Negativismul copilului - ce este de facut?

Raspunsuri - Pagina 4

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns ali spune:

Bubulina am vrut sa te intreb daca acasa ii pui foaia in fata sa deseneze singur?
La noi a functionat impartirea muncii.Pe aceeasi foaie eu desenam o parte iar copilul desena partea cealalta.Si acum cand mai primim sa recapitulam acasa si mai are de desenat il mai pacalesc mazgalind si eu pe cate un coltisor.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ilinca_M. spune:

Eu i-as spune educatoarei sa-l lase in pace daca nu vrea sa deseneze, nu-i place si gata; ce daca el nu deseneaza? Sa-l lase sa se uite intr-o carte sau sa faca altceva. Majoritatea copiilor deseneaza de placere, de drag, daca unuia chiar nu-i place aceasta activitate de ce sa-l pisalogesti la cap?! Si daca asupra activitatii la gradinita poate ti s-ar zice ca nu ai tu cuvant de spus, ca asa e "progra,a" etc, atunci acasa la tine tu faci ce vrei, nu are de ce sa-ti spuna educatoare "sa exersezi" cu el. Daca nu-i face placere sa deseneze, sa nu deseneze si gata. Poate candva ii va placea. Dar in niciun caz daca e batut la cap intr-una/ obligat/ recompensat/ santajat cu luatul jucariiilor (?!!)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

Perfect de acord cu Ilinca. Nu vad de ce sunt obligati copiii sa faca toti acelasi lucru si nu li se dau optiuni? Nu sunt roboti si nu sunt programati toti ca la ora 11 fix sa stea pe scaun si sa deseneze...rigiditatea asta in gradinite e de-a dreptul de "ev mediu".

Si eu sunt de parere sa discuti cu educatoarea. In zilele noastre sunt metode moderne in gradinite si copiii isi aleg ce sa faca: unii vor sa construiasca, altii sa deseneze, altii sa picteze, altii sa se intinda si sa li se citeasca...sunt oameni copiii astia, nu roboti!

Iar ca ea, educatoarea, sa aiba pretentia ca tu sa il obligi pe copil acasa sa deseneze, asta e si mai si!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

bubulina, sa nu ma intelegi gresit...eu imi spun aici parerea, nu e nimic contra ta. E parerea mea, tu esti libera sa faci cum doresti mai departe cu baiatul. Eu am doua fete mari acum si am trecut prin varsta mica cu ele.
Copilul fortat va uri mai departe sa faca acel lucru, va uri sa manance mancare pentru ca a fost fortat. La concluzia asta am ajuns eu dupa ce pe cea mare o fortau la gradi sa manance si eu acasa la fel. Deh, primul copil, prima experienta, eram ca tine...pana mi-am dat seama ca gresesc. Ei bine, dupa ce am incetat sa o mai fortez, cerea ea de mancare cand ii era foame. Nu mai spun acum la 16 ani ca n-o mai pot opri .

Asadar noi ne spunem aici pareri din experiente proprii sau altfel, dar tu esti singura in masura sa hotarasti cum iti cresti copilul.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ali spune:

Citat:
citat din mesajul lui Ilinca_M.

Eu i-as spune educatoarei sa-l lase in pace daca nu vrea sa deseneze, nu-i place si gata; ce daca el nu deseneaza? Sa-l lase sa se uite intr-o carte sau sa faca altceva. Majoritatea copiilor deseneaza de placere, de drag, daca unuia chiar nu-i place aceasta activitate de ce sa-l pisalogesti la cap?! Si daca asupra activitatii la gradinita poate ti s-ar zice ca nu ai tu cuvant de spus, ca asa e "progra,a" etc, atunci acasa la tine tu faci ce vrei, nu are de ce sa-ti spuna educatoare "sa exersezi" cu el. Daca nu-i face placere sa deseneze, sa nu deseneze si gata. Poate candva ii va placea. Dar in niciun caz daca e batut la cap intr-una/ obligat/ recompensat/ santajat cu luatul jucariiilor (?!!)

IULIA va invinge CANCERUL

I'm wearing my heart like a crown/ Pretending that you're still around.


Corect, nu trebuie obligat sau chiar santajat sa faca ceva.
Dar pe de alta parte nu e usor pentru un parinte sa zica nu-i place sau nu vrea sa faca ceva si gata...parintele renunta.Oare nu-l invatam pe copil ca daca el nu vrea ceva merge si asa?
Poate de fapt si cu desenatul, in cazul asta, copilul nici nu a simtit placerea de a desena.Si atunci oare nu ar fi bine ca tu, ca parinte, sa-l ajuti sa cunoasca placerea asta?
Adica eu as face ceva de genul:as cumpara niste carti de colorat cu personaje preferate din desene si niste creioane mai groase( ca sa mearga treaba mai repede sa nu-si piarda rabdarea) si hai sa facem impreuna...Poate sa fie chiar o activitate amuzanta facuta impreuna cu mama sau cu tata.Si chiar o mica recompensa in primele dati cand face treaba asta- de ce crezi ca ar strica?...Un mic premiu....

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bubulina1 spune:

Citat:
citat din mesajul lui ali

Citat:
citat din mesajul lui Ilinca_M.

Eu i-as spune educatoarei sa-l lase in pace daca nu vrea sa deseneze, nu-i place si gata; ce daca el nu deseneaza? Sa-l lase sa se uite intr-o carte sau sa faca altceva. Majoritatea copiilor deseneaza de placere, de drag, daca unuia chiar nu-i place aceasta activitate de ce sa-l pisalogesti la cap?! Si daca asupra activitatii la gradinita poate ti s-ar zice ca nu ai tu cuvant de spus, ca asa e "progra,a" etc, atunci acasa la tine tu faci ce vrei, nu are de ce sa-ti spuna educatoare "sa exersezi" cu el. Daca nu-i face placere sa deseneze, sa nu deseneze si gata. Poate candva ii va placea. Dar in niciun caz daca e batut la cap intr-una/ obligat/ recompensat/ santajat cu luatul jucariiilor (?!!)

IULIA va invinge CANCERUL

I'm wearing my heart like a crown/ Pretending that you're still around.


Corect, nu trebuie obligat sau chiar santajat sa faca ceva.
Dar pe de alta parte nu e usor pentru un parinte sa zica nu-i place sau nu vrea sa faca ceva si gata...parintele renunta.Oare nu-l invatam pe copil ca daca el nu vrea ceva merge si asa?
Poate de fapt si cu desenatul, in cazul asta, copilul nici nu a simtit placerea de a desena.Si atunci oare nu ar fi bine ca tu, ca parinte, sa-l ajuti sa cunoasca placerea asta?
Adica eu as face ceva de genul:as cumpara niste carti de colorat cu personaje preferate din desene si niste creioane mai groase( ca sa mearga treaba mai repede sa nu-si piarda rabdarea) si hai sa facem impreuna...Poate sa fie chiar o activitate amuzanta facuta impreuna cu mama sau cu tata.Si chiar o mica recompensa in primele dati cand face treaba asta- de ce crezi ca ar strica?...Un mic premiu....

ali
Mama fericita de Andrei (20.06.2008)


Are o gramada de carti de colorat. Problema la Radu este ca nici nu tine corect creionul si atunci cand deseneaza, mereu depaseste toate chenarele. Si daca ii spun ca nu e bine, incepe sa rada si magzaleste tot desenul.
Nu l-am constrans absolut niciodata. Chiar vreau sa o faca de placere.
Nu deseneaza singur, decat eventual pe pereti daca este nesupravegheat.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Ilinca_M. spune:

Sincer, sa-i spui unui copil care deseneaza ca "nu e bine" este total nepedagogic, total nerecomandat! Doar nu-i in cursa pentru premiu, nici macar nu primeste amaratele alea de calificative pe care le va primi la scoala. Daca tot s-a apucat sa deseneze strici totul zicandu-i ca nu-i bine ca a iesit din chenar! Si daca a iesit, ce crima a savarsit? Nu ma mir ca mazgaleste tot in clipa in care-i spui asta...
A mea fata e de varsta copilului tau, doar am fost la o odisee; nici ea nu se da in vant dupa desenat (eu in copilarie desenam zilnic, ore intregi, fiindca eram pasionata si aveam si talent, ea deseneaza de maximum 2 ori pe saptamana acasa si picteaza cam 1 data/ saptamana). La gradinita sunt meru expuse plansele: pai sunt care cum! Se vede ca nu intervine nimeni sa le corecteze, sa le ajusteze, fiecare face cat poate si gata, nu exista critici, doar incurajari. Pai ce desene are fiica-mea la gradi...linii trase de-ampixu' peste desen, fara nicio noima...foarte bine, asta e creativitate!:))) Eu mereu ma entuziasmez:"extraordinar, ce culori faine ai ales!" :)) Cum sa-i spun ca "nu e bine" ce a facut din sufletelul si dupa priceperea ei?!
(colega mea de Arte Plasice a spus oricum ca desenatul "in contur" sau dupa o tema impusa si cu cerinte rigide e moartea creativitatii, ca ea nu ar impune niciodata unui copil ce sau cum sa deseneze sau sa stea intr-un chenar!)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ali spune:

Citat:
citat din mesajul lui bubulina1
[Are o gramada de carti de colorat. Problema la Radu este ca nici nu tine corect creionul si atunci cand deseneaza, mereu depaseste toate chenarele. Si daca ii spun ca nu e bine, incepe sa rada si magzaleste tot desenul.
Nu l-am constrans absolut niciodata. Chiar vreau sa o faca de placere.
Nu deseneaza singur, decat eventual pe pereti daca este nesupravegheat.


Mamica fericita de Raducu (11.04.2009)


Si ce daca depaseste conturul? El face deocamdata ce poate...si ce primeste in schimb....ca nu e bine. Atentia si perfectiunea vine din exercitiu...deci in timp se va perfectiona daca va fi incurajat. Poate din cauza asta nici nu deseneaza la gradi ca stie ca el depaseste conturul.
Zic si eu.... o mama de baiat de 4,7 ani.
Fiu-meu are obiceiul sa spuna ca nu poate.Si i-am tot zis ca intotdeauna trebuie sa incerce , ca poate va reusi, si sa faca asa cum poate ca nimeni nu e perfect.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

Uite bubulina ce ar trebui sa stie un copil de 4 ani:
http://www.reclama ilegala - avertizare.ro/articole/copii-1-5-ani/dezvoltarea-copilului-la-4-ani/5950/

Nu scrie nicidecum despre ce ceri tu de la el. Eu am mai auzit comentarii cum ca o educatoare a spus unui copil ca un elefant verde(asa a colorat copilul elefantul, verde ) e "urat" si a rupt desenul.

Nicidecum sa nu ii spui copilului ca nu coloreaza frumos, ce daca iese din contur? La ei desenatul e o distractie, la varsta asta copiii invata din joaca, desenul e o joaca. Sunt multe altele ce le invata din desen, nicidecum sa nu depaseasca conturul.

Poti discuta cu el in jurul desenului pe care il coloreaza: daca e un animal sa ii povestesti despre el, daca e un personaj din desene animate sa vedeti desenul impreuna sau daca il cunoaste sa iti povesteasca el ce i-a placut la personaj, ce nu...din astea.

Esenta la varsta asta nu e sa fii strict cu el ci sa invete lucruri intersante. Cu ce amintiri va ramane el? ca mama i-a spus ca nu a desenat bine, ca l-a momit cu bomboane ca sa stea pe scaun si sa coloreze sau ca ii iei o jucarie preferata cand nu vrea...:((.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mihaela_s spune:

nu ma lasa sa scriu link-ul asa ca voi copia aici:

In ceea ce priveste dezvoltarea fizica si cresterea copilului este important sa intelegi importanta modului in care copilul invata si ce jucarii si echipamente poti folosi pentru a stimula dezvoltare lui intelectuala (cognitiva) in perioada cuprinsa intre varstele de 4 si 6 ani .

Vei afla, de asemenea si vei intelege modul in care copilul tau invata sa comunice si modurile in care poti incuraja dezvoltarea limbajului si, in cele din urma, dezvoltarea emotionala si sociala a copilului:

• dezvoltarea sa fizica la 4 ani
• rolul tau in dezvoltarea copilului in varsta de 4 ani
• jucarii si echipamente pentru a stimula dezvoltarea intelectuala a copilului in varsta 4 ani
• dezvoltarea fizica a copilului la 5 ani
• rolul in dezvoltarea copilului in varsta de 5 ani
• jucarii si echipamente pentru a stimula dezvoltare intelectuala a copilului in varsta de 5 ani
• dezvoltarea fizica a copilului la 6 ani
• rolul parintilor in dezvoltarea copilului in varsta de 6 ani
• Jucarii si echipamente pentru a stimula dezvoltarea intelectuala a copilului in varsta de 6 ani




Dezvoltare fizica

Dezvoltarea fizica a copilului este etapa in care el dobandeste abilitati fizice, cum ar fi sa stea asezat, sa stea in picioare si sa mearga. Odata ce copilul a invatat sa fie independent, el va fi capabil sa exploreze lucruri care pana atunci nu i-au fost la indemana.

La 4 ani copilul dumneavoastra isi dezvolta abilitatile fine de manipulare prin care isi foloseste mana si degetele pentru a face sarcini de zi cu zi:

• Poate sa-si incheie si sa-si descheie nasturii de la haine
• Poate taia forme simple
• Poate desena o persoana cu un cap, trunchi si picioare
• Pune impreuna 12 iese de puzzle
• Poate construi un turn din zece sau mai multe cuburi
• Poate copia modelul unei constructii in trei pasi, utilizand sase sau mai multe cuburi
• Este capabil sa insire margele mici pe o sfoara
• tine si foloseste un creion in modul in care si adultii fac asta
• Poate trasa, daca i se cere, figura fina care seamana cu o persoana, aratand capul, picioarele si corpul
• Poate sa-si rasfire mana si sa puna in opozitie degetul mare cu fiecare deget, pe rand
• Utilizeaza foarfecele
• Taie si lipeste forme simple
• Reda cateva litere
• Deseneaza o casa simpla.


Abilitatile de manipulare grosiera prin care copilul tau de 4 ani isi foloseste muschii mari din corp:

• Tinteste si arunca mingea
• O face sa sara si prinde o minge mare
• Alearga schimband directia
• Sare intr-un picior
• Poate pedala si pastra cu incredere directia unei triciclete
• Poate sta, merge si alerga in virful picioarelor
• Poate prinde, lovi, arunca si face sa sara o minge
• Se poate indoi din talie pentru a ridica obiecte de pe podea
• Se bucura sa se catere in copaci si pe rame
• Poate sa alerge in sus si in jos pe scari si sa efectueze cu usurinta intoarceri stranse
• Se balanseaza pe un picior si sare in jos de pe o treapta
• Prinde o minge mare cu doua maini atunci cand e aruncata de la o distanta mica.


La aceasta varsta copilul castiga incredere si este capabil sa devina tot mai independent. Incurajeaza-l sa stearga cand se varsa ceva, sa toarne bauturi in pahare si sa faca ordine. Aceasta este o modalitate de a-l pregati pentru scoala. De asemenea, el se bucura sa fie ocupat si sa joace jocuri de cooperare. Joaca-te cu el ca o modalitate de a-l incuraja.

Jucarii si echipamente care sa stimuleze dezvoltarea intelectuala a copilul tau de 4 ani:
• Mingi
• Cadre pentru escaladare
• Diapozitive
• Materiale pentru activitati creative
• Creioane colorate
• Lipici
• Foarfece
• Puzzle
• Jucarii de constructie
• Carti

Oricum cele de mai sus nu e un sablon, sunt copii care fac lucruri mai repede de 4 ani sau mai tarziu, nu e vreo problema. Ci ca in linii mari sa faca ce scrie mai sus.


Mergi la inceput