Clasa I...... 2012-2013

Raspunsuri - Pagina 17

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Ma bag putin in discutia voastra, pentru ca baiatul meu a intrat la 6,8 ani in clasa a I-a si m-am framantat si eu destul de mult daca sa-l mai tin un an sau nu la gradi.

Copii care incep scoala la 7,5 ani vor termina clasa a XII-a la 19,5 ani. Mie mi se pare mult.

Dar, da, exista posibilitatea ca multi copii de 6,5 ani sa nu faca fata cerintelor exagerate ale unor invatatoare care tin neaparat sa fie in topul invatatoarelor. E vorba insa de topul invatatoarelor. Si daca tot s-a discutat de concursuri scolare luate ca etalon, avand copil in clasa a I-a si fiind apropiata de tot ce se intampla pot sa va spun ce am observat eu: o mare parte din subiectele concursurilor scolare de matematica date anul acesta copiilor de clasa a I-a sunt mult peste programa. In loc sa propuna probleme grele, dar in interiorul programei, prefera varianta mai usoara, sa sara putin peste programa. Si asta face diferenta de varsta "necesara".

In schimb suntem abonati la Gazeta Matematica care propune exact ce spun eu, luna de luna: probleme mai grele dar in interiorul programei. Deci se poate. Doar ca e calea mai grea, care presupune specialisti mai buni. In schimb, calea usoara genereaza exact asta: copii care nu fac fata. De fapt, realitatea este ca o mare parte din copiii intre 6 si 7 ani nu fac fata cerintelor de inceput de clasa a II-a. Corect !

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anya spune:

Concursurile, desi ar trebui sa fie, nu mai sunt un etalon. De ce? Pentru ca inainte de concurs, se ingrasa "porcul" exact pe acele subiecte iar colac peste pupaza, la concurs li se mai si dicteaza rezolvarile (in unele scoli). In acest moment par doar un mod de a mai jecmani parintii (costul culegerii, al concursului ba chiar si al unor ore de pregatire).
Cat despre dorinta invatatoarelor (unele) de a avea numai olimpici...mi se pare de prost gust. Marea masa a copiilor este de nivel mediu iar o clasa corect formata asta ar trebui sa arate (distributia dupa clopotul lui Gauss, ca tot discutam de matematici inalte). Si pana la urma ne dorim copii sanatosi, voiosi si nu incarcati de prea multe teme, concursuri si pregatiri. Eu personal, atata timp cat copilul e de FB la scoala nici nu ii cer mai mult. Poate, dar nu are tragere de inima catre asa ceva. In schimb, lasa tot pe o ora de antrenament. De ce sa nu faca ce-i place? De ce a fi prof de sport e mai prejos decat a fi prof de mate? (e doar un exemplu).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Da, din pacate concursurile sunt doar niste afaceri iar subiectivitatea este mare datorita modului de sustinere a lor.
Insa cu cat concursul este mai greu (adica mai indepartat de programa) este mai bine cotat si are un mai mare succes financiar.

Eu ramasesem cu imaginea olimpiadelor scolare de pe vremea mea, care erau cu totul altceva. Si de aceea m-am bucurat cand am vazut ca macar unele publicatii mentin standardul ridicat.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CameliaBianca spune:

Eu imi amintesc ca si pe vremea mea se mai intampla sa se dea subiecte la matematica (la etapa judeteana) care depaseau programa. Adica auzeam discutii intre profesorii care erau cu noi ca unele subiecte necesitau cunostinte de ani mai mari.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Citat:
citat din mesajul lui CameliaBianca

Eu imi amintesc ca si pe vremea mea se mai intampla sa se dea subiecte la matematica (la etapa judeteana) care depaseau programa. Adica auzeam discutii intre profesorii care erau cu noi ca unele subiecte necesitau cunostinte de ani mai mari.


Nu stiu care este "vremea ta" daca e sau nu diferita de a mea dar eu, ca o fina cunoscatoare a subiectului, la mate nu se sarea calul mai deloc. In gimnaziu si liceu, ca la clasele mici nu existau concursuri.

Dar eu nu vreau sa deturnez nici cum subiectul, ca suntem off topic, deja. Am vrut doar sa atrag atentia asupra unor observatii de-ale mele care intr-adevar conduc la concluzia ca uneori clasa a I-a este potrivita copiilor mai mari ca varsta.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns CameliaBianca spune:

Probabil depinde de judet, cine stie, ca nu erau subiecte unice la nivel national.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns PetRadu1 spune:


Anya spune:
Cat despre dorinta invatatoarelor (unele) de a avea numai olimpici...mi se pare de prost gust. Marea masa a copiilor este de nivel mediu iar o clasa corect formata asta ar trebui sa arate (distributia dupa clopotul lui Gauss, ca tot discutam de matematici inalte). Si pana la urma ne dorim copii sanatosi, voiosi si nu incarcati de prea multe teme, concursuri si pregatiri.

E bine ca ne spui de Gauss. Important este insa unde este maximul acestui clopot. Poate sa fie la nota 6 sau 7 cu o invatatoare careia nu-i pasa, la 8 cu una medie si la 9 sau mai mult cu una talentata (ca sa nu zic pasionata). Chiar nu inteleg de ce cautati invatatoare bune, daca cele care muncesc cu copii vostri vi se par "de prost gust" (nici ca se putea o expresie mai rau aleasa...). Sau poate o invatatoare buna este cea care nu "streseaza" deloc copilul si il lasa in plata domnului???). De ce un copil care e pasionat de o materie anume nu consideri ca este sanatos?

Am cateva intrebari:

Este inteligenta nativa uniform distribuita pe suprafata pamantului?

Poate fi inteligenta "educata" sau orice copil, indiferent de mediul in care este educat, ajunge tot acolo?

Ce pondere are factorul genetic si ce pondere are educatia in dezvoltarea inteligentei unui copil?

Articol The Grandmaster Experiment ( http://www.psychologytoday.com/articles/200506/the-grandmaster-experiment ) este despre psihologul Polgar care si-a ajutat toate cele trei fiice ale sale sa devina maestre la sah. Polgar nu credea in notiunea de geniu, iar reusita lui demonstreaza intr-o oarecare masura acest lucru.#8195;Intr-o perioada in care se considera ca viziunea spatiala era una mai grea pentru inteligenta feminina, performantele celor trei fete au demonstrat contrariul.

“Nu ne nastem genii, ci devenim genii”
Pare a fi maxima favorita a lui László Polgár, fericitul tata a celor trei campioane mondiale de sah. In cartea sa “Cultivati geniul!”, el a vrut sa demonstreze ca geniul este ceva dobandit si nicidecum inascut. Fiecare nou nascut are capacitatea sa devina superdotat: http://iulianceausescu.wordpress.com/2009/02/21/polgar-o-metoda-de-urmat-1/

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Androix spune:

Citat:
Chiar nu inteleg de ce cautati invatatoare bune, daca cele care muncesc cu copii vostri vi se par "de prost gust" (nici ca se putea o expresie mai rau aleasa...).



Pai asta tot nu intelegi tu, PetRadu, ca ce e pentru tine invatatoare buna poate pentru mine nu e. Zici ca ai fost cadru didactic ani de zile, pe mine m-ar fi interesat sa stiu de cati ani esti tatic, ca sa stiu daca ma orientez sa caut invatatoarele alea din top trei propuse de tine.



www.obiectiverealiste.blogspot.com" target="_blank">Obiective Realiste
Androix Bijoux

Niste copii si toti copiii!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anya spune:

PetRadu1 presupun ca pt tine o invatatoare buna este cea care are cat mai multi laureati la diverse concursuri, da teme multe si serioase, face in loc de muzica si abilitati niscaiva matematica de nivel inalt...
Pentru mine o invatatoare buna e cea pe care copiii o iubesc, pt care se duc cu drag la scoala, care stie sa faca din clasa o echipa, ii duce in excursii si tabere, lucreaza si cu cei slabi si cu geniile (diferentiat), careia nu ii este frica sa ia la clasa 1 un copil care habar nu are literele..., o invatatoare care sa le descopere potentialul si sa-i indrume in directia in care sunt ei mai buni, chiar daca aceasta directie nu este matematica sau romana (mai exista si alte discipline).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ana71 spune:

Citat:
citat din mesajul lui Lala_D

Citat:
citat din mesajul lui PetRadu1

Ce a castigat acest copil ca a mers la scoala asa devreme? (Poate invatatoarea deosebita de care vorbesti...). Insa stii oare cum s-ar fi dezvoltat copilasul tau daca mai asteptati un an? Crezi ca ar fi avut rezultate mai slabe decat acum? Daca nu, atunci unde este castigul?


Si ce a pierdut ?

Deoarece eu castigurile le stiu

Inca un an de gradinita cand el era perfect pregatit sa mearga la scoala ar fi fost un an de plictiseala maxima.


Buna,

Imi permit eu sa-ti raspund la aceasta intrebare. Binenteles din punctul meu de vedere. Am un baiat clasa a 6-a, dat la scoala la 6 ani si 8 luni. Sincer, regret ca am facut asta. In clasa lui este cel mai mic (mai este o fetita nascuta cu o zi dupa el). Dar are si copii mai mari decat el cu mai mult de 1 an. In clasele mici cel putin a muncit mult (si eu pe langa el) sa tina ritmul. Este si o clasa cu un nivel ridicat, copiii avand multe rezultate la tot felul de concursuri. Acum in cls a 6-a cu greu are timp sa mearga de 3 ori pe saptamana la karate (ii place foarte mult). In rest teme, meditatii....singura parte buna este ca sunt o clasa foarte unita, copiii sunt prieteni, merg frecvent la petreceri, ies impreuna.
Pe fetita mea (acum are 6 ani si 8 luni) am decis s-o dau la scoala anul viitor (desi ea este genul autodidact, stie sa citeasca, scrie deja cu litere de mana). A invatat din mers....vazand diverse caiete de-ale baiatului, insistand sa-i cumpar diverse rechizite ptr clasa 1). Dar prefer sa castige anul asta de copilarie. Pur si simplu...un an fara griji. Merge cu drag la gradi si are timp sa-si descopere pasiunile. Nu se plicitiseste deloc. Merge la tot felul de activitati(actorie, karate, pictura, germana, balet, dansuri). A ales la ce a vrut sa mearga ...asta vara a luat si cateva lectii de pian.....n-a mai vrut si am renuntat. Picteaza cu multa placere...si pur si simplu are timp. Cand mi-aduc aminte cum era baiatul la varsta ei....cu program, teme. Nu vad castigul ....daca va intra la facultate (sau in campul muncii....doar de ei depinde) la 18 ani si ceva sau la 19 ani si ceva.

Sunt de acord ca in alte tari (cu un sistem de invatamant mai bine pus la punct) scoala incepe varste mai fragede. Dar e altceva....nu se compara (nepoatele mele s-au nascut si traiesc in Luxemburg si stiu exact cum se face scoala acolo si ce diferenta enorma este fata de ceea ce se face la noi). Si nu in mod special datorita cadrelor didactice (desi si aici ar fi cate ceva de discutat) ci mai ales datorita programei (foarte incarcate), lipsei de dotari adecvate, lipsa materiilor aplicative si atragatoare pentru diverse categorii de varsta, etc.

Mergi la inceput