Despre integrarea in scoli si societate(4)

Raspunsuri - Pagina 8

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Adela99 spune:

Agnes, cred ca vorbiti despre Vygotsky.
cred ca scopu' lui a fost destul de bun, de a ajuta cat mai multi copii sa atinga o dezvoltare normala, numa' ca a avut consecinte catastrofale in tarile noastre (blocu' rasaritean)
io cred ca inteleg ce vrei tu sa explici cu heilpädagogik.
si ce zice nelia, cu "intregire prin arta"
metoda lu' Vygotsky era sa identifice defectele si sa incerce sa le indeparteze prin corectie in speranta ca vor deveni normali. no, de-aia nu-mi place nici termenu' de "intregire" si nici de vindecare chiar.
nu e vorba numa' de ce cuvinte alegem si folosim ci si gandu' din spatele acestora. da' pentru asta ne-ar trebui definitii comune.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Adela99 spune:


azi am urmarit o prelegere de Gordon Neufeld, "De ce nu asculta Kalle"

partea 1
partea 2
partea 3
partea 4

mi s-a parut foarte interesant. vorbeste despre emotii contradictorii si maturizare (partea asta mi-a placut cel mai mult), stare de neliniste, atasament, separare ...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mariavi67 spune:

Citat:
oricum stiu ca nu o sa conving pe multi cu ideile astea, da eu una chiar cred in ele, asa ca floricica asta-i pentru toti, si pentru ai de nu se lasa convinsi, si pentru mine


Eu cred ca un invatamant de calitate poate face o diferenta enorma inclusiv pentru copiii cu dizabilitati.
Am gasit un studiu referitor la situatia educatiei speciale in USA si pot sa confirm ca realitatea e asa cum scrie acolo.

http://www.dlc.org/documents/SpecialEd_ch02.pdf

Din cele cinci invatatoare pe care le-a avut fiul meu in cinci ani de scoala, cele mai eficiente au fost doua care aveau si un master in education plus ceva certificare nationala ca si profesor. Nu stiau mare lucru despre ADHD dar erau foarte bine pregatite si au stiut ce sa faca.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nelia spune:

Dr Gordon Neufeld! Eu l-am descoperit acum vreo doi ani cred, intr-un articol despre atasament... si mi-a confirmat ca sint in regula. Abia astept sa am timp sa urmaresc ce ai pus, imi place de mor despre el, vorba cuiva. Sint citiva domni care m-au transformat ca parinte (poate povestim intr-o zi despre ei), dar principalii mei transformatori ramin copiii, mai ales ai mei si mai ales cea mare, fara doar si poate.

Da, Lev Vygotsky e rusul, n-am mai intrat sa-i raspund lui Agnes. Eu nu-l stiu, nu l-am citit, l-am gasit doar pomenit asa, in treacat, dar nu i-am dat importanta. Insa, acum de cind cu textul si termenul cu pricina, am citit un pic despre el.

Lasind termenii la o parte, ceea ce mi-a placut scris la el, asa putin cit am citit eu, este despre conceptul de zona proxima de dezvoltare, adica zona care se afla intre sarcinile pe care copilul le poate realiza el singur si ceea ce poate realiza cu ajutorul unei persoane mai avansata ca el, cum ar fi un adult sau poate chiar un copil mai mare, zic eu. Si el spune ca in acea zona se afla tot ceea ce copilul ar putea realiza daca ar primi un ajutor, un sprijin adecvat, intr-o relatie de colaborare intre copil si persoana respectiva. Mie nu mi se pare chiar atit de rau, dar nu am intrat in profunzime, deci nu stiu pina unde a mers si ce a facut... insa enuntul in sine mie mi se pare in regula.

Am citit eu mai multe despre el, adica vreau sa spun ca totusi eu nu l-as da chiar la o parte pe acest autor numai pentru ca acum termenii inventati de el nu mai corespund si zgiriie urechile... mai continui cu lectura si mai vorbim cu alta ocazie despre el.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Citat:
citat din mesajul lui nelia

Am citit eu mai multe despre el, adica vreau sa spun ca totusi eu nu l-as da chiar la o parte pe acest autor numai pentru ca acum termenii inventati de el nu mai corespund si zgiriie urechile... mai continui cu lectura si mai vorbim cu alta ocazie despre el.




Nu vad cine si cum ar putea sa-l mai dea la o parte pe Vygotski A scris istorie in psihologie, in special in cea a dezvoltarii. Putem sa-l si criticam, e firesc sa facem si asa ceva, da' sa nu uitam ca el gandea prin 1920-30-40 si noi in 2013.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nelia spune:

Citat:
citat din mesajul lui rrox3

Citat:
citat din mesajul lui nelia

Am citit eu mai multe despre el, adica vreau sa spun ca totusi eu nu l-as da chiar la o parte pe acest autor numai pentru ca acum termenii inventati de el nu mai corespund si zgiriie urechile... mai continui cu lectura si mai vorbim cu alta ocazie despre el.




Nu vad cine si cum ar putea sa-l mai dea la o parte pe Vygotski A scris istorie in psihologie, in special in cea a dezvoltarii. Putem sa-l si criticam, e firesc sa facem si asa ceva, da' sa nu uitam ca el gandea prin 1920-30-40 si noi in 2013.



M-am gindit eu ca asa e. Eu il stiu de la conceputul de cognitivism social, insa nu aveam o idee prea clara despre el ca psiholog.

Dar zona aia despre care vorbea el si ajutorul adecvat primit de copil pentru dezvoltarea lui este exact la subiect. Si la cel de fata si la cel din casa, caci si noi sintem in plina dezvoltare si proces de invatare si nevoie de acel ajutor au toti copiii.

Imi fac timp sa scriu despre integrarea de aici, din ce am vazut pina acum.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AgnesLuca spune:

Exact asta voiam si eu sa scriu, mie Vygotsky imi e cunoscut din psihologia dezvoltarii, "zona proximei dezvoltari" e un concept des pomenit pe aici. Legatura lui cu defectologia nu mi-e cunoscuta (e drept ca personajul nu m-a preocupat in mod deosebit).
Am parcurs textul pus de Maria pe diagonala, dar am gasit multe chestii cu care sunt de acord. Mai ales legat de SLD cam la fel e si pe aici, copiii sunt scosi din clasele normale si intra in "Förderschule", ceva intre scoala normala si cea speciala. Legat de ADHD nu stiu sa existe ceva special, stiu doar ca, in functie de scoala si de modul in care scoala este dispusa sa colaboreze cu terapeutul, rezultatele se vad sau nu. O sa reiau textul cind o sa am mai mult timp. Multumesc, Maria

Edit: Undeva tot in zona asta a proximei dezvoltari (eu imi inchipui ca ar fi la inceputul ei ) este si zona in care motivatia intrinsica este maxima si activarea creierului e optima (vezi fenomenul flow). Cam acolo ar trebui sa se desfasoare procesul de invatare in mod normal.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Siminaf spune:

Citat:
citat din mesajul lui mariavi67

Citat:
oricum stiu ca nu o sa conving pe multi cu ideile astea, da eu una chiar cred in ele, asa ca floricica asta-i pentru toti, si pentru ai de nu se lasa convinsi, si pentru mine


Eu cred ca un invatamant de calitate poate face o diferenta enorma inclusiv pentru copiii cu dizabilitati.
Am gasit un studiu referitor la situatia educatiei speciale in USA si pot sa confirm ca realitatea e asa cum scrie acolo.

http://www.dlc.org/documents/SpecialEd_ch02.pdf

Din cele cinci invatatoare pe care le-a avut fiul meu in cinci ani de scoala, cele mai eficiente au fost doua care aveau si un master in education plus ceva certificare nationala ca si profesor. Nu stiau mare lucru despre ADHD dar erau foarte bine pregatite si au stiut ce sa faca.

"The greatest discovery of my generation is that a human being can alter his life by altering his attitudes of mind." - William James



Maria, articolul citat de tine este vechi de 12 ani. Intre timp special ed. e mult mai avansata decit ce scrie acolo. Este evident ca atunci inca incercau niste schimbari care sint acum ceva normal deja.
Este mult de scris despre special ed in US in zilele noastre, dar ce e important e ca totul este litera de lege, si mersul la tribunal nu e ceva rar cind parintilor nu le convine ce obtin pentru copilul lor, este chiar dreptul lor stipulat prin lege, la care ei apeleaza oricind se simt nedreptatiti.


As vrea sa scriu mai mult dar nu am cind. Voi mai reveni.




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nelia spune:

Citat:
citat din mesajul lui AgnesLuca

Edit: Undeva tot in zona asta a proximei dezvoltari (eu imi inchipui ca ar fi la inceputul ei ) este si zona in care motivatia intrinsica este maxima si activarea creierului e optima (vezi fenomenul flow). Cam acolo ar trebui sa se desfasoare procesul de invatare in mod normal.



Si eu m-am gindit la asta... si mi s-a invirtit creierul vreo ora aseara dupa ce am ai citit despre zona respectiva, caci eu in ultimii ani am tot avut de furca cu procesul asta de invatare, ba la mine, ba la fata mea cea mare... parca m-a lovit asa in moalele capului citind ce scrie el acolo, am pus cap la cap altele citite... daca am avea timp, ar merita discutate multe pe aceasta linie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mariavi67 spune:

Citat:
Undeva tot in zona asta a proximei dezvoltari (eu imi inchipui ca ar fi la inceputul ei ) este si zona in care motivatia intrinsica este maxima si activarea creierului e optima (vezi fenomenul flow). Cam acolo ar trebui sa se desfasoare procesul de invatare in mod normal.


Mie imi place foarte mult Rick Lavoie.
http://www.ricklavoie.com/gateindex.html

Are un workshop despre motivatie care merita vazut.
http://www.youtube.com/watch?v=PM-ItBe3VEo&list=PL4F2EC4CEEB11F5E6

In primele video de la 1 la 4 vorbeste despre conceptiile gresite pe care le au parintii, profesorii si ceilalti adulti din viata copiilor vizavi de motivatie apoi in urmatoarele(in special video 5) prezinta ceea ce motiveaza cu adevarat copiii in functie de personalitatea fiecaruia.

Mergi la inceput