Crestinismul intre credinta si indoctrinare (4)

Raspunsuri - Pagina 6

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns lucia_cs spune:

quote:
Originally posted by gandacelu


este adevarat, biserica nu e constiinta nimanui, dar pastreaza invatatura lui Hristos vie pentru cei care au uitat-o: nu inseamna ca nu mai sunt ortodocsi care sa faca avorturi - si e drept, este problema lor personala, dar biserica nu face decat sa le atraga atentia ca sunt pacate

quote:
si mai poti sa-mi spui ca, doamne fereste, in urma unui viol sau daca sanatatea ta sau a copilului sunt puse in pericol si doctorul recomanda intreruperea, tu vei insista totusi in aducerea pe lume a respectivului copil?


aici sunt trei probleme diferite, sa le luam pe rand:
-viloul: daca o femeie e violata si ramane insarcinata, inseamna ca a fost voia Domnului sa ramana, pentru ca nimic nu se face fara voia Domnului (daca gandesti altfel nu stiu cat de aproape de crestinism esti, nu tu zic, ci in general)
inseamna ca Dumnezeu a avut motivele Sale, neintelese de noi, pentru a incolti samnanta din pantecele acelei femei

pe de alta parte, un viol este o trauma foarte mare pentru acea femeie pentru a fi urmata de o trauma si mai mare, si anume avortul

este un parinte care strange copiii nedoriti de mamele lor si ii creste intr-un fel de orfelinat, la o manastire: Pr. Nicolae Tanase - el povestea despre astfel de cazuri, despre mame care au adus pe lume copii in urma unui viol, si cum s-au comportat ele, cum au trecut de la ura fata de acel copil la iubire

ce vina are copilul? de ce sa-l omori pe el?

in al doilea: daca sanatatea mamei e in pericol, sper sa nu ma insel, BO lasa la latitudinea mamei pastrarea copilului, adica este singur caz in care este ingaduit avortul (desi cunosc multe cazuri in care medicii s-au inselat si au trait bine sanatosi si mama si copilul, si mai stiu un caz in care mama a ales sa moara sa dea viata copilului, iar acel copil e acum preot. nu este acea mama o adevarata crestina, care si-a pus sufletul pentru aproapele ei (cum spune Hristos)?

dar crestinismul trebuie TRAIT asa cum a spus Hristos, nu rastalmacit dupa vrerea noastra.
nu e greu, e imposibil, dar cele cu neputinta la oameni sunt cu putinta la Dumnezeu


tu, nu stiu daca esti mama, dar eu una, daca viata unuia din copiii mei ar fi in pericol, imediat as da viata mea pentru ei, nu pentru ca sunt crestina, ci pentru ca sunt mama!

al treilea caz, cu viata copilului in pericol: adica, e viata lui in pericol, deci hai sa-l omoram, sa stim o treaba, sau cum?
trecem peste iarasi nenumaratele cazuri in care doctorii se inseala si copilul e sanatos (e o mamica chiar aici pe forum care a patit asa ceva:)
sa luam cazul in care copilul este presupus ca va avea o boala grava, ca va fi handicapat

eu te intreb acuma: nu are dreptul la viata? e mai putin om? cine stie ce va iesi din el, poate un savant, poate va salva lumea, si tu il omori! toti avem dreptul la viata, iar daca cumva, Doamne fereste, copilul tau nascut sanatos ar avea mai apoi un accident si ar ramane handicapat, conform acestei teorii, nu-ti ramane decat sa-l omori... sau nu?

revin mai tarziu cu raspunsul la restul mesajului



Total de acord.

_

Aici poti face viata unui copil mai acceptabila!


Noi ajutam pe unii, altii ajuta pe altii, astfel toti pot fi ajutati!


Lucia sotia lui Csaba
www.cisst.org/ftp/Lucia/" target="_blank">
Poze Bunny

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dyana spune:

, Impreuna, declar ca esti cea mai simpatica neoprotestanta pe care o cunosc, si singura..., dar imi place dorinta ta de a afla mai multe despre ortodoxie.

Si pentru ca ne intelegem asa de bine , si am fost cuminte, am avut azi o zi frumoasa , si la pranz am mancat sarmalutze cu mamaliga, la cantina.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anda141 spune:

..si eu am mancat sarmalute cu mamliguta la parnz la firma...

www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=59001" target="_blank"> Salvati viata unui copilas oferind 5 euro la teledonul umanitar

Monica si ALBERT EDUARD
(19 ianuarie 2004 )
Album Albert

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns impreuna spune:

dyana esti o dragutza si declar ca m-ai binedispus
Si eu pot sa zic ca esti una dintre persoanele care imi sunt simpatice, dintre ortodocsi, pentru ca spre deosebire de tine eu cunosc mai multi (am multi prieteni ortodocsi)

Chiar daca nu am vorbit personal cu un preot ortodox, sa sti ca am unul foarte drag. Nu mai stiu cum se numeste, daor ca era mitropolitul Banatului si venea des la noi la biserica, pe vremea cand stateam in Timisoara. Am ascultat cu drag predicile dumnealui pentru ca erau pline de dragoste si intotdeauna ne-a tratat ca si niste frati de credinta, nu ca si eretici. Si pastorul nostru a fost invitat sa predice la slujbele de la catedrala si nimeni nu s-a plans de el:)))
Cred ca atunci cand in crestinii adevarati exista dragostea lui Dumnezeu, aceasta ii uneste nu ii dezbina.

(dyana si anda, voi sunteti colege? daca nu, cel putin aveti aceleasi gusturi culinare:)



Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns adusca spune:

quote:
Originally posted by gandacelu












-viloul: daca o femeie e violata si ramane insarcinata, inseamna ca a fost voia Domnului sa ramana, pentru ca nimic nu se face fara voia Domnului (daca gandesti altfel nu stiu cat de aproape de crestinism esti, nu tu zic, ci in general)
inseamna ca Dumnezeu a avut motivele Sale, neintelese de noi, pentru a incolti samnanta din pantecele acelei femei






inseamna ca si violul a fost tot din voia lui Dumnezeu, pt ca nimic nu se face fara voia lui, asa spui, nu?
cre'ca putem extrapola asta si in cazul crimelor sau a razboaielor, nu? ca doara nimic nu se face fara voia lui?
ma intreb care'or fi acele motive neintelese de noi in aceste cazuri? mai e atunci violatorul sau criminalul vinovat? ca doara e din voia lui Dumnezeu?
exista liber arbitru sau nu?

Fetele de pe DC


Viata e ca carosabilu'...unii vine....altii trece....

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lucia_cs spune:

quote:
Originally posted by adusca


inseamna ca si violul a fost tot din voia lui Dumnezeu, pt ca nimic nu se face fara voia lui, asa spui, nu?
cre'ca putem extrapola asta si in cazul crimelor sau a razboaielor, nu? ca doara nimic nu se face fara voia lui?
ma intreb care'or fi acele motive neintelese de noi in aceste cazuri? mai e atunci violatorul sau criminalul vinovat? ca doara e din voia lui Dumnezeu?
exista liber arbitru sau nu?

Fetele de pe DC



Dumnezeu permite sa ni se intample astfel de lucruri, dar nu El le provoaca.

_

Aici poti face viata unui copil mai acceptabila!


Noi ajutam pe unii, altii ajuta pe altii, astfel toti pot fi ajutati!


Lucia sotia lui Csaba
www.cisst.org/ftp/Lucia/" target="_blank">
Poze Bunny

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns impreuna spune:

quote:
Originally posted by adusca

quote:
Originally posted by gandacelu





-viloul: daca o femeie e violata si ramane insarcinata, inseamna ca a fost voia Domnului sa ramana, pentru ca nimic nu se face fara voia Domnului (daca gandesti altfel nu stiu cat de aproape de crestinism esti, nu tu zic, ci in general)
inseamna ca Dumnezeu a avut motivele Sale, neintelese de noi, pentru a incolti samnanta din pantecele acelei femei




inseamna ca si violul a fost tot din voia lui Dumnezeu, pt ca nimic nu se face fara voia lui, asa spui, nu?
cre'ca putem extrapola asta si in cazul crimelor sau a razboaielor, nu? ca doara nimic nu se face fara voia lui?
ma intreb care'or fi acele motive neintelese de noi in aceste cazuri? mai e atunci violatorul sau criminalul vinovat? ca doara e din voia lui Dumnezeu?
exista liber arbitru sau nu?

Fetele de pe DC


Viata e ca carosabilu'...unii vine....altii trece....



gandacelu cred ca se refera la faptul ca a ramas insarcinata pentru ca asa a ingaduit Dumnezeu, nu la viol. Pentru ca sunt destule cazuri de viol care nu se finalizeaza cu o sarcina.
Daca nu asta a vrut sa zica, ma corecteaza (eu asa am inteles)

Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns myrrha spune:

quote:
Originally posted by impreuna
Chiar daca nu am vorbit personal cu un preot ortodox, sa sti ca am unul foarte drag. Nu mai stiu cum se numeste, daor ca era mitropolitul Banatului si venea des la noi la biserica, pe vremea cand stateam in Timisoara. Am ascultat cu drag predicile dumnealui pentru ca erau pline de dragoste si intotdeauna ne-a tratat ca si niste frati de credinta, nu ca si eretici. Si pastorul nostru a fost invitat sa predice la slujbele de la catedrala si nimeni nu s-a plans de el:)))



Mitropolitul Nicolae Corneanu...
Printre altele, singurul mitropolit care a restituit toate bisericile greco-catolicilor din Banat. Sotul meu mergea la intruniri ASCOR in Tm si slujbe tinute de IPS Nicolae Corneanu, fara sa fie privit de nimeni ca outsider catolic. Mie nu-mi venea sa cred, iar sotului meu nici acu nu-i vine sa creada ca exista ortodocsi ostili catolicilor pe lumea asta

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns myrrha spune:

Apropo de Mitropolitul Nicolae Corneanu, am gasit un articol din '98 despre el, intr-o revista ortodoxa:

quote:

ADEVARATA TOLERANTA

Sub titlul "Cum ne vad altii", Mitropolitul Nicolae Corneanu al Banatului prezinta într-un articol de o pagina, pe care-l semneaza în "Învierea" (nr. 5 din 1 Martie 1998), foaia religioasa a Arhiepiscopiei Ortodoxe a Timisoarei, aprecierile din raportul pe anul 1997 al Departamentului de Stat al SUA privind respectarea drepturilor omului în România, în contextul mai larg al respectarii lor în lume, îndreptatirea acestora si impactul lor în mediile politice internationale.
Deplângând, mai întâi, faptul ca raportul nici macar nu a fost publicat in extenso de vreun cotidian central sau de presa religioasa ori bisericeasca, IPS Nicolae considera ca incidentele semnalate de autorii acestuia ca produse în România, "carora li se puteau adauga numeroase altele" - " sunt de natura sa dauneze imaginii tarii noastre, cum, spre exemplu, ne-a daunat campania furibunda de-acum câtiva ani contra martorilor lui Iehova". "Evident, scrie Ierarhul de la Timisoara, nu se pune problema de a fi de acord cu neoprotestantii, cu nici un cult, denominatiune sau Biserica alta decât a noastra. Aceasta nu înseamna însa ca avem dreptul sa scoatem sabia din teaca sau pistolul din buzunar spre a ne ucide sau si numai agresa preopinentul. Într-o societate pluralista suntem obligati sa convietuim cu toti ceilalti de alte credinte si sa manifestam toleranta. Nu renuntam la credinta proprie si nici n-o relativizam, dar, daca tinem la ea, sa ne ajutam coreligionarii sa-si pastreze crezul, sa nu-si paraseasca Biserica proprie si sa ramâna constanti în atasamentul lor crestinesc, spre a nu spune confesional."
Mitropolitul Corneanu se întreaba în continuare daca nu este oare "un teatru de prost gust" sa ne rugam "pentru pacea sfintelor Biserici" într-o anume saptamâna din luna Ianuarie (trimitere la saptamâna de rugaciune ecumenica, n. red.), iar în restul timpului "sa ne razboim între noi". Exemplificând cu relatiile dintre BOR si Biserica Greco-Catolica si cu Catolicismul în general, IPS Nicolae considera ca "la acest capitol, situatiile cunoscute oricui si în strainatate sunt de natura sa ne faca mult rau". "Guvernelor din strainatate si tuturor organismelor europene si euro-atlantice le apare daunatoare aceasta lupta intestina, dar noi o continuam cu obstinatie. Mai mult decât atât, conflictul cu fratii greco-catolici, de acelasi sânge cu noi, l-am transpus în planul relatiilor cu romano-catolicii. Dar si mai mult : conflictului cu romano-catolicii i-am dat o nuanta politica, întrucât daca conducerea statului a gasit oportun si de folos sa-l invite în România pe capul Bisericii Catolice, care e si seful statului Vatican, noi ne-am opus. (…) De curând, Papa a fost invitat si a vizitat si una din tarile comuniste, Cuba, spre a nu vorbi de atâtea alte tari unde, daca a fost, n-a facut altceva decât sa apeleze la dragoste, pace si buna întelegere. La noi, însa, n-are ce cauta pentru ca noi ne opunem. Sigur, nu e defel greu sa atâti patimile si sa determini un curent anti-Papa, dar nu acesta este rolul nostru si al Bisericii pe care o reprezentam".
Mitropolitul Corneanu ia de asemenea atitudine împotriva antioccidentalismului, mai concret împotriva antiamericanismului în care se angajeaza "destui sustinatori ai credintei stramosesti, care au convingerea ca tot raul ne vine de la Apus" în loc "sa luam în considerare care e raul ce vine din noi însine".
În legatura cu "Comunicatul" Secretariatului de Stat pentru Culte de la Bucuresti ca replica la documentul Ministrului de Externe SUA, Întâistatatorul Mitropoliei Ortodoxe a Banatului considera ca precizarile acestuia "nu clarifica starile de fapt existente, tensiunile si conflictele pe care le incrimineaza raportul" mentionat, si ca, oricum, rolul lui nu este de a le justifica si acoperi, ci "sa le recunoasca si sa contribuie la a nu se mai repeta".

Vera-Maria Neagu
Viata Cultelor, 6 Martie 1998, Editura Traditie



Era imediat dupa vizita Papei Ioan Paul al II-lea in Cuba. Dupa ce in 1962 BC l-a excomunicat pe Fidel Castro, in 1998 Ioan Paul al II-lea l-a convins sa le repermita catolicilor cubanezi sa tina sarbatorile crestine; in aprilie 2005, pentru prima oara, dupa aproape 50 de ani, Fidel Castro a participat la o slujba catolica... cea in memoria Papei Ioan Paul al II-lea.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anda141 spune:

quote:
Originally posted by impreuna
(dyana si anda, voi sunteti colege? daca nu, cel putin aveti aceleasi gusturi culinare:)



Impreuna = mami Flavia, tati Mircea si puiutza Sara



Nu, nu suntem colege, asa s-a nimerit!! Am fost cuminti amndoua, cum zice diana, de-aia am primti sarmalute.

www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=59001" target="_blank"> Salvati viata unui copilas oferind 5 euro la teledonul umanitar

Monica si ALBERT EDUARD
(19 ianuarie 2004 )
Album Albert

Mergi la inceput