Pasaport sau Pasaport cu domiciliu in strainatate?

Raspunsuri - Pagina 5

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns alra spune:

Citat:
citat din mesajul lui mihaela_s
Adica actele legalizate la un notar suedez trebuie apostilate in ro.


documentele legalizate/emise de o tara anume trebuiesc apostilate in tara respectiva, de obicei la ministerul de externe.

in belgia poti trimite actele prin posta la biroul care se ocupa de apostilare, platesti prin transfer bancar si apoi iti trimit ei inapoi tot cu posta actele apostilate.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

alra, da ai dreptate...nu e necesara apostilarea in Ro, o pot face si aici, orice notar public o face in Suedia. Dar eu nu am unde traduce aici actele, numai daca iau legatura cu ambasada, am sa incerc cu un email...nu stiu cat e de legal sa le traduc eu, sa le duc la notar care le legalizeaza pe propria mea raspundere(ca sunt corect traduse) si apoi sa puna el si apostila. Un prieten de aici a facut asa cu un act(nu mai tin minte ce act era) si a fost OK dar nu la Politie avea nevoie, ci la tribunal. Cred ca era vorba de o declaratie, nu de o traducere. Ca sa nu bata drumul la Stockholm a procedat asa.


vorbe de copil...

Hobby

www.nazdravani.ro/" target="_blank">nazdravanii,Alina

calator de profesie

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns aiska spune:

Mihaela_s, nu stiu cum este in Suedia, dar in Finlanda poti trimite prin posta actele originale si traducatorul iti trimite traducerile tot prin posta.
Unii cu viziune mai moderna se multumesc doar cu documentele originale scanate primite prin email si ei iti trimit prin posta traducerile.
Pe vremea cind Romania nu aderase la conventia de la Haga, toate actele trebuiau supralegalizate la Ministerul de Externe.Acum din fericire e suficienta apostila de la notar din tara respectiva.

In orasul acesta daca ma duc la notar el are posibilitatea sa caute pe listele de traducatori persoanele specializate in limbile care ma intereseaza. S-ar putea sa fie publicate si pe Internet, daca dai cautare in limba suedeza, nu stiu, nu am mai avut nevoie de traduceri de mult timp. Preturile practicate de traducatori in Finlanda sunt stabilite de lege, nu pot pune ei ce taxe doresc.

Problema cu dreptul la buletin, daca as fi sa o iau dupa logica, atata timp cat autoritatile romane nu au dovada concreta cu privire la durata rezidentei unui cetatean roman intr-o alta tara, o considera probabil temporara. Daca sora ta trebuie sa isi reiinoiasaca rezidenta la un anumit interval, poate romanii o considera temporara, fiindca in pasaport mereu apare 2-3 ani, nu mentiunea "permanent" cum se punea in Finlanda inaintea aderarii la EU.
Cand am sosit in Finlanda, dovada rezidentei permanente era evidenta din viza aplicata in pasaport.Dupa intrarea in EU, asa ceva nu se mai poate observa.
In mod normal, autoritatile tarii respective ar trebui sa iti elibereze o dovada ca ai rezidenta permanenta sau nu, altfel probabil in Romania se poate presupune ca din moment ce viza o ai pentru o anumita perioada de timp, aceea este perioada ta de sedere in tara respectiva. In Finlanda rezidenta permanenta se poate si pierde daca locuiesti 2 ani in afara acestei tari. De aceea am preferat sa am cetatenia.

Iael, probabil mereu se solicita aceleasi acte pentru a multumi financiar toate categoriile profesionale care participa la eliberarea lor.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andacos spune:

Aiska,nu cred ,pentru ca eu cind mi-am schimbat pasaportul,dreptul meu de sedere la momentul respectiv era valabil un an!Si totusi mi-au facut pasaport cu domiciliul in strainatate!

Eu cetatzean corect(a nu se intzelege ca cei care au totusi CI nu sunt cetatzeni corectzi,chiar daca locuiesc in strainatate)nici nu am adus in discutzie eventualitatea pastrairi buletinului!

Dana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns aiska spune:

Dana, te cred, asta imi dovedeste inca o data cat de subiectiva poate fi uneori interpretarea legii atat in Romania, cat si la consulatele Romaniei de peste hotare.
In Finlanda am apucat, sa zic asa, mai multi consuli si asa am avut ocazia sa observ anumite diferente.

Preturile practicate pentru traducerile efectuate "la ambasada " erau mai ridicate fata de cele practicate de traducatorul autorizat de origine finlandeza, desi aceeasi persoana le facea. Exista insa o anumita taxa perceputa de ambasada care se includea in pret.
Perfect legal, din moment ce era afisata cu toata cinstea pe perete.

In Finlanda unul dintre consuli mi-a explicat in urma cu multi ani ca trebuie sa predau buletinul in momentul in care detin rezidenta permanenta. Prietenele care emigrasera la inceputul anilor '90 in Canada primisera din start pasaport cu domiciliul in strainatate.

In schimb eu a trebuit sa astept 2 ani, pina la obtinerea rezidentei permanente, pentru a mi se aplica in pasaportul romanesc stampila de "domiciliul in strainate". Cei de la consulat au considerat -pe buna dreptate - ca mentiunea de rezidenta permanenta mi se poate aplica doar in momentul cand autoritatile finlandeze imi acorda acest statut. Cei care emigrasera prin programe speciale probabil erau considerati imediat "permanenti" de tarile care ii acceptasera. Pe cand un contract de munca sau o casatorie se pot termina inaintea obtinerii statutului de rezident permanent.Asa imi explic, desi s-ar putea sa gresesc.

Tot cautind, am gasit urmatoarele:

Citat:
Potrivit legii, orice persoana are un singur domiciliu (de identitate) si poate avea mai multe resedinte. Cartea de identitate este documentul care certifica domiciliul unei persoane in Romānia si cetatenia romana, fiind un document de calatorie valabil in comunitatea europeana (inlocuieste pasaportul in UE).

In conditiile īn care persoana īsi stabileste domiciliul īn strainatate, (care este inscris in pasaport la pagina 3), cartea de identitate nu se mai elibereaza, persoana neputand avea doua domicilii de identitate.

Pentru atestarea domiciliului se elibereaza pasapoartele de cetateni romani cu domiciliul in strainatate, in care autoritatile romane inscriu mentiunea de domiciliu in tara respectiva.

La obtinerea pasaportului, persoanele care au detinut buletin de identitate au obligatia de a preda acest document ambasadei sau consulatului la care au obtinut pasaportul.

In ce conditii poate fi obtinut din nou buletinul de identitate?

Daca un cetatean romān si-a stabilit domiciliul in strainatate si a obtinut un pasaport care are inscrisa mentiunea acestui domiciliu, inseamna ca in evidentele autoritatilor romāne figureaza ca cetatean romān stabilit in strainatate, care nu mai are dreptul sa detina buletin (carte) de identitate.

Pentru a redobandi cartea de identitate este necesar sa solicite restabilirea domiciliului in Romānia.

Restabilirea domiciliului in Romānia atrage anularea pasaportului de cetatean romān cu domiciliul in strainatate si eliberarea car#355;ii de identitate, care certifica existenta domiciliului pe teritoriul Romāniei.

Pentru obtinerea cartii de identitate este necesar sa dovedeasca existenta domiciliului, cu documente relevante (act de proprietate, act de īnchiriere, act de luare in spatiu etc.). Cererile de ob#355;inere a cartii de identitate se depun la serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor pe raza caruia cetateanul are domiciliul sau resedinta.

Dupa obtinerea cartii de identitate, avānd in vedere ca pasaportul de cetatean roman cu domiciliul īn strainatate a fost anulat, poate fi solicitata obtinerea unui pasaport individual de cetatean romān, cu mentionarea domiciliuliui in Romānia.


O alta solutie ar fi sa se declare resedinta din Romania, unde ar locui temporar si sa obtina un certificat de identitate temporar. Probabil asta este solutia cind unele institutii nu accepta sau nu doresc sa accepte ca act de identitate pasaportul cu statutul de roman domiciliat in strainatate

Citat:
Sunt obligati sa renunte la cartea de identitate cetatenii romani cu domiciliul stabil in strainatate.
Cetatenii romani domiciliati in strainatate, care doresc sa intre in posesia unei carti de identitate provizorii, in care sa fie inscrisa resedinta din Romania, unde locuiesc temporar, depun Cererea pentru eliberarea actului de identitate cetatenilor romani cu domiciliul in strainatate si resedinta in Romania, la serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor pe raza caruia au resedinta, la care anexeaza urmatoarele documente:

a) pasaportul, aflat in termen de valabilitate, care atesta statutul de cetatean roman domiciliat in strainatate, original si copie;
b) certificatul de nastere si/sau de casatorie, eliberate de oficiile de stare civila romane;
c) hotararea de divort definitiva si irevocabila, dupa caz;
d) dovada adresei de resedinta din Romania;
e) doua fotografii marimea 3/4 cm, avand la baza o banda alba de 7 mm;
f) chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate provizorii;
g) documentul cu care se face dovada achitarii, in conditiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andacos spune:

Citat:
citat din mesajul lui aiska

d) dovada adresei de resedinta din Romania;




Si asta cum se face daca eu am domiciliul stabil pe teritoriul altui stat?

Dana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns aiska spune:

Dana, din ceea ce am citit inteleg ca poti aveam domiciliul stabil in strainatate si REZIDENTA TEMPORARA in Romania.
In acest caz, banuiesc se aplica prevederile articolului referitor la obtinerea cartii de identitate, chiar daca se va elibera doar una temporara. Deci conditiile ar fi aceleasi: luare in spatiu, act de inchiriere, act de proprietate...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andacos spune:

Citat:
citat din mesajul lui aiska

Dana, din ceea ce am citit inteleg ca poti aveam domiciliul stabil in strainatate si REZIDENTA TEMPORARA in Romania.
In acest caz, banuiesc se aplica prevederile articolului referitor la obtinerea cartii de identitate, chiar daca se va elibera doar una temporara. Deci conditiile ar fi aceleasi: luare in spatiu, act de inchiriere, act de proprietate...



Gata,am intzeles!

oricum eu sunt sigura ca daca trebuie sa platesc de exemplu impozitul pe casa din Romania,cu sigurantza nimeni nu va comenta ca am pasaport si nu buletin!

Dana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

aiska, spicuiesc din pagina www.pasapoarte.mai.gov.ro/index8.htm" target="_blank">asta:

Acte necesare pentru aplicarea īn pasaportul simplu a mentiunii privind stabilirea domiciliului īn strainatate sau pentru eliberarea unui pasaport simplu, cu mentiunarea statului de domiciliu:
...documente eliberate de autoritatile statului de domiciliu, īn original si fotocopie, īmpreuna cu traducerea īn limba romāna, din care sa rezulte una din urmatoarele situatii:
-a dobāndit un drept de sedere pentru o perioada de cel putin un an sau, dupa caz, i s-a prelungit succesiv dreptul de sedere, īn decurs de un an, pe teritoriul statului respectiv.

E de pe site-ul oficial al Directiei Pasapoarte. Eu de asta am dubiile pe care le am...parca legea nu e una si aceesi pentru toti...

Multmesc pentru idei, am sa caut sa vad daca gasesc si in Suedia traducatori si "apostilatori" in timp util. Sau daca cei din Ro ma pot ajuta de la distanta.

Dana, nu e vorba numai de platit impozit, e vorba de mai multe in cazul nostru, dar nu asta e important.

edit: pentru diacritice...


vorbe de copil...

Hobby

www.nazdravani.ro/" target="_blank">nazdravanii,Alina

calator de profesie

Mergi la inceput