Nu mai stiu ce sa fac...
Raspunsuri - Pagina 26
ladyJ spune:
Marius, in armata ai fi facut cariera. N-o spun cu ironie.
Regulile sunt niste chestiuni teoretice. Corect? Noi oamenii ne raportam la reguli practic, adica fiecare in felul nostru.
Niciodata o regula care-ti interzice ceva si te obliga la altceva nu a fost primita cu bratele deschise. Corect?
pentru a ne pregati copiii sa faca fata in societatea in care traim, este nevoie de mult mai mult decat simpla invocare a regulilor. Corect?
Una dintre metode este puterea exemplului.Copilul NU STIE de reguli. HABAR N-ARE! El se dezvolta prin imitatie, el se dezvolta ASEMANATOR cu parintele, care parinte, in cazul nostru, pare-se ca nici EL nu intelege REGULILE si asteapta sa vina Sfantu Petru sa le aplice!
Parintele VREa, vrea, vrea, vrea si tot vrea.....
Insist pe aspectul asta(chiar daca simt ca te enervez) pentru ca ma deranjeaza rau de tot cum dai tu vina pe copil.
De ce nu scrii ´´femeie, nu stii sa-ti pregatesti copilul pentru societatea in care va trai, du-te la psiholog sa te INVETE cum sa faci, si sa intelegi si TU, in final, despre ce e vorba´´??
De ce nu zici asa, Marius?
Ca la reguli ne-am pus de acord.
denizel spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui nelia Da, sint pentru reguli, daca acestea sint facute pentru oameni, in favoarea lor, nu in sensul de a-i dresa si de a-i supune. ![]() [quote]Si ca sa-mi permit si eu sa incalc o regula, spuneti-mi fratilor si mie de unde a aparut acest si in limba romana??? Ca si regula, ca si solutie, ca si mincare etc. Ca EU NU-L SUPORT!![]() |
nelia, este o greseala pe care o fac foarte multi si, da, a devenit mult folosita si enervanta.
Ca si "decat" in loc de "doar".
Am mancat decat un mar, in loc de "am mancat doar un mar". Domnul Geoana vorbeste in felul acesta
Pentru parinti, de dragul copiilor
"Omul care a inventat distractia a fost copilul"
marius spune:
Am mai precizat - precizez din nou - nu este vina copilului. Citeste te rog primul meu raspuns de la acest topic dar si alte raspunsuri. Copilul este doar un efect, cauzele sunt mai sus la parinti.
este suficient dac am (re)precizat?![]()
Cat despre armata - nu ai idee ce aproape ai fi de adevar in sensul ca mda - eram pe punctul de a continua si finaliza aviatia militara - cu un timp in urma - ma rog am si fost o perioada - dar este off topic si nu doresc sa discut deloc pe acest subiect - atat ajunge.
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
denizel spune:
Nelia, dorinta cea mai mare a oamenilor este aceea de a se simti puternici, iar lupta pentru putere, pana la urma, sta la baza progresului, nu?
Unii se simt puternici fiindca sunt puternici, altii se simt puternici in fata celor mai slabi decat ei. Se multumesc si cu "puterea" asta.
De ce unii sunt pur si simplu puternici, iar altii pseudoputernici?
Depinde de modul in care au fost crescuti.
Adultii puternici cu adevarat (nu aia care se dau zmei, dar au momente dese in care musca din prosop in baie) sunt fosti copii respectati si iubiti.
Adultii pseudoputernci sunt fosti copii chinuiti. Unii dintre ei nici nu-si dau seama de asta, iar aplicarea stricta a regulilor (indiferent de "incarcatura" regulii) ii face sa se simta in siguranta.
Traim intr-=o lume cruda si trista :).
Pentru parinti, de dragul copiilor
"Omul care a inventat distractia a fost copilul"
- din jurnalul unei mămici de băietel.
nelia spune:
Preferatul meu, de altfel... Geoana adica.
Decit in loc de doar este o greseala, o stiam de mult timp si mai sint de natura asta. Dar si-ul acela enervant este un cuvint pur si simplu in plus! Ca si kk-at inteleg, scuzati si-ul, ca eviti rapid cacofonia, dar am lucrat ca si inginer sau ca am facut astazi ca si mincare
, asta nu o mai inteleg si deci nu o accept, chiar daca ar fi ca si regula fixata de academicieni...
Marius, daca te-ai fi facut aviator militar si nu as fi fost maritata cind ne-am fi intilnit pe DC... te luam de barbat, daca ma cereai, bineinteles si m-as fi supus cu placere regulilor tale.
Dar nu te-ai facut si nici nu eram libera cind te-am vazut pe DC, asa ca, sint libera sa spun ce va urma.
A forma un soldat este una, a creste, educa si dezvolta un copil este alta. In armata exista doua categorii de oameni: cei care se supun regulilor pentru ca se simt liberi sa aleaga sa se supuna lor, asta le place sa faca in viata si asta isi doresc si cei care aleg in necunostinta de cauza, departe de a fi liberi sa o faca, pentru ca supusi regulilor au trait de cind s-au nascut si nu pot functiona decit cu ele deasupra capului.
Primii sint cei care fac armata unei tari puternica, ceilalti sint cei care se supun orbeste si cu care se fac razboaiele de cind lumea. Si tot cei din urma clacheaza mult mai des, pun mina pe o arma, ies din post si trag cu pusca in cine nimeresc pentru ca le-a ajuns 'regula' si supusul ei la os...
Eu asa vad lucrurile si va trebui sa vii personal aici sa ma faci sa le vad altfel.![]()
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU
marius spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui nelia Pai, uite ca, regula, scrisa sau nescrisa, este sa nu folosesti verzale cind scrii pentru ca asta inseamna ca ai tipat la mine... si eu is sensibila rau, sa stii. Dar, desi exista o regula, tu, Marius (sta linistit, nu ma supar pe tine, imi esti prea drag ca sa o fac! ), omul regulilor stricte, tocmai ca sa-mi demonstrezi mie, nestiutoarea, ca ai dreptate! Deci incalci o regula la care ai contribuit, ca sa subliniezi ceea ce vrei sa spui si sa ma faci sa inteleg ca altfel nu se poate, desi eu, de mult tare trecuta de stadiul de copil si in deplinatatea facultatilor mele mentale si emotionale, nu accept si gata si asta pentru ca stiu ca am dreptatea mea!Da, sint pentru reguli, daca acestea sint facute pentru oameni, in favoarea lor, nu in sensul de a-i dresa si de a-i supune. Sint pentru reguli, dar mai stiu ca, daca unui copil ii impui reguli mai putine si doar cele absolut necesare (spalatul pe miine, pe dinti, ore bune de somn, mincat sanatos, nu batem, nu muscam, impartim ce se poate daca vrem sa avem prieteni etc.) si le explicam, de o mie de ori daca e necesar, pina le intelege... ah, si raminem consecventi noi parintii in aplicarea si respectarea lor, atunci, cind va fi adult va sti sa se supuna regulilor care sint bune si sa se revolte impotriva celor care nu sint pentru ca ii sint incalcate drepturile lui de om. Daca un copil stie sa scrie si sa citeasca, asa cum a spus mama lui, ce face in grupa pregatitoare? Si daca grupa pregatitoare il mai poate inca ajuta, ce va mai face in claca I? Au raspuns cei care fac aceste reguli la aceasta intrebare? Au alternativa la astfel de situatii? Au, da, sa cheme parintele la scoala pentru ca al lui copil nu a fost educat cu reguli stricte si nu face ce i se cere, adicatelea bastonase cind scrie cursiv, a, b, c, d... cind el va citi cursiv in clasa I, daca acum stie sa citeasca pe silabe. Sau ca nu deseneaza mar, cind el stie deja sa adune cu virgula... Ah, sau soarele e verde pe hirtia lui... Au oare adeptii regulilor stricte, aplicate in mod egal tuturor copiilor si metode la probleme distincte, cum ar fi aceea de socializare diferita fata de a altora? Si intrebari sint multe si le pun calm, fara sa tip... Si ca sa-mi permit si eu sa incalc o regula, spuneti-mi fratilor si mie de unde a aparut acest si in limba romana??? Ca si regula, ca si solutie, ca si mincare etc. Ca EU NU-L SUPORT!![]() CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU Life is just what happens to you, while you're busy making other plans. (John Lennon) |
Acum ce sa fac, sa-mi pun cenusa in cap? Am corectat, buli are dreptate, sincer am si eu scaparile mele - mea culpa. Mai mult de atat cred ca devine ala bala portocala.
Pe de alta parte - privitor la aspectul cazurilor particulare cand un copil X este destept, cult, superpregatit, stie sa rezolve X probleme in Y secunde in societate romaneasca nu stiu sa existe solutii private. Intr-un fel este de asteptat pentru ca din cate aud nu sunt nici macar locuri suficiente fata de numarul de copii care ar trebui sa le ocupe chiar si asa la normalul celor 99%.
In egala masura cred ca exista aceasta marja de mobilitate a plasarii unui copil supradotat intr-o plaja de timp - adica sa mearga la scoala la 6 ani la 7 ani sau la 8 ani - ma refer la clasa I-a. Nu ca sa dezamagesc insa din ceea ce au povestit invatatoarele acesti copii chiar daca sunt exceptii fata de marea masa au scaparile lor de fond, adica este clar ca aduna perfect pana la un milion in 3 secunde insa nu merge chiar asa de bine cu cititul, sau citeste pe nerasuflate 50 de cuvinte perfect la 6 ani dar sta slabut la capitolul matematica, sau ... sau.... sau.... adica ceea ce am retinut este ca aceste hai sa le spunem performante exista sunt incontestabile dar raman particularitati pentru ca pe fond nu sunt deloc exceptii, sunt absolut la fel de normali ca si ceilalti copii. Ori intr-un an de scoala se cauta totul nu doar particularul. Eu cel putin asta am inteles de la oamenii de specialitate.
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
marius spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui nelia Preferatul meu, de altfel... Geoana adica. ![]() Marius, daca te-ai fi facut aviator militar si nu as fi fost maritata cind ne-am fi intilnit pe DC... te luam de barbat, daca ma cereai, bineinteles si m-as fi supus cu placere regulilor tale. A forma un soldat este una, a creste, educa si dezvolta un copil este alta. In armata exista doua categorii de oameni: cei care se supun regulilor pentru ca se simt liberi sa aleaga sa se supuna lor, asta le place sa faca in viata si asta isi doresc si cei care aleg in necunostinta de cauza, departe de a fi liberi sa o faca, pentru ca supusi regulilor au trait de cind s-au nascut si nu pot functiona decit cu ele deasupra capului. Primii sint cei care fac armata unei tari puternica, ceilalti sint cei care se supun orbeste si cu care se fac razboaiele de cind lumea. Si tot cei din urma clacheaza mult mai des, pun mina pe o arma, ies din post si trag cu pusca in cine nimeresc pentru ca le-a ajuns 'regula' si supusul ei la os... Eu asa vad lucrurile si va trebui sa vii personal aici sa ma faci sa le vad altfel. CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU Life is just what happens to you, while you're busy making other plans. (John Lennon) |
Daca... uite ca nu sunt pilot.
Eu pur si simplu / Pagina legislativa
Adriana mica spune:
Nelia, nu se gandeste nimeni din cei implicati in luarea deciziilor privind invatamantul romanesc la aspecte din categoria celor mentionate de tine; mai mult chiar, cum apare un "Bibi" nou prin minister, se lasa cu propuneri legislative care mai de care mai anapoda. Din pacate, sistemul nu ofera nici o alternativa iar tendinta de uniformizare a copiilor este mai mult decat evidenta in toate proiectele din zona asta. Pacat, am speram multa vreme ca se va schimba ceva in directia asta, dar nu se intrevede deloc "luminita de la capatul tunelului".
Corap, spun si eu ca Rufus: chestiile pe care le mentionezi nu sunt universal valabile, gradinitele private ofera o mai mare flexibilitate dpdv al programului si al optiunilor oferite (oricum mult diferit de experientele pe care le-am trait noi la varsta prescolara). Singura problema ramane la grupa pregatitoare, unde si gradinitele private incearca sa alinieze activitatile cu programa de la stat si cu un anumit tip de comportament (destul de rigid) impus la scoala, iar asta nu mai lasa atat de mult "spatiu de manevra". Altfel total de acord cu tine referitor la necesitatea de a exista un cadru (legislativ si de alta natura) care sa permita unui copil sa nu frecventeze gradinita pana la o anumita varsta sau deloc, in raport de nevoile fiecaruia (identificate insa nu exclusiv prin dorintele pe care copilul le manifesta la un moment dat - acestea putand fi enuntate uneori doar la nivel declarativ, intr-o anumita conjunctura).
nelia spune:
Pai, Marius, am scris dupa ce editasesi... ce sa fac acum, sa ma intorc sa editez si eu!?!
Si eu scriu la fel, de mi-au amortit degetele punind paranteze patrate si slash-uri...
Nu m-ai inteles, eu nu vorbeam despre copii superdotati, ci exact despre acei copii care au mici probleme de adaptare la uniformizare. Copii normali, poate un pic peste medie in unele parti, normali in altele, cu lipsuri in unele... Si acestea se extind din sfera socotitului, scrisului sau cititului si la social, si la emotional.
De ei intrebam daca exista solutii, daca se iau in calcul atunci cind se fac regulile. Ne supunem, ne supunem, da' sa stim si noi de ce, nu? Daca unui copil nu-i place la gradinita si plinge, o avea un motiv. Si pina la proba contrarie, eu il cred pe cuvint, mai ales ca e mare si poate sa explice de ce...
In ora de cifre, daca un copil le stie pe toate, ba aduna si scade... ce se face cu el? Pentru ca una e sa-i dai ceva pe masura lui sa faca, alta este sa-l obligi sa scrie 5 de 10 ori, el sa se plictiseasca si sa spuna vreau la mami, mi-e dor de ea... ca ea stie ca-l stiu si nu ma pune sa fac asta.
Ca eu ma pun in pielea copilului cind ma intreb cum se procedeaza... De exemplu, daca un copil stie toate literele, nu stie sa socoteasca, nu recunoaste cifrele, dar stie sa citeasca pe silabe la 5-6 ani sa zicem... insa el este obligat sa scrie literele pe care le viseaza la ora de litere in loc sa fie lasat sa citeasca, in liniste, o carte... iar la ora de cifre, pe care nu le stie, i se da tot aceleasi sarcini ca si cel care le viseaza, asa cum viseaza el literele...
La desen se deseneaza si toti trebuie sa stie la 6 ani acelasi lucru, iar copiii trebuie sa se supuna, trebuie sa faca mar chiar daca lui ii place sa deseneze pere sau nu-i place deloc, dar e campion la facut modele din plastilina.
Eu stiu ca atunci cind va fi mai mare, va merge la ora de desen, la ora de romana, la ora de matematica etc. si ca va trebui sa se supuna o perioada acestor orar, mai departe la servici la fel... Dar, cind e mic, eu cred ca mai presus de orice ramine sa le insuflam dragostea de a studia, placerea de a asista si a participa la oricare din acest ore, sa nu le fie anihilata dorinta naturala de a cunoaste, chiar daca pe cai proprii.
Asa inteleg eu rolul primelor ani de gradinita si de scoala, pina pe la sfirsitul clasei a treia asa... ca greul vine oricum pe urma, dar daca exista placerea de a-l invinge, vor exista si rezultate, daca nu, va exista doar efort, munca si multa dezamagire si tristete, care duc in timp la scaderea drastica a increderii in ei insisi.
Si tot eu cred ca pina spre clasa a III-a asa, daca parintii isi permit sa se pricep si copilul nu este facut pentru scoala, pentru socializare fortata, ar ptuea face bine aceste lucruri si acasa, iar socializarea sa se faca prin calatorii, prin activitati de alta natura, dar nu in cadrul unei gradinite sau scoli.
De exemplu, eu as fi facut asa cu Tudora, dar nu si cu ceilalti doi... nu am facut-o pentru ca nu ma pricep, nu am nici un fel de simt pedagogic si nici resurse sa o socializez altfel... dar asta nu inseamna ca dau cu pietre in cei ce o fac, cind eu insami am un copil care ar fi avut nevoie de un pic altceva decit majoritatea.
In acest caz, regulile uniformizatoare le consider nocive dezvoltarii copilului, deloc stimulatoare si facute ca sa-l tina cuminte in clasa si acasa. Daca acasa nu are acelasi 'regim' de supunere, e si normal sa nu vrea sa fie la gradinita si sa vrea sa fie acasa, la mami, care, deocamdata, este singura care il intelege si il accepta asa cum este...
Iti dai seama ce tragedii se nasc daca copiii au probleme de genul acesta pe plan social sau emotional, nici nu ma mir ca ajung la probleme comportamentale, care nici nu ar exista daca s-ar tine cont si de unicitatea copiilor, nu numai de 'educarea si invatarea' lor si de integrarea in societate cu orice pret.
Cred, ca acei copii care sint mediu dezvoltati pe toate planurile se adapteaza cel mai bine.
CORNELIA, mami de www.dropshots.com/agtuli#date/2010-09-19/14:00:33" target="_blank">AGATA, TUDORA si LISANDRU
marius spune:
Foarte pe scurt - cei care fac reguli sunt de tot plansul - aici e buba mare de tot. Insa deja discutam de sisteme - depasim acest topic - intram in altul in care si la care ar fi bine daca ar participa cel ptuin cei/cele care sunt in sistem. Poate ca as putea sa discut si eu cat de cat desi este destul de dificil chiar daca mi-am petrecut 10 ani din viata la catedra. Insa la un nivel mai mare asa incat doar daca as discuta cu mama ca fosta invatatoare poate ca as reusi sa dau ceva raspunsuri mai obiective. Asa insa mi-e teama ca voi fi foarte nu neaparat paralel ca sa nu fiu atat de rau cu mine, dar stiu si eu nu tocmai cel mai potrivit pentru acest gen de raspunsuri. Asa simt eu cel putin. Insa, asa cum spuneam, cred ca intram pe alt teren.
Eu pur si simplu / Pagina legislativa


Ca si regula, ca si solutie, ca si mincare etc. Ca EU NU-L SUPORT!
), omul regulilor stricte, tocmai ca sa-mi demonstrezi mie, nestiutoarea, ca ai dreptate! Deci incalci o regula la care ai contribuit, ca sa subliniezi ceea ce vrei sa spui si sa ma faci sa inteleg ca altfel nu se poate, desi eu, de mult tare trecuta de stadiul de copil si in deplinatatea facultatilor mele mentale si emotionale, nu accept si gata si asta pentru ca stiu ca am dreptatea mea!