Clasa ZERO 2012-2013 (3)

Raspunsuri - Pagina 26

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Adriana mica spune:

Am trecut, punctaj maxim. Din toate punctele de vedere, organizarea din sectorul 3 (scoala 195) a fost peste asteptari:

1. Am intrat cum am ajuns, nu a fost nevoie sa asteptam
2. Distanta intre mesele de evaluare era rezonabila, copilul s-a putut concentra fara probleme
3. Psihologul a stat fata in fata cu copilul, fara nici un obstacol intre ei
4. Tonul si atitudinea psihologului - adecvate dialogului cu un copil de 5 ani, extrem de prietenos si cald.
5. Intrebarile - exprimate foarte clar, psihologul parea oricum dispus sa vina in intampinarea copilului daca acesta nu intelege o intrebare / un cuvant. Majoritatea intrebarilor au fost libere, orice raspuns logic era considerat corect

Intrebarile au fost:
- numele si varsta
- daca merge la gradi
- sa dea exemple de prieteni si apoi sa-i numere (dupa degetele psihologului)
- sa dea exemplu de jocuri pe care le face atunci cand se intalneste cu toti prietenii enumerati. Copilul a raspuns ca nu se intalneste niciodata cu toti in acelasi timp, dar la gradi, impreuna cu Radu, preferra sa se joace cu Lego.
- Sa reunoasca 4 expresii (fericit, trist, furios - noi am spus incruntat si a fost ok, dezamagit - noi am spus mirat si a fost ok)
- sa-si atinga cu degetul mare restul degetelor de la aceeasi mana
- sa atinga urechea stanga cu mana dreapta, si piciorul drept cu mana stanga
- sa spuna zilele saptamanii, in ce zi a saptamanii suntem, ce zi urmeaza si ce a fost ieri
- sa spuna culorile pt creioanele de pe masa
- sa numere creioanele de pe masa (5), sa spuna cate raman daca luam unul, apoi cate sunt daca mai adaugam 2
- sa spuna anotimpurile, sa recunoasca iarna pe o fisa, sa spuna care sunt elementele dupa care si-a dat seama ce anotimp este
- sa spuna care este asemanarea dintre pisica si caine. Raspunsul nostru (au blana, gheare si mustati) a fost considerat corect (desi cel standard ar fi fost altul)
- sa prinda o minge
- sa numeasca 6 imagini pe o fisa, sa spuna care sunt cele 2 de jos, sa selecteze care sunt fiinte
- sa aleaga creionul lung, apoi pe cel gros (copilul a spus din proprie initiativa si cum este celalalt, insa nu cred ca era obligatoriu)
- sa spuna opusul pt cuvintele lumina, frig, bucuros
- sa spuna in continuare "o cheie - mai multe...", "un copil - mai multi...", adica pluralul (dar nu i s-a cerut sa stie aceasta notiune).

Editez ca sa mai adaug ceva ce uitasem. La sfarsit a fost intrebat daca poate sa-si scrie numele cu litere de tipar. Nu stiu daca este cerinta obligatorie, Dudu nu a avut probleme sa faca acest lucru.

Bafta tuturor celor care merg la evaluare in zilele urmatoare.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns usorlili spune:

Aceleasi intrebari ca ale lui Dudu (Adriana), plus:

- ce face el intr-o zi normala.
- La anotimpuri au fost doua fise: una cu iarna si una cu toamna.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AndraPG spune:

Adriana, felicitari pentru reusita la evaluare, ma bucur ca ati avut parte de o organizare si de un personal peste asteptari.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns inbox spune:

Gata, am terminat cu evaluarea. Am fost tot familionul, eu cu bebe am facut santuri pe hol si in curtea scolii, tata cu fata au intrat si s-au evaluat.

Au intrat la 10 minute dupa ce am ajuns ( asta ca am ajuns mai devreme), deci se respceta programarea. Totul a durat aproximativ 40 de minute.

Evaluarea s-a facut intr-un cabinet (deci nu sala de clasa), au fost 3 persoane acolo, d-na psiholog a stat pe un scaun langa fata de aceeasi parte a mesei si au vorbit amical.

Primul lucru, cand s-a asezat la masa, fata a inceput sa coloreze, nu a pus-o nimeni, asa i-a venit ei, a facut o inimioara si le-a spus doamnelor ca le-o daruieste lor :). Apoi i-au spus sa spuna o poveste, a spus o poveste adaptare dupa Aladin ( avem noi o carte cu povesti cu personaje, altele decat cele clasice), apoi au pus-o sa deseneze ceva din poveste...a desenat-o pe Yasmin si tigul.

Aveau o tabla cu cifre si litere amestecate, au intrebat-o ce este pe tabla respectiva, a raspuns ca cifre si litere, a pus-o sa arate o cifra si apoi sa spuna ce cifra este, apoi s aarate o litera, sa spuna ce litera este si sa spuna cuvinte care incep cu litera respectiva. Apoi i-a spus cateva cuvinte si ea a trebuit sa spuna fiecare cu ce litera incepe- le-a stiut perfect.

Au mai avut forme geometrice, au intrebat-o ce forme sunt, ii arata si ea trebuia sa le recunoasca, i-a aratat un oval si un cerc, a spus ce sunt fiecare si apoi a intrebat-o ce au in comun ( culoare, sunt rotunde- asta a sups fata). Apoi i-a aratat doua triunghiuri, a intrebat-o ce sunt si cum sunt fiecare , raspunsul a fost ca au culoarea verde ( parca) au cate trei laturi, insa unul este mai mare si altul mai mic.

Ce uprea i-a placut, dar a raspuns, au fost plansele cu copii, o fetita soptea ceva unui baietel, si a pus-o sa spuna ce ii sopteste, fi-mea a zis ca nu stie ca ea nu stie sa citeasca :), apoi i-au zis ca nu scrie nimic, dar ce crede ea ca spune, ceva vesel sau ceva trist, si ea a zis ca vesel- fiindca baietelul e vesel. Apoi alta plansa cu o fetita cu un caine, si sa spuna cum e fetita, era vesela, de ce era vesela , ea a spus ca e fericita ca are un caine. Si de aici au discutat daca ea este fericita, raspuns uneroi, alteori urla bebe si nu mai e fericita ( le-a spus ca are un frate), au avut o discutie amuzanta despere bebe.

Au stat mult de vorba, daca imi mai aduc ceva aminte mai spun, la un moment dat a spus asistenta ca mai asteapta cineva si ca ar fi cazul sa termine ( eu faceam 13-14 afara cand am vazut ca se lungeste evaluarea). Sotul a tras cu ochiul si la toate raspunsurile i-au bifat DA, i-au dat si fisa de evaluare cu apt de calasa pregatitoare si i-au spus ca este un copil foarte istet si le-a facut placere sa vorbeasca cu ea, fi-mea a zis ca si ei i-a facut placere.

Eu inca incerc sa ma relaxez, sotul a fost si el uimit de cate stie :), nu ca nu stiam, insa noi cu ea acasa in afara de jocuri si citit povesti nu am facut nimic altceva.



Lumea mea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns inbox spune:

A, aseara am vrut sa-i pun si eu cateva intrebari din ce citisem aici, si de la prima intrebare m-a luat "Dar de ce ma intrebi asta" si am lasat-o moarta, am zis ca asta e ce o fi o fi.


Lumea mea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Adriana mica spune:

Felicitari, Inbox!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ank999 spune:

Felicitari fetele!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns riloasa spune:

Adica al meu daca intra in grupa pregatitoare si face la gradi, la anul iar repeta la scoala grupa pregatitoare? Ca sa il dau la scoala mi se pare mic. Diana, tu la scoala il dai? Mihai este si mic de statura, are 1m si 2 cm. Indiferent ce va fi, cred la gradi il voi lasa, indiferent ce grupa face.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns diana_jors spune:

Citat:
citat din mesajul lui riloasa

Adica al meu daca intra in grupa pregatitoare si face la gradi, la anul iar repeta la scoala grupa pregatitoare? Ca sa il dau la scoala mi se pare mic. Diana, tu la scoala il dai? Mihai este si mic de statura, are 1m si 2 cm. Indiferent ce va fi, cred la gradi il voi lasa, indiferent ce grupa face.


La gradi din toamna nu se mai organizeaza grupa pregatitoare, decat grupele mica, mijlocie si mare (daca voi anul asta sunteti intr-o grupa comasata mare-pregatitoare, atunci la anul faceti grupa mare).

Apoi, anul viitor la scoala se face clasa pregatitoare, nu se mai poate face inscriere direct in clasa 1. Deci da, cam face aceeasi programa timp de 3 ani, doar ca ultimul in alt sistem (scoala, alte reguli etc).

Noi pe Alex am vrea sa il dam la scoala in Otopeni (bineinteles, daca trece evaluarea, si apoi daca mai prindem locuri, dar sper sa nu fie bataie prea mare pe scoala asta). El e ceva mai inaltut decat Mihai, are 113-114, dar e slabut oricum, chiar si asa, clar ar fi printre cei mai mici din clasa
p.s. eu am fost cea mai mica la inaltime pana in clasa a 9-a, si cea mai tanara inclusiv in facultate n-am avut vreo problema cu asta...

Alex a avut azi lectie deschisa la gradinita - pot sa spun ca mintea ii merge, doar ca nu prea se "baga in seama", nici cand stie adica nu se omoara sa ridice mana, desi daca il provoaca la raspuns, stie cam la asta ar trebui sa mai lucram...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ella_74 spune:

Am citit si eu subiectul; vad ca sunt copilasi care nu au implinit inca 5 ani si care vor merge la clasa pregatitoare la toamna.

Chiar sunt interesata sa stiu argumentele care au stat la baza acestei decizii.


Azi am stat de vorba cu educatoarea lui (4 ani si 10 luni), pishologul din gradi si directorul centrului si am vorbit si de evaluarea de prim semnestru -grupa mijlocie.
Directoarea centrului mi-a spus ca in decizia de a da copilul la clasa pregatitoare ponderea ocupata de partea cognitiva este irelevanta; cu alte cuvinte, desi stie alfabetul de dinainte de 2 ani, numara, face adunari multiple si ecuatii simple, scrie si deseneaza cate-n luna-n si stele, altceva conteaza ca sa poata merge la scoala, fiindca trebuie spus ca programul la clasa pregatitoare este de scoala si nu de gradinita.

Directorea a fost invatatoare multi ani si mi-a spus ca multi parinti si-au inscris copiii la scoala fiindca stiau sa numere si sa scrie, dar s-a dovedit ca, in realitate, era o discrepanta mare intre copiii de 6 ani si cei de 7 ani; cei de 6 ani s-au adaptat mai greu si cu mari eforturi.

Mereu m-am intrebat daca il duc la 7 ani si 4 luni in clasa 1, sa nu fie cam tarziu, sa nu cumva sa se plictiseasca fiindca stie atat de multe inca de pe acum; dar pe de alta parte ma intreb : de ce sa-i fur copilaria? de ce sa-l grabesc sa termine scoala mai repede? primim un premiu fiindca intram in campul muncii mai devreme cu 1 an?






Mergi la inceput