Clasa I * 2011 - 2012 * [15]
Raspunsuri - Pagina 13
anda141 spune:
Nu stiu care a fost treaba cu codul rosu, portcoliu sau ce culoare o fi fost, ca tot auzind toata ziua la radio, azi speram sa stam acasa ,dar de unde...nici o treaba , nu a nins,nu a poleit, asa ca nu am avut motiv sa nu plecam. Au astia un talent sa panicheze lumea , mai mult decat e nevoie.
eveline spune:
Am avut sedinta ieri, totul bine si frumos, se pare ca vor mai participa copiii la concursurile Winners si Smart. Ce stiti de Winners ca eu n-am mai auzit?
In rest doamna foaaaarte multumita de Bia, chiar azi a mai venit cu 4 FB-uri...mie-mi creste inima, ce sa mai zic...
Edit: m-am uitat pe site-ul de la winners..interesant, frumoase subiecte la matematica. La romana insa nu reusesc sa le vad.
mamica de Andreea Bianca(05.12.04) si Victor Darian(05.10.10)
mgabi spune:
Buna.
La situatia nu este asa rozsi se pare ca am dat ceva rateuri la romana la test. A luat B si fb la dictare. Cred ca trebuie sa mai insistam pe dictare. Apropo cate pagini de dictare lucrati zilnic? Si cat citit? A mea copila se pare ca prea se impaca cu romana. La mate merge bine, dar la rom ba. Nu toti copii pot tine ritmul.
DidiAlex spune:
Citat: | ||
citat din mesajiul lui Lali
Anto, germana nu e fonetica, eu zic ca e mult mai grea clasa a I-a in germana decat in romana. Asa ca efortul copilasilor e mai mare la limba germana. Si oricum mie ritmul de 2 sau 3 litere pe saptamana mi se pare mare pentru cat e de complex. Adica invata ca a-ul se transforma in a cu doua puncte la plural, ca z-ul sta dupa o consoana, ca substantivele se scriu cu litera mare, ca daca aud ai scriu ei, ca daca o consoana e mai accentuata e dubla, etc. Colac peste pupaza mai e si Arbeitsheft-ul unde trebuie sa scrie literele si de tipar, deci le invata pe fiecare, in scris, si de mana si de tipar. In alta ordine de idei noi saptamana asta am stat acasa, cu antibiotic, bolnaviori. Pentru ca se simte mai bine, am cerut pe e-mail lectiile si facem homeschooling. Am facut a cu umlaut si z, am invatat o poezie, am facut mate. E mai greu acasa, se mobilizeaza mai greu, comenteaza mai mult, dar trebuie sa mergem inainte. De luni, pe baricade ! |
uite ca io sunt taman la polul opus..nu ca as spune ca germana ar fi usoara..dar nici romana e tocmai floare la ureche, mai ales cand tu tre sa o explici. io cred ca normal a doua limba, care nu e materna, deci nu gandesc in ea, e grea, egal ce spun statisticile.
De ex imi e greu sa ii explic C. imi e fff greu sa ii explic grupul de cuvinte Ghe. Probabil ca imi lipseste mie structura didactica (mai mult ca sigur)dar noua ne e mai usor in germana decat in romana.
concluzia e ca lipsa exercitiului e de fapt "dificultatea unei probleme".
Copilul meu vorbeste bine romaneste, dar nu are fluenta unui copil crescut in ro
szivarvany spune:
Mgabi, noi facem dictare o data la 2 saptamani acasa ... ei fac zilnic la scoala.
Insa de citit citeste absolut zilnic 1-2-3 pagini, in functie de oboseala, in pauze, acasa, pe unde o apuca, isi scoate cartulii de la biblioteca.
Si eu ma gandeam ca noi mergem mai bine la romana decat la mate ... cred ca nu poti fi cel mai bun la toate si m am linistit.
Daca va spun ca ma bucur mai mult cand mi-o lauda profa de desen sau profu de chitara sigur veti spune ca-s nebuna :-)))
_
Naty spune:
In clasa la Ioana azi au fost 6 copii
Si noi ne laudam cu 95 de puncte de Euclid. Tot problema cu bilele a gresit-o.
Sunt multumita de ea, mai ales ca nu a lucrat de loc suplimentar pana acum, numai ce a facut la clasa.
Si ne mai laudam cu cele mai tari tumbe , face tumbe din alergare, fara sa puna mainile pe sol, tumbe cu mainile la spate si alte varietati ciudate.
Noi maine botezam. Pe vremea asta
Soleil spune:
Io nu-i dau dictare deloc . Mai nou, si cand avea prin culegere exercitiu de dictare, cand veneam seara acasa o gaseam cu el facut, ca-l copiase. Cica n-avea cine sa-i dea dictare . Sigur ca ar putea sa-i spuna bonei, dar nu vrea.
Oricum, am vazut ca se descurca, asa ca am lasat-o in pace.
De citit citeste numai seara, la culcare, nu vrea altfel si pace. Desi citeste destul e bine, a progresat destul de mult. O mai apuca cateodata si in timpul zilei, da' rar. Joaca e mai interesanta...
Eu am primit reclamatii ca vorbeste in timpul orei. Aseara era botoasa ca i-a zis doamna ca daca mai vorbeste, o muta la alta clasa . I-am zis ca depinde de ea, daca-si tine gura inchisa, nu se muta nicaieri. Parca vad ca dupa 2 zile uita...
Azi ar fi trebuit sa faca 3 ore de matematica. Pana la final, n-au mai facut niciuna. Primele 1.5 ore le-a pus diafilme, apoi le-a dat pauza de masa mai devreme ca cica erau flamanzi. In pauza de masa i-au apucat bazdacii, doamna plecase din clasa in anexa si astia s-au apucat sa urle, sa se arunce pe jos ca rockerii, era ca la nebuni in clasa. Drept urmare, a treia ora i-a certat si a strigat la ei.
Azi am luat-o eu de la scoala, iar invatatoarea nu stia la care parinte sa-i mai spuna de ispravile copilului .
Am intrebat si de cum merge, una peste alta, e bine, n-are lacune, n-are probleme, n-are nimic, nici nu stiu la ce ma mai duc eu la scoala
antoemma spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Soleil [b] Astia mici fac si ecuatii de genul: 3+a=5 a-2+1-5=4 sau a+b+c=9 a+b=4 a=3 ....Nici astea nu stiu daca sunt in programa. Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face. Ca nu toata lumea are aceleasi gusturi. |
Am gasit si eu acum exercitii de genul asta in culegerea mai veche Mate2000 pe care am primit-o pe mail. Am inceput sa lucram astfel de exercitii dar fetitei mele i se par grele pentru ca vede litere amestecate cu cifre. O sa incerc sa ii mai explic, sa mai repetam, am impresia ca nu e atenta, o cert iar apoi imi pare rau ca am certat-o... dar cand o luam de la capat ziua urmatoare iar ma enervez. Chiar daca imi zice raspunsul corect nu stie sa imi spuna cum a ajuns la rezultat, nu imi poate spune ce operatii a facut in gand. Nu stiu cum li se exlica la scoala si ma enerveaza problemele de genul asta. Ea calculeaza in gand ca raspunsul e 2 (in cazul primei ecuatii) dar nu isi da seama sa-mi spuna ca a calculat 5-3. Exercitiile de acelasi tip, dar in care nu apare o litera ci o casuta libera le face chiar usor. Acolo scrie rezultatul si gata, nu trebuie sa explice cum a ajuns la rezultat. E clar ca trebuie sa mai lucram si sa mai inventez astfel de exercitii dupa modelul celor din culegere, ca sa le poata face cu usurinta.
Testele Canguras sunt mai usoare, numai ca si acolo trebuie sa se obisnuiasca cu un anumit tip de exercitii. Deocamdata lucram doar la mate, nu si din cele cu povesti.
Soleil, imi poti trimite si mie testele Canguras si Cangurul pentru anii viitori? Am inteles ca le ai pana in clasa a VIII-a. Adresa mea e adriana.nitu06@yahoo.com. Multumesc.
Anul asta nu participa la nici un concurs dar sunt dragute testele. Si ei ii plac. O sa mai facem si anul viitor. La voi de regula sunt trei ore de mate vinerea sau azi a fost o exceptie? Probleme cu vorbitul in plus si noi am avut dar in ultimul timp nu am mai primit reclamatii.
Naty, cum adica face tumbe? Doar nu se da peste cap fara sa puna mainile jos? A mea face roata stramba, chiar foarte stramba, doar asa, sa zici ca e facuta.
Didi, ce sa zic... Eu i-am spus cum se citesc ce,ci ghe, ghi... am corectat-o de cateva ori si acum le citeste bine. Nu stiu daca le-ar scrie bine pentru ca eu ii dau dictare doar in germana. Cu toate ca habar nu am de germana si imi scriu in vocabular cuvintele noi ca sa le tin eu minte si sa le mai repet si cu ea. Ii dau dictare din propozitiile pe care le au ei de citit, pe care le mai gasesc in Fibel, in fise...Eu nu am facut germana deloc la scoala. Nu ma chinui sa-i explic cu cine stie ce metode pedagogice, sunt sigura ca se poate mult mai bine, dar deocamdata atat pot. Oricum, din clasa a doua probabil ca o sa-i dau meditatii pentru ca gramatica o sa ma depaseasca. Multi din colegii fetitei mele iau deja meditatii si eu peste patru saptamani incep serviciul si nu o sa mai am atat de mult timp pentru lectii. Dar mi-ar placea si mie sa invat, pentru ca lucrez la o firma austriaca. Oricum, am facut un mare pas pentru ca mie mi se parea o limba foarte urata, dar acum chiar imi place sa o aud.
Felicitari tuturor pentru rezultatele la teste si pentru aprecierile invatatoarelor! Va puteti mandri cu asa scolarei si scolarite!
flaviutza spune:
Antoemma, in primul rand tin sa iti felicit fetita pentru felul cum se descurca cu scoala in limba germana. nici nu vreau sa-mi imaginez ce-ar insemna asta la fi-mea,scrisul in alta limba.a mai facut germana anterior?
Referitor la exercitiile alea uite un link pe youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=jiYyKCg1_hc&feature=related
Fi-mii i s-au predat altfel , cu formule :
descazut (+) - scazator(-) = rest sau diferenta(-). semnele din paranteza sunt operatiile prin care se afla respectivul termen.
La adunare t1 (-) + t2(-) = suma (+)
Erau explicate foarte bine la o odisee clasa 1 din anii trecuti , incerc sa o gasesc.
antoemma spune:
flaviutza, multumesc mult pentru link. Am uitat ca sunt pe youtube filmulete de genul asta. Am mai lucrat azi la mate si a fost ceva mai bine. O scoatem noi cumva la capat... Lasa ca o sa caut eu la subiectele de anul trecut, nu iti pierde tu timpul. Multumesc.
I-am dat azi dictare si intr-o pagina a avut doua greseli. Eu am fost multumita dar ea a plans iar cand a vazut ca a gresit. Era sigura ca a facut perfect, dar a gresit un cuvant pe care nu il mai scrisese inainte si unul pe care intr-adevar il cunostea dar a pus consoana dubla si nu trebuia. Intr-adevar, a facut un an de gradinita in limba romana si trei ani in limba germana. De vorbit, mai vorbeste cu sotul care stie ceva germana din familie (mama lui e sasoaica) dar el nu are timp sa o ajute la teme. Repeta insa cu el poeziile si cantecelele pe care le invata la muzica pentru ca eu nu ma descurc sa citesc repede. Sigur s-ar fi descurcat si copilasii vostri pentru ca ei asimileaza mult mai usor decat noi. Eu nu as putea invata poeziile pe care le au ei de invatat, nici intr-o luna...