Ortodoxie din Postul Mare in Postul Mare(12)

Raspunsuri - Pagina 8

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Vianne spune:

Fetelor, maine incepem postul. Sunteti pregatite?
Star33, am fost ieri la Manastirea Bucium si m-am intalnit cu doamna care organizeaza pelerinajul la Prislop. Eu mi-am oprit locuri dar nu am stiut daca esti sigura ca mergi. Dar daca te hotarasti sa mergi, pot vorbi cu ea. Bine?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns joanna spune:

Dragele mele,sa va dea Bunul Dumnezeu sanatate si sa aveti 40 de zile luminate!
Astazi il sarbatorim pe Grigorie Palama a carui rugaciune la Maica Domnului mie imi e tare draga si mi-a fost mereu de ajutor.Citeva cuvinte din sinaxar .

SINAXAR (DIN VIETILE SFINTILOR)

SFÂNTUL GRIGORIE PALAMA
(1296 - 1359)

La 14 Noiembrie, Biserica Ortodoxa praznuieste pe Sfântul Grigorie Palama, aparatorul învataturii isihaste, unul din cei mai de seama teologi ai perioadei post-patristice bizantine.
Isihasmul (de la "isihia" - liniste, contemplatie - pe care geniul limbii române l-a tradus prin "sihastrie") este o metoda de rugaciune prin care monahii care o practicau se retrageau în locuri singuratice sau într-un ungher al chiliei lor si, prin concentrarea mintii se ridicau mai presus de impresiile simturilor (dar nu prin mortificare, ci prin curatirea lor de patimi) si de realitatea înconjuratoare (nu prin ignorarea ei, ci prin integrarea ei în ratiunile dumnezeiesti), pentru ca, prin contemplare continua, paza simturilor si a cugetarii, sa vada lumina dumnezeiasca necreata, pe care au vazut-o Sfintii Apostoli Petru, Iacob si Ioan la Schimbarea la fata a Mântuitorului pe Muntele Tabor (Mt. 171-8) si a realiza astfel o apropiere de Dumnezeu, vietuind în Hristos. Ei rosteau o rugaciune simpla : "Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatosul!", coroborata cu ritmicitatea respiratiei. Dupa practica îndelungata, primind harul Duhului Sfânt, il se daruia celor vrednici de Dumnezeu, sa vada aceasta lumina stralucitoare, care nu era fizica, ci dumnezeiasca.
Aceasta forma de rugaciune s-a numit "rugaciune curata", "rugaciunea inimii" sau "rugaciunea mintii", "rugaciunea mintii de inima" sau "rugaciunea lui Iisus", si a avut ca precursori pe Evagrie Ponticul (+399), Sfântul Macarie Egipteanul, Sfântul Diadoh al Foticei, Sfântul Ioan Scararul (+649). Ea a fost presupus formulata ca o "metoda" de Sfântul Simeon Noul Teolog (+1022), apoi de Sfântul Grigorie Sinaitul (+1346) si gândita teologic de un spirit exceptional care a fost Sfântul Grigorie Palama (+1359).
Sfântul Grigorie Palama s-a nascut în 1296 la Constantinopol dintr-o familie aleasa, fiind ajutat, dupa moartea tatalui, de însusi împaratul Andronic al II-lea Paleologul. Înca din adolescenta a fost atras de frumusetea vietii monahale, fiind intiat în practica "rugaciunii inimii" de Teolept, mitropolitul Filadelfiei. În 1317 vine la Athos si devine ucenic al monahului Nicodim Pustnicul, care-l tunde în monahism, ajungând, spre 1321, la lavra Sfântul Atanasie. Dupa trei ani, împreuna cu trei calugari isihasti, se aseaza într-un loc retras numit Glosia, de unde fura alungati de turci si în 1326, se stabilesc la Tesalonic. Dupa 1330 îl gasim din nou la Athos, unde începe sa scrie.
Astfel, spre 1355 alcatui doua tratate despre purcederea Sfântului Duh pentru clarificarea pozitiei ortodoxe, relativizata de un calugar calabrez, Varlaam. Acesta din urma, scrisese trei tratate împotriva isihastilor, acuzându-i de misticism fals. Palama raspunde prin trei tratate în apararea doctrinei isihaste, afirmând în sinteza urmatoarele : nu este imposibil de a vedea lumina dumnezeirii, necreata si incoruptibila, identica cu lumina Taborului, ea fiind numai o lucrare, energie necreata sau putere a lui Dumnezeu, izvorând din fiinta Sa nevazuta, fara a fi identica cu ea. Bazat pe învatatura Sfântului Grigorie de Nissa si a Sfântului Maxim Marturisitorul, Palama afirma ca exista o deosebire între fiinta lui Dumnezeu (ousia) cea nevazuta, inaccesibila si incomunicabila oamenilor - caci "pe Dumnezeu nimeni nu l-a vazut vreodata" (In. 1, 18) - si energiile Sale necreate, care decurg din fiinta, energii sau lucrari prin care Dumnezeu se descopera oamenilor, asupra carora revarsa harul Sau, spre a dobândi mântuirea si îndumnezeirea. Aceste energii sunt comune celor trei persoane sau ipostaze ale Sfintei Treimi si prin lucrarea lor, Dumnezeu se manifesta în lume.
Învatatura Sfântului Grigorie Palama despre energiile divine necreate nu este noua, ci îsi are izvorul în Revelatia sau Descoperirea Noului Testament si în învatatura Sfintilor Parinti greci. Oamenii ajung, prin energiile divine, "partasii firii celei dumnezeiesti" (II Petru I, 4), fara ca, prin aceasta, fiinta omeneasca sa devina fiinta lui Dumnezeu. El ramâne în eternitate ascuns în esenta Sa, cunoscuta numai de Fiul si de Sfântul Duh. "Fiul lui Dumnezeu s-a facut om, pentru ca noi sa fim îndumnezeiti", spusese Sfântul Anastasie (+373).
Energiile divine necreate nu exista în afara lui Dumnezeu ; ele sunt ceea ce înconjoara esenta, iradierea în afara a acestuia, manifestarea Lui în lumea creata. Relatia misterioasa între esenta si energii în Dumnezeu - relatie care este, în acelasi timp, identitate si distrinctie -, pastreaza transcendenta totala a Acestuia si fundamenteaza experienta mistica de unire a omului cu Dumnezeu. Astfel, omul poate fi îndumnezeit în mod real, fara ca transcendenta divina sa fie afectata.
Palama dezvolta o doctrina realista a cunoasterii supranaturale a lui Dumnezeu, independenta de orice experienta sensibila, dar acordata de Hristos omului întreg - trup si suflet - care poate sa ajunga, de aici, din lume, la îndumnezeire, nu prin fortele proprii, ci prin harul Sfântului Duh. Le justifica metoda psiho-fizica a rugaciunii "curate" prin conceptia biblica despre om conform careia trupul, departe de a fi închisoare pentru suflet, primeste si le harul Sfintei Treimi si arvuna învierii viitoare.
Cadrul antropologic si teologic al spiritualitatii isihaste sistematizat de Palama este urmatorul : de la Întruparea Domnului, trupurile noastre au devenit "temple ale Sfântului Duh care este în noi" (I Cor. 6, 19) si aici, în trupurile noastre, trebuie sa cautam Duhul, în trupurile noastre sfintite prin Sfintele Taine. Dumnezeu se gaseste astfel în noi, si nu în afara noastra. Astfel, în interiorul nostru descoperim prin rugaciunea "curata" lumina taborica. Sfintii Apostoli n-au beneficiat atunci, la Schimbarea la Fata a Domnului, de aceeasi viziune decât din exterior, pentru ca Hristos nu murise si nu înviase. Astazi, noi suntem în mod real madulare ale Bisericii.
Isihastii vorbesc de lumina taborica pentru a explica experienta lor despre Dumnezeu ; realitatea divina care se manifesta acestor rugatori de exceptie este identica luminii taborice. Traditia patristica, pe care se bazeaza Palama, este unanima în a interpreta Schimbarea la Fata a Domnului ca o anticipare a celei de a doua venire a Sa. Ori, aceasta a doua venire constituie o realitate vie pentru noi, în viata sacramentala si în experienta noastra spirituala. "Împaratia care va veni" este deja "în noi", asteptând glorioasa Sa manifestare în ziua cea de pe urma.
Distinctia reala dintre esenta si energii în Dumnezeu, sintetizata de Palama, a contribuit la completarea doctrinei ortodoxe despre Sfânta Treime. În unitatea esentei divine, Sfântul Duh purcede din Tatal, iar prin energii "se împartaseste plecând din Tatal, prin Fiul" (J. Mayendorff, Introduction ŕ l’étude de Gregoire Palamas, Paris, 1959, p. 315).
Un sinod tinut la Constantinopol în 1341 s-a pronuntat în favoarea isihastilor. Varlaam a plecat în Italia, devenind episcop de Gerace, atacând în continuare Ortodoxia pe care pretinsese c-o aparase la Constantinopol.
În acelasi an, 1341, Palama compune "Tomul Aghioritic", semnat de monahii si de egumenii de la Muntele Athos, favorabil isihastilor.
Dupa 1341, controversa isihaista continua prin polemica între Achindin si Palama, primul acuzându-l în plus pe Palama ca este sustinatorul lui Ioan Cantacuzino, îndepartat ca regent la tron de împarateasa vaduva Ana de Savoia. Palama este întemnitat între 1343 si 1347.
În 1347, devenit co-împarat, Cantacuzino elibereaza pe Palama si pe cei sase episcopi întemnitati. Un sinod tinut la Constantinopol alege pe Isidor, prietenul sau, patriarh ecumenic, care, la rându-i îl hirotoneste Mitropolit al Tesalonicului, a doua capitala a Imperiului.
În disputa isihista intervine si filozoful Nicefer Gregoras, amic al împaratului, care convoaca un nou sinod, în 1351, în sala palatului imperial Blaherne. Sinodul proclama învatatura ca normativa pentru Biserica Ortodoxa, patrunzând în tot Rasaritul crestin. Gregoras este exilat.
Sfântul Grigore Palama a pastorit Tesalonicul pâna la moarte (13 Noiembrie 1359). Pentru marile sale merite în sintetizarea doctrinei ortodoxe despre energiile divine necreate, Palama a fost canonizat de Biserica Ortodoxa în 1368.Preot Dr. Cezar Vasiliu

Doamne ajuta,

Joanna

Credinta e un risc al ratiunii; dar nicidecum o anulare, ci, dimpotriva o iluminare a ei.

Parintele Arsenie Boca

''In our days it is impossible to be a half-hearted Christian: either you are fully there, or not at all''
hieromonk Seraphim Rose

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns joanna spune:

Rugaciunea lui Grigorie Palama catre Maica Domnului:



Fecioara Stapana,
Nascatoare de Dumnezeu, ce ai nascut pe Dumnezeu Cuvantul cu trup. Stiu, cu adevarat stiu, ca nu se cuvine ca eu, cel atat de pacatos sa privesc icoana ta, a celei preacurate, acelei pururea fecioara, dar fiindca Dumnezeu, pe care L-ai nascut, S-a facut om ca sa-i cheme pe cei pacatosi la pocainta, pentru aceasta indraznind si eu, ma apropii de tine, cu lacrimi rugandu-ma.

Primeste aceasta marturisire a greselilor mele cele multe si grele si o du unuia nascut Fiului tau si Dumnezeu, rugandu-te Lui ca sa fie milostiv catre pacatosul si tavalitul meu suflet. Ca pentru multimea faradelegilor mele sunt oprit a cauta la Dansul si a cere iertare.

De aceea pe tine te pun inainte rugatoare si mijlocitoare, pentru ca multe si mari daruri dobandind eu de la Ziditorul si Dumnezeul meu si uitandu-le pe toate, am ajuns bogat in patimi si sarac in fapte bune.

De aceea, numai la sprijinul tau alerg, Nascatoare de Dumnezeu, eu cel pacatos si nevrednic, cela ce m-am nemilostivit mai mult decat bogatul, cela ce sunt sluga lacoma, vas al gandurilor rele si strain de fapta buna.

Miluieste-ma pe mine cel smerit, milostiveste-te de mine cel neputincios. Mare indrazneala ai la Cel ce s-a nascut din tine. Deci nu trece cu vederea lacrimile mele. Nu te intoarce de catre suspinul meu. Nu lepada durerea inimii mele. Nu rusina nadejdea mea cea catre tine, ci cu rugaciunile tale de Maica silind nesilita milostivire a Fiului tau celui bun si Dumnezeu, invredniceste-ma pe mine pacatosul si nevrednicul sa ma desfac de pacat si sa ma robesc de dreptate, sa ma imbrac intru sfintenia curateniei sufletesti si sa viez fiintei cele bune.

Calatorind eu, impreuna calatoreste cu mine, pe mare inotand, impreuna cu mine inoata, priveghind, intareste-ma, necajindu-ma mangaie-ma, slabind la suflet, intareste-ma, imbolnavindu-ma, vindecare imi daruieste, nedreptatit fiind de altii, izbaveste-ma, spre moarte primejduindu-ma, degraba apucand, scoate-ma.

Vrajmasilor celor vazuti si nevazuti in toate zilele infricosat ma arata, ca sa cunoasca toti cei ce cu nedreptate ma asupresc, al cui rob sunt eu.

Asa preabuna Stapana, Nascatoare de Dumnezeu, asculta nevrednica mea rugaciune ca sa nu ma rusinez de nadejdea mea in tine, cea care dupa Dumnezeu, esti nadejdea tuturor marginilor pamantului.

Fierbinteala trupului meu potoleste-o, trufia si mandria gandului desert din mintea mea sterge-le, nalucirile si bantuielile gandurilor necurate din inima mea imputineaza-le.

Invata-mi limba mea cea pacatoasa sa graiasca cele de folos, povatuieste-mi ochii sa vada drept faptele bune si adevarate.

Picioarele mele le intareste si le indrepteaza sa alerge fara impiedicare pe calea cea fericita a poruncilor lui Dumnezeu, mainile mele le sfinteste ca sa le ridic cu vrednicie catre Cel preainalt.

Curateste-mi ruga mea, pentru ca fara teama sa-L numesc Tata pe Dumnezeu cel infricosat si preasfant.
Cu Dumnezeu ma imprieteneste, invredniceste-ma fericirii de a sta la dreapta Lui la infricosata judecata si bunatatilor cele vesnice fa-ma mostenitor.

Aceasta marturisire iti aduc tie, Stapana mea, Nascatoare de Dumnezeu, lumina ochilor mei cei intunecati, mangaierea sufletului meu, cea care, dupa Dumnezeu esti folositoarea si mangaierea mea.
Ca dobandind eu mila cea Dumnezeiasca, sa slavesc in vecii vecilor preacinstit si de mare cuviinta numele Fiului si Dumnezeului tau, Celui ce primeste pe toti cei ce se pocaiesc din tot sufletul, pentru tine, ceea ce te-ai facut mijlocitoare si chezasuitoare tuturor pacatosilor.

Ca prin tine, prealaudata si preabuna Stapana, se mantuieste toata firea pamanteasca, laudand si binecuvantand pe Tatal, pe Fiul si pe Sfantul Duh, Treimea cea preasfanta si de o fiinta, totdeauna, acum si pururea si in vecii vecilor.

Amin.




Ca incepe postul si nu numai de asta,dragele mele ,de v-am gresit cu ceva,de v-am necajit prin cuvinte mai aspre sau poate v-am smintit cu ceva si poate cu cate v-am gresit si nu stiu,va rog din toata inima mea sa ma iertati.

Sa aveti o zi binecuvintata!
Eu ,pacatoasa,

Joanna

Credinta e un risc al ratiunii; dar nicidecum o anulare, ci, dimpotriva o iluminare a ei.

Parintele Arsenie Boca

''In our days it is impossible to be a half-hearted Christian: either you are fully there, or not at all''
hieromonk Seraphim Rose

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns star33 spune:

quote:
Originally posted by Vianne

Fetelor, maine incepem postul. Sunteti pregatite?
Star33, am fost ieri la Manastirea Bucium si m-am intalnit cu doamna care organizeaza pelerinajul la Prislop. Eu mi-am oprit locuri dar nu am stiut daca esti sigura ca mergi. Dar daca te hotarasti sa mergi, pot vorbi cu ea. Bine?


Da, incepem postul si trebuie sa fim pregatite. Numai ca eu o sa am musafiri cateva zile, sa vad cum o sa fac sa nu mananc de dulce

Draga Vianne iti multumesc mult ca te-ai gandit la mine! Daca ma hotarasc, o sa iti spun. Insa trebuie sa imi iau acum niste zile libere si nu cred ca o sa mai pot si peste o saptamana. Sa vad ce reusesc...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Joanna,foarte interesant materialul cu Sf. Grigorie Palama.Eu nu am citit nici una din scrierile sale.Am vazut ca apar acum in "opere complete", dar nu mai stiu editura.Si eu va doresc un Sfant Post luminat si plin de bucurii duhovnicesti!Si va rog sa ma iertati daca v-am gresit sau v-am smintit cu ceva!Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns conchita spune:

Fete dragi, va doresc si eu un Post binecuvantat.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns descintec spune:

quote:
Originally posted by Sabina

gandacel, mai zi de carte.editura, an de aparitie etc.

Doctoratul meu e despre memorie(in formarea timpului muzical).



Sabina si www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33789&whichpage=1" target="_blank">Sofia Galagia



Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.


Sabina, daca nu e cu suparare, iti raspund eu pina apuca gandacelu'.

Omul care isi confunda sotia cu o palarie, Oliver Sacks, ED. Humanitas, 2005

O carte asemanatoare, cu cazuri neobisnuite si abordarile lor e "Mumia de la masa din sufragerie", Kottler si Carlson, Ed. Trei, 2004.

Tot la Humanitas, Eroarea lui Descartes, a lui Antonio Damasio, te introduce in mecanisme de functionare ale creierului privite din perspectiva filozofica :)

O carte interesanta, de mai stricta specialitate, e "Demascarea secolului-ce face din noi creierul", Dragos Carneci, Ed Eikon, 2004. Are un capitol mare despre mecanismele memoriei. Extrem de interesanta.

Am mai pomenit de cartile astea pe forum, scuze ca ma repet.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sabina spune:

Multumesc mult Diokiule.


Fetele, eu nu stiu daca reusesc sa tin post saptamana asta, nu mi-a trecut viroza, sofia tot tuseste, nu-s prea bine si n-as vrea sa intru in post cu sanatatea subredea.Oi mai vedea.

dar as vrea sa tin Post de iternet, ca nu mai tine figura.Deja az am stat muuult mai putin decat de obicei.
deci...daca nu ma vedeti cateva zile nu ma dati disparuta.


post cu folos!





Sabina si www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33789&whichpage=1" target="_blank">Sofia Galagia



Cea mai lungă cale este calea care duce de la urechi la inimă.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

Buna dimineata,dragelor!Iata-ne si in prima zi de post,cu ingaduinta lui Dumnezeu!
Sabinaam observat ca luna asta dinainte de post toate fetele au avut cate ceva.Si la noi,Ilinca mi-a facut o enterocolita ,cu febra si restul,abia s-a mai intremat nitel.Iar de la oboseala si epuizare m-a luat si pe mine febra si durerea de cap,ieri nici nu ma puteam ridica din pat.Si mi-a venit un gand ,sa ma duc sa cer dezlegare de post,ca nu pot tine,ca sunt slabita,etc..Dar pe urma mi-am zis nu,orice ar fi,o sa postesc si Dumnezeu o sa-mi ajute.Vad ca azi ma simt mai bine,dar tot ma doare capul.Diseara sper sa ajung la parintele.De vreo trei saptamani suntem bolnave,ba eu,ba Ilinca si n-am ajuns deloc la biserica.Oricum,postul asta e mai usor decat cel al Pastelui,fiindca sunt multe dezlegari la peste.Am gasit un articol interesant referitor la alimentatia in post:
Cum sa ne hranim corect in Postul Craciunului
Ne invata Dr. Adriana Dumitrescu, medic primar - diabet, nutritie si boli metabolice, Centrul medical #8220;Sanatatea Ta#8221;Credinciosii ortodocsi au intrat in postul Craciunului, perioada destul de solicitanta pentru iubitorii artei culinare. Totusi, hrana ramane pentru noi toti sursa de energie prin care organismul face fata nevoilor vitale.De aceea, chiar si in aceasta perioada trebuie sa tinem cu totii cont de legatura dintre diversele principii alimentare si mentinerea sanatatii. Interrelatia trebuie sa existe nu numai intre clasele mari de principii nutritive (proteine, glucide, vitamine, saruri minerale) ci si intre elementele din cadrul aceleiasi clase.Astfel, postul este caracterizat prin lipsa produselor de origine animala. De aceea, este foarte important ca proteinele vegetale din alimentatia dvs sa fie in cantitate cat mai mare, stiind ca ele detin un rol important in sinteza celulara si apararea antiinfectioasa. Alimentele bogate in proteine vegetale sunt: soia si preparatele cu soia, painea de secara, fulgii de ovaz, mazarea, fasolea boabe, lintea, arahidele, maslinele, nucile, smochinele, caisele uscate, strugurii, stafidele, ciupercile, conopida si usturoiul. Acestea nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica.Lipidele vegetale pot fi asigurate din ulei de floarea soarelui, ulei de masline, margarina vegetala si fructe oleaginoase.Glucidele sunt absolut necesare pentru rolul lor in furnizarea energiei, dar si pentru metabolizarea lipidelor si proteinelor. Este bine sa dati prioritate glucidelor naturale provenite din fructe proaspete, legume sub forma de salate sau gatite la abur, cereale si mai putin dulciurilor si produselor rafinate care au o serie de neajunsuri pentru organism.
In lipsa vitaminelor liposolubile aduse de alimentele de origine animala, este importanta sa suplimentati vitaminele A, D, E prin apelarea la preparate farmaceutice, dar si sa mancati fructe care contin cantitati mici din aceste vitamine, cum ar fi caisele uscate si grapefruitul.Vitaminele hidrosolubile din grupul B se afla in toate legumele verzi, astfel incat avem cale libera pentru salate. Vitamina C predomina in fructe precum macesele, portocalele, lamaile, mandarinele si coacazele si in legume precum ardeiul gras rosu, ceapa verde sau varza de Bruxelles. Pentru ca in acest sezon acestea nu sunt intotdeauna disponibile in piete, se poate face suplimentarea cu vitamina C din farmacii, fiind cunoscut rolul ei in apararea impotriva gripei ce ne da atat de furca in aceasta perioada.O hidratare corespunzatoare poate fi asigurata prin consumul a aproximativ 2 litri de lichide pe zi, sub forma de apa plata sau gazoasa, ceaiuri de plante sau fructe, sucuri naturale de fructe sau legume si are o contributie importanta la sanatatea noastra.
Este bine de mentionat ca dieta trebuie adaptata la varsta, sexul si tipul de activitate desfasurata de persoanele ce si-au propus sa tina Postul Craciunului.Atentie la persoanele supraponderale! Alimentatia bogata in glucide este in general bogata si in calorii, astfel incat acestea pot conduce catre obezitate, in cazul in care efortul fizic este limitat. Obezitatea favorizeaza bolile cardiovasculare si diabetul, de aceea este important sa alegem alimente care contin proteine si sa evitam alimentele bogate in glucide.
In asteptarea Craciunului, este indicat sa profitam de dezlegarile la peste si sa consumam cat mai mult peste proaspat gatit la cuptor sau rasol, evitandu-l insa daca este prajit.Irina si bb Ilinca(26apr04)
Traiesc in Romania si asta imi ocupa tot timpul
ILINCA

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nora2005 spune:

Post usor tuturor si multa credinta! Sunt si eu aici, alaturi de voi, tin posturile toate de 7 ani si voi merge asa mereu. Am inteles cit este de important Dumnezeu, chiar daca mai tirziu in viata mea. De atunci sunt foarte fericita si viata mea s-a schimbat radical, in bine !

Va doresc tot binele din lume si fie ca POSTUL CRACIUNULUI sa ne aduca tuturor tot ceea ce ne dorim, dar mai ales pace, bucurie si iubire in casele noastre, pentru noi si cei dragi noua!
Doamne ajuta !

Nora

"Forta unei persoane care are o credinta este egala cu forta a 99 de oameni care au doar interese." (John Stuart Mill)

Mergi la inceput