Reforma educatiei-editia 2009

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns flower-power spune:

In mod clar ponderea mediei generale in nota pe baza careia se face admiterea in liceu a atras dupa sine multa mizerie. Conditionarea notarii(arbitrare) de participarea sau nu a elevilor la meditatiile profesorilor de la clasa ii invata pe acestia in mod sistematic "cine e jupanul". Chiar daca la o testare nationala mai scapa cativa, luati in calcul faptul ca in prezent sunt clase intregi carora li se dicteaza rezolvarile la tezele cu subiect unic, teze corectate si de profesorii de la clasa . Este motivul pt care chiar profesorii de la liceele bune nu inteleg sa mai continuie asa.
Rezolvarea propusa de minister?= 50% media din gimnaziu+ 25%media tezelor cu sub unic din clasa a VII-a+25%test national ...
http://www.invatamantul.ro/index.php/mainpage



"Parents need to fill a child's bucket of self-esteem so high that the rest of the world can't poke enough holes in it to drain it dry." --Alvin Price

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AB spune:

Citat:
citat din mesajul lui xenocid


Teama ca pana la urma tot se va gasi cineva care sa triseze nu trebuie sa ne impiedice sa luam deciziile care (cel putin teoretic) sint cele mai bune. Evaluarea continua a elevului ia presiunea unui singur examen decisiv si o distribuie uniform pe cei 4 ani de gimnaziu si pe mult mai multe materii. Matematica si Romana luate impreuna sint complet irelevante privind aptitudinilor copilului.


Absolut de acord ca examenul ar trebui sa fie extins la alte materii. Eventual cum se face aici o testare bianuala a elevilor la cam toate materiile.
In nici un caz ceva care sa depinda pentru fiecare elev de altcineva. Mai ales daca acel cineva este coruptibil.
Sistemul poate fi conceptual perfect, dar trebuie adaptat societatii pe care o testeaza.

Nu stiu cum se recruteaza profesorii de liceu, cei de facultate pe pile adesea si competente mai rar.

Nimeni nu are curaj sa intre in gura dinozaurilor din universitar.


Discutam de preuniversitar cu admiterea la liceu, nu? Nu ca n-as fi de acord cu asta si pentru universitati.

Recent spunea de exemplu ca universitatile nu trebuiesc judecate dupa criterii obiective ca publicatiile ISI ci dupa impactul social. Mie in afara de Miss Boboc nu'mi vine'n minte nici un alt "impact social" al universitatilor.


Nu inteleg ce are asta de a face cu elevii de gimnaziu care intra la liceu, dar si eu am vazut fise de punctaje pentru posturi in care o publicatie la o revista a Academiei Romane valoreaza cat doua-trei recunoscute ISI, iar o comunicare la sesiunea de lucrari stiintifice ale vreunei facultati valoreaza cat un articol de bjurnal afara...... etc.
Eu am constat insa ca data fiind calitatea execrabila a cunostintelor cu care se intra la facultate acum, majoritatea entuziastilor mai tineri care au zis ca se intorc sa recladeasca ei ceva... au fost atat de criticati de studenti ca s-au reprofilat in cercetare sau s-au intors inapoi in vest. Cunosc doua cazuri de tipi care aveau post afara si s-au intors in .ro : un informatician la timisoara si un matematician la bucuresti care trec drept nebuni cand dau notele corect si sunt extrem de evitati pentru ca fac sa scada mediile umflate cu pompa. Unul dintre ei este reprofilat in cercetare in .ro.
Asa ca pana nu se va face treba bine si corect in gimnaziu, liceu... apai la facultate nici sa vrei nu mai poti. Ce naiba sa faci la un curs de ecuatii cu unul care nu stie sa deriveze au integreze. Acela nu-si are locul acolo. Si cand mai mult de jumatate de promotie e asa.... apai e grav.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iileana spune:

Daca aveti vreo intrebare pentru Dl. Mircea Miclea, i-o puteti adresa aici: http://student.hotnews.ro/stiri-intalniri_online-6079682-mircea-miclea-presedintele-comisiei-prezidentiale-pentru-educatie-discuta-online-despre-controversatul-cod-educatiei-miercuri-ora-13-00.htm

Triunghiul portocaliu *

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

O alta dezbatere:
http://www.adevarul.ro/adevarul-special/reforma-educatiei.html
In mod clar invatamantul universitar este afectat de nepotism,mama,tata,copilu si purcelu sunt cu totii mari profesori in aceeasi universitate.Lucrul in sine poate nu ar fi atat de grav daca,intr-adevar,ar fi bine pregatiti.De prea multe ori acest lucru nu se intampla.
Invatamantul universitar romanesc a produs in ultimii ani un numar incredibil de doctori si absolventi de master,multi dintre acestia avand legaturi in lumea politica.Da,invatamantul universitar de stat are o panta decendenta fara insa sa apara si in Ro o universitate particulara sau chiar mai multe puternica unde admiterea sa reprezinte ceva foarte important.Nu exista asa ceva in invatamantul particular romanesc care este doar un tonomat de diplome.
Revenind la invatamantul liceal,unde este invatamantul vocational?Ce se intampla cu el?Oare ro nu mai are nevoie de electricieni,zidari etc?Mie mi-a fost greu sa-i gasesc.
Bine,discutia este complexa,pornind de la gradinita cu grupa pregatitoare,structura invatamantului-Miclea vrea o alta organizare cu clasa a-9a la scoala generala.Se pare ca in ambele proiecte varsta de incepere a clasei intai este de 6 ani si,daca parintii fac cerere,copilul poate fi dus si la 7.Mai sunt aspecte legate de titularizare,de stagiatura ceruta dupa terminarea facultatii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Eu stiam ca sistemul acesta cu evaluarea continua a copiilor din gimnaziu urmata de analiza unui dosar, pe baza carui se face admiterea in liceu este insotita, in tarile care au fost baza inspiratiei acestui sistem, de o evaluare a scolilor.

Stiu ca exista o ierarhie a scolilor mai intai, bazat pe cate puncte a acumuluat scoala respectiva (testele copiilor, promovabilitate, rezultate la concursuri nationale si intrenationale, performantele profesorilor, etc.).

Vreau sa ajung de fapt la marea hiba a legii din Romania: nota 10 pe linie la o scoala slaba nu poate sa fie comparata cu media 9 la o scoala foarte buna, in care concurenta este acerba. Senzatia mea este ca s-a luat o lege din alt sistem (cea cu evaluarea continua a copiilor) dar cineva s-a temut sa o duca pana la capat, pentru ca exista diferite anxietati si interese care stau in calea acestei ierarhizari a scolilor. Dupa parerea mea, ierarhizarea clara a scolilor facea lumina si in lege, si in capul copiilor/parintilor si punea farul pe scheletii din pivnite. Ceea ce cred eu ca era benefic pentru toata lumea (inclusiv pentru cei cu scheleti mutlti) pentru ca odata scoasa la lumina lipsa de performanta dintr-o scoala se puteau face si programe coerente care sa sprijine eficient pe profesorii respectivi.

"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iileana spune:

Citat:
citat din mesajul lui loryi1974

O alta dezbatere:
http://www.adevarul.ro/adevarul-special/reforma-educatiei.html

Foarte utila paralela din acest ciclu de articole, intre cele doua propuneri de reforma. Imi confirma parerea initiala, ca-i greu sa tii cu una sau cu cealalta, ca-n fotbal, pentru ca fiecare are plusuri si minusuri.
Si mi se pare periculoasa graba cu care onor executivul vrea sa treaca legile astea prin asumarea raspunderii guvernului, sarind astfel peste o necesara dezbatere publice si ignorind parlamentul.
Adica, nah, ii inteleg, vor si ei sa bifeze o reusita la capatul intregului sir de esecuri, dar legile astea-s totusi prea importante ca sa le tratezi cu un asemenea hei-rupism....




Triunghiul portocaliu *

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns OanaP spune:

Eu as introduce si obligativitatea parintilor de a se prezenta la scoala la ore de educatie parentala si de bun simt. Cine stie posturile mele de "valoare", probabil stie de spre ce vorbesc.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Ti-as fi extrem de recunoscatoare daca ai pastra linia acestui subiect.
Off-topic:nu esti singura din tara asta care vrea sa schimbe ceva in educatie.Daca vrei sa deraiem de la subiect cred ca celalalt ar fi mai potrivit.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Llaura spune:

Citat:
citat din mesajul lui simali
evaluare a scolilor

Se face, cum sa nu, dar de multe ori de catre organizatii independente si pentru scopuri altele decat admiterea la universitate sa zicem, uite un exemplu www.fraserinstitute.org/reportcards/schoolperformance/alberta.htm" target="_blank">aici.
Unul dintre criteriile de evaluare este de exemplu diferenta dintre nota pe care un elev o capata in cursul anului la fizica, de exemplu, si nota pe care o capata la examenul provincial (test unic). Report cardurile astea insa nu se folosesc pt admitere, adica asta este, ai studiat fzica intr-o scoala de nota 7 si ai luat 10, bravo tie atata timp cat scoala este autorizata sa predea fizica aia; nu se aplica un coeficient, de ex sa zicem nota primita intr-o scoala de nota 10 sa se inmulteasca cu 1 si sa devina nota finala, nota dintr-o scoala de nota 9 sa se inmulteasca cu 0.75 ca sa devina nota finala, si tot asa.
As zice ca e corect sa fie asa sau cel putin raul mai mic...exista si elevi de 10 curat in scoli nu foarte bune, ei cu ce au gresit ca sa li se scada nota statistic? dupa cum exista si corijenti "reali" in scoli foate bune.
Problema in sine este insa cat se poate de reala si frustranta ; din gura in gura intotdeauna se stie cine ce fel de absolventi produce si daca da note de incredere sau nu. Iar consolarea ar fi ca lumea sa vina la scoala sa mai si invete ceva, nu strict sa intre la facultate.

Graba cu care vor sa impinga schimbari atat de masive mi se pare si mie ff paguboasa si discret criminala.
Dintre cele doua sisteme as zice ca tin cu Abramburica, mai ales daca legea se aplica din anul scolar 2009-2010; sa schimbe structura complet asa on the fly e o mare tampenie.

Apropo de invatamantul liceal tehnic/vocational, mai bine l-ar lasa asa uitat si l-ar reforma ulterior, in colaborare cu industriile pt care acest tip de invatamant scolarizeaza, nu vrem sa ne trezim ca dintr-o tara de absolventi de drept, ase sau psihologie, ne transformam intr-o tara de electricieni si sudori, doamne fereste

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns loryi1974 spune:

Mircea Miclea propune introducerea clasei a noua la scoala generala,asta ar fi o deosebire importanta fata de sistemul clasic.
De asemenea,propune introducerea unor vouchere chiar de la gradinita.Inca nu m-am lamurit cum ar urma sa functioneze ele.
O alta schimbare majora ar fi alegerea directorului de catra CA al scolii si ,implicit,directorul va fi angajatul scolii ,nu al inspectoratului scolar.Este foarte posibil ca aceasta propunere sa nu treaca.

Mergi la inceput