Reforma educatiei-editia 2009
In Romania,de 20 ani,fiecare nou ministru al invatamantului se crede Spiru Haret si vrea sa reformeze educatia.La fiecare 4 ani apare un nou pachet de legi exceptionalepropuse spre dezbatere opiniei publice.
Cu toate acestea,invatamantul romanesc este pe marginea prapastiei:nepotism,coruptie,slaba pregatire,comunicare proasta intre profesori si parinti,pretentii exagerate ale parintilor soldate deseori cu presiuni puternice asupra profesorilor,trafic de influenta,rezultate dezastruoase la evaluarile internationale,invatamant universitar scapat de sub control,supradimensionat si neperformant,cercetare ioc-oare mai exista?.Nu vorbim acum despre acei elevi romani cu rezultate exceptionale la olimpiadele internationale,ei oricum pleaca si nu se mai intorc si ii inteleg perfect.
Si in 2009 exista acest apetit reformator la nivelul ministerului,doar ca ,in acest moment,avem 2 pachete de legi:unul este rezultatul "Pactului National pentru Educatie"-comisie condusa de Mircea Miclea,celalalt se numeste "Codul Educatiei"-Ecaterina Andronescu.Fiecare are,in opinia mea,parti bune si parti rele.In acest moment,se incearca ajungerea la un numitor comun.
Eu am gasit o analiza comparativa,probabil ca mai sunt si altele:
http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-6041207-miclea-andronescu-comparatie-intre-doua-viziuni-invatamint-preuniversitar.htm
"Adevarul" are,de asemenea,un ciclu de articole dedicate reformei invatamantului.
Avand in vedere ca este un forum care se invarte in jurul copilului,ca suntem parinti,multi poate si profesori,propun sa discutam si noi despre acest subiect.
In linii generale,eu am citit ambele documente.Eu personal inclin spre varianta Miclea,dar sunt parti ale ei care nu-mi plac si as dori sa fie inlocuite cu cele din varianta Andronescu.
Si,ca un exemplu concret: eu cred ca este important sa se renunte la admiterea in invatamantul liceal pe baza mediei generale din gimnaziu.Acest criteriu este generator de coruptie si trafic de influenta.Eu cred ca ar trebui sa se intre la liceu,daca nu se poate prin varianta radicala a organizarii admiterii la nivelul fiecarui liceu,prin organizarea unui examen national la care supravegherea si corectarea sa fie facute de alti profesori decat cei ai copiilor supravegheati.
Raspunsuri
xenocid spune:
Citat: |
citat din mesajul lui loryi1974 Si,ca un exemplu concret: eu cred ca este important sa se renunte la admiterea in invatamantul liceal pe baza mediei generale din gimnaziu.Acest criteriu este generator de coruptie si trafic de influenta.Eu cred ca ar trebui sa se intre la liceu,daca nu se poate prin varianta radicala a organizarii admiterii la nivelul fiecarui liceu,prin organizarea unui examen national la care supravegherea si corectarea sa fie facute de alti profesori decat cei ai copiilor supravegheati. |
Eu dimpotriva cred ca un singur examen (fie el si national) pentru admiterea in liceu este o descalificare a ideii de educatie continua, principiu pe care inteleg ca si'l asuma ambele "tabere". In plus, si poate chiar mai important, niciun copil de 14 ani nu trebuie sa sustina UN examen decisiv pentru viitorul sau.
loryi1974 spune:
Poate ca ai dreptate in privinta existentei unui singur examen decisiv.Dar as dori totusi altceva decat media generala din gimnaziu.Si in mod cert fara profesorii copiilor pe post de supraveghetori sau corectori.Poate o testare generala la sfarsitul fiecaru an din gimnaziu,fara implicarea profesorilor de la clasa.Media aia din gimnaziu este un generator si intretinator de coruptie si trafic de influenta.Daca notele la gimnaziu ar reflecta exact nivelul unui elev,ar fi ok.Dar in Romania asta nu se intampla.Intrabarea este cum am putea sa ne protejam copiii impotriva acelor parinti si profesori care ,folosind metode neortodoxe,influenteaza pe diverse cai notele si,implicit,media de admitere?
XIO spune:
Nu stiu cum e acum , dar pe vremea mea zau ca nu a existat vreodata o discutie despre tratament preferential , mita si alt cele.
Nici mie nu mi se pare normal sa epinda viitorul cuiva de un singur examen.Se poate sa ai X probleme si sa nu dai tot ce e mai bun . Si atunci ce faci?
"Mult mai grava ar fi etichetarea nedreapta a unei persoane pe care nu o cunosc deloc "
***Fur is for petting**
http://www.youtube.com/watch?v=GewaLNZ1100
http://www.flickr.com/photos/greecky/
loryi1974 spune:
Cel putin in ultimii 20 de ani in Romania toate astea s-au intamplat si se intampla in continuare ,ba avantul pentru "a-ti ajuta"copilul este foarte puternic si pare de nestavilit.Daca as trai intr-o Romanie curata,nici n-as fi pus in discutie acel punct de vedere referitor la un aspect concret.Dupa cum am mai spus,poate ca nu e cea mai buna solutie un singur examen dar intrebarea ramane:cum ne protejam copiii impotriva celor care,parinti si profesori,prin coruptie si trafic de influenta obtin pentru colegii copiilor nostri note nemeritate?
Dar asta era o particularizare legata de ceva care ma doare pe mine.Sunt si alte aspecte care merita aduse in discutie:situatia din invatamantul universitar de exemplu sau structura invatamantului,diferita in cele doua proiecte sau finantarea sau alegerea directorului.Acum alegerea este puternic politizata.
AB spune:
Nu exista nicaieri un sistem curat. In .fr si US se practica segregarea sociala, adica te duci la liceul cel mai apropiat de casa sau la un liceu privat/semi-privat unde esti testat in prealabil.
Dezavantajele apar doar in cartierele foarte sarace.
Xeno un examen la 14 poate fi ceva care sa se termine prost, dar un exemplu de coruptie si minciuna pe parcursul a patru ani de gimnaziu nu creeaza accidente ci o adevarata mentalitate ca cea mai buna solutie e sa trisezi.
Llaura spune:
Cred ca sistemului ar trebui sa i se dea sansa sa se curete si din interior; pentru ca nici examen perfect nu exista, admiterea in liceu si inainte de 89 se frauda; nu usor, nu pt toata lumea, dar se putea.
Personal nu cred ca ar trebui sa "restaureze" admiterea in liceu asa cum se facea pe vremea mea. S-o faca pe baza notelor, pe baza unor teste nationale, dar s-o lase nemodificata vreo zece ani macar si se va curata de la sine.
Eliza5 spune:
Problemele majore din educatie nu provin cred eu din proasta reglementare. Nu e vorba de lege aici, e vorba mai ales de o confuzie generalizata de valori. Oamenii nu prea mai cred in educatie ca fiind cea mai nimerita cale de a ajunge la prosperitate. Dureaza, costa. Tinerii au alte modele, nu Patapievici sau Liiceanu.
Pe de alta parte, profesorii sunt prost platiti si atunci nu isi fac treaba cum trebuie. Exista "insule" de excelenta, mai exista inca dascali adevarati dar sunt rari. Profestorii pur si simplu nu sunt motivati sa investeasca in propria dezvoltare profesionala si mai ales sa aplice niste standarde in clasa.
Iarasi... Norvegia de exemplu care este recunoscuta ca fiind o tara cu un excelent sistem educational... investeste 14% din bugetul de stat in educatie. 14%! Iar noi ne taraim spre 6%.
Imi este teama in concluzie ca nu legea invatamantului este cea care franeaza evolutia acestuia.
Dar revenind la cele doia coduri, da, in mod evident codul Miclea este mai transformational, aduce schimbari ceva mai radicale si partea buna este ca depolitizeaza scoala (directorii nu mai sunt alesi de inspectoratele judetene ci de consiliul scolii). Se stie ca inspectorii sunt alesi politic si in consecinta si directorii de scoala sunt alesi politic. Asta trebuie sa se schimbe.
Finantarea de asemenea ar trebui descentralizata. In momentul asta Ministerul Educatiei aloca bani pentru toate scolile din tara. Ei bine, este momentul ca si comunitatea locala sa se implice in asta. Desi si aici este o problema pe care eu personal am intalnit-o. Cand am vrut sa refacem o scoala afectata de inundatii undeva in Moldova, ni s-a pus foarte clar in vedere ca vom primi toate autorizatiile in timp util doar daca vom folosi o ANUME firma de constructii.. firma de constructii care desigur era foarte bine conectata la consiliul local.
E o discutie prea lunga, sunt multe de dezbatut... Dar m-as referi mai degraba la constientizarea faptului ca educatia ESTE importanta pentru toata societatea iar profesorii SUNT un element extrem de important in imbunatatirea sistemului existent.
Deus spune:
de 8 ori au modificat sistemul in ultimii ani! elevii si parintii sunt debusolati si din cate se vede nu o sa fie mai bine in viitor.
Nu am nici un dubiu ca la anul vor face alte modificari si tot asa.
Sper doar sa avem nervi sa ne adaptam dupa tampenile lor.
Reforma se poate face doar atunci cand anumite fosile vor disparea din sistem. Sa nu vorbim de calitatea manualelor ca ne apuca toamna si tot nu epuizam subiectul.
„Fericirea este armonia dintre ceea ce gandesti, ceea ce spui si ceea ce faci.”Gandhi
www.de-azi.ro
inspiratie, dragoste, putere ... pentru cine crede ca nu mai poate.
http://www.youtube.com/watch?v=flRvsO8m_KI
quod me nutrit me destruit
ancadragoman spune:
Citat: |
citat din mesajul lui XIO Nu stiu cum e acum , dar pe vremea mea zau ca nu a existat vreodata o discutie despre tratament preferential , mita si alt cele. Nici mie nu mi se pare normal sa epinda viitorul cuiva de un singur examen.Se poate sa ai X probleme si sa nu dai tot ce e mai bun . Si atunci ce faci? "Mult mai grava ar fi etichetarea nedreapta a unei persoane pe care nu o cunosc deloc " ***Fur is for petting** http://www.youtube.com/watch?v=GewaLNZ1100 http://www.flickr.com/photos/greecky/ |
mai dai oadata ,ecact asa ma patit si eu ...eram buna la matematica si at la examen nu m-am putut concentra absolut deloc
anca de Maria Alexandra (4 noiembrie 2007)
poze si filmulete
povestea nasterii
www.totsites.com/tot/mariadragoman" target="_blank">eu sunt Maria
www.onetruemedia.com/otm_site/start" target="_blank">Montaje Mariuca
VREAU SA NU MAI FIU DIFERIT!!
Are mama o ratusca...
www.desprecopii.com/POZECONCURS/folderview.asp?folder=Ratusca%20din%20viata%20mea&page=2" target="_blank">an1 si an2
xenocid spune:
Citat: |
citat din mesajul lui AB Xeno un examen la 14 poate fi ceva care sa se termine prost, dar un exemplu de coruptie si minciuna pe parcursul a patru ani de gimnaziu nu creeaza accidente ci o adevarata mentalitate ca cea mai buna solutie e sa trisezi. |
Teama ca pana la urma tot se va gasi cineva care sa triseze nu trebuie sa ne impiedice sa luam deciziile care (cel putin teoretic) sint cele mai bune. Evaluarea continua a elevului ia presiunea unui singur examen decisiv si o distribuie uniform pe cei 4 ani de gimnaziu si pe mult mai multe materii. Matematica si Romana luate impreuna sint complet irelevante privind aptitudinilor copilului.
Din pacate si de data asta profesorii sint complet imuni la reforma asa cum au fost de fiecare data in ultimii 20 de ani. Pastrarea acelorasi mecanisme de selectare si promovare a profesorilor ingropa chiar ideea de reforma a _educatiei_. Avem in schimb o permutare nesfarsita a disciplinelor, programelor, anilor de studii si examenelor modificari ce afecteaza exclusiv copiii. Nimeni nu are curaj sa intre in gura dinozaurilor din universitar. Miclea a incercat timid cateva modificari dar nu a reusit decat sa irite serparia de la varf.
Cooptarea lui Marga (rectul etern) de catre PSD spune cam totul despre natura "reformei" dorita de acestia. Recent spunea de exemplu ca universitatile nu trebuiesc judecate dupa criterii obiective ca publicatiile ISI ci dupa impactul social. Mie in afara de Miss Boboc nu'mi vine'n minte nici un alt "impact social" al universitatilor.