promotia Carrefour 8 ani

Raspunsuri - Pagina 6

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns anamona spune:

ladyJ, uite ce stiam eu:

de pe pagina ANPC:

Autoritatea are printre obiective si www.anpc.gov.ro/anpc/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=10&Itemid=11" target="_blank">protejarea consumatorilor împotriva practicilor comerciale incorecte si promovarea bunelor practici comerciale.


Acum sa vedem cum defineste www.avocatnet.ro/content/articles/id_10871/Legea-nr-363-2007-privind-combaterea-practicilor-incorecte-ale-comerciantilor-in-relatia-cu-consumatorii.html" target="_blank">Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii, practicele incorecte:

"Art. 4. - (1) O practica comerciala este incorecta daca:
a) este contrara cerintelor diligentei profesionale;
b) deformeaza sau este susceptibila sa deformeze in mod esential comportamentul economic al consumatorului mediu la care ajunge sau caruia i se adreseaza ori al membrului mediu al unui grup, atunci cand o practica comerciala este adresata unui anumit grup de consumatori.
....
(3) Practicile comerciale incorecte sunt, in special, cele:
a) inselatoare, in sensul prevederilor art. 6 si 7; ...."

"Art. 6. - (2)O practica comerciala este, de asemenea, considerata ca fiind actiune inselatoare daca, in contextul prezentarii situatiei de fapt, tinand cont de toate caracteristicile si circumstantele, determina sau este susceptibila sa determine consumatorul mediu sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o."

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns maitreyi spune:

eo am castigat 50 de mii de lei vechi si astazi am vazut inca 3 perosane care asteptau sa isi ridice premiile cu bonurile si cartonasele alea in mana

-------


mamica fericita de Alexandra


-------

Cine-ti saruta genele-n somn ?
Si cine-i acolo cand ingerii dorm ?
Toate zanele bune sa te ocroteasca...
Toate florile campului sa te infloreasca...

Minunea de la Doamne-Doamne 17.06.2008




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns maitreyi spune:

aaa...facusem cumparaturi de 1 milion deci mi-au dat 2 tichete. premiul a fost un voucher de 50 de mii deci tot la ei l-am spart

-------


mamica fericita de Alexandra


-------

Cine-ti saruta genele-n somn ?
Si cine-i acolo cand ingerii dorm ?
Toate zanele bune sa te ocroteasca...
Toate florile campului sa te infloreasca...

Minunea de la Doamne-Doamne 17.06.2008




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamona spune:

inainte de a inchide subiectul, hai sa lasam info corecte aici:

Citat:
citat din mesajul lui marius

Bateti apa-n piua. Folositi cuvinte incorect - inselaciune, rolul - OPC -ului.

vezi postul meu anterior....am folosit cat se poate de corect cuvantul inselaciune

daca totusi nu e asa, mi-ar face placere sa imi arati argumentat unde am gresit

Citat:
citat din mesajul lui marius
De asemenea daca la sfarsitul promotiei BONUSURILE nu sunt acordate nu reprezinta o ilegalitate.


conform aceleiasi legi citate in postul anterior, in anexa 1 se enumara practicile incorecte, printre care gasim
19. Afirmarea, in cadrul unei practici comerciale, ca se va organiza un concurs sau se va oferi un premiu in scopuri promotionale, fara insa a acorda premiul promis sau un echivalent rezonabil.

deci BONUSURILE in mod legal trebuie acordate


acest topic e initiat pentru a semnala o problema grava, daca le trecem cu vederea maine poimaine vom si asaltati de alte asemenea practici

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ladyJ spune:

Citat:
citat din mesajul lui anamona

ladyJ, uite ce stiam eu:

de pe pagina ANPC:

.................................................

"Art. 6. - (2)O practica comerciala este, de asemenea, considerata ca fiind actiune inselatoare daca, in contextul prezentarii situatiei de fapt, tinand cont de toate caracteristicile si circumstantele, determina sau este susceptibila sa determine consumatorul mediu sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o."





Pai e corect, uite:
eu iti spun tie ca am televizoare color si iti pot cinde televizorul la un super pret. Tu vii la mine, il cumperi si cand ajungi acasa vezi ca e defapt alb negru.
Ma suni si-mi spui ca televizorul e alb negru. Eu iti spun´´a, pai ca sa vezi color trebuie sa-ti pui ochelari din aia de la eclipsa´´

Te-am inselat. Tu ai platit pentru ceva, ai primit altceva.Daca stiai ca e alb negru, nu veneai sa-l cumperi.
Poti sa mergi la OPC in acest caz.

Dar , uite cum a explicat Marius referitor la aceste concursuri. E o loterie! Nu iti garanteaza nimeni nimic.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns capcaunul spune:

maitreyi, ia recunoaste tu ca cea mai buna prietena a ta lucreaza chiar la casa de marcat pe la care-ai trecut!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns A_Iulia spune:



Pai da, cine-o mai crede acuma?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamona spune:

ladyj, dar daca se demonstreaza ca promotia e fraudata, nu e tot inselaciune?
consumatorul onest aude de promotie si se duce in carrefour si nu la cora sa cumpere televeziroul. Nu castiga nimic dar asta e loteria :), nu zice nimic. Insa intr-un final se constata ca promotia a fost praf in ochi, a fost frauda cat casa, premiile s-au dat pe ochi frumosi (repet frauda e dovedita)....Cazul asta ce mai e? nu e inselaciune?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamona spune:

Citat:
citat din mesajul lui Eliza5
Uite un caz similar care a provocat un mare scandal:

http://www.gandul.info/media/scandal-de-un-milion-de-euro-intre-gazeta-sporturilor-si-trustul-adevarul.html?3939%3B3850384



oare cum s-a finalizat acest caz?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Citat:
citat din mesajul lui anamona

inainte de a inchide subiectul, hai sa lasam info corecte aici:

Citat:
citat din mesajul lui marius

Bateti apa-n piua. Folositi cuvinte incorect - inselaciune, rolul - OPC -ului.

vezi postul meu anterior....am folosit cat se poate de corect cuvantul inselaciune

daca totusi nu e asa, mi-ar face placere sa imi arati argumentat unde am gresit

Citat:
citat din mesajul lui marius
De asemenea daca la sfarsitul promotiei BONUSURILE nu sunt acordate nu reprezinta o ilegalitate.


conform aceleiasi legi citate in postul anterior, in anexa 1 se enumara practicile incorecte, printre care gasim
19. Afirmarea, in cadrul unei practici comerciale, ca se va organiza un concurs sau se va oferi un premiu in scopuri promotionale, fara insa a acorda premiul promis sau un echivalent rezonabil.

deci BONUSURILE in mod legal trebuie acordate


acest topic e initiat pentru a semnala o problema grava, daca le trecem cu vederea maine poimaine vom si asaltati de alte asemenea practici

Da rectific bonusurile trebuie acordate - insa pentru cazul prezentat de tine nu se poate spune ca nu sunt acordate. Faptul ca o persoana sau mai multe nu au castigat aceste bonusurio nu reprezinta absolut deloc o contravenienta.
Inselaciune - intra sub incidenta CP deci nu discutanm corect
Practici inselatoare - sub auspiciul L. 363/2007 este scoasa din context
De la bun inceput trebuie mentionat faptul ca se refera la un produs serviciu bun care face obiectul unei tranzactionari (cumparare/vanzare) ori deja de la inceput avem o problema de fond. Aici discutam de bonificatii suplimentare in cazul in care se achizitioneaza bunuri/servicii produse deci este un rezultat suplimentar "IN CAZUL IN CARE".

Degeaba discutam de promotii de tichete de castig din start nu avem baza de discutie corecta. Orice practica comerciala se refera DIRECT la UN PRODUS,BUN, SERVICIU. Adica un televizor, o banana, o camasa, deci BUNURI ce sunt comercializate.




ART. 5
Practicile comerciale inselatoare pot fi actiuni inselatoare sau omisiuni inselatoare.
ART. 6
(1) O practica comerciala este considerata ca fiind actiune inselatoare daca aceasta contine informatii false sau, in orice situatie, inclusiv in prezentarea generala, induce in eroare sau este susceptibila sa induca in eroare consumatorul mediu, astfel incat, in ambele ipoteze, fie il determina, fie este susceptibila a-l determina pe consumator sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o, chiar daca informatiile sunt, in fapt, corecte in raport cu unul sau mai multe dintre urmatoarele elemente:
a) existenta sau natura produsului;
b) principalele caracteristici ale produsului, cum ar fi: disponibilitatea, avantajele, riscurile, fabricarea, compozitia, accesoriile, asistenta acordata dupa vanzare si instrumentarea reclamatiilor, modul si data fabricatiei sau prestarii, livrarea, capacitatea de a corespunde scopului, utilizarea, cantitatea, specificatiile, originea geografica sau comerciala, rezultatele care se pot obtine din utilizarea sa, rezultatele si caracteristicile esentiale ale testelor sau controalelor efectuate asupra produsului;
c) perioada pentru care comerciantul se angajeaza, motivele utilizarii practicii comerciale si natura desfasurarii vanzarii, precum si toate declaratiile sau toate simbolurile care ar induce o legatura intre produs sau comerciant si o sponsorizare sau o aprobare, direct ori indirect;
d) pretul sau modul de calcul al pretului ori existenta unui avantaj specific al pretului;
e) necesitatea service-ului, a unei piese separate, a inlocuirii sau a repararii;
f) natura, competentele si drepturile comerciantului sau ale reprezentantului sau, cum ar fi: identitatea si patrimoniul, calificarile sale, statutul, autorizarea, afilierea sau legaturile sale, drepturile de proprietate industriala, de autor sau comerciala ori recompense si distinctii primite;
g) drepturile consumatorului, inclusiv dreptul de a beneficia de reparare, de inlocuire sau de restituire a contravalorii ca urmare a rezolutiunii contractului, astfel cum sunt prevazute de Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, sau riscurile pe care consumatorul le poate intampina.
(2) O practica comerciala este, de asemenea, considerata ca fiind actiune inselatoare daca, in contextul prezentarii situatiei de fapt, tinand cont de toate caracteristicile si circumstantele, determina sau este susceptibila sa determine consumatorul mediu sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o. In acest caz, actiunea inselatoare este determinata de:
a) orice activitate de comercializare privind produsul, inclusiv publicitatea comparativa, creand o confuzie cu alt produs, marca, numele sau cu alte semne distinctive ale unui concurent;
b) nerespectarea de catre comerciant a obligatiilor prevazute in codul de conduita pe care s-a angajat sa il respecte, daca:
(i) angajamentul sau nu este o aspiratie, ci este ferm si poate fi verificat;
(ii) acesta indica, in cadrul unei practici comerciale, ca s-a angajat sa respecte codul.
ART. 7
(1) O practica comerciala este considerata ca fiind omisiune inselatoare daca, in contextul prezentarii situatiei de fapt, tinand cont de toate caracteristicile si circumstantele acesteia, precum si de limitele mijloacelor de comunicare utilizate pentru transmiterea informatiei omite o informatie esentiala necesara consumatorului mediu, tinand cont de context, pentru luarea unei decizii de tranzactionare in cunostinta de cauza si, prin urmare, determina sau este susceptibila sa determine luarea de catre consumator a unei decizii de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o.
(2) O practica comerciala este, de asemenea, considerata ca fiind omisiune inselatoare atunci cand, tinand cont de aspectele prevazute la alin. (1), un comerciant ascunde sau ofera intr-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu ori in contratimp o informatie esentiala sau nu indica intentia comerciala a practicii, in cazul in care aceasta nu rezulta deja din context, si cand, in oricare dintre cazuri, consumatorul mediu este determinat sau este susceptibil a fi determinat sa ia o decizie de tranzactionare pe care altfel nu ar fi luat-o.
(3) In cazul in care mijloacele de comunicare utilizate pentru transmiterea practicilor comerciale impun limite in spatiu sau in timp, in momentul determinarii practicii ca fiind sau nu omisiune inselatoare, se va tine cont de aceste limite, precum si de orice masuri luate de catre comerciant in vederea punerii informatiei la dispozitia consumatorului prin alte mijloace.
(4) In cazul unei invitatii de a cumpara, urmatoarele informatii sunt considerate esentiale, daca nu rezulta deja din context:
a) caracteristicile principale ale produsului, tinand cont de mijlocul de comunicare utilizat si de produs;
b) sediul si celelalte date de identificare ale comerciantului si, in cazul in care actioneaza pe seama altui comerciant, sediul si celelalte date de identificare ale acestuia;
c) pretul cu toate taxele incluse sau, daca pretul nu poate fi in mod rezonabil calculat in avans, tinand cont de natura produsului, modalitatea de calcul al acestuia. De asemenea, unde este cazul, toate costurile aditionale pentru transport, livrare sau taxele postale ori, in cazul in care aceste cheltuieli nu pot fi, in mod rezonabil, calculate in avans, precizarea ca pot exista costuri aditionale ce trebuie suportate de consumator;
d) modalitatile de plata, livrare, executare si cercetare a reclamatiilor, daca acestea difera de conditiile cerute de diligenta profesionala;
e) pentru produsele si tranzactiile ce implica un drept de renuntare sau de reziliere, mentionarea acestui drept.
(5) Informatiile prevazute in legislatie, care se refera la prezentarile comerciale, inclusiv la publicitate sau comercializare, sunt esentiale. Lista nelimitativa a acestora este cuprinsa in anexa nr. 2





Eu pur si simplu / Pagina familiei / Tot noi / Mai multe... / www.youtube.com/user/mariuspernes" target="_blank"> Video
Pagina legislativa

Mergi la inceput