Viatza in Germania - cap.69

Raspunsuri - Pagina 7

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Amonar spune:

Anghiuta,
de obicei pt functiile mai bine platite se organizeaza un assessment, adica un test psihologic luat de psiholog, unde se schiteaza profilul personal. Aici intra anumite tipolgii de descriere a caracterului unei persoane.
De obicei la un interviu este prezent HR Manager care pune intrebari legate de personalitate si urmareste modul de prezentare a candidatului in discutie. Sfatul managerului HR este de multe ori hotarator, el/ea trage concluzia daca un candidat se potriveste cu cultura organizatiei.

Mai exista si recruterii care sunt antrenati in a aplica metode de interviu pe a scoate la lumina caracterul adevarat al persoanei din spatele CV-ului. Se pun intrebari de exemplu cum ar fi: sa explice traiectul unui proiect sau indeplinirea de sarcina si sa spuna ce crede ca a mers bine si ce rau. Si ce ar fi putut sa faca sa mearga mai bine si ce lectie a invatat din acest proces. Se pune accent pe dezvoltarea de atitudine si a modului de a privi lucrurile in perspectiva si capacitatea de schimbare si adaptare la situatii noi. Unii recruiters spun ca daca ei nu simt 'clikc' ul cu un candidat nici nu ii mai intereseaza CV-ul. Este chestie de intuitie.

Sunt multe metode de interviu, eu am dat numai un exemplu. Pt functia de manager de exemplu se pune accent pe capacitatea de a putea uni un grup/team, a motiva oamenii sa obtina rezultate bune, sa rezolve neintelgeri prin mediere s.a.m.d. Un manager care are numai hard skills in olanda, nu prinde pensia pe locul ala. Il 'sapa' angajatii lui. Trebuie sa stie sa fie rafinat si sa cunoasca 'politica' ca sa-si pastreze scaunul. Sa stie sa-si faca din dusmani, prieteni. Sa fie efectiv, nu eficient. Ierarhia, de obicei, nu ajuta in olanda, de aceea e nevoie de soft-skills.

Stiu ca la scoala in olanda, copiii sunt invatati de mici sa lucreze in grup, sa coopereze si sa invete de mici dinamica grupului. Sunt invatati de mici sa gandeasca despre o anumita tema si incurajati sa-si prezinte ideile si concluzile. Pe scurt, este incurajata atitudinea pro-activa de a intreba, cauta singuri surse de informare si ajungerea la compromise in grup.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Loredana71 spune:

Seara buna,fetelor,
Am si eu o intrebare la voi....Eu sunt inginer de textile de meserie,credeti ca mi-ar putea folosi diploma mea de universitate politehnica aici in Germania pe la vreun angajator?Ma tot agit sa scot un duplicat si aveam dubii sa nu ma agit degeaba...Are cineva experiente cu diplomele de inginer?Pe domeniul meu imi e greu sa cred ca gasesc ceva,dar mi-ar folosi asa in general la altceva?Sper ca nu a sunat prea stupidica intrebarea
Va multumesc!


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sunshine2009 spune:

Amonar,
eu nu pot scrie o carte despre interviuri ca si celelalte fete, pentru ca la cele la care am fost au fost "punct ochit, punct lovit".

Insa,din ceea ce am observat eu la mine si la colegii mei de uni respectiv de la lucru, ca in meseria mea de ex nu neaparat notele cat restul pachetului conteaza. Adica in primul rand cum zicea si Cristina, Zeugnisse f bun, caracterul omului, si partial notele care pot intregi. L anoi conteaza f mult conteaza sa sti sa te prezinti, sa fi team-fähig. Sa sti de ex sa "vinzi" o pauza de un an in lebenslauf (care apare la majoritatea dintre noi prin mutatul in strainatate) daca il "umpli" de cursuri de invatarea limbii arata cu totul altfel decat "statul pe tusa". Multi din colgei, desi au un an de pauza in timpul studiului pe care l-au facut in strainate, desi le-a lungit perioada studiului ceea ce teoretic nu e prea bine, au "castigat" experienta, chiar daca au "pierdut" la note. Si in final au joburi bine platite.
Exista insa intr-adevar meserii unde notele conteaza f f mult. Daca am inteles corect de la prieteneul meu care studiaza dreptul, in Bayern notarii au notele cele mai mari, apoi judecatorii si apoi avocatii de ex. Asta apare din cauza ca exista doar un numar limitat de ei, si cand iese cineva la pensie sau se muta altundeva se mai elibereaza cate vreun loc, pe langa cele pt absolventi.

Loredana, nu cred ca putem sa-ti zicem noi daca da sau nu, pentru ca tine mult de norocul tau. Poate ca nu au existat joburi in meseria ta niciodata in ziar, si cand vi tu apare primul, raspunzi si il ai...cate fete aici atatea experiente. Dar cred ca se merita daca iti permiti ca timp si financiar sa umbli dupa ele, pentru ca nu strica si nici nu se strica...

Mianda, bucura-te daca fetita ta nu a avut pana acuma probleme cu scoala, in felul asta in perioada de acomodare aici materiile le va prinde din mers si se poate concentra mai mult pe limba si integrare, in prima faza lucrurile cele mai importante. Pentru ca la varsta asta e foarte important sa-si faca si prieteni. Sotul cand a venit in germania a fost "aruncat" dupa cateva zile de curs de limba in ora de fizica,era clasa a 11, si acuma isi aminteste ce soc a fost pentru el...

Panseluta, revin cu info legate de cresa. In final a durat ca. 3 saptamani acomodarea, din cauza ca am prins perioada de Sarbatori exact la mijloc. S-a inceput cu jumate de ora, apoi s-a ridicat la o ora, cu unul din parinti dupa el. In ziua patra a plecat sotul pentru un sfert de ora, cand a venit inapoi ni s-a spus sa-l si luam sa plece, ca sa se obisnuiasca ca asta e ritualul. Apoi saptamanile urmatoare s-a tot ridicat perioada de despartire pana la o ora jumate, timp in care trebuia sa fim la handy ca daca plange si nu il pot linisti sa mergem noi. Nu s-a intamplat decat odata, cand a fost marait din cauza dintilor. Pentur ca evita asta, ca daca se ajunge la plans e riscul ca jr sa prinda frica si sa se reinceapa de la zero iara perioada. Acuma merge normal si ii place. Ieri ne-a zis educataoare ca a avut o zi mai praosta, cum nu primea ce vrea, cum ii maraia pe toti.......dar care din noi nu are


Cresterea in greutate
Perioadele de crestere

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Amonar spune:

Mersi fetele. Am intrebat pt a-mi forma o imagine despre trecerea de la scoala la rolul de angajat. In ce masura exista o 'relatie' logica si pe ce se pune accent la scoala si apoi in viata de angajat.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mianda spune:

Buna din nou
Nu vreau sa intru in polemici cu voi, dar vreau sa va arat un exercitiu pe care fii-mea l-a primit azi la teza la mate. ( clasa a 5-a):

(3 la puterea 2n) +(3 la puterea 2n+1)+ (3 la puterea 2n+2)

totul supra

(9 la puterea n) + (9 la puterea n+1)+ (9 la puterea n+2)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Anduc spune:

Multumesc tuturor pentru mesajele frumoase!

Suntem acasa de marti si ne adaptam, totul decurge bine:) E cuminte, plange numai cand e uda si ii este foame. E mancacioasa:) Marti pierduse 220gr, dar in doua zile avea la loc 120gr. La schimbat nu-i place deloc, plange, da din picioare incat abia reusesc sa-i pun scutecul (bine, nici eu nu sunt cea mai indemanatica acum. Papa cam la 3 ore, incerc sa dorm si eu cand doarme ea. Noaptea mai reusesc, dar ziua mai putin asa ca sunt cam zombie. Full-time job:)


Anda

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Kamillentee spune:

Salut, fetelor! Va citesc de ceva vreme, ocazional, dar nu am apucat inca scriu, mai mult din lipsa de timp. Va apreciez insa pentru ceea ce faceti , atat in ce priveste informatiile pe care le oferiti, cat si ajutorul pe care il oferiti celor care au nevoie.

Ultima discutie, cea referitoare la invatamantul german, m-a facut sa reactionez, mai mult pentru ca sunt in cunostinta de cauza. Sincer, cred ca ati taxat-o un pic cam dur pe mianda, care, desi cel mai probabil a folosit un simplu stereotip, din pacate l-a cam nimerit! Nu ca ar fi copiii romani mai destepti ca nemtii sau invers, ci ca sistemul de invatamant nemtesc este unul care lasa mult de dorit, lucru de care se plang chiar nemtii, dar nu fac mai nimic in sensul acesta. Lucrez in invatamant in Germania de cativa ani si am lucrat si in Romania ani buni, deci pot sa le compar si sa constat cu tristete ca nu e nici unul mai bun decat altul! Din contra!

Germania e net superioara Romaniei din alte puncte de vedere (nivel de trai, sistem medical etc. etc.), dar NU cand vine vorba de invatamant! Daca in Romania invatamantul ii dezavantajeaza pe profesori prin salarii mizere, din pacate, in Germania cei dezavantajati sunt copiii! Si asta pentru ca in scoli nu se face educatie. Profesorii stau bine mersi pe un loc de munca sigur si bine platit, refuzand sa faca EDUCATIE! E trist, dar adevarat! Profesorul vine(cand vine), isi preda lectia, nu e dispus sa raspunda la intrebari in caz ca elevii au nelamuriri, nu il intereseaza daca in jur e un haos, daca sala de clasa arata ca un grajd …. Isi preda lectia si pleaca! Fara sa se implice deloc. Asa stau lucrurile, pe scurt.

Voi ati vazut cum arata salile de clasa in majoritatea scolilor, in special la clasele mai mari? Intr-un cuvant: MIZERABIL! Nu voi face o descriere detaliata, decat daca va fi nevoie. Eu lucrez intr-un Gymnasium, dar am facut de cateva ori Vetretung pentru colegi din alte scoli si..acelasi lucru! In Ro, multe din asemnea scoli nu ar primi aviz de functionare, pe motiv de igiena. E trist, si daca nu as vedea cu ochii mei, nu as crede, cu atat mai mult cu cat unul din ‘stereotipurile’ folosite adesea pentru nemti e curatenia! Dar mizeria e rezultatul nefericit al faptului ca in scoli nu se face educatie , cat si al faptului ca statul se implica mult prea putin in a aloca fonduri pentru renovari, curatenie etc.

Ce mi se spune mereu e ca asa e sistemul, ca nu sunt bani pentru renovari, iar pe profesori nu ii intereseaza ce fac copiii in pauze si nici nu le fac vreo observatie, ca nu e treaba lor! Se merge pe o filosofie in care copilul/adolescentul are voie sa faca ce vrea, fara a i se pune interdictii sau a fi luat la raspundere. Daca ii intrebi pe parinti daca le convine cum arata clasa in care invata copiii lor, iti raspund resemnati ca asa e in toate scolile.

Poate unele dintre voi imi veti da dreptate, chiar si tacit. Iar daca aveti experiente fericite in acest sens, nu pot decat sa ma bucur.

E adevarat ca modul in care invata copiii este diferit de Romania, dar la fel de adevarat e ca majoritatea au nevoie de Nachhilfe sau profesori in particular, mai ales daca parintii nu sunt in masura sa ii ajute. Si asta si pentru ca e prea mare saltul intre lejeritatea primilor ani de scoala si ‘cantitatea’ si gradul de dificultate din clasele mai mari.

Revenind la afirmatia miandei, cred ca fetita ei de clasa a 5-a poate fi mai buna la mate decat copiii din scolile de aici. Si nu ar trebui sa se simta nimeni ofensat! Asta nu-i face pe unii copii mai destepti decat pe altii. Pur si simplu asa e sistemul. Cel mai probabil se vor ajunge unii pe altii din urma.

Sper ca interventia mea sa nu supere pe nimeni. Cred ca este important sa prezentam lucrurile realist. Fiecare padure are uscaciunile ei si nici Germania nu face exceptie.

Va doresc o seara frumoasa!
K

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Alina spune:

Kamillentee,bine ai venit aici!

Ma grabesc acum sa-ti zic o chestie pe care am citit-o pe forum si am auzit-o frecvent in Ro:si acolo copilasii au nevoie de meditator inca de la clasele primare,in multe cazuri,meditatiile se fac chiar cu d-na invatatoare,nu vorbesc de la clasa 5,unde majoritatea au meditator fie la afterschool sau in privat.
Uite,si fetitele din familia mea sunt de nota 10 dar sunt ajutate constant la mate de tata care e prof de mate sau de bunicu'.
Eu deocamdata nu am facut mare lucru cu fiica-mea si se descurca.Cred ca pot sa numar pe degete datile cind m-a solicitat.
Da,ma solicita des sa o invat cit mai corect sa scrie in romana dar asta e alta chestie.

In Ro,majoritatea incep scoala in apropierea virstei de 8 ani,cred ca e o raritate absoluta copil de 6 ani in clasa 1,cum e aici sau chiar inainte de 6 ani,ca avem pe forum mamici cu copii de 6 neimpliniti si clasa 1.Deci in clasa 5 din Ro,multi au cam 2 ani in plus fata de cei de aici si asta nu e de neglijat.

Eu inca nu am avut de-a face cu gimnaziul,fiica-mea e in clasa 3 si scoala arata f bine,nu dam bani pt fondul clasei sau rechizite sau diverse chestii cum se dau in Ro si se dau multi bani,nu dam atentii sau cadouri doamnelor inv de 8 martie sau te miri ce ocazii inventate sau nu cum am citit ca se face in Ro .La noi in clasa,doar de Craciun i-am luat doamnei un Gutschein de 15 euro...atit!
Totusi fiica-mea va merge anul viitor la un gimnaziu nou,deschis anul trecut,foarte dotat si nu vorbesc de dotari ca probabil majoritatea la stiti.Noi stam in Bayern.

Sincer,la disciplina din pauze,nu stiu daca Ro sta mai bine sau daca avem ce sa comparam.

Acum referitor la materie si la program...nu pot sa-mi dau cu parerea proprie decit la ce am studiat eu aici si la cursurile la care am fost eu aici in universitate.Si materia mi s-a parut mai putina si muuult mai bine structurata,nu inveti kg de amanunte si date care nu folosesc la nimic.
Ce au facut in clasele mici pina acum e cam la fel sau mai mult,noi am fost multumiti.In plus,multi copii aici,cum sunt si ai nostri ,vorbesc fluent si scriu corect cel putin in 2 limbi si asta nu e putin lucru iar in Ro e rar lucrul asta.
Sincer,fiica-mea are un amic care e in Brasov la scoala germana cu care vorbeste in germana si gramatica e aproape corecta dar totusi la nivelul asta vocabularul e f redus si accentul nu mai zic...

Sa stii ca eu cunosc aici copii de gimnaziu care se descurca ff bine fara meditator si fara parinti cu posibilitati de a ajuta.Cum ziceam,si sotul meu a facut ani de zile nachhilfe la mate si fizica dar zice el ca mai rarut copii efectiv slabi ci nepregatiti pt ca parintii lipsesc mult de-acasa si nu e cine sa-i mai responsabilizeze sau lipsa motivatiei sau anturaj defect,ma rog,deja intram prea mult in amanunte si nu cred ca in Ro e mai bine...
Sotul meu zice ca da,unele scoli arata nasol dar nu toate si nici majoritatea,depinde mult si de land si de posibilitatile zonei iar problema disciplinei,cum am spus,nu cred ca e numai problema Germaniei si nu cred ca in Ro e mai bine,as putea sa dezvolt la infinit dar nu e cazul.

Eu cred ca copii buni si foarte buni sunt peste tot insa aici au mai multe sanse si asta vad incepind de la virsta asta pina mult mai tirziu...
Nu stiu de ce,am vazut mereu o aroganta a unora care vin din Ro referitor la cit suntem noi de destepti si cit de multe stim...e pur si simplu un cliseu defectuos,oameni destepti si pregatiti sunt peste tot.

Seara buna tuturor!








Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns angiuta spune:

Dupa ce am citit ce a scris Kamillentee chiar simt nevoia sa scriu si eu pe aici...

Eu merg momentan la o Fachschule care e si un OSZ, asa ca acolo sunt si elevi mai mici si tin sa te contrazic, mizerie nu e absolut deloc. Curatenie se face zilnic, Toaletele sunt curate. Poate la scoala ta se face economie si au contractat o firma de curatenie ieftina care presteaza servicii pe masura.
Totul mi se pare la locul lui, mai mult chiar la orele de activitati plastice primim chiar si materialele necesare, lucru care in Romania in cei 4 ani la un liceu de arte plastice nu mi s-a intamplat, nici macar partial.
Ca sa nu mai vorbim de banii care in Romania se strang de la parinti pentru a se cumpara lucruri de care are nevoie scoala sau renovari. Am auzit chiar de la mama unui copil ca au strans bani sa cumpere banci noi pentru scoala si ca sa nu mai spun ca pentru banii respectivi nu se da nici o chitanta.
Iar despre sistemult de invatamant din Germania nu mi se pare atat de dezastruos, nu e chiar perfect dar se incearca sa se imbunatateasca, lucru pe care l-am observat si in Ro dar acolo mi se pare ca invatamantul depinde mult prea mult de cine e ministru asa ca se merge cu un pan inainte si doi inapoi.
Colegii mei, aproape toti cu Abitur mi se par destul de bine pregatiti.
Personal ma cam plictisesc la cursuri pentru totul pare prea lent, se foloseste metoda invatarii prin descoperire si brainstorming iar eu nu am rabdarea necesara sa vorbesc o ora despre un subiect care mie mi-e clar :). Colegii mei sunt insa obisnuiti si foarte activi la ore.
Despre disciplina....e edevarat profesorii se retrag in Cancelarie in pauze dar noi suntem adulti, nu stiu cum se procedeaza la celelalte scoli. Un lucru am observat ca cel mai mult se pun accent pe competenzele sociale si lucrul in echipa iar clasa mea e cu mult departe de ceea ce se poate numi team asa ca e partial dezastruos.

Si eu cred ca multi romani vin aici plini de stereotipuri si ne cred cu mult superior celorlalti. Si eu am fost asa dar de cand locuiesc aici am vazut ca lucrurile nu stau chiar asa.



Angiuta, mamica lui Vladut (8 iunie 2007)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns helbi spune:

Citat:
citat din mesajul lui Kamillentee

Voi ati vazut cum arata salile de clasa in majoritatea scolilor, in special la clasele mai mari? Intr-un cuvant: MIZERABIL! Nu voi face o descriere detaliata, decat daca va fi nevoie. Eu lucrez intr-un Gymnasium, dar am facut de cateva ori Vetretung pentru colegi din alte scoli si..acelasi lucru! In Ro, multe din asemnea scoli nu ar primi aviz de functionare, pe motiv de igiena. E trist, si daca nu as vedea cu ochii mei, nu as crede, cu atat mai mult cu cat unul din ‘stereotipurile’ folosite adesea pentru nemti e curatenia! Dar mizeria e rezultatul nefericit al faptului ca in scoli nu se face educatie , cat si al faptului ca statul se implica mult prea putin in a aloca fonduri pentru renovari, curatenie etc.

Ce mi se spune mereu e ca asa e sistemul, ca nu sunt bani pentru renovari, iar pe profesori nu ii intereseaza ce fac copiii in pauze si nici nu le fac vreo observatie, ca nu e treaba lor! Se merge pe o filosofie in care copilul/adolescentul are voie sa faca ce vrea, fara a i se pune interdictii sau a fi luat la raspundere. Daca ii intrebi pe parinti daca le convine cum arata clasa in care invata copiii lor, iti raspund resemnati ca asa e in toate scolile.

Poate unele dintre voi imi veti da dreptate, chiar si tacit. Iar daca aveti experiente fericite in acest sens, nu pot decat sa ma bucur.



Buna. in primul rind, "Bine ai Venit"! Suntem "vecine" ca sa zic asa
Intervin si eu din nou....Nu stiu in ce Gymnasiu lucrezi: in Bad Homburg sau In Frankfurt?! Ce itzi pot spune esta ca la Gymnasiul unde e fata mea, jumate de scoala a fost renovata complet anul trecut (si acum acolo invata copii de clasela 5-7) iar juma de scoala e in renovare (copii de clasele 8-12 fiind anul asta in conteinere). Scoala e curata, WC-uri (ca aici e o mare pb peste tot) sunt noi si nu miros. In scoala este disciplina. De la inceput ni s-a spus de catre directoare ca, daca noua, perintzii de fete, ne place sa ne trimitem fetele la scoala un Spaggettitrischort sau fuste/pantaloni f. scurtzi/scurte (mai ales ca sunt la moda) am gresit scoala. Mi se pare f ok, mergem la scoala sa invatam, nu sa facem "parada modei".
Nu am dat nici un ban pt fonul clasei. La inceput de an scolar am dat 20 euro pt 2 Arbeitshefte (la mathe si germana). Ele costau ceva la modul 18,75...restul care s-a adunat de la fiecare copil i-l are dirtiginta si acum. La ultima sedinta cu parintzii ne-a intrebat in ce scop sa-i foloseasca cu copii, pt ca la scoala pt rechizite, etc nu au nevoie. Pt a infrumuseta clasa si a-i da o "personalitate" au fost intrebati copii. Ei au decis cine aduce o floricica, cine face cu Window Collor desene....Nu am cumprata nici un cadou dirigintei...doar in scoala generala la Abschid-ul de dna invatatoare i-am luat un album foto care a circulat la fiecare copii si acolo el si-a scris gindurile, a desenat ceva sau/si si-a ölipit o poza....Nimic altceva.
La noi nu a fost niciodata cazul de Nachhilfe. Totusi, in scoala exista vinerea pt copii de clasele 5-6 sdi martea pt cei mai maricei asa numita "Mathe Inselschen" unde copii merg si intreaba daca au neclaritai la clasa. Diriginta fetei mele e si profa de mathe. Am stat de vorba cu ea la Elterngespräch si ne-a explicat cum ca dn clasa a 7-a ritmul "lejer" (in comparatie cu RO) de care se tot vorbeste, dispare si se "intra" tare in materie.

Si aici fac o paranteza pt mianda...am vazut pb daca la teza...aici nu au facut la clasa a 5-a decat cceva de genul 2² sau 5³, deci chestii introductive. Posibil ca abia pe la a 7-a, a 8-a sa faca ce a facut fata ta acum. Asta tu ar trebui sa o privesti in felul urmator: fata ta va avea un avantaj la mathe, ceea ce ii va permite sa-is concentreze atentia pe germana, fara de care, nu va putea evolua la nici o alta materie (ca nu intelege). itzi va fi tzie si chiar si ei mai usor sa va adaptatzi aici, daca nu venitzi cu ideea ca ea e tare la mathe si ceilaltzi prosti.

Copila mea primeste ajutorul meu fff rar. Sincer. nu stiu nici macar ce fac la scoala, decat cind mai arunc cite o privire inainte de un Arbeit. Altfel, are increderea mea totatal inca din clasa a 4-a si...nu a dezamagit. A terminat clasa a 4-a prima pe scoala (vezi, ma laud si eu) (dion cca 65 copii), a avut numai note de 1 si 2 pe semestrul 1 clasa a 5-a, iar evolutia ei pe semestrul 2 e uimitoare. Daca pe semestrul 1 a avut 5 note de 1 si restul de 2, in semestrul 2 proportia va fi radical schimbata in favoarea notei 1...si nu primeste ajutor de acsaa, de Nachhilfe nu se pune pb.

In R, asa cum spunea si Alina, copii de clasa a1 fac meditatie cu dna invattoare Oare ce mesaj ne transmite chestia asta?!
Sigur ac sunt si copii buni, din care face parte si fata ta, dar cei care fac meditatii sunt mai multzi decat cei care obtin rezultatele singuri.

Unde de ex. la noi e pb (ca NA, fara pb nu se poate) e la firma de cattering...mincarea e f proasta si asta o spun nu numai copii, ci si cadrele didactice. Se incearca schimbarea firmei, acum sa vedem daca se si reuseste.

Si eu am petrecut ultimii 2 ani in scoli aici si era curatenie, nu am platit niciodata nici un ban pt scoala (ma refer la materiale), asa ca experienta mea, ca si a Anghiutei, e una pozitiva.

Am lucrat si intr-o Integrierte Gesamtschule...scoala se renova si erau parti nerenovata, in care te tinei de nas cind ajungeai la toaleta. Dar, in partea renovata era totul nou. Copii acolo se "deosebeau" de cei de Gymnasiu prin lipsa de interes, galagie, de multe ori lipsa de restect. Insa, asta e si motivul pt care au ajuns acolo....si totusi, am vazut cadre didactice care mergeau cu copii slabi la biblioteca si acolo ii ajutau sa recupereze. Mincarea acolo era mai buna, de ex. decat la scoala fetei mele....desi ambele sunt in Frankfurt....

Ce am mai observat la fata mea: au lucrat destul de des anul asta in grupuri, deci se incearca inca de la clasele mici sa se dezvolte munca in echipa, pe care se pune, mai tarziu, un accent deosebit.

La ea in clasa (31 copii) sunt cca 1/3 care vorbesc de acasa si o alta limba, pe linga germana. La scoala au 5 ore pe sapt de engleza; de la anul vine si franceza cu 5 ore sau latina cu 4 ore. Din clasa a 8-a se adauga spaniola sau chineze. Copii nu fac meditatii la limbile straine ca in RO, ci le invata in scoala, destul de temeinic, zic eu. Acum, normal ca depinde si de interesul pe care i-l prezinta copii.

Anul acesta (povestesc mai mult, desi poate haotic, dar am copilul deja in Weiterführendeschule) au avut in timpul scolii un curs de calculator, in care li s-au dat primele notiuni de Word si Excel, astfel incit sa poate sa-si faca fara pb. eventualele referate care urmeaza. Nu s-aplatit nimic.
Au activitati AG-uri si Wahlunterrichte multe, pe ani de varsta: pt clasa a 5-a au fost: mathe club cor, teatru, Erweiterte Kunstunterricht, Licht Kunst, Tenis, Rudern, Garten, kleine und große Orkestra, Kitarre si alte instrumente...pe masura ce inainteaza in varsta se mai adauga: Foto- club, Engleza (de altfel, la ei la scoala de la clasa a 8-a se pot studia anumite materii in engleza) si altele...Sunt activitati interesante, pt care parintele nu scoate un ban din buzunar, si care ii imbogatesc pe copii!

Mi-am mai amintit ceva:copii de clasele a 5-a si a 6-a sunt ajutati la integrarea in noua scoala de catre Mentori. Acestia sunt copii de clasa a 9-a, care au facut niste cursuri de psiho-sociologie, si care ajuta copii in conflictele izbucnite in paze, de ex. Ei mediaza aceste conflicte, si participa la ora de dirigentie (SV- Stunde, pt Kamillentee - tu la ce Gym. esti?!) alaturi de diriginta. Insotesc copii in excursii (care au fost destul de multicele in clas a 5-a) si-i ajuta cu orice Info de care au nevoie. Si asta, pt ca in pauze, marea majotitate a profilor se retrag in cancelarie. Ramin doua 2-3 profi care supravegheza copii pe perioada pauzei, insa, la o scoala de peste 1000 de copii, sunt putin. Chestia asta cu Mentorii, nu exista insa in fiecare scoala, din pacate!

Se poate discuta f mult pe tema asta, a sistemelor diferite de invatamint, cu tot ce presupun ele. Ce ar ajuta-o, zic eu, pe Mianda este sa ia in considerare si sfaturile mai putin "prietenoase" (poate), tocmai pt a evita un eventual shoc si o integrare greoaie a fetei ei, aici. Daca copilul e bun/f. bun, atunci va receptiona usor informatiile....parerea mea e ca, la inceput, toate cartile ar trebui jucate pe "Germana", fara de care, din pacate, nu se poate!

Mergi la inceput