concursuri, portofolii, chestii
Raspunsuri - Pagina 9
psichoMom spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Lali Pe mine ma ingrozeste la propriu cate metode de fraudare descopar la un subiect legat in principal de sistemul primar de invatamant. Adica acolo unde miza nu e un loc de munca, o bursa, etc. Ci niste rezultate ale unor copii pana-n 11 ani, la niste concursuri obscure care azi exista, maine poate nu mai exista ! Sau pentru niste portofolii de care sincer nu cred sa tina cineva cont, ca pana la urma nu e nimic oficial. Mi se pare de o mie de ori mai importanta participarea corecta la un concurs decat rezultatul obtinut, in lumina celor discutate de voi aici. Ca sa poti sa mai ai apoi pretentii de la generatiile care vin, ca tot asta discutam, cat suntem noi de pervertiti ca doar copiii nostri mai au vreo sansa sa indrepte ceva. Ba nu au nici una, daca generatii intregi vad furtul la scoala, fara vreo miza importanta, doar asa, de flori de mar, incepand de la 7 ani... Scuze de off topic, mi-am varsat si eu oful la subiectul acesta. Scoala la care suntem noi a refuzat participarea la concursuri, exact din aceste motive. Au acceptat, mai mult de gura parintilor, Cangurul. Nu i-am inteles pana acum. |
Mare dreptate ai, Lali...
vali63 spune:
Daca doresti sa afli nivelul cunostintelor copilului scoti subiectele de pe internet, pleci o ora in oras dupa cumparaturi si dupa ce ajungi acasa vezi ce a facut. Scoti baremul tot de pe internet si faci punctajul dupa "Regulament". Fara nervi, fara bani aruncati la organizatori.
Lala_D spune:
Citat: |
citat din mesajul lui vali63 Daca doresti sa afli nivelul cunostintelor copilului scoti subiectele de pe internet, pleci o ora in oras dupa cumparaturi si dupa ce ajungi acasa vezi ce a facut. Scoti baremul tot de pe internet si faci punctajul dupa "Regulament". Fara nervi, fara bani aruncati la organizatori. |
Nope, nu-i chiar asa.
Conteaza extrem de mult si atmosfera de concurs.Emotiile aferente, concentrarea in mediul dat - mai multi elevi in clasa- etc.
Un elev va puncta de cele mai multe ori mult mai mult acasa decat la concurs.
Cel putin la inceput asa se intampla.
La elevii mai mari e valabil si ce spui tu dar si acolo pot varia reactiile in functie de miza examenului.
vali63 spune:
Concursurile s-au inmultit ca ciupercile dupa ploaie, elevii nici nu mai au asa mari emotii, s-au obisnuit cu ele. Nici invatatorii nu prea mai respecta regulamentul, impart foile prin clasa in ziua cand au chef nu cand este programat concursul, aseaza elevii care participa undeva in spate gramada sa se poata consulta iar ora continua cu ceilalti elevi.
Anul trecut la un concurs s-au trimis subiectele la romana in loc de matematica iar in ziua cand era in program matematica raspunsurile corecte erau deja afisate pe site cu 2 zile inante.
M-am hatarat sa trimit copilul numai la concursuri si olimpiade serioase aprobate de minister.
psichoMom spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui Lala_D
Nope, nu-i chiar asa. Conteaza extrem de mult si atmosfera de concurs.Emotiile aferente, concentrarea in mediul dat - mai multi elevi in clasa- etc. Un elev va puncta de cele mai multe ori mult mai mult acasa decat la concurs. Cel putin la inceput asa se intampla. La elevii mai mari e valabil si ce spui tu dar si acolo pot varia reactiile in functie de miza examenului. |
Exact! Fi-miu face mult mai mult acasa decat la concurs... In conditii de concurs greseste chestii absolut incredibile... Pierde de fiecare data cel putin 10 puncte din cauza emotiilor, a atmosferei de concurs, a faptului ca mami nu e in camera cealalta. Primul concurs la care si-a mai revenit cat de cat a fost Euclid-ul asta...
psichoMom spune:
Citat: |
citat din mesajul lui vali63 Concursurile s-au inmultit ca ciupercile dupa ploaie, elevii nici nu mai au asa mari emotii, s-au obisnuit cu ele. Nici invatatorii nu prea mai respecta regulamentul, impart foile prin clasa in ziua cand au chef nu cand este programat concursul, aseaza elevii care participa undeva in spate gramada sa se poata consulta iar ora continua cu ceilalti elevi. Anul trecut la un concurs s-au trimis subiectele la romana in loc de matematica iar in ziua cand era in program matematica raspunsurile corecte erau deja afisate pe site cu 2 zile inante. M-am hatarat sa trimit copilul numai la concursuri si olimpiade serioase aprobate de minister. |
Au! Nu stiu despre ce concursuri vorbesti, dar ce spui tu nu sunt chestii serioase... La asa ceva nu mi-as lasa copilul...
Sa nu ma intelegi gresit: nu sunt fan concursuri si, asa cum spuneam mai sus, nu sunt genul care sa faca o obsesie din participarea copilului la ele. Le agreez fix in masura in care ele ii aduc un beneficiu. Anul acesta este primul in care a participat la Evaluari (romana si mate), la Euclid si la LuminaMath (dar asta doar pt ca e organizat de Lumina si majoritatea s-au dus) si pot sa spun cu mana pe inima ca i-au folosit! A progresat si a capatat putina incredre in el... Ca pentru asta am platit cate 20lei/concurs... mi se pare neimportant. Castigul este mai mare!
off topic: altceva ma doare pe mine mai tare ref la banii astia: ca nu se elibereaza niciun fel de document fiscal pt ei...
loryi1974 spune:
Citat: | ||||
citat din mesajul lui psichoMom
Draga mea... inteleg ca problema cu raspunsurile gresite este la clasa a4-a. Noi suntem a3-a si habar nu am cine le-a corectat lucrarile si cum. Oricum, s-a intamplat dupa terminarea concursului. Nu fac investigatii si nici obesii... Sincer, mi se pare ca se face mult prea mult tam-tam pe tema asta... Ca se fraudeaza... nu stiu! Imi place se cred ca nu se intampla chestii de-astea la niciun concurs. Nu ar fi corect. Daca se fraudeaza nu inteleg cine castiga din asta si ce: lauri, premii, laude? Foarte bine! Sa ramana ei cu fericirea asta de carton! Pe mine, sincer ma intereseaza cu totul alte lucruri cand imi trimit copilul la un concurs: sa vad nivelul lui (real) de cunostinte pe diferite nivele, sa se obisnuiasca cu ideea de competitie, sa capete curaj si incredere in el... |
Este firesc sa astepti toate acestea de la un concurs, dupa cum este la fel de firesc ca acesta sa fie organizat corect si in conditii egale pentru toti concurentii. Nu este firesc ca invatatoarele sa sopteasca, sa modifice lucrari, ca in sali sa se vorbeasca etc- aceasta nu mai este atmosfera de concurs, iar copiii sunt invatati de mici cu practici neregulamentare. Da, daca as avea un copil intr-o astfel de scoala mi-ar pasa foarte tare.
Pana la urma despre asta e vorba in acest topic: despre concursuri, regulamentele lor, dificultatea subiectelor, si ca peste tot si despre cei care incalca acerste regulamente.
Pana acum, la a patra, la mate, Evaluarea a fost usoara, mai usoara decat in alti ani, singurul punct discutabil fiind ultimul de la sub IV - aici in unele scoli s-au acordat punctele indiferent ce s-a scris, iar in majoritatea nu. Lumina Math a fost oarecum dezamagitor dpv al organizarii, s-au anulat 2 subiecte. Celelalte subiecte au fost ok, unele usoare, altele medii sau dificile, in stilul acestui concurs.Euclidul a fost foarte usor, in mod cu totul surprinzator.
iahim spune:
Sunt de acord ca un concurs creste increderea copilului in el...dar depinde foarte mult si de rezultatele obtinute!La clasele primare nu este suficient ca copilul "sa stie".Intervin o multime de abilitati pe care copilul le capata in timp!
Ce ati face voi, ca parinti,daca in repetate randuri copilul obtine un rezultat mult sub media clasei desi TU, ca parinte ,esti convins ca nivelul sau de cunostinte este peste media clasei?
Copilul incepe sa fie "catalogat" de colegii lui in functie de rezultatele la concurs...Este"bun" sau "slab" in functie de rezultatele de la concursuri(pe care nu doresc sa le comentez).
Eu nu cred ca o participare "activa" va schimba rezultatele copilului!Ci dezvoltarea abilitatilor pe care inca nu le are(atentie,concentrare,e.t.c)
Al meu copil este in clasa a doua.Anul asta nu l-am dus la Euclid.Dar deja i-am dat subiectele de pe internet.Nu-mi vine sa cred ca a facut aproape perfect al treilea subiect si a gresit adunari simple la cele mai usoare subiecte!
capcaunul spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui Lala_D
Nope, nu-i chiar asa. Conteaza extrem de mult si atmosfera de concurs. Emotiile aferente, concentrarea in mediul dat - mai multi elevi in clasa- etc. |
Totusi, daca te intereseaza doar nivelul de cunostinte, n-ai nevoie de concurs.
Ah, daca vrei sa vezi nu ce stie ci mai ales cum se descurca cu ceea ce stie sub stres, atunci da, numai un concurs real cu stresul aferent poate arata asta. Concursurile vazute ca antrenament psihic pentru olimpiada. Caci olimpiada ramane singurul concurs adevarat.
gabib spune:
" ...olimpiada ramane singurul concurs adevarat..." GRESIT!!!
Un exemplu recent, ce poate fi verificat, intrucat rezultatele se pot gasi pe internet: anul trecut, olimpiada de matematica, faza pe sector 4, clasa a V-a - in urma contestatiilor, notele unor copii proveniti de la o scoala/profesor cu renume, au crescut cu 2 pana la 9 puncte. Cu punctajul obtinut in urma contestatiilor copii au acces la faza municipala (accesul a fost restrictionat de nota, dar si de numarul max de aprox 300 elevi ce au putut participa la olimpiada pe municipiu).
M-am intrebat atunci:
- care note au reflectat corect rezolvarile din lucrare, cele obtinute inainte de contestatie sau dupa?
- de ce profesorii de la prima corectare "au gresit", direfentele dintre note fiind asa de mari?
- de ce ministerul educatiei/inspectoratul scolar/comisia de etica/profesorii/parintii incurajeaza astfel de practici? Nu s-a sesizat nimeni, nici un profesor corector nu a fost sanctionat pentru cele intamplate.
Nu vreau sa generalizez, dar sunt sigura ca astfel de fraude s-au mai intamplat si in alte cazuri.