Despre integrarea in scoli si societate(4)

Raspunsuri - Pagina 6

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Da nelia exista un curs la psihologie care se numeste fix "defectologie si logopedie". Stii cu ce incepe? Exact cu problematica terminologiei.
E un curs Ok, desi cam superficial in opinia mea, dar e un curs pentru psihologi, in facultate exista si specializarea psihopedagogie speciala si acolo se studiaza mult mai in detaliu.

Maria pot sa-ti confirm ca imbecil si idiot erau exact termeni medicali foarte seriosi cu valoare de diagnostic cu ceva ani in urma. Se referau la retard mental si fiecare desemna un anumit grad de intarziere (cu delimitarea plajei de IQ pentru fiecare). Termenii au fost preluati in limbajul popular, cu sensul depreciativ pe care-l stim cu totii si acum sunt de evitat.

Problema terminologiei e una mereu de actualitate in domeniul asta. In permanenta apar noi termeni si dupa ceva vreme capata iz depreciativ si se renunta la ei.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nelia spune:

Citat:
citat din mesajul lui rrox3

Da nelia exista un curs la psihologie care se numeste fix "defectologie si logopedie". Stii cu ce incepe? Exact cu problematica terminologiei.
E un curs Ok, desi cam superficial in opinia mea, dar e un curs pentru psihologi, in facultate exista si specializarea psihopedagogie speciala si acolo se studiaza mult mai in detaliu.

Maria pot sa-ti confirm ca imbecil si idiot erau exact termeni medicali foarte seriosi cu valoare de diagnostic cu ceva ani in urma. Se referau la retard mental si fiecare desemna un anumit grad de intarziere (cu delimitarea plajei de IQ pentru fiecare). Termenii au fost preluati in limbajul popular, cu sensul depreciativ pe care-l stim cu totii si acum sunt de evitat.

Problema terminologiei e una mereu de actualitate in domeniul asta. In permanenta apar noi termeni si dupa ceva vreme capata iz depreciativ si se renunta la ei.



Da, am vazut la ce facultati sint cursurile, desi domnul si doamna respectiva au studii serioase, inclin sa-ti dau dreptate cu superficialitatea.

Am si eu problema asta a termenilor, atit ii mai schimba, atit ii mai sucesc ca nu mai stii niciodata cum e corect. Multe sint schimbate pentru protejare, nu a celor care au diagnosticele, ci a celor care le utilizeaza. Da, m-am prins cu retardul mental, aici nici asta nu se prea foloseste si voiam sa scriu ieri, dar intram in detalii... asa imi explic de ce in dosare exista, pentru ca diagnosticele au fost puse cu ani in urma si denumirile s-au tot schimbat.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Citat:
citat din mesajul lui AgnesLuca

Rrox este clar ca in forma actuala de predare nu se poate, dar intr-un sistem care tine cont de potentialul fiecarui elev, in care se tine cont de sansele de invatare reale, nu mai e o problema, cel putin la nivelul invatamintului primar. Copilul aflat la un nivel inferior din punct de vedere al capacitatii de abstractizare socoteste cu mere si pere, cel care poate abstractiza foloseste cifrele, cu un pic de imaginatie i se poate da fiecaruia ceva de facut, ceva din care sa invete la nivelul lui.
Imi pare rau ca nu am cum sa va fac accesibile niste filme pe care eu le-am vazut, dar care inca nu sunt facute publice, despre modalitatile de lucru diferentiat cu copii aflati pe nivele diferite ale capacitatii de abstractizare, intr-unul tema este conservarea energiei, in al doilea este vorba de un proiect intr-o biserica, unde fiecare copil (toti cu handicap mintal, dar grade de severitate diferite) isi alege tema care-l intereseaza (cu ajutorul cadrelor didactice, in mai mare sau mai mica masura), se pregateste la nivelul posibilitatilor si apoi prezinta public rezultatele studiului individual sau in grupe mici.
Filmele sunt facute de cadre didactice care pregatesc profesori speciali, elevii sunt copii dintr-o clasa speciala, dar felul in care lucreaza copiii respectivi este perfect compatibil cu lucrul intr-o clasa normala.

"Copilului mic, da-i radacini adinci, celui mare, aripi sa zboare" (proverb indian)

Agnes si Alexa (21.06.2009)


Ce spui tu aici suna a Montessori
Copii aflati pe nivele diferite de abstractizare suna a copii care se pot integra in sistem. Eu scriam de copii incapabili de orice abstractizare.

Nu ar putea sa faca fata programei nici macar in ciclul primar. Poate doar in clasa I, asa cum e programa scolara acum. Numai ca ar trebui sa faca clasa I la cu totul alta varsta decat ceilalti.

Pe de alta parte copiii cu handicap mental usor se pot integra in invatamantul de masa.

Fiindca zici de filmulete, am vizionat si eu mai multe, ba chiar una dintre profesoare a lucrat 15 ani in scoala speciala, cu copii cu retard mental (o femeie extraordinara daca ma intrebi pe mine) si ne-a spus multe despre ei. Ne-a povestit despre anumiti elevi ai ei si despre cum au reusit sa se integreze in societate.




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nicavica spune:

Eu, cand am spus ca vreau sa urmez o facultate in domeniu,ca sa pot ajuta copii speciali,la sectia de psihopedagogie speciala(sectie care tine de Facultatea de Stiinte ale Educatiei ,in cadrul Psihologiei) m-am referit...abia la master faci tehnici de interventie timpurie...etc.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Mi-am adus aminte ieri de domnul Vasile Adamescu si uite ca am gasit si un link din care sa aflati despre el.

http://www.buzznews.ro/2012/12/08/incredibila-poveste-a-singurului-roman-orb-si-surd-care-a-invatat-sa-vorbeasca-vasile-adamescu/

Chiar merita sa cititi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nicavica spune:

Asta e povestea unui baiat care-mi merge la suflet,care face calarie,schi si innot si e elev la un liceu de masa...Eu,nu am facut in viata mea cate face el in prezent

http://www.facebook.com/home.php#!/notes/special-olympics-romania/povestile-merg-mai-departe-cuandrei-cupsa-care-va-lua-startul-in-probele-de-schi/10151334112444395

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nicavica spune:

daca dati cautare dupa numele lui veti afla si mai multe

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ana_a spune:

Citat:
citat din mesajul lui carmencat

Astazi a fost sora mea in vizita la mine. Cum a vazut-o fetita mea de 3 ani a sarit in sus de bucurie si a luat-o de mana sa ii arate ultimele ei jucarii. Nu uita niciodata ca trebuie sa o atinga usor daca vrea sa o faca atenta la ea, iar daca vrea sa ii spuna ceva trebuie sa se asigure ca se uita la ea. Si are doar 3 ani.
La un moment dat fiica-mea, ca sa imi spuna ca ma iubeste mi-a aratat semnul care exprima asta si i-a spus si surorii mele la fel.
Pentru ea este firesc sa vorbeasca prin semne. Nimic extraordinar.

Nu te ingrijora de ceea ce gandesc oamenii, nu li se intampla prea des.



Copii invata foarte repede si nu simt ca ar fi "altceva" Pentru ei, este, si atat.
Unchiul meu este surd dupa o meningita avuta in copilarie, deci eu am crescut cu el si intodeauna am comunicat foarte bine.
Este adevarat ca acest lucru ma ajuta foarte mult acum, cand intalnesc oameni care nu aud sa le vorbesc cu fata indreptata spre ei si am dobandit o indemanare a buzelor astfel incat sa ma fac inteleasa. Vorbesc in soapta, contrar unora din jurul meu care aveau tendinta sa strige tare (nu am inteles niciodata de ce sa strigi unui om care oricum nu aude).

Foarte buna initiativa Roxanei de a redeschide subiectul. Chiar ma intrebam de ce sa inchis.

Am sa-l citesc cu mare placere si sper din tot sufletul sa ma ajute.

numai bine tuturor!

blog
proud
"Distinctia intre trecut, prezent si viitor este numai o iluzie ce persista cu incapatanare" Albert Einstein



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AgnesLuca spune:

Citat:
citat din mesajul lui rrox3

Ce spui tu aici suna a Montessori
Copii aflati pe nivele diferite de abstractizare suna a copii care se pot integra in sistem. Eu scriam de copii incapabili de orice abstractizare.

Nu ar putea sa faca fata programei nici macar in ciclul primar. Poate doar in clasa I, asa cum e programa scolara acum. Numai ca ar trebui sa faca clasa I la cu totul alta varsta decat ceilalti.

Roxana, Maria (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)


Da Rrox, Montessori si toata pedagogia reformei, ca-s mai multi.
Cu nivelele de abstractizare cred ca-i neclar daca n-am explicat exact la ce ma refer. Ca sa fie mai clar, sarcina unuia dintre copii era sa bage niste baterii intr-o lanterna mare (cred ca erau 4 baterii), sa apese pe buton si sa vada ca lumineaza.

Si desigur programele actuale nu se aplica decit pentru cei cu potential la nivelul programei. Pentru cei cu potential peste si cei cu potential sub se face programa individuala. Ha, chiar as fi curioasa pe citi copii se muleaza programa asta oficiala cu adevarat.

oricum stiu ca nu o sa conving pe multi cu ideile astea, da eu una chiar cred in ele, asa ca floricica asta-i pentru toti, si pentru ai de nu se lasa convinsi, si pentru mine

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AgnesLuca spune:

Cu defectologia asta imi pun cenusa in cap pentru ca eu chiar nu credeam ca la ora asta in Ro se mai foloseste termionolgia ruseasca. Acum un an cind profa de psiho ne zicea ca asa se numeste (inca) in Europa de Est domeniul asta, eu am declarat sus si tare ca in Romania nu.



Mergi la inceput