Copilul utopic
Raspunsuri - Pagina 12
ruxij spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui sinzi_ana ps ca nu am apucat sa imi termin ideea...hihi...ma conversam cu ai mei... Sinzi , Radu si David psihologul varsta David www.flickr.com/photos/11552209@N04/" target="_blank"> [red]D-ale lui David |
Asta ca te-ai uitat tu la filme cu Besoiu, dar realitatea ar fi putut sa nu iti placa la fel de tare :))
sinzi_ana spune:
| Citat: | ||
citat din mesajul lui ruxij
Asta ca te-ai uitat tu la filme cu Besoiu, dar realitatea ar fi putut sa nu iti placa la fel de tare :)) |
Cine-i Besoiu???
Ruxij, nu in Romania ar trebui sa il duci daca vrei groapa cu lei..in Japonia
Sinzi , Radu si David
psihologul
varsta David www.flickr.com/photos/11552209@N04/" target="_blank">
ruxij spune:
Acu' nici chiar in Japonia
Romania e destul de buna. Nu mai zic ca probabil va fi caftit bine pe la scoala acolo :)) Dc. e ca pe vremea mea. Ca io ma aparam vitejeste si in clasa a 6a si a 7a, cand am devenit "domnisoara" si nu imi sedea bine sa ma bat, "mi-am tras" bodyguard (mergea in spatele meu pe culoare si ma apara, iar eu il plateam facandu-i lucrarile la mate
)
AB spune:
Sanzi eu am zic ca-n cazul in care copilul e talentat merita sa incerci sa vezi pentru un timp de macar cateva luni daca performanta in acel domeniu este ceva care-i aduce bucurie mai multa sau nu. Daca nu-i aduce, abandonezi pastrand un nivel bun si atat.
Deci nu vorbesc de copilarii sacrificate pentru activitati extra scolare sau scolare.
Am plecat de la Sabina si gata s-a lamurit vine joaca dupa ce repeta. Daca este rezonabila repetitia nu vad baiul. No si noi facem "temele" (30 de minute pe zi) si citim ceva si apoi mergem la joaca.
Stiu ca asta nu merge cu teoria Montessori, dar mi se pare un fapt de viata: intai le pregatesc mancarea lor si apoi ma duc sa ma plimb, nu? Si initial am auzit proteste, acum ii da bice si gata. O jumatate de ora din timpul ei si vreun sfert din al lui mi se pare un sacrificiu minuscul.
AB spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui ruxij Acu' nici chiar in Japonia |
Ha ha eu eram egoista nu dadeam si-i si bateam....
Sanzi daca nu-i place lasi balta. Daca-i talentat si ii place abia atunci trebuie testat daca e capabil si sa puna osul la treaba serios. Nu doar cand are chef ci cu program regulat. Daca rezulatele obtinute dupa un regim tinut asa cateva luni il vor face fericit si vor compensa in ochii copilului efortul depus atunci continui, daca nu, nu... dar nu poti trece pe langa cineva talentat fara ca macar sa-ncerci mei...
conchita spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui ruxij Altceva. "Sa aleaga el", "sa faca ce vrea", nu stiu dc are f. mult sens. Adica de unde stie copilul "ce vrea"? Eu zic ca il incerci cu diverse si vezi care ramane. Aici toata lumea face activitati, deci inteleg ca Conchita e presata social. Pe de alta parte, mie la 2 ani nici prin cap nu imi trecea de vreo activitate, eram f. batuta'n cap |
ah, aici nu gandim la fel. eu stiu ce-i mai bine pentru ea cu mintea mea, dar asa, concret, nimeni nu stie mai bine decat copilul ce vrea cu adevarat. si cand descopera, cu mine de mana, bineinteles, ca nu-s io aia sa stau pe bara, tot acolo sunt s-o ajut sa tina pasul si sa ajunga la destinatie.
despre activitatile astea din US, cred ca noi suntem mai mult impresionati, pentru ca noi nu am avut atatea posibilitati la dispozitie. dar eu raman la parerea mea - toate achizitiile in materie de invatare si descoperire a lumii sunt mult mai profunde si mai temeinice prin joc. uite, asa zic si faimosii cercetatori americani :-))
cu inotul continui la sigur, e ca pestele in apa, suntem la piscina zilnic. i-as fura ceva daca n-as mentine asta in program. si probabil ca asa ar fi si cu dansul, daca o pasioneaza. si da, o sa-i arat tot ce e posibil sa faci ca hobby si o sa-si aleaga. dar nu o s-o fortez si primordial o sa ramana jocul. cam asta...
ruxij spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui conchita [cu inotul continui la sigur, e ca pestele in apa, suntem la piscina zilnic. i-as fura ceva daca n-as mentine asta in program. si probabil ca asa ar fi si cu dansul, daca o pasioneaza. si da, o sa-i arat tot ce e posibil sa faci ca hobby si o sa-si aleaga. dar nu o s-o fortez si primordial o sa ramana jocul. cam asta... nimic |
Pai mi se pare f. bine.
sinzi_ana spune:
Noi vorbim aici de copii mici...adica pana in 9 ani...
Cat inca sunt in formare, si orice "joaca" conteaza![]()
Apoi, clar...ca daca vezi ca nu vor decat joaca, pui sula in coaste
.
Desi io raman la parerea mea, un copil cu potential nu se va juca doar, ci va simti nevoia de cunoastere pur si simplu!!!
La fel si in cazul celor care fac ceva "de performanta"...nu trebuie sa le faci tu un program...vor vrea ei...pentru ca asa le spune "talentul"...
Si insist, diferenta intre copiii care muncesc si sunt impinsi sa faca ceva spre ce nu au chemare si cei care o fac de placere este foarte mica...Unii se vor realiza, altii probabil ca nu...
Dar cu siguranta cei care o vor face din pasiune nu vor regreta nimic, spre deosebire de cei care o fac din pasiunea parintelui...si ar fi vrut sa faca ceva ce li s-ar fi potrivit lor ca persoana!!!!
ABurel, pai daca ii place, atunci asta va fi joaca lui
...nu va trebui sa il privez de la nimic sa "exerseze"
Noi lucram doar daca cere
, si de obicei mereu are ceva de lamurit
. Va fi greu de tot cand va avea teme de la scoala pentru acasa (pentru mine probabil ca imi vreau copilul liber ca pasarea cerului si cu proprie initiativa)
Sinzi , Radu si David
psihologul
varsta David
www.flickr.com/photos/11552209@N04/" target="_blank">
ruxij spune:
AB, pai si domnisoara te bateai?:) Eu cred ca eram mai "business oriented" lol De fapt ma dau mare, eu ii rezolvam oricum lucrarile lu' "Calu'", iar el din recunostinta s-a autoangajat ca bodyguard al meu, nu i-am cerut eu:)
Acum sa separam varstele, cum zice Sanzi. Cred ca atunci cand copilul e mic, lasat liber si facute ceva activitati de distractie. Odata intrat la scoala, tb strans surubul incet incet, cu scoala mai ales. In kindergarten putinel, sa citim, poate socotim un pic, in clasa I un pic mai mult, a doua mai mult si tot asa. Ca dc. raman goluri, mai greu si mai trebuie si educata disciplina de munca, nu sa se trezeasca la liceu ca nu sunt obisnuiti cu munca si ajung dropout. Sau in faculate sa aiba un soc. Liceul nu stiu cat e de greu aici, dar facultatea e grea. Activitatile, insistat sa fie perseverent in ceva ce ii place, dar mizat pe performanta doar dc. se vede vreun talent deosebit. Si atunci probabil nici nu tb insistat, cum zice Sanzi, probabil ar face singur. Dar nici renuntat la prima lene a copilului. Cum ziceam, echilibru in toate si judecat de la caz la caz, de la copil la copil, de la situatie la situatie.
AB spune:
Ruxij ihim..
Eu business n-am facut decat la desen dintr-a sasea. Era un repetent saracul cu vreo trei ani mai mare ca noi care desena ca un inger. Eu l-am adus la admitere la liceu si el m-a scos premianta![]()
Ai dreptate cu echilibrul colo ca noi ne-am tot invartit dupa gard.
