Despre integrarea in scoli si societate(4)

Raspunsuri - Pagina 5

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns AgnesLuca spune:

Rrox este clar ca in forma actuala de predare nu se poate, dar intr-un sistem care tine cont de potentialul fiecarui elev, in care se tine cont de sansele de invatare reale, nu mai e o problema, cel putin la nivelul invatamintului primar. Copilul aflat la un nivel inferior din punct de vedere al capacitatii de abstractizare socoteste cu mere si pere, cel care poate abstractiza foloseste cifrele, cu un pic de imaginatie i se poate da fiecaruia ceva de facut, ceva din care sa invete la nivelul lui.
Imi pare rau ca nu am cum sa va fac accesibile niste filme pe care eu le-am vazut, dar care inca nu sunt facute publice, despre modalitatile de lucru diferentiat cu copii aflati pe nivele diferite ale capacitatii de abstractizare, intr-unul tema este conservarea energiei, in al doilea este vorba de un proiect intr-o biserica, unde fiecare copil (toti cu handicap mintal, dar grade de severitate diferite) isi alege tema care-l intereseaza (cu ajutorul cadrelor didactice, in mai mare sau mai mica masura), se pregateste la nivelul posibilitatilor si apoi prezinta public rezultatele studiului individual sau in grupe mici.
Filmele sunt facute de cadre didactice care pregatesc profesori speciali, elevii sunt copii dintr-o clasa speciala, dar felul in care lucreaza copiii respectivi este perfect compatibil cu lucrul intr-o clasa normala.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marius spune:

Citat:
citat din mesajul lui AgnesLuca
Filmele sunt facute de cadre didactice care pregatesc profesori speciali, elevii sunt copii dintr-o clasa speciala, dar felul in care lucreaza copiii respectivi este perfect compatibil cu lucrul intr-o clasa normala.

Exista un sistem circular.
Cine, pentru cine, cu ce, cum anume, de ce asa, care este rezultatul scontat si care este rezultatul efectiv -> analiza ->reproiectare->reimplementare -> .....

Mi-a atras atentia acest paragraf. Cand ai informatii concrete difuzabile as ramane dator daca le-ai prezenta. Multumesc.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AgnesLuca spune:

Citat:
citat din mesajul lui mariavi67

Citat:
De ce spun asta, este pentru ca, am gasit acum vreo saptamina cred, un site foarte interesant, e un blog de fapt. Si chiar voiam sa o intreb pe Rox daca ce scrie acolo este o carte care a fost publicata, daca e doar un proiect sau se si aplica deja, pentru ca rau nu e ce scrie. L-am gasit cautind resurse pentru educatori si profesori, sa vad daca exista... si imparte bine dizabilitatile, ce se poate face pentru recuperarea abilitatilor pierdute, ma rog, eu inca il citesc printre picaturi.


Nelia, sper sa nu te superi pe mine dar mie nu imi place nimic din ce scrie pe blogul ala.

Sunt cateva idei despre integrare pe acolo dar in general e multa informatie aiurea.
(vezi "Problematica psihopedagogiei deficien#355;ilor mintal/Concepte cheie")
Rrox poate sa iti confirme mai bine ca mine ca nu se folosesc astfel de concepte ca idiotenie si imbecilitate nicaieri in lumea asta ca termeni medicali.

si asta

"Astfel, la nivelul organizarii sistemului de învatamânt, experientele din din România si din alte tari arata ca functionarea unor clase speciale separate, în scoli obisnuite, cu o compozitie fixa si permanenta, în care copii îsi petrec toate orele din programul scolar si pe tot parcursul scolii, contribuie prea putin la promovarea integrarii, chiar daca unele activitati social culturale se realizeaza în comun cu ceilalti copii. De asemeni, includereea copiilor cu cerinte speciale în scoli speciale conduce la etichetare negativa, stigmatizare si marginalizare. În schimb, functionarea în scolile obisnuite a unor unitati speciale flexibile- ca mod de organizare, functionare, ca structura si frecventa din partea copiilor cu cerinte speciale – poate contribui substantial la procesul real de integrare scolara si sociala. Copiii integrati astfel beneficiaza de avantajele ambelor sisteme, ei nu sunt total rupti de sprijinul specializat necesar – asigurat de catre cadrele didactice cu experienta si calificare pentru educatia speciala – si beneficiaza de învatare si interactiune sociala în contextul scolar obisnuit."

Din cate stiu eu nu exista si nici n-au existat in Ro clase speciale in scoli de masa ca sa putem vorbi de "experienta din Romania" si nici nu inteleg ce vrea de fapt ea cu acele "unitati speciale flexibile"


Daca vrei informatie despre ce se intample in Ro, exista forumuri speciale ca si autism.ro sau bloguri de parinti unde activeaza parinti si specialisti profesionisti, bine informati, la curent cu ce e nou in lume si unde e postata informatie de calitate despre tot ce vrei de la terapii in Ro la legislatie si puncte de vedere privind integrarea.

E doar o opinie personala



"The greatest discovery of my generation is that a human being can alter his life by altering his attitudes of mind." - William James


De acord cu observatia referitoare la terminologie. Eu am deschis linkul si, cind am vazut intr-un titlu cuvintul defectologie l-am inchis rapid.

Cu "unitati speciale flexibile" eu inteleg ca se refera la clasele integrative asa cum l-am descris noi, cu ore separate si ore comune, ceea ce nu se intimpla la clasele speciale separate de care zic la inceput.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nelia spune:

Citat:
citat din mesajul lui mariavi67

Citat:
De ce spun asta, este pentru ca, am gasit acum vreo saptamina cred, un site foarte interesant, e un blog de fapt. Si chiar voiam sa o intreb pe Rox daca ce scrie acolo este o carte care a fost publicata, daca e doar un proiect sau se si aplica deja, pentru ca rau nu e ce scrie. L-am gasit cautind resurse pentru educatori si profesori, sa vad daca exista... si imparte bine dizabilitatile, ce se poate face pentru recuperarea abilitatilor pierdute, ma rog, eu inca il citesc printre picaturi.


Nelia, sper sa nu te superi pe mine dar mie nu imi place nimic din ce scrie pe blogul ala.

Sunt cateva idei despre integrare pe acolo dar in general e multa informatie aiurea.
(vezi "Problematica psihopedagogiei deficientilor mintal/Concepte cheie")
Rrox poate sa iti confirme mai bine ca mine ca nu se folosesc astfel de concepte ca idiotenie si imbecilitate nicaieri in lumea asta ca termeni medicali.

si asta

"Astfel, la nivelul organizarii sistemului de învatamânt, experientele din din România si din alte tari arata ca functionarea unor clase speciale separate, în scoli obisnuite, cu o compozitie fixa si permanenta, în care copii îsi petrec toate orele din programul scolar si pe tot parcursul scolii, contribuie prea putin la promovarea integrarii, chiar daca unele activitati social culturale se realizeaza în comun cu ceilalti copii. De asemeni, includereea copiilor cu cerinte speciale în scoli speciale conduce la etichetare negativa, stigmatizare si marginalizare. În schimb, functionarea în scolile obisnuite a unor unitati speciale flexibile- ca mod de organizare, functionare, ca structura si frecventa din partea copiilor cu cerinte speciale – poate contribui substantial la procesul real de integrare scolara si sociala. Copiii integrati astfel beneficiaza de avantajele ambelor sisteme, ei nu sunt total rupti de sprijinul specializat necesar – asigurat de catre cadrele didactice cu experienta si calificare pentru educatia speciala – si beneficiaza de învatare si interactiune sociala în contextul scolar obisnuit."

Din cate stiu eu nu exista si nici n-au existat in Ro clase speciale in scoli de masa ca sa putem vorbi de "experienta din Romania" si nici nu inteleg ce vrea de fapt ea cu acele "unitati speciale flexibile"


Daca vrei informatie despre ce se intample in Ro, exista forumuri speciale ca si autism.ro sau bloguri de parinti unde activeaza parinti si specialisti profesionisti, bine informati, la curent cu ce e nou in lume si unde e postata informatie de calitate despre tot ce vrei de la terapii in Ro la legislatie si puncte de vedere privind integrarea.

E doar o opinie personala



Da' nu ma supar deloc, ca doar nu l-am scris eu. Am si spus ca e un text orientativ pe liniile pe care trebuie actionat, sincera sa fiu, eu nu am gasit mare lucru cind am cautat, nici macar legislatila in vigoare. Foarte putina documentatie referitoare la discriminare, foarte putina documentatie referitoare la integrare... eu sint obisnuita cu franceza sau cu engleza, tastezi citeva cuvinte cheie si iti da pagini intregi de documentatie.

De aceea o si intrebam pe Rox, caci chiar nu cunosc nici terminologia in romaneste. Eu nu am citit ce scrie altceva pe blog, am cautat mai multe site-uri, carti, sa vad daca se misca ceva in acest sens. Stiu autism.ro, mai stiu unul de psihologie si citeva bloguri de parinti cu copii autisti, dar eu cautam ceva mai general, referitor la toate dizabilitatile, legi, ce se intimpla concret.

Deci cu termenii, eu cred ca se refera la dizabilitate (adica lipsa auzului e un defect al urechii, ceva nu e bine acolo, nu m-am gindit ca e copilul defect), eu in mintea mea asa l-am tradus. Iar unitatile flexibile eu le-am vazut cam ce spunea Agnes, adica sint clase speciale in scoli obisnuite (cum spuneam ca au avut fetele mele la prima scoala) si sint flexibile pentru ca unele materii si activitati le faceau impreuna toti copii, dar erau si lucruri pe care fiecare le facea in grupul sau clasa din care faceau parte. Aici nu se numesc neaparat asa, dar clasele nu au compozitie fixa in multe scoli de aici. Si in nici intr-un caz nu mergi din clasa I pina in clasa a IV-a cu aceiasi colegi si aceeasi invatatoare, se schimba in fiecare an, la materiile optionale copiii se separa in functie de alegeri.

Daca stii site-uri in romaneste care trateaza mai bine, eu tare as vrea sa le vad pentru ca nu sint prea vizibile la cautari. Am tradus chiar termeni din franceza si am cautat si tot nu am gasit mare lucru. Ori nu sint, ori nu stiu eu sa le caut, in romaneste, pentru ca nu cunosc termenii utilizati. Insa ceea ce a scris despre integrare suna bine. Cu clasele speciale in scoli obisnuite, iar nu stiu daca Romania are experienta, poate sint deja scoli care au... sau au incercat.

Am scos corpul mic, ca nu se putea citi:

mariavi67, m-am uitat la concepte, eu am trecut peste asta, caci nu asta ma interesa si am citit mai mult partea cu hipoacuzia, ca acest handicap il cunosc mai bine. In santé mentale aici se foloseste déficience mentale profonde, dar am vazut in dosare si debilité, am vazut si pseudodéficience mentale... adica sint termeni oarecum cunoscuti, insa mai mult in lecturile care vin din Franta, in Québec si in Canada foloseste mai mult deficienta mentala.

Insa in Romania, se pare sa fie chiar o disciplina care se preda prin facultatile de psihologie, psihopedagogie... Oricum, ramine valabil textul pentru integrare, indiferent de unde este.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mariavi67 spune:

Nelia, legislatia in vigoare pentru integrare e asta:

Legea educatiei nationale nr. 1/2011 art 50-54
http://www.dreptonline.ro/legislati/legea_educatiei_nationale_lege_1_2011.php

ORDIN Nr.5574 din 7 octombrie 2011
pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea serviciilor de sprijin educational pentru copiii,elevii si tinerii cu cerinte educationale speciale integrati in invatamantul de masa
http://www.isj.gl.edu.ro/html/sub_noutati/2011-2012/METODOLOGII%20NOI/38.%205574_copii%20CES%20in%20inv.%20masa.pdf

Tot ce scrie pe autism.ro la capitolele LEGI, HOTARARI,ORDONANTE si GRADINITE,SCOLI, UNIVERSITATI se aplica in proportie de 90% tuturor copiilor cu nevoi speciale.

De asemenea Didactic.ro , un forum al profesorilor ,avea pe vremuri si o sectiune pentru copii cu CES.

Daca mai imi amintesc, mai zic


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nelia spune:

Multumesc, o gasisem si eu pe a doua.

Si am citit o parte din ea. Si am ramas suprinsa, marturisesc ca nu inteleg. Eram acum pe pagina 3 si vorbeste pina si de incluziune, unde aici e foarte putin reglementata si se vorbeste putin de ea, eu stiu mai mult de la Agnes, din Germania. Spune clar despre profesorii de sprijin... de ce intimpina copiii cu nevoi speciale probleme de a fi in gradinite si scoli? Tot cautind am vazut ca au aparut facultati de psihopedagogie, educatie specializata... nu mai inteleg nimic. Cine se opune de fapt la integrarea lor?

Adica, stiu, mentalitatile sint cele care sint, mai e si ce spunea Viviana... dar legea e lege, metodologia e aprobata, de ce nu se aplica sau nu se sanctioneaza drastic neaplicarea ei?

Sa nu se spuna iar ca din cauza ca nu au salarii decente, ca ma burzuluiesc.

PS: Imi place citatul de la semnatura!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AgnesLuca spune:

Citat:
citat din mesajul lui marius

Citat:
citat din mesajul lui AgnesLuca
Filmele sunt facute de cadre didactice care pregatesc profesori speciali, elevii sunt copii dintr-o clasa speciala, dar felul in care lucreaza copiii respectivi este perfect compatibil cu lucrul intr-o clasa normala.

Exista un sistem circular.
Cine, pentru cine, cu ce, cum anume, de ce asa, care este rezultatul scontat si care este rezultatul efectiv -> analiza ->reproiectare->reimplementare -> .....


Mi-a atras atentia acest paragraf. Cand ai informatii concrete difuzabile as ramane dator daca le-ai prezenta. Multumesc.



Marius, marturises ca nu inteleg exact la ce te referi (of, comunicarea asta, bat-o vina ). Daca te intereseaza partea didactica, cei care au facut filmul au scris si o carte pe tema asta (nu se refera la incluziune ci strict la predarea pe mai multe nivele). Am mai gasit si un link unde dupa parerea mea se face referire exact la filmul / cartea respectiva, desi nu se specifica sursa. Baiul e ca toate susele sunt in germana, daca te descurci ti le indic cu mare placere.

In legatura cu filmul, eu am crezut initial ca a fost pentru o emisiune TV, de-aia am cautat pe net sa vad daca-l gasesc. Apoi am citit ca inca nu a fost facut public, cautind mai atent am gasit ca poate fi cerut autorilor (presupun ca pe bani, dar nu era specificat nici un pret). Autorii respectivi prezinta filmul in mai multe seminarii cu tema incluziunii (la inceputul lui martie chiar la noi in oras)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AgnesLuca spune:

Citat:
citat din mesajul lui nelia
dar legea e lege, metodologia e aprobata, de ce nu se aplica sau nu se sanctioneaza drastic neaplicarea ei?


Cornelia

Natura nu se dezminte. Chiar si pe drum drept, sarpele tot numai în serpentina merge. (L. Blaga)



Nelia, hai ca m-ai facut sa zimbesc, un zimbet amar desigur...

Sa stii ca si in Germania, unde legea-i lege, se fac inca multe nedreptati in legatura cu integrarea si de multe ori singura solutie este ca parintii sa actioneze in judecata institutiile. Deci, tot pe parinti cade greul (bine, exista si multe ONG-uri de sustinere, din cite am inteles din linkurile puse parca de arminad inainte de Rev exista asa ceva si in Romania).
Eu l-as actiona in judecata pe moderatorul ala de care zicea Viviana si as cere sa isi ceara scuze public in aceeasi emisiune sau una cu si mai mare audienta plus canalul TV sa faca un clip pentru promovarea incluziunii.
In 2011 organizatia Caritas a avut in Germania campania pro-incluziune sub motto-ul nimeni nu este perfect http://www.caritas.de/magazin/kampagne/keinmenschistperfekt/keinmenschistperfekt.aspx
In fiecare zi cind mergeam la scoala vedeam mare de tot posterul cu tipul care zice "Urasc nasul meu mare" si cum nici eu nu am un nas chiar mic imi venea zilnic sa zimbesc. Iar videoclipul din link zice "nimeni nu este perfect, numai viata, citeodata", nu stiu cit de des l-au dat la TV, ca eu nu ma uit, da mi se pare unul reusit.

In legatura cu termenii, aici se foloseste "geistige Behinderung" adica handicap mental, dar exista voci care sustin ca "Intelligenzminderung" (diminuare a inteligentei) ar fi mai corect. Oricum sa scrii defectologie intr-un site care promoveaza incluziunea mi se pare cras. Apropos defect si posterul cu nas mare, am avut si eu in adolescenta o perioada in care a trebuit sa ma imprietenesc cu nasul meu, intre timp sunt sigura ca-mi sta bine cu el, fara as fi fost in orice caz alta . Da ma rog, asta-i partea buna a adolescentei...

A, si tot apropos de posterul cu nasul, poate intelege si Rufus de ce nu cere nimeni cind e vorba de modificarea regulamentului sa se specifice si cei cu nasul mare
Nu-mi ramine decit sa sper ca fiind scris mic nu o sa ma traga nimeni de urechi, nici Marius si nici Rrox


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns nelia spune:

Citat:
citat din mesajul lui AgnesLuca

Citat:
citat din mesajul lui nelia
dar legea e lege, metodologia e aprobata, de ce nu se aplica sau nu se sanctioneaza drastic neaplicarea ei?



Nelia, hai ca m-ai facut sa zimbesc, un zimbet amar desigur...

Sa stii ca si in Germania, unde legea-i lege, se fac inca multe nedreptati in legatura cu integrarea si de multe ori singura solutie este ca parintii sa actioneze in judecata institutiile. Deci, tot pe parinti cade greul (bine, exista si multe ONG-uri de sustinere, din cite am inteles din linkurile puse parca de arminad inainte de Rev exista asa ceva si in Romania).
Eu l-as actiona in judecata pe moderatorul ala de care zicea Viviana si as cere sa isi ceara scuze public in aceeasi emisiune sau una cu si mai mare audienta plus canalul TV sa faca un clip pentru promovarea incluziunii.
In 2011 organizatia Caritas a avut in Germania campania pro-incluziune sub motto-ul nimeni nu este perfect http://www.caritas.de/magazin/kampagne/keinmenschistperfekt/keinmenschistperfekt.aspx
In fiecare zi cind mergeam la scoala vedeam mare de tot posterul cu tipul care zice "Urasc nasul meu mare" si cum nici eu nu am un nas chiar mic imi venea zilnic sa zimbesc. Iar videoclipul din link zice "nimeni nu este perfect, numai viata, citeodata", nu stiu cit de des l-au dat la TV, ca eu nu ma uit, da mi se pare unul reusit.

In legatura cu termenii, aici se foloseste "geistige Behinderung" adica handicap mental, dar exista voci care sustin ca "Intelligenzminderung" (diminuare a inteligentei) ar fi mai corect. Oricum sa scrii defectologie intr-un site care promoveaza incluziunea mi se pare cras. Apropos defect si posterul cu nas mare, am avut si eu in adolescenta o perioada in care a trebuit sa ma imprietenesc cu nasul meu, intre timp sunt sigura ca-mi sta bine cu el, fara as fi fost in orice caz alta . Da ma rog, asta-i partea buna a adolescentei...

A, si tot apropos de posterul cu nasul, poate intelege si Rufus de ce nu cere nimeni cind e vorba de modificarea regulamentului sa se specifice si cei cu nasul mare
Nu-mi ramine decit sa sper ca fiind scris mic nu o sa ma traga nimeni de urechi, nici Marius si nici Rrox




Agnes, pai am si spus ca nici aici nu-i perfect, sigur ca sint probleme. Dar eu credeam ca nu exista nici legi clare, nici metodologie si nici facultati care sa specializeze personal. Pentru ca, de exemplu, eu nu stiam ca exista educatie specializata, iar din cursurile de specialitate gasite pe net, se pare ca totusi exista. Atunci pe ce baza invatatoarea hotaraste pe cine ia in clasa (eu n-am avut copii la scoala in Romania, dar n-am inteles niciodata asta, cum de face invatatoarea de clasa I, clasele, cu un an inainte, luind pe cine vrea), cum se pot parintii opune la ceva e reglementat, adica la intrarea unui copil cu diagnostic, cu recomandare pentru scoala de masa... adica discriminare pe la colturi exista oriunde, dar chiar asa, sa vii ca educatoarea sau invatatoare si sa hotarasti ce copil iei?? Si sa sa-i spui mamicii ca noi nu primim copii ca al tau... Eu la asta ma refeream.

ONG-uri asa ca aici sau ca in Germania probabil ca nu exista, insa totusi de la revolutie pina acum, au aparut cite unele, macar unele de sustinere cum spui tu, si tot sint. Pina la urma e cum spunea Viviana, teoretic, exista de toate, nu e ca nu exista, practic, nu se face... insa eu cred ca prea se incurajeaza justificari si scuze, ca nu se face pentru ca... nu se face pentru ca nu se vrea. Si e valabil si la tine si aici si oriunde. Cind se vrea, se poate face tot.

Iti spun eu in alta parte ce e cu defectologia, am gasit si cel care a inventat termenul, si unde, si sa stii, ca desi tu reactionezi la unii termeni, te inteleg, si eu la altii, inca se utilizeaza termenul. De exemplu, aici nu spui handicap, spui dizabilitate si multe sint conventii. Si cum cursurile gasite sint din 2007 si 2010, inteleg ca inca se studiaza.

Dar surpriza mare ieri, cind tot incercam sa compar termenii si sa vad ce si cum, a fost ca avem si aici niste proiecte superbe in privinta incluziunii (care, dupa parerea mea, este viitorul educatiei omenirii, nu numai a copiilor, atit de interesant mi se pare acest concept). Dar se cam ocoleste, sau asa mi s-a parut mie, termenul de incluziune, inca nu m-am prins de ce... insa citind ce au la baza proiectele, intelegi de fapt ca e vorba despre acelasi lucru.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns AgnesLuca spune:

Nelia, nu stiu daca mi-ai inteles exact zimbetul amar, se referea la "legea-i lege" . Dupa cum ai descris si tu anterior, stii cam cum se aplica legea in Ro...
Te pup, trebuie sa plec, revin si la discutia despre termeni mai incolo.

Mergi la inceput