Ortodoxie din Postul Mare in Postul Mare(14)

Raspunsuri - Pagina 12

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Parintele SAvatie despre spovedanie:"Spovedeste ceea ce ai simtit tu si ceea ce tu ai considerat ca este pacat si Domnul te va învatasi îti va deschide ochii si pentru altceva. Dar sa nu faca un mare efort de a-si forta mintea sa considere pacat ceea ce Duhul înca nu i-a descoperit lui. Ca si acesta este un drum spre împietrire si spre falsificarea vietii noastre duhovnicesti în care deschizând cartile de spovedanie ajungem sa numim pacate pe care noi înca noi nu le-am simtit. În acest fel îmi aduc aminte de o întâmplare a unui tânar de la noi de acolo, un „nevy russki”.
A vrut sase spovedeasca si intra la parintele. Spovedania asta a facut-o altcuiva pe urma. si spune: „Parinte vreau sa ma spovedesc”. Zice: „Bine, dar te-ai mai spovedit vreodata?” Zice: „Nu”. „Du-te si ia o foaie de acolo cu pacate”. La noi la pangar sunt foi cu lista cu pacate. si tânarul s-a întors si a plecat. si spune apoi asta altcuiva: „Mai, eu aveam ceva sa-i spun lui Dumnezeu. Ce-mi da mie foaia aia?” si el a înteles mai bine ce este spovedania decât preotul. Pentru ca el avea „ceva anume” sa-i spuna Domnului. Acest „ceva anume”, care poate sa fie o ciuda#tenie de spovedanie, nu dupa carte, dar care îl framânta pe el îi va descoperi inima lui, o va limpezi si Domnul îi va da vederea altora, dar sa-si urmeze glasul launtric si sa sa creasca întru acest glas, care este glasul Duhului Sfânt din Botez, care striga în multe inimi dintre tinerii nostri botezati, care fac pacatele si traiesc în lumea asta, dar au Botezul asupra lor. si multi care vin dupa; asta la Hristos spun: „Eee, de câte ori întorcându-ma de la discoteca sa ma culc simteam ca parca nu-i chiar bine ce fac eu”. Acest care-ti pare tie „nu chiar bine”, du-te si spune-l. (...)
Irina si bb Ilinca(26 apr '04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
today

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gandacelu spune:

irina, multumesc, excelent textul parintelului

fetele, va imbratisez cu drag si va urez tuturor un an nou plin de binecuvantari!

am fost la Moeciu-Bran de Craciun si am facute ceva poze... daca vreti sa le vedeti, you're welcome!

www.treklens.com/members/dada/photos/" target="_blank">poze pe lentile si www.trekearth.com/members/dada/photos/" target="_blank">poze pe pamant


mami de ileana si ioachim

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

quote:
Originally posted by gandacelu

irina, multumesc, excelent textul parinteluluifetele, va imbratisez cu drag si va urez tuturor un an nou plin de binecuvantari!am fost la Moeciu-Bran de Craciun si am facute ceva poze... daca vreti sa le vedeti, you're welcome!www.treklens.com/members/dada/photos/" target="_blank">poze pe lentile si www.trekearth.com/members/dada/photos/" target="_blank">poze pe pamant

mami de ileana si ioachim


Gandacel,ma bucur ca ti-a placut!Dragelor,va doresc tuturor un An Nou mai bun,plin de impliniri,si Dumnezeu sa va daruiasca toate cele de folos trupului si sufletului!
La multi ani!Irina si bb Ilinca(26 apr '04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
today

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns joanna spune:

Fie ca Anul Nou 2006 sa va aduca numai bucurii, sanatate, realizari duhovnicesti, si implinirea tuturor dorintelor!
La multi ani!

Joanna

Credinta e un risc al ratiunii; dar nicidecum o anulare, ci, dimpotriva o iluminare a ei.

Parintele Arsenie Boca

''In our days it is impossible to be a half-hearted Christian: either you are fully there, or not at all''
hieromonk Seraphim Rose

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns joanna spune:

Aproapele..

'Nu demult, am invatat de la o batrana ce este crestinismul. Schitul unde ma aflu este mic si, la sarbatori, daca se aduna cate 30-40 de oameni la slujba. In timp ce parintele marturisea, femeia aceasta m-a prins de-o parte si mi-a zis ca vrea sa ma intrebe ceva. Zice: “Parince, as vre sa va intreb ceva, da’ numa’ daca se poate. Vad ca ziceti frumos la predica si cititi prin carti. Oare n-ati gasit nicaieri scris pentru ceea ce va intreb eu...” Credeam ca vrea sa ma intrebe ceva pentru ea, pentru ca nu stie sa citeasca. Ea insa a continuat, incepand sa lacrameze: “Parince, este la noi in sat un om care si-o omorat socru’, si-o stat 12 ani in puscarie. El nu vine la biserica, ca se rusineaza. Odata numai o venit, si s-o uitat asa, si s-o dus. Oare n-o fi si pentru el iertare? N-ar putea oare Dumnezeu sa faca cumva sa-l ierte? Ca eu asa ma gandesc pentru el, ca poate este iertare”. Femeia aceasta, care nu stia nici macar vreo pilda din vietile Sfintilor, lacrima cand imi spunea acestea, de parca ar fi vrut sa zica: “Poate ca Dumnezeu il iarta, ca eu, daca as avea puterea Lui, l-as ierta”… De la aceasta femeie am inteles in ce consta setea omului de a se asemana cu Dumnezeu. A fi ca Dumnezeu inseamna a ierta pacatele. Toata puterea lui Dumnezeu poate fi rezumata la aceasta. Femeia aceasta nu doar ca nu-l judeca si nu numai ca l-a iertat, ea intuia ca trebuie sa existe si o cale de a-l izbavi pe acela de pacate.



Daca ar trebui sa spun ce este crestinismul numai intr-o singura propozitie, as spune: “Crestinismul este nevoia teribila de a ierta pacatele altora”.



… In rugaciunea pe care a dat-o ca model oamenilor, Hristos ne invata ca Dumnezeu ne iarta pacatele, precum si noi iertam gresitilor nostri. De aceea goana dupa nejudecare a constituit intotdeauna indeletnicirea de capetenie a marilor asceti ai Ortodoxiei. Aceasta este lucrarea esentiala a fiecarui crestin. Ea trebuie sa prevaleze inaintea tuturor celorlalte nevointe, mai bine zis, celelalte nevointe sunt numai uneltele, lopata de care ne folosim pentru a dezgropa aurul nejudecarii…



Nejudecarea nu este doar un mod de raportare la celalalt, un exercitiu spiritual, ci este modul cel mai profund de a ne cunoaste si imbunatati pe noi insine. Aproapele este un fel de oglinda duhovniceasca pentru noi, poate chiar un fel de proiectie a noastra in exterior. De aceea, ceea ce vedem noi in aproapele nu este altceva decat noi insine, vedem in aproapele doar neajunsurile si patimile de care noi insine suferim. De exemplu, coboara un preot dintr-o masina foarte luxoasa, insotit de o femeie frumoasa, iar in urma lor un tanar le duce bagajul. Daca cineva e iubitor de avere, va zice: “Ce masina are popa!” Cel desfranat va zice: “O, ce femeie are popa!” Cel ingamfat va zice: “O, are slugi popa, nu poate sa-si care singur bagajele!” Daca insa cineva traieste in feciorie, poate sa creada ca femeia este sora preotului, si chiar poate sa-i para ca seamana cu el. Daca n-are patima pentru avere, poate crede ca masina e imprumutata sau nici sa nu o bage in seama. Daca este smerit, va zice: “Ce fericit este fratele ca s-a invrednicit sa duca valiza unui slujitor al lui Hristos, probabil in ea sunt vesmintele preotesti si alte lucruri sfinte”. Fiecare deci se vede in celalalt pe sine. Aproapele este cel mai bun barometru al vietii noastre duhovnicesti. Arhimandritul Sofronie Saharov spunea chiar mai mult, el zicea ca aproapele este viata noastra.



Dumnezeu ne da noua ceea ce vedem noi in aproapele. De vom vedea sfintenie, sfintenie dobandim, iar de vom vedea rautate, rautate primim in noi insine. Aproapele este un fel de vistierie la care alergam cu mintea pentru a lua sfintenie sau patimi, in functie de inima noastra. De aceea Apostolul Pavel ne si indeamna: “Fratilor, chiar de va cadea un om in vreo greseala, voi, cei duhovnicesti, indreptati-l pe unul ca acesta cu duhul blandetii, luand aminte la tine insuti, ca sa nu cazi si tu in ispita” (Gal. 6, 1)…



De regula, ascetii care au cazut in pacate mari, despre care ne marturisesc patericele, au ajuns la aceasta din cauza ca judecau pe altii. Dumnezeu da aceasta lectie pentru a ne dezvata sa judecam pacate straine. Asa pentru multi, caderea s-a facut prilej de mai buna pocainta, ceea ce arata ca Dumnezeu da mai degraba harul pentru nejudecare decat pentru asceza trupeasca… Puterea celui care nu judeca este atat de mare, incat, cu adevarat, pacatele pe care le iarta el aproapelui, le iarta si Dumnezeu. Aceasta este comoara Duhului Sfant despre care Sf. Serafim de la Sarov spunea: “Agoniseste duhul blandetii si in jurul tau se vor mantui mii”…



Pr. Savatie Bastovoi

Joanna

Credinta e un risc al ratiunii; dar nicidecum o anulare, ci, dimpotriva o iluminare a ei.

Parintele Arsenie Boca

''In our days it is impossible to be a half-hearted Christian: either you are fully there, or not at all''
hieromonk Seraphim Rose

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Joanna,cuvintele parintelui mi-au mers drept la suflet!
Azi e ziua Sf. Serafim de Sarov.Irina si bb Ilinca(26 apr '04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
today

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns joanna spune:

Irina sunt cuvinte tare frumoase ale parintelui..ca iese din piatra floare...Cu ajutorul Lui Dumnezeu poate ne invrednicim sa citim acatistul Sf. Serafim de Sarov.
Dragele mele,am nevoie de ajutor.Stie careva dintre voi Molitfele Sfantului Vasile cel Mare unde le gasesc in engleza,please?
Vreau sa i le trimit unui parinte ortodox englez.Stiu ca nu avem voie a le citi noi oamenii de rand.
Va multumesc din suflet.
Anca,Ana,Ane star,Adita,Adriana,casandra sper ca sunteti bine.Si celelate fete pe care v-am uitat,sper ca binecuvintarea Domnului sa fie asupra voastra.

Joanna

Credinta e un risc al ratiunii; dar nicidecum o anulare, ci, dimpotriva o iluminare a ei.

Parintele Arsenie Boca

''In our days it is impossible to be a half-hearted Christian: either you are fully there, or not at all''
hieromonk Seraphim Rose

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Joanna,aici le gasesti in limba romana:
http://www.biserica.org/Publicatii/Rugaciuni/Ceaslov/Molitfe/index.htmlIn engleza s-ar putea sa le gasesti aici:http://orthodoxprayers.org/Irina si bb Ilinca(26 apr '04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
today

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns frunzaverde2 spune:

Un An Nou 2006 fericit tuturor !

Drept cadou va aduc link-ul pentru noua versiune a sinaxarului, mult imbunatatita :
http://www.calendar-ortodox.ro/

Molifta (sau molitfa - nu stiu care termen e corect, pe internet le-am gasit pe ambele) Sfintului Vasile cel Mare a fost citita de preot la biserica ieri dupa Liturghie.
Mi s-a parut cutremurator de impresionant momentul, mai ales ca nu ma asteptam (nu stiam ca in aceasta zi se spune "oficial", o mai auzisem dar nu stiam cum se numeste si cum e rinduita).

Ieri am petrecut citeva ore de pace cu paginile despre si din Teofil Paraian de pe site-ul www.nistea.com rubrica duhovnici. E doar sugestie, in caz ca aveti putin timp liber sau nevoia de a va regasi linistea.

O seara placuta.

------------------------
M-am intors cu fata spre Dzeu si EL ma astepta zimbind!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns amuleta spune:

Citeam ce-ai scris, Joanna si ma gindeam ca ramin tot mai putine cuvinte nerostite si alea care merita sint dincolo de rostire... Din pacate nici macar frugalitatea exprimarii nu ne poate scuti de judecarea aproapelui, numai dragostea adevarata.
Cred ca Adam cazut e primul schizofrenic al lumii.

Mergi la inceput