si atentia se educa, nu? cum?

si atentia se educa, nu? cum? | Autor: l_carmen2003

Link direct la acest mesaj

Alex are 6 ani si e un copil f bun si fara modestie inteligent. Doreste sa invete e interesat de o multime de lucruri...
A invatat singurel sa citeasca la 4 ani si jumatate... vrea sa stie si cerceteaza, vrea sa se faca paleontolog si e pasionat de dinozauri si de tot ce inseamna stiinta pe intelesul lui...
DAR...
La gradinita nu sta locului mai mult de 15-20 de minute, se plicitseste si vrea sa raspunda doar el. La tenis nu are rezultate bune pt ca nu se concentreaza si nu respecta regulile mereu... A intrat la cursul de Cambridge - Moovers dar am insistat sa il dea un nivel mai jos - are totusi doar 6.2 ani... La interviu a mers f bine, la ore nu e atent...

Lucreaza f bine unul- la- unu... dar in grup mai mare e distras de ceilalti copii. Pur si simplu cand vede copiii se reseteaza... uita de reguli, etc!
Cum poi sa ii educ atentia sa il ajut sa se conceteze mai usor si mai ales sa ramana focusat?

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns blackpanterro spune:

Nu stiu daca poti educa pe cineva sa fie atent.Daca ceea ce i se prezinta e interesant pt el va fi atent 100% daca nu, nu. Daca se plictiseste normal ca va fi neatent.
Eu de exemplu, daca m-as duce la o conferinta despre cresterea ierbii, sigur as dormi pe tot parcursul conferintei :).
La cursul ala, poate nu trebuia coborat un nivel mai jos, parerea mea e ca nu varsta conteaza ci aptitudinile, daca el a demonstrat ca vrea si poate de ce sa nu fie un nivel mai sus? Pe parcurs vedeti cum se descurca si hotarati de acolo cum va fi mai departe.

Adriana si Aidan - 4 ani
A ticket to hell has never been funnier

"May the fleas of a thousand camels infest the crotch of the person who screws up your day and may their arms be too short to scratch...AMEN"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

exercitii pentru educarea atentei:

- intercalarea activiatilor placute cu cele care trebuiesc facute, fara prea mare placere din partea lui. acestu lucru anunat, bneinteles. dupa x urmeaza y... pentru asta va trebui sa fii foarte atenta la ca ii place si la ce nu. ideea acestei metode este ca va fi motivat de actvitatea urmatoare care ii place, sa o termine si pe aceasta, care e mai ...ugh
- cresterea treptata a timpului de concentrare. acum poate sta 10 minute sa... decupeze sa zicem. mane va propuneti sa stea 12 minute, si cele 2 minute in plus vor fi privite ca o reusita personala, incurajata, laudata. timpul trebuie crescut incet, daca ii spui ca trebuie sa stea 20 de minute i se va parea o vesnice, pe cand 1 minut inb plus fata de ieri....este mult mai acceptabil
- jocurile stimuleaza atentia foarte mult. dar cele jucate impreuna cu adultul: memory, recunoaste instrumentul (sunetul, zgomotul animalul, etc), labirinturi, diferente in imagini, gaseste obiectul ascuns inre altele, cate ... sunt in imagine, cate masini rosii trec prin fata noastra, hai sa imitam (ceva miscator la televisor sau la calculator), cum arata (ceva- imagine cu ceva ce ii place).... expusa 1 minut si apoi descrisa,
- ramintirea reguluilor in permaneta , prin diferite mijoace: repetat, cantat, desenat, povestit, interpretat ( ca un joc de rol). sa luam de exemplu regula spalatului pe dinti seara: desenam periuta si pasta si afisam deasupra patului ca la culcare sa o vada sa isi aminteasca, povestim despre dinte, coloram un dintisor, aratam imagine cu un dinte cariat si povestim de ce, ne jucam de-a copilul care nu voia sa se spele pe dinti, facem o poezioara cantata - seara ma spal pe dinti/ca toti copiii cuminti/ dintii mei curati vor fi/ aplauze voi primi...
asa puteti intari regula, si puteti proceda cu orice regula, pentru ca el sa invete sa o respecte. ca sa respecte o reeula, trebuie sa o invete, sa o inteleaga si sa si-o aminteasca

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

revin cu alte exercitii pentru atentie:
atentia poate fi exersata prin joc, dar prin cerinta, cpilul trebuie ca voluntar sa isi indrepte atentia spre un anumit aspect (fie ca e o imagine, un sunet, o miscare, un miros, etc) pe care sa il obsrve, sa il poata descrie, sa indeplineasca cerinta.
exemple: alege dintre ...pe cele care(sa imparta obiecte, imagini, sunete pe diferite categorii)
recunoaste ... ( dintr-o grupa de obiecte sa recunoasca unul anume, conform cerintei)
decupaje/lipituri/ indoituri impreuna cu un adult dupa care sa ia exemplu (observa si repeta miscarile)
auditie teatru radiofonic
reconstituiri (din imagini lacunare sa reconstituie.... dinozaurul, etc)

dar, pe langa atentie (care poate fi exersta si imbunatatita), trebuie sa exersati si vointa si motivatia. Cuvantul TREBUIE este motorul vointei.
incearca jocuri de rol in care sa interpreteze un personaj care desi era napastuit de soarta, sa zicem era cel mai slab, cel mai pitic, a reusit sa castige....prin faptul ca a avut vointa sa faca antrenament in fiecare zi.
sau : un copil care a salvat pe altul desi ii era frica de apa, dar si-a spus TREBUIE sa intru in apa sa o scot pe surioara mea de acolo si a reusit....
sau: un paleontolog care desi....prin puterea lui TREBUIE a reusit....






Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns buli spune:

se joaca destul? are timpul lui sa-i ajunga?
poate ar trebui sa se joace mai mult.
si asa n-ar mai fi tentat sa faca altele cind e de lucruri serioase?

www.youtube.com/watch?v=YhWZ7bpfQag" target="_blank">@

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Carmen ca sa ramana atent trebuie sa-i captezi interesul cu ceva. Incearca sa construiesti pe interesul lui. De exemplu: lui ii plac dinozaurii, tu vrei sa lucreze la matematica. Faceti probleme de matematica cu dinozauri.
Invatatul trebuie sa fie o joaca la varsta lui. Ambaleaza-l in povesti care-i plac.

Foarte bune si ideile Andreei.

Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns carmen1967 spune:

Buna,
pentru specialisti si nu numai :
Cum il facem sa fie atent la scoala?
Cunoasteti alte remedii/terapii care intradevar sa fie eficiente?


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

Citat:
citat din mesajul lui carmen1967

Buna,
pentru specialisti si nu numai :
Cum il facem sa fie atent la scoala?
Cunoasteti alte remedii/terapii care intradevar sa fie eficiente?


Toate cele bune,
Carmen
salut,
e dificil de "prescris" o reteta pentru atentie.
chestiile generale cred ca le stiti toti - captarea atentiei, activitate interesanta, schimbarea metodei, schimbarea activitatii, stimulare, laude, incurajari... doar e plin internetul de articole si carti.
dar pentru ca ceva sa fie intr-adevar util pentru un copil sau altul, orice interventie (inteleg aici prin interventie o anumita activitate care un scop terapeutic precis) trebuie realizata in urma unei evaluari atente, in functie de specificul fiecarui copil.

asa ca eu una nu pot prezenta vreo metoda pentru care sa garantez ca functioneaza, doar pentru ca am lucrat-o cu copilul x si a avut rezultate bune, poate pentru copilasul Y nu functioneaza.

adica vreau sa spun ca daca astepti raspunsuri mai concrete si utile, ar trebui sa dai mai multe informatii








Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns l_carmen2003 spune:

Multumesc pentru raspunsuri. Mi-am notat si incep.
Saptamana trecuta a avut la cursul de engleza intervale dupa pauze de cam 15- 20 de minute cat a fost atent si a participat la ore, saptamana asat a cooperat mai mult, domnisoara spunea ca in prima ora chiar l-a ocupat in mod special iar intr-a doua cam 30 de minute a fost 'acolo'. Oricum e mai mult decat saptamana trecuta si spun eu ca e mult pentru un copil de 6 ani.
Ce am incercat eu saptamana trecuta? Am lucrat cu el intens in fiecare zi si i-am cerut in permanenta sa fie atent. Saptamana asta, adica aseara am facut cu el tema si spre uimirea mea a cooperat si au fost necesrae doar 30... cu cereri de oprire si joc la fiecare 10 minute insa pe care le-am refuzat promt si a inteles.
Ei bine, vad progresul, i-am subliniat ca a muncit mult saptamana trecuta, se vad rezultatele si sunt mandra de el, ca fata de o ora si jumatate saptamana trecuta cand ne targuiam daca sa termine sau nu, aseara a cooperat si a scapat mult mai repede... insa nu sunt sigura ca a si inteles... lucram la asta.
Sa vedem daca tine si la tenis dupa masa... ca nu prea ii place sa fie atent la antrenament. Si chiar cred ca e importanta miscarea pentru el.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns l_carmen2003 spune:

Citat:
citat din mesajul lui buli

se joaca destul? are timpul lui sa-i ajunga?
poate ar trebui sa se joace mai mult.
si asa n-ar mai fi tentat sa faca altele cind e de lucruri serioase?

www.youtube.com/watch?v=YhWZ7bpfQag" target="_blank">@


Anka, nu stiu ce sa spun daca se joaca sau nu suficient. La varsta lui joaca e necesara - sau ma rog e ceruta - tot timpul.
Il las de la 12 la 16,30 sa aiba program de voie. Dupa ora 12 cand iese de la gradinita- in functie de ora la care termina masa si de vreme - se joaca si in curtea gradinitei, ajunge acasa unde negociaza daca doarme sau nu si daca nu vrea sa doarma, se joaca, are voie sa faca ce vrea pana vin eu - exclus pc sau iphone.
de la ora 17,30 incepem lectiile si ieri chiar pana la 18 si un pic terminase tot; Si apoi iar jaoca. e suficient? daca il intrebi pe el nu.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns l_carmen2003 spune:

Citat:
citat din mesajul lui rrox3

Carmen ca sa ramana atent trebuie sa-i captezi interesul cu ceva. Incearca sa construiesti pe interesul lui. De exemplu: lui ii plac dinozaurii, tu vrei sa lucreze la matematica. Faceti probleme de matematica cu dinozauri.
Invatatul trebuie sa fie o joaca la varsta lui. Ambaleaza-l in povesti care-i plac.
Foarte bune si ideile Andreei.



Asa am sa incerc.
La el problema nu e ca nu i-ar placea sa invete ci ca in colectivitati se reseteaza total si nu mai e atent.
Noi lucram in camera lui, la biroul lui, la care tat-sau i-a montat o lampa mare etc, unde i-am pus o cana de ceai sau lapte si ii spunem cafea... si ne jucam ca el vine ca tati la birou si incepe sa lucreze. Are si un dinozaur si un schelet pe masa ca e paleontolog etc. Doar ca dupa ce face cateva semne/cuvinte /etc ce are de facut, incepe sa vorbeasca cu dinozaurul, spune ca il suna telefonul, scapa creionul etc. Ii fuge atentia... Si aici intervin eu.

Dar in colectivitati e mai usor sa i se distraga atentia...
La engleza sunt doar 10 copii... dominisoara are o metoda superba, se pare ca a inceput sa mearga; la tenis sunt tot in jur de 10 insa se lucreaza cu cate 4-5, ceilalti 4 stau si aduna mingi... ei bine, nu merge. Devine sef de trib si e ocupat sa isi manifeste autoritatea nu sa fie atent... Nu raspunde urat antrenorului dar nu respecta indicatiile decat in proportie de maxim 25%... adica e un rebel politicos care mai si zambeste angelic...
Ei bine, la gradinita sun aproximativ 40 de copii... si aici e sef de trib si la lectii raspunde pe cat posibil numai el, iar daca nu il intereseaza gata! s-a terminat, ori trece singurel la cealalta pagina si lucreaza inainte(!) ori incepe sa vorbeasca... ori se misca...
Doamnele il stiu de acum, le este drag si nu cred a intervin chiar prompt si responsabil... iar el face cam ce vrea, nu e agresiv si nici f obraznic, nu vorbeste urat dar nu e atent la lectii - dpdv al lectiilor copiii sunt f bine pregatiti - si ca sa stea cuminte il lasa sa raspunda de cate ori vrea... sau cam asa ceva.
Aici e problema mea. Cum sa il fac sa fie atent la lectii? cum sa ii educ atentia si sa il fac sa inteleaga ca si ceva ce i se pare cunoscut trebuie ascultat cu atentie... ?

Mergi la inceput