pacientul si...drepturile lui
Raspunsuri - Pagina 3
voljena spune:
Citat: | ||
citat din mesajul lui Ancuta-Maria
trebuia a le raspunzi zambitoare... "Ba da! (bagai mana in buzunar, scoteai un servetel, tamponai usurel fruntea)... Buna ziua!" ----------------------------------------------------------------------- timpul nu-i menajeaza pe cei care se cred in afara lui (Francois Fayolle) |
pai tocmai le ziceam merci si-mi luam la revedere ... mai ales ca ele nu contribuisera decat cu prezenta, dr ma rezolvase, care dr luase chitanta de la casierie... cand m-am dus dupa rezultate si i-am povestit ce si cum si-a pus mana in cap (mi-am permis sa-i spun pt ca mama fusese colega de facultate cu ta-su; tot medicinisti )
voljena spune:
Citat: |
citat din mesajul lui Fomalhauti Maine apare Guestus.... |
e la el carta pacientului roman?
megbeng spune:
LEGEA nr.46 din 21 ianuarie 2003
drepturilor pacientului
Textul actului publicat īn M.Of. nr. 51/29 ian. 2003
Parlamentul Romāniei adopt#259; prezenta lege.
CAPITOLUL I
Dispozi#355;ii generale
Art. 1. - Īn sensul prezentei legi:
a) prin pacient se īn#355;elege persoana s#259;n#259;toas#259; sau bolnav#259; care utilizeaz#259; serviciile de s#259;n#259;tate;
b) prin discriminare se īn#355;elege distinc#355;ia care se face īntre persoane aflate īn situa#355;ii similare pe baza rasei, sexului, vārstei, apartenen#355;ei etnice, originii na#355;ionale sau sociale, religiei, op#355;iunilor politice sau antipatiei personale;
c) prin īngrijiri de s#259;n#259;tate se īn#355;elege serviciile medicale, serviciile comunitare #351;i serviciile conexe actului medical;
d) prin interven#355;ie medical#259; se īn#355;elege orice examinare, tratament sau alt act medical īn scop de diagnostic preventiv, terapeutic ori de reabilitare;
e) prin īngrijiri terminale se īn#355;elege īngrijirile acordate unui pacient cu mijloacele de tratament disponibile, atunci cānd nu mai este posibil#259; īmbun#259;t#259;#355;irea prognozei fatale a st#259;rii de boal#259;, precum #351;i īngrijirile acordate īn apropierea decesului.
Art. 2. - Pacien#355;ii au dreptul la īngrijiri medicale de cea mai īnalt#259; calitate de care societatea dispune, īn conformitate cu resursele umane, financiare #351;i materiale.
Art. 3. - Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoan#259; uman#259;, f#259;r#259; nici o discriminare.
CAPITOLUL II
Dreptul pacientului la informa#355;ia medical#259;
Art. 4. - Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum #351;i la modul de a le utiliza.
Art. 5. - (1) Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identit#259;#355;ii #351;i statutului profesional al furnizorilor de servicii de s#259;n#259;tate.
(2) Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor #351;i obiceiurilor pe care trebuie s#259; le respecte pe durata spitaliz#259;rii.
Art. 6. - Pacientul are dreptul de a fi informat asupra st#259;rii sale de s#259;n#259;tate, a interven#355;iilor medicale propuse, a riscurilor poten#355;iale ale fiec#259;rei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectu#259;rii tratamentului #351;i nerespect#259;rii recomand#259;rilor medicale, precum #351;i cu privire la date despre diagnostic #351;i prognostic.
Art. 7. - Pacientul are dreptul de a decide dac#259; mai dore#351;te s#259; fie informat īn cazul īn care informa#355;iile prezentate de c#259;tre medic i-ar cauza suferin#355;#259;.
Art. 8. - Informa#355;iile se aduc la cuno#351;tin#355;#259; pacientului īntr-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; īn cazul īn care pacientul nu cunoa#351;te limba romān#259;, informa#355;iile i se aduc la cuno#351;tin#355;#259; īn limba matern#259; ori īn limba pe care o cunoa#351;te sau, dup#259; caz, se va c#259;uta o alt#259; form#259; de comunicare.
Art. 9. - Pacientul are dreptul de a cere īn mod expres s#259; nu fie informat #351;i de a alege o alt#259; persoan#259; care s#259; fie informat#259; īn locul s#259;u.
Art. 10. - Rudele #351;i prietenii pacientului pot fi informa#355;i despre evolu#355;ia investiga#355;iilor, diagnostic #351;i tratament, cu acordul pacientului.
Art. 11. - Pacientul are dreptul de a cere #351;i de a ob#355;ine o alt#259; opinie medical#259;.
Art. 12. - Pacientul are dreptul s#259; solicite #351;i s#259; primeasc#259;, la externare, un rezumat scris al investiga#355;iilor, diagnosticului, tratamentului #351;i īngrijirilor acordate pe perioada spitaliz#259;rii.
CAPITOLUL III
Consim#355;#259;māntul pacientului privind interven#355;ia medical#259;
Art. 13. - Pacientul are dreptul s#259; refuze sau s#259; opreasc#259; o interven#355;ie medical#259; asumāndu-#351;i, īn scris, r#259;spunderea pentru decizia sa; consecin#355;ele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului.
Art. 14. - Cānd pacientul nu ī#351;i poate exprima voin#355;a, dar este necesar#259; o interven#355;ie medical#259; de urgen#355;#259;, personalul medical are dreptul s#259; deduc#259; acordul pacientului dintr-o exprimare anterioar#259; a voin#355;ei acestuia.
Art. 15. - Īn cazul īn care pacientul necesit#259; o interven#355;ie medical#259; de urgen#355;#259;, consim#355;#259;māntul reprezentantului legal nu mai este necesar.
Art. 16. - Īn cazul īn care se cere consim#355;#259;māntul reprezentantului legal, pacientul trebuie s#259; fie implicat īn procesul de luare a deciziei atāt cāt permite capacitatea lui de īn#355;elegere.
Art. 17. - (1) Īn cazul īn care furnizorii de servicii medicale consider#259; c#259; interven#355;ia este īn interesul pacientului, iar reprezentantul legal refuz#259; s#259; ī#351;i dea consim#355;#259;māntul, decizia este declinat#259; unei comisii de arbitraj de specialitate.
(2) Comisia de arbitraj este constituit#259; din 3 medici pentru pacien#355;ii interna#355;i īn spitale #351;i din 2 medici pentru pacien#355;ii din ambulator.
Art. 18. - Consim#355;#259;māntul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, p#259;strarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul s#259;u, īn vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord.
Art. 19. - Consim#355;#259;māntul pacientului este obligatoriu īn cazul particip#259;rii sale īn īnv#259;#355;#259;māntul medical clinic #351;i la cercetarea #351;tiin#355;ific#259;. Nu pot fi folosite pentru cercetare #351;tiin#355;ific#259; persoanele care nu sunt capabile s#259; ī#351;i exprime voin#355;a, cu excep#355;ia ob#355;inerii consim#355;#259;māntului de la reprezentantul legal #351;i dac#259; cercetarea este f#259;cut#259; #351;i īn interesul pacientului.
Art. 20. - Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat īntr-o unitate medical#259; f#259;r#259; consim#355;#259;māntul s#259;u, cu excep#355;ia cazurilor īn care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului #351;i evit#259;rii suspect#259;rii unei culpe medicale.
CAPITOLUL IV
Dreptul la confiden#355;ialitatea informa#355;iilor #351;i via#355;a privat#259; a pacientului
Art. 21. - Toate informa#355;iile privind starea pacientului, rezultatele investiga#355;iilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confiden#355;iale chiar #351;i dup#259; decesul acestuia.
Art. 22. - Informa#355;iile cu caracter confiden#355;ial pot fi furnizate numai īn cazul īn care pacientul ī#351;i d#259; consim#355;#259;māntul explicit sau dac#259; legea o cere īn mod expres.
Art. 23. - Īn cazul īn care informa#355;iile sunt necesare altor furnizori de servicii medicale acredita#355;i, implica#355;i īn tratamentul pacientului, acordarea consim#355;#259;māntului nu mai este obligatorie.
Art. 24. - Pacientul are acces la datele medicale personale.
Art. 25. - (1) Orice amestec īn via#355;a privat#259;, familial#259; a pacientului este interzis, cu excep#355;ia cazurilor īn care aceast#259; imixtiune influen#355;eaz#259; pozitiv diagnosticul, tratamentul ori īngrijirile acordate #351;i numai cu consim#355;#259;māntul pacientului.
(2) Sunt considerate excep#355;ii cazurile īn care pacientul reprezint#259; pericol pentru sine sau pentru s#259;n#259;tatea public#259;.
CAPITOLUL V
Drepturile pacientului īn domeniul reproducerii
Art. 26. - Dreptul femeii la via#355;#259; prevaleaz#259; īn cazul īn care sarcina reprezint#259; un factor de risc major #351;i imediat pentru via#355;a mamei.
Art. 27. - Pacientul are dreptul la informa#355;ii, educa#355;ie #351;i servicii necesare dezvolt#259;rii unei vie#355;i sexuale normale #351;i s#259;n#259;t#259;#355;ii reproducerii, f#259;r#259; nici o discriminare.
Art. 28. - (1) Dreptul femeii de a hot#259;rī dac#259; s#259; aib#259; sau nu copii este garantat, cu excep#355;ia cazului prev#259;zut la art. 26.
(2) Pacientul, prin serviciile de s#259;n#259;tate, are dreptul s#259; aleag#259; cele mai sigure metode privind s#259;n#259;tatea reproducerii.
(3) Orice pacient are dreptul la metode de planificare familial#259; eficiente #351;i lipsite de riscuri.
CAPITOLUL VI
Drepturile pacientului la tratament #351;i īngrijiri medicale
Art. 29. - (1) Īn cazul īn care furnizorii sunt obliga#355;i s#259; recurg#259; la selectarea pacien#355;ilor pentru anumite tipuri de tratament care sunt disponibile īn num#259;r limitat, selectarea se face numai pe baza criteriilor medicale.
(2) Criteriile medicale privind selectarea pacien#355;ilor pentru anumite tipuri de tratament se elaboreaz#259; de c#259;tre Ministerul S#259;n#259;t#259;#355;ii #351;i Familiei īn termen de 30 de zile de la data intr#259;rii īn vigoare a prezentei legi #351;i se aduc la cuno#351;tin#355;a publicului.
Art. 30. - (1) Interven#355;iile medicale asupra pacientului se pot efectua numai dac#259; exist#259; condi#355;iile de dotare necesare #351;i personal acreditat.
(2) Se excepteaz#259; de la prevederile alin. (1) cazurile de urgen#355;#259; ap#259;rute īn situa#355;ii extreme.
Art. 31. - Pacientul are dreptul la īngrijiri terminale pentru a putea muri īn demnitate.
Art. 32. - Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material #351;i de sfaturi pe tot parcursul īngrijirilor medicale. La solicitarea pacientului, īn m#259;sura posibilit#259;#355;ilor, mediul de īngrijire #351;i tratament va fi creat cāt mai aproape de cel familial.
Art. 33. - Pacientul internat are dreptul #351;i la servicii medicale acordate de c#259;tre un medic acreditat din afara spitalului.
Art. 34. - (1) Personalul medical sau nemedical din unit#259;#355;ile sanitare nu are dreptul s#259; supun#259; pacientul nici unei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta s#259; īl recompenseze altfel decāt prev#259;d reglement#259;rile de plat#259; legale din cadrul unit#259;#355;ii respective.
(2) Pacientul poate oferi angaja#355;ilor sau unit#259;#355;ii unde a fost īngrijit pl#259;#355;i suplimentare sau dona#355;ii, cu respectarea legii.
Art. 35. - (1) Pacientul are dreptul la īngrijiri medicale continue pān#259; la ameliorarea st#259;rii sale de s#259;n#259;tate sau pān#259; la vindecare.
(2) Continuitatea īngrijirilor se asigur#259; prin colaborarea #351;i parteneriatul dintre diferitele unit#259;#355;i medicale publice #351;i nepublice, spitalice#351;ti #351;i ambulatorii, de specialitate sau de medicin#259; general#259;, oferite de medici, cadre medii sau de alt personal calificat. Dup#259; externare pacien#355;ii au dreptul la serviciile comunitare disponibile.
Art. 36. - Pacientul are dreptul s#259; beneficieze de asisten#355;#259; medical#259; de urgen#355;#259;, de asisten#355;#259; stomatologic#259; de urgen#355;#259; #351;i de servicii farmaceutice, īn program continuu.
CAPITOLUL VII
Sanc#355;iuni
Art. 37. - Nerespectarea de c#259;tre personalul medicosanitar a confiden#355;ialit#259;#355;ii datelor despre pacient #351;i a confiden#355;ialit#259;#355;ii actului medical, precum #351;i a celorlalte drepturi ale pacientului prev#259;zute īn prezenta lege atrage, dup#259; caz, r#259;spunderea disciplinar#259;, contraven#355;ional#259; sau penal#259;, conform prevederilor legale.
CAPITOLUL VIII
Dispozi#355;ii tranzitorii #351;i finale
Art. 38. - (1) Autorit#259;#355;ile sanitare dau publicit#259;#355;ii, anual, rapoarte asupra respect#259;rii drepturilor pacientului, īn care se compar#259; situa#355;iile din diferite regiuni ale #355;#259;rii, precum #351;i situa#355;ia existent#259; cu una optim#259;.
(2) Furnizorii de servicii medicale sunt obliga#355;i s#259; afi#351;eze la loc vizibil standardele proprii īn conformitate cu normele de aplicare a legii.
(3) Īn termen de 90 de zile de la data intr#259;rii īn vigoare a prezentei legi, Ministerul S#259;n#259;t#259;#355;ii #351;i Familiei elaboreaz#259; normele de aplicare a acesteia, care se public#259; īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I.
Art. 39. - Prezenta lege intr#259; īn vigoare la 30 de zile de la data public#259;rii īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I.
Art. 40. - La data intr#259;rii īn vigoare a prezentei legi se abrog#259; art. 78, 108 #351;i 124 din Legea nr. 3/1978 privind asigurarea s#259;n#259;t#259;#355;ii popula#355;iei, publicat#259; īn Buletinul Oficial, Partea I, nr. 54 din 10 iulie 1978, precum #351;i orice alte dispozi#355;ii contrare.
Aceast#259; lege a fost adoptat#259; de Senat īn #351;edin#355;a din 19 decembrie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitu#355;ia Romāniei.
PRE#350;EDINTELE SENATULUI
NICOLAE V#258;C#258;ROIU
nu stiu daca s-a mai schimbat ceva.
bre, am citit cam in diagonala, recunosc..dar cum sa dai spaga la privat????
meg,dematei(9.02.2007)
megbeng spune:
madalina, de curiozitate doar, nu ca te-as contrazice, pentru ca nu o fac, in niciun caz:"Eu sunt inginer de profesie, si in jobul meu una din responsabilitati este sa asigur support tehnic pentru produsele pe care firma le scoate pe piata. In aceasta pozitie intru foarte des in contact cu clienti care in virtutea faptului ca au platit pentru produsul/serviciul respectiv au o atitudine destul de lipsita de politete. In plus multi dintre ei desi imi cer ajutorul pentru rezolvarea problemelor nu sunt de acord cu solutiile pe care le propun. Ei nu stiu nimic sau stiu foarte putin despre produsul respectiv insa asta nu ii impiedica sa aiba atitudinea asta.
Ce crezi ca s-ar intampla daca eu as decide sa nu ii ajut, sau sa ii tratez urat? As fi trasa la raspundere sau chiar concediata."
...ti se intampla sa lucrezi 32 de ore continuu?
...sa ai 100 de clienti/zi, din care jumatate sa aiba un miros ce te da jos si trei sferturi sa fie pusi pe harta si cum intra pe usa ta sa te ameninte "cu PROtv-ul" daca nu ii rezolvi repede si asa cum vor ei?
daca ai avea cu siguranta ai fi mereu zambitoare si plina de intelegere, nu?
meg,dematei(9.02.2007)
Ramona J spune:
Megbeng, in locul tau mi-as da demisia. Cred ca si pe aici tot asa muncesc doctorii, nu le trebuie spaga ca sa suporte mirosurile emanate de pacienti. Tie cit ti-ar trebui ca sa-i rabzi pe toti o suta?
The best thing you can do for your children is to love your wife.
bird70 spune:
Citat: |
citat din mesajul lui lia popescu Ancuta, sunt fericita ca mai sunt unii ca tine. Si au am fost internata cu copilul intr-un spital Avea meningita si i s-a recomandat o doza mare de antibiotic, pe care eu o folosesc la adulti cu infectii grave. Prima tendinta a fost sa intreb medicul daca nu este prea mult totusi, insa m-am felicitat ca mi-am tinut gura, pentru ca citind subiectul - cu pediatria nu sunt familiarizata, am aflat ca ASTA ERA DOZA. Ca pacient, am stat intotdeauna la rand, am respectat prescriptia medicala si am pastrat recunostinta celui care m-a tratat. Poate din cauza ca stiu cum sunt lucrurile din interior gasesc scuze, am mai multa rabdare, nu stiu... |
Pe mine ma socheaza atitudinea ta la modul cel mai serios. E DREPTUL tau sa te interesezi de medicamentele care i se vor administra copilului si sa fi lamurita cu rabdare si respect. Te feliciti ca nu ai verificat cu doctorita doza inainte sa ii fie administrata copilului? Daca era doza gresita? Esti medic si te feliciti ca ai avut atitudinea asta ? Asta e problema atunci cand astepti exact acelasi comportament de la pacient si te calca pe bataturi daca indraznesc sa puna intrebari.
Madanic spune:
Citat: |
...ti se intampla sa lucrezi 32 de ore continuu? ...sa ai 100 de clienti/zi, din care jumatate sa aiba un miros ce te da jos si trei sferturi sa fie pusi pe harta si cum intra pe usa ta sa te ameninte "cu PROtv-ul" daca nu ii rezolvi repede si asa cum vor ei? daca ai avea cu siguranta ai fi mereu zambitoare si plina de intelegere, nu? |
Crezi sau nu, mi s-a intamplat, pentru ca erau probleme serioase si daca un client e nemultumit poate nu numai sa renunte la produs ci sa si iti faca publicitate negativa. Am lucrat pana la 20 ore pe zi chiar in perioada in care eram insarcinata cu fetita mea.
Nu pot sa zic ca eram fericita, eram asa de obosita de simteam ca nu mai pot gandii, dar nu am facut treaba de mantuiala pentru ca in asta consta profesia mea.
Nu vreau sa ma dau "martira", nu e cazul, sunt multi care fac acelasi lucru. Diferenta consta in faptul ca pe mine angajatorul privat ma poate da afara cand considera ca nu imi fac treaba.
Si vad ca revine treaba cu "mirosul". Din pacate nu lucrez asa de aproape de clienti incat sa le sesizez mirosul, insa pot sa iti spun ca daca as avea un client care sa miroasa, as incerca sa ignor aspectul, oricum nu prea am ce face in legatura cu asta.
Si amenintarile imi sunt cunoscute, nu cele cu televiziunea, ci cele cu plangerea facuta direct la CEO, si crede-ma spre deosebire de un medic amenintat cu televiziunea care in mare nu prea are de ce sa se teama (nu prea am vazut cazuri in care medicii au fost trasi la raspundere cu tot tam-tam-ul facut de televiziuni) eu chiar ma tem de plangerile la cel mai inalt nivel, inseamna consecinte destul de mari.
Madalina
mami de Isabella Andreea
http://www.picasaweb.com/bogdanmabo
http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=124758
Madanic spune:
Si ca sa continui (ca asa-s eu cand ma pun la vorba )
Eu am avut ocazia sa fiu tratata de medici din Romania si de medici din SUA. Experientele pe care le-am avut cu medicii in Romania au fost dintre cele mai variate. Am avut ocazia sa ajung la medici care m-au tratat cu respect si care s-au ocupat de mine. Si la medici care nu au dat doi bani pe faptul ca eram un om care avea nevoie de ajutorul lor. Nu ma refer la contestat tratament sau la empatie, pur si simplu la un consult decent, singura in cabinet, ceva investigatii nu se uita la mine si zice "ia si tu un calmant".
Nu iti pot spune ce soc am avut cand am ajuns in SUA insarcinata fiind in luna a cincea cand medicul care m-a luat in evidenta, la fiecare control vroia sa stie ce intrebari mai am, cu ce ma poate ajuta. Puteam sa sun nurse line-ul la orice ora si pentru orice ingrijorare pe care o aveam.
Apoi sa-ti mai povestesc de modul in care am fost tratata de medicul care m-a asistat la nastere? De faptul ca venea periodic sa ma controleze, si ca m-a incurajat constant. Ca nu am auzit o vorba urata sau ca pe asistente nu le deranja ca murdaream cearceaful de pe pat? Ca fiecare medic care venea in camera sa ma controleze sau sa controleze fetita ma intreba daca nu mai am nevoie de ceva, calmante, asistenta?
Ca m-au pus sa scriu o compunere despre ce pot sa faca ei ca eu sa am nasterea pe care mi-o doresc.
Sau sa-ti povestesc despre pediatra fetitei mele, pe care practic am innebunit-o cu intrebari, daca nu cumva are aia, sau daca nu cumva ii trebuie vitamine etc, etc si care la fiecare consultatie e cu zambetul pe buze, si nu ne-a tratat niciodata cu indiferenta.
Si stii de unde vin diferentele? Din faptul ca aici managementul clinicii/spitalului la care lucreaza medicul ii trage la raspundere in cazul in care creeaza nemultumiri. A trebuit sa completez o groaza de review-uri dupa ce am nascut, unul pentru medic, altul pentru asistente, altul pentru personalul responsabil cu curatenia etc.
In concluzie, eu nu iti contest dreptul de a fi suparata, nici eu nu sunt calma 100% sau vesela in orice moment, insa consider ca nu ar trebui sa-ti versi nervii pe cei pe care trebuie sa-i ajuti. In nici un caz daca te-a enervat unul, la naiba cu toti.
Problema cu profesia de medic este ca daca nu iti dai interesul sa o faci cum trebuie, din orice motive ai face-o si orice justificari iti gasesti afectezi o viata, mai mult sau mai putin.
Madalina
mami de Isabella Andreea
http://www.picasaweb.com/bogdanmabo
http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=124758
valen spune:
Meg, cea mai buna prietena a mea din Romania este medic pediatru si o admir in mod deosebit nu doar pt. ca a fost capabila sa treaca de cei 6 ani de facultate si de rezidentiat ci si pt. modul in care incearca sa tina pasul cu tot ce este nou in domeniul pe care l-a ales; cu alte cuvinte, am o mica idee despre ce se discuta dincolo de usa cabinetului, poate ideea este prea vaga si eronat formata.Poate. Stiu ca nu e usor sa muncesti continuu 32 de ore, este aberant si nu mai dai randament insa asa cum nu tu ai decis asta, nici eu, ca pacient n-am ales. In plus, pt. tine, ca medic, faptul ca eu vin cu fii-mea la urgenta desi ea nu este o urgenta, te deranjeaza si te ofuscheaza, sunt probabil a 3a mama imbecila care te-a trezit pt. o diaree insotita de febra; pt. mine, lucrurile se vad altfel, ca doar n-as pleca de acasa cu copilul taras, doar de dragu' de a fi pe drum si a pierde noaptea prin spital. (in plus, daca o tin acasa si starea ei se agraveaza iar nu-i bine ca apoi zici ca vin si te trezesc pt. o boala care a debutat cu 2 saptamani in urma timp in care n-am facut nimic). Eu nu vad unde este lipsa mea de respect fata de tine, daca te intreb cu privire la doza prescrisa copilului meu. Imi este teama pt. ea si vreau sa ma asigur ca e bine, nu inseamna ca pun la indoiala competenta ta, nu vad de ce trebuie s-o iei ca pe o jignire. (am nevoie sa aud din gura ta de 2 ori ca mi-ai prescris ce trebuie, nu cred ca e asa de greu sa zici" da, fiti fara grija, doza prescrisa corespunde varstei si greutatii copilului".Am tot citit de-a lungul timpului despre o serie de cazuri si gasesc paradoxal faptul ca pe de o parte, daca un medic iti zice sa-ti diversifici copilul la 6 saptamani cu suc de portocale si o faci( ca doar ai incredere in el,nu? nu-i pui la indoiala competenta), esti o mama iresponsabila care nu se documenteaza suficient iar pe de alta parte, daca vrei sa te asiguri ca sfaturile care ti se dau sunt ok si intrebi de 2 ori, il jignesti pe medic. Apai Dumnezeu mai stie cum sa procedezi sa-ti fie si copilul sanatos si sa se simta si medicul respectat. Eu sincer gasesc ca este mare pacat ca se discuta asa urat despre medici; stiu ca sunt multi oameni capabili si competenti care-si fac cu drag meseria, care nu iau spaga si nu conditioneaza actul medical insa cand te frigi o data cu un nesimtit(si ei exista chiar daca ne ascundem dupa deget) apai data urmatoarea devii suspicios si uite asa se creeaza un cerc vicios in care toti - medici ne/competenti si pacienti ne/politicosi- sunt jigniti la gramada. Cand imi amintesc ce travaliu am avut cu Sarah, in ce conditii am nascut-o si ce atentie i s-a acordat parca ma apuca iar pandaliile ( desi nascuta la termen a fost considerata prematur insa nu i s-au acordat ingrijiri necesare/suplimentare si a facut convulsii; defapt neonatoloaga zicea ca a fost vina obstreticianului ca n-a scos-o cum trebuie iar obstreticianu' a zis ca el a scos-o bine, desi i-a taiat nasu' la epiziotomie si ca neonatoloaga nu si-a facut treaba) ;copilul n-a plans, au luat-o de langa mine in mare viteza si secret sa n-o vad, nimeni nu-mi explica nimic, nu mi-am vazut copilul in primele 4 ore de viata, nu stiam daca traieste au ba; medicul, in timp ce ma cosea ma intreba daca am facut triplu test, ce sa mai, nebunie totala. Ce puteam sa cred eu in clipele alea cand nimeni nu-mi zicea nimic? Am intrebat ce apgar i s-a dat si mi s-a raspuns " ce conteaza mai? sunt copii care primesc apgar 2 si n-au nimic si copii cu apgar 10 care pot pati ceva oricand"..."bine, bine, da' ce apgar are copilul meu?"...intrebare fara rasuns. Pai sa nu-ti pierzi mintile cand timp de 4 ore nu ti se spune nimic? Cica sa nu ti le pierzi ci sa zici merci ca e copilul sanatos, caci medicul " a avut o zi proasta". stiu ca toti au zile mai bune si mai proaste la serviciu da' nu va doresc nici o secunda sa va puneti in sufletul unei mame careia i se spune ca bebelusul ei a suferit la nastere pt. ca s-a nascut cand medicul a avut o zi proasta. (asta doare mereu si chiar daca am un copil perfect sanatos, venirea ei pe lume ramane aceeasi)
XIO spune:
Citat: |
citat din mesajul lui lia popescu Sunt foarte multe persoane care se plang de atitudinea medicilor, asistentelor medicale, infirmierelor. Sunt cativa medici, printre care si eu, care se simt nedreptatiti pentru ca sun culpabilizati in masa. Intrebarea mea...Exista din experienta voastra de medici sau de bolnavi, pacienti care gresesc prin atitudine si care sunt aceste greseli? In ce masura influenteaza ele actul medical, comportamentul medicului fata de pacienti? De ex pacienti care merg la medicul de familie si ii dicteaza ce medicamente sa-i fie prescrise, care comenteza tratamentul prescris, care fac scandal pentru a intra inaintea altora, care vin nespalati desi nu sunt urgente, care trezesc medicul de garda pentru probleme pe care le au de 2 luni, care sunteaza medicul de famile si merg direct la specialist, care se autotrateaza cu antibiotice s.a.m.d Ati vazut asa cazuri in diversele locuri pe unde ati fost? Cum au fost rezolvate? Poate ca daca ne cunoastem mai bine nemultumirile o sa ajungem sa stim sa ne purtam mai bine, atat medicii cat si pacientii... Stim foarte bine care sunt acuzele aduse personalului medical, insa exista si atitudini ale pacientilor care declanseaza ostilitate din partea cadrelor medicale? |
Ieri mai putin si ma batea un nene suparat ca el a venit la urgente si nu s-a ocupat nimeni de el .
Venise din apropierea Timisoarei cu ceva suspiciune de fractura la mana, probabil trebuia un gips sau o reducere si atat.
Chiar cand a ajuns el la camera de la ortopedie a venit un domn cu fratura deschisa de care evident ca s-a ocupat toata lumea.
S-a enervat nenea si aplecat injurand , ca el nu sta acolo. M-am dus dupa el afara sa-i explic de ce trebuie sa astepte si el tot tipa la mine si gesticula, ca abia l-a oprit nepotul sau cine era.
Evident ca a plecat acasa. Un baiat de 27 de ani care astepta de la ora 12 (atunci era 19) a spus sa-l las daca e tembel.
Altadata a venit la urgente o pacienta de la spitalul de psihiatrie . Am trecut pe langa ea sa duc o externare si mi-a dat un pumn.M-am intors si tot incerca sa-mi rupa degetee de la mana. Pe langa faptul ca nu au sedat-o cei de la spitalul ala , au adus-o la urgente pt. ca avea temperatura 37,8.
A venit o tipa care a batut un brancardier
A venit o tipa care a zis ca ne da pe toti in judecata pt. ca nu ii facem CT.
A , si ieri a venit o fata de 18 ani cu gipsul moale ca bretele care a spus ca doctorul nu i l-a pus bine si s-a facut varza. De fapt fata facuse baie si calcase pe el .
Eram la coada la un cabinet de planning si doctor de familie in POliclinica spitalului.Am ajuns , eram in costum , cu stetoscopul , trebuia doar sa cumpar nist pastile , deci puteam intra lejer. dar am ales sa intreb cine mai sta la coada si sa astept si eu . Vine o tanti , nu se uita la noi , intra in cabinet.
Ce sa mai spun de cazuri care nu sunt urgente , dar vin la urgente.
Daca sunt espalati nu ma deranjeaza, neimtirea e o probema , nu faptul ca mirosi urat.
Apar noaptea la 2-3 la urgente ca au calcat stramb acum 2 saptamani jumate.
Si faza cu bagatul banilor in buzunar si circul ma enerveaza la culme.
"Mult mai grava ar fi etichetarea nedreapta a unei persoane pe care nu o cunosc deloc "
***Fur is for petting**
http://www.youtube.com/watch?v=GewaLNZ1100
http://www.flickr.com/photos/13005458@N00/