si atentia se educa, nu? cum?
Raspunsuri - Pagina 2

l_carmen2003 spune:
Cum sa il fac sa isi astepte randul? si mai ales, asta e deja altceva, cum sa il fac sa inteleaga ca in viata nu totul e un concurs, dupa ce, in disperare de cauza am gresit si, ca sa ii captez atentia i-am cam prezentat totul ca un concurs la care daca nu e atent nu il castiga?
A mers pana acolo ca la sah unde a a luat doar mentiune in vara, se tinea de profesor sa ii spuna cine a luat locul intai?! care e mai bun ca el?


l_carmen2003 spune:
Adriana, la grupa de la care l-am retras erau copii mai mari, intre 8-11,12... era prea mare diferenta. Alex scrie cu greutate - ma rog, acum nu mai scrie cu greutate, ca intre timp si-a mai dat mana, insa nu vreau sa il fortez - ceilalti erau si in clasa a 6-a... era prea mare diferenta...
De asta m-am gandit sa lucreze cu copii mai mici.
NB el are 6,2 ani dar e cel mai mic ca varsta, are si copii de 7,1 ani si de 8 ani, in clasa a I-a deja...
Aici cred ca va face fata... invata de la aproximativ acelasi nivel. Sunt si copii care au facut anul trecut starters incepatori... adica stiu cam ce li se cere...
Dincolo era prea greu. Una e sa stie cuvinte si sa faca ceva conversatie - nu vorbeste mare lucru! - , dar la scris e totusi greu pentru el.


ionica spune:
Carmen,
Alex pare a fi un copil supra-dotat, poate si putin stimulat temprano de la varsta frageda si asta i-a adus o supra-incarcare si nu "mai are chef sa se concentreze".
am o domnisoara de 3 ani care are capacitati intelectuale inalte ,am stimulat-o prea mult intre 1-3 ani iar acum la Kiga stie prea multe.
Educatoarea m-a rugar sa o las mai moale fiindca altfel se va plictisi de toate activitatile,avea dreptate,acum lucreaza cu drag ce-i place ei si doar ei,nu-i mai impun program de cifre sau litere sau alte activitati .
Mergem doar odata pe saptamana la sport in echipa si este suficient.
Daca Alex este un copil supra-dotat ar trebui sa-i faci un test IQ si un EQ asa vei intelege de ce nu poate sa se concentreze,poate pur si simplu se plictiseste fiindca el a inteles logica acelei activitati dar nu stie sa explice ca o stie deja.


l_carmen2003 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui ionica Carmen, Daca Alex este un copil supra-dotat ar trebui sa-i faci un test IQ si un EQ asa vei intelege de ce nu poate sa se concentreze,poate pur si simplu se plictiseste fiindca el a inteles logica acelei activitati dar nu stie sa explice ca o stie deja. http://picasaweb.google.com/home |
ce inseamna EQ?


rrox3 spune:
Carmen s-ar putea sa il pui prea mult la munca. Si el sa se mai si sature sa presteze. Sustine-l fix in ce vrea el sa faca suplimentar, nu ii face tu program. Parerea mea.
La gradinita probabil stie deja ce spune educatoarea, normal ca nu mai e atent. E interesat doar sa arate ce mult stie si sa adune laude.
EQ este coeficient al inteligentei emotionale, asa cum IQ este coeficient al inteligentei mai degraba rationale.
Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)


ionica spune:
multumesc rrox3, carmen asta e raspunsul la QE, dealtfel inteligentaemotionala se pare ca o tinem mereu in "frau" ,de fapt stim foarte putin despere EQ.
Am sa-ti trimit un link cu o carte scrisa despre inteligenta emotionala,caut si il voi pune aici.


eu_logoped spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui l_carmen2003
Asa am sa incerc. La el problema nu e ca nu i-ar placea sa invete ci ca in colectivitati se reseteaza total si nu mai e atent. Noi lucram in camera lui, la biroul lui, la care tat-sau i-a montat o lampa mare etc, unde i-am pus o cana de ceai sau lapte si ii spunem cafea... si ne jucam ca el vine ca tati la birou si incepe sa lucreze. Are si un dinozaur si un schelet pe masa ca e paleontolog etc. Doar ca dupa ce face cateva semne/cuvinte /etc ce are de facut, incepe sa vorbeasca cu dinozaurul, spune ca il suna telefonul, scapa creionul etc. Ii fuge atentia... Si aici intervin eu. Dar in colectivitati e mai usor sa i se distraga atentia... La engleza sunt doar 10 copii... dominisoara are o metoda superba, se pare ca a inceput sa mearga; la tenis sunt tot in jur de 10 insa se lucreaza cu cate 4-5, ceilalti 4 stau si aduna mingi... ei bine, nu merge. Devine sef de trib si e ocupat sa isi manifeste autoritatea nu sa fie atent... Nu raspunde urat antrenorului dar nu respecta indicatiile decat in proportie de maxim 25%... adica e un rebel politicos care mai si zambeste angelic... Ei bine, la gradinita sun aproximativ 40 de copii... si aici e sef de trib si la lectii raspunde pe cat posibil numai el, iar daca nu il intereseaza gata! s-a terminat, ori trece singurel la cealalta pagina si lucreaza inainte(!) ori incepe sa vorbeasca... ori se misca... Doamnele il stiu de acum, le este drag si nu cred a intervin chiar prompt si responsabil... iar el face cam ce vrea, nu e agresiv si nici f obraznic, nu vorbeste urat dar nu e atent la lectii - dpdv al lectiilor copiii sunt f bine pregatiti - si ca sa stea cuminte il lasa sa raspunda de cate ori vrea... sau cam asa ceva. Aici e problema mea. Cum sa il fac sa fie atent la lectii? cum sa ii educ atentia si sa il fac sa inteleaga ca si ceva ce i se pare cunoscut trebuie ascultat cu atentie... ? "La plus belle russe de diable est celle de nous persouade qu'il n'existe pas" - Baudelaire |
tare mi-ar placea sa iti dau un sfat miraculos sau macar o veste buna, dar mi-e teama ca atentia lui in colectivitate nu prea depinde de tine, ci de activitatea si metoda educatoarei....
din moment ce exista activitati pe care le finalizeaza, la care se poate concentra, vrea si se simte bine, atunci atentia lui este in regula, doar ca in colectivitate, mai ales intr-o grupa de apx 40!!! de copii ( mi se pare enorm), poti fi foarte usor furat de peisaj.
discuta mai mult cu dna educatoare, roag-o sa iti dea sfaturi pentu acasa, activitati pe care le-ai putea face ca sa ii dezvolti atentia. asa, din doua, una: ori iti recomanda exercitii personalizate, mai ales ca il cunoaste, ori iti dai seama ca nici dansa habar nu are.
apoi, ca optinui ar fi:
exercitii intense acasa,
mutarea la alta grupa/gradinita,
apelarea la ajutorul unui piholog scolar, care sa intervina la nivelul grupei si al metodelor doamnei educatoare (in cazul in care exista asa ceva la gradinita, dar trebuie procedat cu tact, ca multe educatoare prefera sa nu primeasca sfaturi)
activitati similare facute acasa, adica prin metodele tale sa ii completezi cunostintele de la gradi, pentru asta trebuie sa te interesezi putin de programa/ colaborezi cu educatoarea



l_carmen2003 spune:
Am discutat cu educatoarele. Una dintre mi-a atras prima data atentia cand era la grupa mijlocie... apoi mi-au spus ca sa stau linistita ca e ok copilul, e drept ca nu e atent dar el stie despre ce se vorbeste in clasa... eu nu pot sta linistita dat fiind faptul ca va merge anul viitor la scoala, plus ca vad ca la tenis unde nu stie de dinainte, nu se concentreaza... asa ca ma agit...
La gradinita sunt 38 de copii in grupa, e o gradinita f cautata si asta e... iar d-nele educatoare chiar se preocupa de copii insa nu au stiut sa ma sfatuiasca cand le-am intrebat ce sa fac... de asta am apelat la DC...
Eu lucrez cu el acasa aproape zilnic - vacantele sunt doar ale lui nu il pun sa faca nimic in vacanta, doar citim impreuna si il intreb ce a inteles, pictam, modelam etc dar asta chiar ii place... si e foarte atent!
Ce face la gradinita am aflat, am luat caietele de lucru insa el citeste de la 4.3 ani acum citeste subtitrarile la filme, socoteste pana la 20, scrie cu litere de tipar binisor, e cam aiurea, face si la gradinita si acasa acelasi lucru... plus ca acasa trece singurel la tema urmatoare cand termina... de asta l-am dat la engleza , de fapt el a vrut, sa il tin ocupat cu ceva nou,sa ii educ atentia si sa incerc sa il faca sa coopereze in colectivitate - a facut germana de la 3.8 ani dar dna lui de germana a plecat in Germania si la Centrul Cultural German nu mai au grupa de lucru pt copii asa mici - anul trecut cand era mai mic aveau grupa(!!) si cand l-am pus sa aleaga a ales... zic eu corect... 2 limbi straine ar fi cam mult la nivelul asta asa ca am preferat sa ramana pe engleza, iar la germana doar repetam ce a facut anul trecut cand ne jucam, adica numim lucruri si actiuni dar numai in joaca! fara scris sau citit ca nu a facut asta niciodata... cantam, ne jucam, germana mea oricum e de balta nu il pot ajuta la conversatie...


l_carmen2003 spune:
Ii place sa invete ceva nou, de multe ori, ca sa ma faca sa stau cu el imi cere el sa lucram insa incerc sa nu il supraincarc special sa nu il obosesc...
Eu sunt informatician, si nu il incurajez sa utilizeze pc-ul prea mult, are voie de 2 ori pe saptamana si atunci se joaca Tycoon isi face o gradina zoologica chiar ii place... dar nu insist si sincer sper sa nu se faca programator ca mine...
Cred ca a invatat sa citeasca asa de repede pt ca ne-a vazut pe noi citind si lucrand mereu acasa si cum ei sunt maimutele a vrut sa copie insa la el problema nu e cand citeste ca atunci sta locului cat trebuie, ci cand lucreaza in colectivitati sau numai cand se gandeste la alti copii.
Cu limbile straine stiu din experienta proprie ca asta e varsta ce a mai buna de inceput... cu masura normal; eu la varsta lui faceam si pian insa pe el nu l-am dat sa invete pianul desi ii place teribil muzica... mai astept sa creasca putin; are o orga pe care o zdrangane cand isi aminteste in rest doar asculta muzica... ce e drept, zilnic isi pune singurel muzica si ma uimeste ce bine recunoaste acum stilurile fiecarui compozitor cand asculta pe mezzo... - eu de multe ori trebuie sa citesc in bara ce se interpreteaza, el stie.
Nu pot spune ca il las de capul lui insa nici nu il oblig sa faca ceva...
Cu atentia si concetrarea pe termen mai lung avem noi o problema...


filofteia spune:
Citat: |
plus ca vad ca la tenis unde nu stie de dinainte, nu se concentreaza... asa ca ma agit... |
Poate nu-i place tenisul!!!
Sincer mie mi se pare un copil foarte "incarcat".
