Inadaptabilitate la gradinita si consecinte
Raspunsuri - Pagina 11
eunice78 spune:
Draga mea Gazzella, ca sa te lamuresc cum e cu pensa aia: programa pe care o citesti tu e, cum ii spune si titlul, DE LA NASTERE si pana la varsta de 6/7 ani. Adica este un mic ghid si pentru perioada de cresa. Se presupune totusi ca la gradi copilul stie sa isi foloseasca mainile
.
Eni, mama de baietzi - Petru (14.08.2003) si Toma (29.09.2006)
eunice78 spune:
Sabina, normal e ca toate sa se invete la varsta lor. Adica la varsta prescolara nu e necesar si nici potrivit pentru varsta copilului sa invete tabla inmultirii. Acum, daca stie nu e nici un capat de tara, felicitari ca te-ai ocupat de ea, dar normal e ca toate sa se faca la timpul lor. Si vin aici cu un exemplu fortat, dar potrivit: orice parinte incearca sa ii familiarizeze pe copii cu cartile incepand cu povestile..nu cu critica literara.
Bastonasele, cerculetele etc. au rolul lor. Si nu doar pentru un scris lizibil, ingrijit, dar obisnuiesc si mana copilului cu efortul depus in procesul scrierii.
Eni, mama de baietzi - Petru (14.08.2003) si Toma (29.09.2006)
anya spune:
Caligrafie? Horrorrrr!
Ma gandesc cu groaza ca la anul incepem clasa 1 si va trebui sa ma arat mama resposabila si s-l pun sa faca tema. Cat despre nota la caligrafie...sa fim seriosi! Eu m-am mai scris cateva propozitii "de mana" de nu mai tin minte.
In clasa 1 n-am avut niciodata 10 la caligrafie iar la BAC am luat 10 la romana (fara vre-o meditatie, ca dadeam la Politehnica). In concluzie, n-o sa ma stresez daca ia suficient la caligrafie. Mi se pare mai important sa se dezvolte armonios (spre exemplu sa faca un sport) decat betisoare.
Sabina spune:
eunice, io n-am invtat-o sa inmulteasca, parol! vorbea cu sormea la telefon si i-a explicat principiul, apoi ea pur si simplu aplica, ,mai din cap, mai pe degete...da eu nu m-am ocupat de asa ceva.
Am invtat-o cifrele si literele pt ca ea m-a intrebat, dar atata. Socoteli usoare tot asa.
am explicat ce ma amuzase/intrigase, o sa faca ea si bastonasele, dar cum sa zic....sa-mi spuna sa fac eu cu ea f mult acasa semne grafice mi s-a parut nitel exagerat. Era zis asa cu un ton...de parca tot timpu nostru liber sa fie dedicat bastoanelor:)))
Cred si din cauza ca e f tanmara educatoarea asta de la pregatitoare(ea e la grupa de germana ) si e f constiincioasa.
Anya, de mult imi sta pe cap, nu am apucat sa-ti multumesc pt PM-ul despre gradi unde e sofia! Dar atunci era bb f mic si nustiucum tot amanam sa-ti raspund pana cand a trecut f multa vreme

Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Sabina,
Sofia Galagia si
bb Gheo
gazzella spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui eunice78 Draga mea Gazzella, ca sa te lamuresc cum e cu pensa aia: programa pe care o citesti tu e, cum ii spune si titlul, DE LA NASTERE si pana la varsta de 6/7 ani. Adica este un mic ghid si pentru perioada de cresa. Se presupune totusi ca la gradi copilul stie sa isi foloseasca mainile Eni, mama de baietzi - Petru (14.08.2003) si Toma (29.09.2006) |
pai cred ca am cam inteles
daca nu ma insel in tabel scria ca perioada in care se intra in posesia acestei noi etape de dezvoltare e de 0-18 luni
au lasat cam mari marji de eroare, pana pe la 2 luni copilul are miscarile haotice, clar nu coordineaza bratele, deci clar in perioada 0-2 luni nu se instaleaza pensa binustiucum
dar nu de asta ma legam cat de faptul ca exista o contradictie sesezabila intre "copilul invata in maniera naturala (prin joc)" si toate situatiile fortate de invatare (dupa mine, eu ma vad greu cu "hai sa mergem in camera pe varfuri prinzand pijamaua intre degetele)
Felix (3 ani si 10 luni) Bendis (1 an si 10 luni)
gazzella spune:
eunice, repet, imi place curricula
ma intreb doar daca se lucreaza chiar asa pentru ca din ce citesc pe forum multe mame se plang de o alta realitate
Felix (3 ani si 10 luni) Bendis (1 an si 10 luni)
principe spune:
| Citat: |
| citat din mesajul lui Sabina da, stiu teoria, si le va face, dar nu vreau sa fie mai importante decat altele, importanta exagerata pe care o dadea educatoarea m-a amuzat, nu liniutele in sine. Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil! Sabina, Sofia Galagia si bb Gheo Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă. |
Sabina,
pana la 6 ani se pune baza pe dezvoltarea integrala a copilului.Educatorii IMPREUNA CU PARINTII au menirea ca in acesti ani prescolari sa prepare armonios si echilibrat toate secventele care fac ca dezvoltarea infantila sa fie sanatoasa.
Copilul se exercita sau se educa simultan din mai multe puncte de vedere ..atat fizic cat si psihomotor,sexul,cognitiv,afectiv,social,moral,lingvistic.
Toate aceste secvente daca le privim superficial poate ne-ar face impresia ca nu-s atat de importante...Un parinte caruia nu i-a placut educatia fizica,ar putea spune :"prefer sa faca tabla inmultirii decat sa sara si sa rupa papucii". Da ,dar aceasta secventa fizica face ca,copilului sa i se dezvolte masa osoasa,musculara,dentitia,sistemul nervos,sa se dezvolte armonios.
Am sa scriu despre importanta celorlalte secvente ceva mai tarziu...sunt in pana de timp.
betiana spune:
Recunosc ca m-a interesat acest topic si am avut rabdare sa citesc primele 5 file.Dupa care am trecut la ultima fila. Dar nu mai intelegeam nimic, asa ca am revenit de unde ramasesem. Am intalnit mamici cu darul scrierii si coerente, dar si voci vehemente. O voce spunea ca: " copilul meu se scoala cand vrea el, face ....cand vrea el" si ma gandesc ca un copil "neinregimentat" caruia i se respecta programul pe care el si-l intocmeste va fi un copil ce nu va putea intelege rigorile scolii (romanesti!). Mai spunea cineva de tehnica apucarii cu penseta, altcineva de betisoare ( cu justificarea "si eu am scris urat, dar la BAC am luat 10 la romana"). Problema cu acesti copii cu inabilitati grafice este ca s-ar putea sa fie etichetati disgrafici si ca doamnele profesoare ( cel putin unele) nu vor avea rabdare sa descifreze "michidutele". Si cum in Romania competitia debuteaza chiar de la varsta prescolara, mamele cu copii ajunsi scolari se vor simti lezate de "inechitatile in notare" considerand ca al lor copil este bine pregatit. Azi se vorbeste de psihologia integrativa. Ne formam ca sa vietuim printre ceilalti, cu bune si rele. Nimeni nu este perfect ( desi fiecare tindem spre perfectiune).Gradinita este o prima etapa a integrarii. Copilul nu este singur. Nu este UNICUL, SUPREMUL. Este copil intre alti copii. Invata ce inseamna egalitatea. Ce inseamna responsabilitatea, decizia sau consecinta.Invata sa ofere si sa primeasca.Uneori inregimentarea Unicului este dureroasa.Si pentru copil. Si pentru mama.Dar, hai sa ridicam marama, sa lasam sa patrunda lumina increderii si sperantei. Gradinita este o prima scoala a vietii. Daca in trecut se vorbeau de cei 7 ani de acasa, poate in viitor vom vorbi de cei x ani de gradinita. Atunci se va demonstra puterea formativa a acestui tip de educatie.Si DA. In Romania se lucreaza 10-12 ore la grupe ( cel putin in gradinitele prin care am fost - 6 la numar) pentru ca este penurie de cadre.
Sabina spune:
principe, armonios si echilibrat doresc si eu, nu toata ziua numa bastonase si cifre dupa punctulete:)) le facem si pe astea, dar nu ca principala activitate, ci printre picaturi.
Zero toleranta pentru lipsa de toleranta fata de un copil!
Sabina,
Sofia Galagia si
bb Gheo
gazzella spune:
principe,
asa cred si eu ca pruncutii ar trebui sa se dezvolte armonios, si in general o fac daca li se ofera oportunitati de crestere
ai atins un punct sensibil cu educatia morala
chiar, cum o faci, ca al meu ar incepe sa-i expuna Aristotel feciorului
sa dau in balbaiala, recunosc
Felix (3 ani si 10 luni) Bendis (1 an si 10 luni)
