concursuri, portofolii, chestii

Raspunsuri - Pagina 8

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Psihomom, cred ca discutam aici despre cum se poate frauda un concurs. La Lumina Math e foarte simplu, se sterge colorarea cu creionul si se coloreaza raspunsul corect, daca invatatorii doresc asta. In cele mai multe scoli, nu se doreste asta, dar, din pacate, mai sunt cateva foarte permisive.

Euclid, clasa a patra: ai dreptate, Lala, prima etapa a fost foarte usoara, iar o consecinta directa va fi ploaia de punctaje maxime. Aici e de discutat daca e bine sau e rau, poate fi o situatie inselatoare. Probabil ca urmatoarele etape vor fi mai dificile. La a doua si la a treia nici la noi in scoala nu sunt multe punctaje de 100.

Lumina Math clasa a patra: s-au anulat doua probleme, unele dntre cele considerate de logica pentru ca nu au fost suficient de clar formulate si mergeau mai multe raspunsuri. Practic aproape 10% din intrebari, ceea ce iarasi nu este normal. Vrei sa organizezi concurs de referinta si nu esti in stare sa formulezi doua intrebari de clasa a patra.

PS:Fiica-mea nu a venit cu nicio brosura corectata si zau ca a afost in inima organizarii .Nici macar de creion nu le-a spus clar..In plus, la a patra, ce punctaj corect ca intre timp se anuleaza intrebari

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns psichoMom spune:

Ciudat... si noi tot in inima organizarii am fost si copiii au venit cu brosura corectata acasa...
Cat despre fraudare... sa fim seriosi: toate concursurile se pot frauda. Atata vreme cat X participa la concurs in scoala lui iar in respectiva scoala nu sunt camere de supraveghere, este foarte simplu ca profesorii sa-si doreasca rezultate stralucite (Vezi cazul Evaluare in educatie care si-a pierdut si acreditarea din aceasta cauza - pacat)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iahim spune:

Citat:
citat din mesajul lui Lala_D

La Euclid, la noi in scoala, au fost punctaje maxime la cl a patra unde am vazut si eu subiectul si baremul si mi s-au parut accesibile, mult mai in "programa" decat la Nastasescu, copii ce anul trecut au avut rezultate f bune si la Arhimede vad ca au facut tot, doar vreo 2 punctaje maxime la clasa a treia ,parca, si niciunul pe gimnaziu.
La a saptea, unde sunt direct interesata, au fost cateva subpuncte ce au depasit cu mult programa rezultatul fiind ca nici macar cei de la Ichb nu s-au apropiat de premiul I.
Al meu a intrat in zona premiilor, lui chiar ii place cum sunt structurate subiectele, per ansamblu urmarind concursurile si olimpiada de mate din ultimii 2 ani, in generatia lui sunt cam aceiasi copii ce puncteaza constant la acestea, majoritatea provin de la Ichb, restul sunt impartiti pe cateva scoli ce au clase de performanta pe mate.
Rar se "strecoara" nume noi in fruntea clasamentelor.


Vrei sa spui ca nu se ridica alti copii?Eu cred ca din clasele primare sunt stabiliti cei din fruntea clasamentelor.Pe "anumite criterii' apar nume noi in fruntea clasamentului.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lala_D spune:

Nu Iahim.
Vreau sa spun ca in clasele primare se participa in "masa" si in gimnaziu incepe sa se cearna sita si raman cei pasionati.
Care, evident, nu sunt atat de multi ca in 1-4 deoarece matematica nu-i chiar o materie usoara si devine o "munca" care e dusa spre performanta de cei carora le place.
De la a cincea pana la a opta acestia se raresc considerabil de la an, la an si atunci daca ai un copil ce face fata cu placere, cam incepi sa cunosti si pe altii din generatia lui, ca ii tot vezi pe la olimpiade si concursuri.

In a saptea si a opta mai apar "nume noi" dintre copiii ridicati prin munca in particular, in general datorita examenului ce bate la usa.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns grati.ela spune:

la clasa a opta sunt cam 15 copii care se pregatesc intens la nivel de olimpiada, inca vreo 15 care se tin aproape si probabil inca maxim 40 care cocheteaza cu matematica de performanta. A mea e in ultima categorie. Ea isi imparte timpul de studiu intre mate, romana, chimie, fizica si prea putin limbi straine. Incearca sa mearga la inot macar de 3 ori pe saptamana, deci pentru mate de inalta performanta nu doreste sa aloce timp (ai nevoie de minim o ora zilnic in afara de timpul alocat temelor curente). Sustin ce a spus LalaD! app...si Ozi a mers pt prima data la Euclid. Subiectele usoare pana la 98 de puncte...a luat 99 deci a bifat un pic peste medie

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Citat:
citat din mesajul lui psichoMom

Ciudat... si noi tot in inima organizarii am fost si copiii au venit cu brosura corectata acasa...
Cat despre fraudare... sa fim seriosi: toate concursurile se pot frauda. Atata vreme cat X participa la concurs in scoala lui iar in respectiva scoala nu sunt camere de supraveghere, este foarte simplu ca profesorii sa-si doreasca rezultate stralucite (Vezi cazul Evaluare in educatie care si-a pierdut si acreditarea din aceasta cauza - pacat)



Si de cine era corectata? Foarte ciudat. Aveau un scanner instalat acolo sau baremul in sala de concurs? Pwentru ca daca aveau baremul in sala de concurs, nu prea e in regula. Mai ales ca la a patra la varianta in romana sunt anulate 2 intrebari, iar la maghiara 3- aici au incurcat raspunsul la cum se scrie cu litere un numar :)))

Poate le-a corectat cineva dupa terminarea concursului.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Pe mine ma ingrozeste la propriu cate metode de fraudare descopar la un subiect legat in principal de sistemul primar de invatamant. Adica acolo unde miza nu e un loc de munca, o bursa, etc. Ci niste rezultate ale unor copii pana-n 11 ani, la niste concursuri obscure care azi exista, maine poate nu mai exista !
Sau pentru niste portofolii de care sincer nu cred sa tina cineva cont, ca pana la urma nu e nimic oficial.
Mi se pare de o mie de ori mai importanta participarea corecta la un concurs decat rezultatul obtinut, in lumina celor discutate de voi aici.

Ca sa poti sa mai ai apoi pretentii de la generatiile care vin, ca tot asta discutam, cat suntem noi de pervertiti ca doar copiii nostri mai au vreo sansa sa indrepte ceva. Ba nu au nici una, daca generatii intregi vad furtul la scoala, fara vreo miza importanta, doar asa, de flori de mar, incepand de la 7 ani...

Scuze de off topic, mi-am varsat si eu oful la subiectul acesta. Scoala la care suntem noi a refuzat participarea la concursuri, exact din aceste motive. Au acceptat, mai mult de gura parintilor, Cangurul. Nu i-am inteles pana acum.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buli spune:

a, deci pana la urma nu conteaza portofoliul - daca o scoala intreaga isi permite sa refuze participarea la concursuri.

eu n-am scos mai nimic de la fi-miu in legatura cu subiectele de la euclid.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Din cate stiu eu portofoliul a fost o notiune introdusa de legea invatamantului a lui Funeriu.
S-a spus ca el va contine evaluarile elevilor incepand cu clasa a II-a, continuand apoi cu clasa a VI-a, a IX-a, etc.

Art. 73. — (1) Portofoliul educational cuprinde totalitatea diplomelor, a certificatelor sau a altor inscrisuri obtinute in urma evaluarii competentelor dobândite sau a participarii la activitati de invatare, in diferite contexte, precum si produse sau rezultate ale acestor activitati, in contexte de invatare formale, nonformale si informale.
(2) Portofoliul educational este elementul central al evaluarii invatarii. Utilizarea lui debuteaza incepând cu clasa pregatitoare si reprezinta cartea de identitate educationala a elevului. Din legea invatamantului.

Acesta urma sa fie folosit la admiterea in clasa a X-a odata cu rezultatele testelor nationale din clasa a IX-a, in cazul invatamantului obligatoriu de 10 clase clasa 0- clasa a IX-a si a Liceului de 3 clase.

Acest sistem ar trebui sa fie valabil de la elevii care au inceput in 2011-2012 clasa a V-a, adica cei care sunt acum a VI-a sa fie prima generatie care sa faca 9 clase de gimnaziu.

La viteza cu care Abramburica schimba tot mai e mult pana departe...

Edit: Inca ceva, copii de a treia ar trebui sa aiba in protofoliu o evaluare finala din clasa a II-a, data la nivel national. Eu pe net nu am gasit decat ca s-ar fi desfasurat o evaluare pilot in 86 de scoli.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns psichoMom spune:

Citat:
citat din mesajul lui loryi1974

Citat:
citat din mesajul lui psichoMom

Ciudat... si noi tot in inima organizarii am fost si copiii au venit cu brosura corectata acasa...
Cat despre fraudare... sa fim seriosi: toate concursurile se pot frauda. Atata vreme cat X participa la concurs in scoala lui iar in respectiva scoala nu sunt camere de supraveghere, este foarte simplu ca profesorii sa-si doreasca rezultate stralucite (Vezi cazul Evaluare in educatie care si-a pierdut si acreditarea din aceasta cauza - pacat)



Si de cine era corectata? Foarte ciudat. Aveau un scanner instalat acolo sau baremul in sala de concurs? Pwentru ca daca aveau baremul in sala de concurs, nu prea e in regula. Mai ales ca la a patra la varianta in romana sunt anulate 2 intrebari, iar la maghiara 3- aici au incurcat raspunsul la cum se scrie cu litere un numar :)))

Poate le-a corectat cineva dupa terminarea concursului.




Draga mea... inteleg ca problema cu raspunsurile gresite este la clasa a4-a. Noi suntem a3-a si habar nu am cine le-a corectat lucrarile si cum. Oricum, s-a intamplat dupa terminarea concursului. Nu fac investigatii si nici obesii...
Sincer, mi se pare ca se face mult prea mult tam-tam pe tema asta... Ca se fraudeaza... nu stiu! Imi place se cred ca nu se intampla chestii de-astea la niciun concurs. Nu ar fi corect. Daca se fraudeaza nu inteleg cine castiga din asta si ce: lauri, premii, laude? Foarte bine! Sa ramana ei cu fericirea asta de carton! Pe mine, sincer ma intereseaza cu totul alte lucruri cand imi trimit copilul la un concurs: sa vad nivelul lui (real) de cunostinte pe diferite nivele, sa se obisnuiasca cu ideea de competitie, sa capete curaj si incredere in el...

Mergi la inceput