si functie de motive vor incerca sa-ti propuna diverse astfel incat sa mai ramai (schimbare de pachet, trecere la cartela preplatita cu pastrare numar, minute/sms-uri cf oferta in vigoare la momentul respectiv- cu prelungire termen contractual). Daca accepti- ok, daca nu la incheierea lunii cf.zilei tale de facturare abonamentul se va inchide. Va urma o factura cu + si - functie de convorbirile efectuate, o platesti astfel incat sa ai balanta 0 si gata. Eventual la cateva zile de la plata verifici contul si daca totul e ok- ai scapat de-o grija
Cat despre facturi... posta e de vina. Facturile se emit si se printeaza, implicuiesc, trimit la posta a doua zi dupa ziua de facturare alocata fiecarui abonat. In rest..traiasca posta. Cf. contractului, posta ar trebui sa le livreze intr-o saptamana, iar compania de telefonie mobila sa suspende abonatul pt neplata la 2 saptamani dupa emitere. Deoarece si companiile de telefonie stiu cum functioneaza posta, suspendarea nu se face la 2 saptamani ci dupa 3, ami ales ca in cazul platii prin banci mai dureaza 3 zile pana la transferul banilor, astfel incat poate exista varianta ca tu sa platesti si compania de telefonie sa nu stie pt ca nu a primit banii de la banca. In concluzie, referitor la facturi, daca adresa de pe plic e corecta - reclamatia trebuie facuta la posta. Mai simplu e da se sune la serviciul clienti si afli suma de plata+ contul chiar a doua zi dupa emiterea facturii.
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)
![](https://forum.desprecopii.com/forum/membriphoto/elyanne/elyanne.jpg)
elyanne spune:
Conditiile la Zapp (legat de renuntatul la abonament) sunt diferite de Orange sau Vodafone... la Cosmote nu stiu cum e...
Deci... nu poti sa renunti in primul an (doar daca platesti o taxa... nu retin cat). La Orange sau la Vodafone dupa ce a trecut anul (sau 2, 3 ... depinde de contract) poti renunta oricand, in orice luna...
E... la Zapp s-au gandit sa fie mai cu mot si sa oblige omul sa mai tina abonamentul o perioada...
La ei trebuie sa faci cerere sa renunti la abonament cu minim 60 de zile inainte sa se implineasca anul... Asta si dupa 5 ani de abonament. Nu poti sa renunti in orice luna. Iti inchid abonamentul doar in ziua cand ai incheiat abonamentul... cu cerere facuta cu 60 de zile inainte.
Exemplu. am facut abonamentul pe 1 ian 2004 si vreau sa renunt. Trebuie sa fac cererea (si astazi daca vreau), dar imi vor inchide abonamentul pe 1 ian. 2008. Daca uiti si nu faci cererea cu minim 60 de zile inainte de acea data mai stai un an cu abonament sau platesti 200 de euro...
Si multi nu stiu de lucrul asta... obisnuiti cu contractele de alte companii de telefonie mobila. Si te trezesti ca vrei sa inchizi abonamentul, dar nu poti fara cei 200 de euro.
Sau stii ca nu se poate decat cand se face anul si suni sa ii anunti... si afli ca nu mai merge... n-ai facut cererea cu 60 de zile inainte
![](indragostita.gif)
![](bibe.gif)
![](bibe.gif)
![Mergi la inceput Mergi la inceput](icon_go_up.gif)