concursuri, portofolii, chestii
Raspunsuri - Pagina 10
Lala_D spune:
Citat: |
citat din mesajul lui gabib " ...olimpiada ramane singurul concurs adevarat..." GRESIT!!! |
Foarte corecta observatia si exemplul dat
La contestatii se intampla multe insa o problema reala este si cea a subiectelor.
Nu va fi niciodata corecta atat timp cat profesorii ce compun subiectele sunt aceiasi ce predau la clasa intr-o scoala/scoli din care provin elevi participanti.
Cat de corect ai fi este imposibil sa nu le predai/lucrezi macar notiuni/ probleme asemanatoare cu cele ce vor exista in subiect.
Si care evident nu fac parte din programa obisnuita deoarece programa pentru olimpiade depaseste cu mult lucrul la clasa.
Este foarte usor de observat in liste unde sunt profesorii si de ce elevii din scoala lor mereu au un "mic" avantaj.
loryi1974 spune:
Cam asa se intampla spre exemplu la Scoala cu ceas. Sunt convinsa ca nu se fac chiar subiectele in clasa, dar cred ca se ating notiunile ajutatoare. Iar un copil bun pricepe repede si de aici avantajul.
grati.ela spune:
referitor la contestatiile la olimpiada de mate... elevul are voie sa vada subiectul contestat (eventual insotit de profesorul de la clasa sau de parinte). Anul trecut la sector Ozi a avut 17p si cu 20 se califica la municipiu. A facut contestatie pe un subiect notat cu 7 desi era perfect rezolvat. Am vazut si eu redactarea solutiei si era de 10. Banuiala mea s-a adeverit: profesorul corector a uitat ca sub se notau de la 0 la 10 si nu de la 0 la 7 ca de obicei. S-a reparat greseala. La municipiu la fel, un subiect mi s-a parut ca era de 5p din 7. Baiatul care statea in spatele fetei facuse la fel si in urma recorectarii a primit 5p pe cand a mea doar 2... si era corect. redactarea era deficitara tare. La olimpiada se cere acuratete maxima.
Lala_D spune:
Citat: |
citat din mesajul lui grati.ela referitor la contestatiile la olimpiada de mate... elevul are voie sa vada subiectul contestat (eventual insotit de profesorul de la clasa sau de parinte). Anul trecut la sector Ozi a avut 17p si cu 20 se califica la municipiu. A facut contestatie pe un subiect notat cu 7 desi era perfect rezolvat. Am vazut si eu redactarea solutiei si era de 10. Banuiala mea s-a adeverit: profesorul corector a uitat ca sub se notau de la 0 la 10 si nu de la 0 la 7 ca de obicei. S-a reparat greseala. La municipiu la fel, un subiect mi s-a parut ca era de 5p din 7. Baiatul care statea in spatele fetei facuse la fel si in urma recorectarii a primit 5p pe cand a mea doar 2... si era corect. redactarea era deficitara tare. La olimpiada se cere acuratete maxima. "Invatatura din constrangere nu este facuta sa ramana, dar cea care patrunde in suflet prin dragoste si bunavointa, aceea ramane acolo pentru totdeauna" Sfantul Ioan Gura de Aur |
Grati, elevul are voie sa vada lucrarea doar de anul trecut.
Aceasta a fost o modificare venita in urma multor reclamatii si chiar se impunea.
geniest spune:
Citat: |
citat din mesajul lui loryi1974 |
Lumina Math a fost oarecum dezamagitor dpv al organizarii, s-au anulat 2 subiecte. Celelalte subiecte au fost ok, unele usoare, altele medii sau dificile, in stilul acestui concurs.
[/quote]
Ce subiecte s-au anulat ???
Thx !!!
BESTUTZA spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Lali Adica acolo unde miza nu e un loc de munca, o bursa, etc. Ci niste rezultate ..... la niste concursuri obscure care azi exista, maine poate nu mai exista ! Mi se pare de o mie de ori mai importanta participarea corecta la un concurs decat rezultatul obtinut, in lumina celor discutate de voi aici. Ba nu au nici una, daca generatii intregi vad furtul la scoala, fara vreo miza importanta, doar asa, de flori de mar, incepand de la 7 ani... |
Tot putin off,(ar putea constitui un alt subiect)
Exista, sa le zicem disfunctii, la nivelul familiei care persista si la nivelul scolii.Parintii isi doresc copilul impaunat,unii profesori isi doresc puncte impaunate si ulterior un salariu mai dodolotz.Nimic catastrofal pana aici din punctul lor de vedere.
Din punctul de vedere al celorlati,care chiar isi doresc o participare corecta si o punere a copilului intr-o alta situatie decat cea scolara obisnuita care sa il antreneze, sa il faca atent la alte tipuri de enunturi, intervine greutatea de a-i explica rezultatul.
O parte din parinti, care se bucura si trambiteaza rezultatele "extraordinare", sunt acele cunostinte ale noastre care au trecut cu brio prin viata luand puncte,capatandu-si locuri de munca printr-un "concurs de ..imprejurari".Povestea nu ramane la nivel tacit,vizibil si unanim acceptat,ci se doreste convingerea verbala,de cate ori NU vine vorba, a "reusitelor personale".
Copiii acestora sunt indrumati de mici catre participari unde toata lumea promoveaza,primeste o diploma, o insigna,o medalie, o gogoasa, pe care nu o primeste si vecinul,prietenul,colegul icsulescu,care firesc, nu a participat.
Astfel,daca mai apar si concursuri unde cu un pic de "ajutor" e printre primii, e extraordinar de pozitiv pentru formarea si intarirea mentalitatii de entitate superioara!
Aici ar trebui sa intervina scoala care ar trebui sa faca o organizare serioasa si atunci cand se face o departajare, o triere, o ierarhizare, sa tina cont de n+1 criterii,sa elimine pe cat posibil situatiile care ar duce la nemultumiri.
iahim spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui BESTUTZA
Tot putin off,(ar putea constitui un alt subiect) Exista, sa le zicem disfunctii, la nivelul familiei care persista si la nivelul scolii.Parintii isi doresc copilul impaunat,unii profesori isi doresc puncte impaunate si ulterior un salariu mai dodolotz.Nimic catastrofal pana aici din punctul lor de vedere. Din punctul de vedere al celorlati,care chiar isi doresc o participare corecta si o punere a copilului intr-o alta situatie decat cea scolara obisnuita care sa il antreneze, sa il faca atent la alte tipuri de enunturi, intervine greutatea de a-i explica rezultatul. O parte din parinti, care se bucura si trambiteaza rezultatele "extraordinare", sunt acele cunostinte ale noastre care au trecut cu brio prin viata luand puncte,capatandu-si locuri de munca printr-un "concurs de ..imprejurari".Povestea nu ramane la nivel tacit,vizibil si unanim acceptat,ci se doreste convingerea verbala,de cate ori NU vine vorba, a "reusitelor personale". Copiii acestora sunt indrumati de mici catre participari unde toata lumea promoveaza,primeste o diploma, o insigna,o medalie, o gogoasa, pe care nu o primeste si vecinul,prietenul,colegul icsulescu,care firesc, nu a participat. Astfel,daca mai apar si concursuri unde cu un pic de "ajutor" e printre primii, e extraordinar de pozitiv pentru formarea si intarirea mentalitatii de entitate superioara! Aici ar trebui sa intervina scoala care ar trebui sa faca o organizare serioasa si atunci cand se face o departajare, o triere, o ierarhizare, sa tina cont de n+1 criterii,sa elimine pe cat posibil situatiile care ar duce la nemultumiri. Mami de viezurici:TUDOR-CONSTANTIN 9.02.2005, ILINCA-CRISTIANA 31.07.2006, DIMITRIE-DANIEL 21.04.2010 |
Nici nu se putea mai bine descrie situatia!
loryi1974 spune:
21 si 22, biciclistii si lumanarile. Adica toti copiii primesc punctaj maxim la cele doua.
Bestutza, asa ar trebui, dar in veci unii parinti si invatatori nu vor pricepe. Fara presiuni si masuri punitive nu se poate. Punct.
E greu sa explici unui copil care nu a copiat niciodata de ce in alta parte se intampla altfel. Copiii povestesc, doamna ne-a spus, colegul x ne-a akutat etc.
Lali spune:
Citat: |
citat din mesajul lui loryi1974 21 si 22, biciclistii si lumanarile. Adica toti copiii primesc punctaj maxim la cele doua. Bestutza, asa ar trebui, dar in veci unii parinti si invatatori nu vor pricepe. Fara presiuni si masuri punitive nu se poate. Punct. E greu sa explici unui copil care nu a copiat niciodata de ce in alta parte se intampla altfel. Copiii povestesc, doamna ne-a spus, colegul x ne-a akutat etc. |
Nu, nu e greu, daca tu, ca parinte simti ca este cel mai bun lucru pentru copilul tau. Desigur, daca sub ochii lui sistemul scolar face si spune altceva e ceva mai greu, dar pana la urma tot optiunea parintelui este inscrierea si ramanerea copilului intr-o asemenea clasa.
Mie mi se pare mai important ca baiatul meu sa deosebeasca binele de rau si corectitudinea de incorectitudine decat sa fie in randul lumii. Recunosc insa ca am si suportul scolii pentru aceasta atitudine.
loryi1974 spune:
Lumina Math: de ieri, de cand trebuiau sa posteze rezultatele, nu le merge site-ul. Practic de aproape 24 h. Ce incredere poti sa mai ai in corectitudinea organizarii acestui concurs? Practic, pe drumul spre scanare s-a putut intampla orice.
Si la clasa a treia s-a anulat o intrebare din categoria "dificila" ca de altfel si la clasa a patra, denanturand clasamentele.