Despre copii si viitor: Legea Invatamantului

Despre copii si viitor: Legea Invatamantului | Autor: beren

Link direct la acest mesaj

Initial, am fost tentat sa prezint subiectul propus aici ca un articol si nu o dezbatere. Direct sau indirect, in mai multe sub-forumuri, diferite aspecte ale problemei sunt discutate deja: polemici despre religie si evolutionism; despre stiinte exacte si cele sociale; sau despre istorie obiectiva si propaganda.

www.edu.ro/index.php/pressrel/13288" target="_blank">Recenta lansare a dezbaterii pentru noua lege a invatamantului m-a convins insa ca o discutie ar fi mult mai utila. Conform cu declaratia ministrului invatamantului D. Funeriu, dezbaterea va fi deschisa timp de o luna (februarie). Un fragment din declaratia lui Funeriu: "Inechitatea īn scoala romāneasca īncepe de la programa scolar. [...] este foarte bine sa avem olimpici de succes, dar ar fi si mai bine daca am avea un sistem educational mult mai echitabil care sa dea aceleasi sanse tuturor elevilor, indiferent de mediul de rezidenta. Continutul programei este mult prea īncarcat, mult prea stufos, mai ales pentru copiii de vārste mici, iar inechitatea īncepe tocmai acolo, fiindca un copil cu o materie mult prea dificila nu va reusi sa-si faca toate temele, daca parintii nu se pot ocupa de el la nivelul cerut", a afirmat ministrul Daniel Petru Funeriu."

Aparent, este un moment important pentru sistemul educational romanesc, care are sansa sa se modernizeze intr-un mod eficient. Problemele acute din societate au sansa sa fie reprezentate in scoli intr-un fel care sa optimizeze sansele copiilor. Dar evident ca opiniile parintilor sunt de asemenea foarte importante: ce ati vrea pentru copiii vostri? Care este atitudinea potrivita despre evolutionism/religie/istoria religiilor in scoli? Dar nivelul de dificultate al stiintelor exacte? Al problemelor politice si sociale (de la schimbari climatice la educatie sexuala)? Luna aceasta ofera o sansa la dezbatere utila. Pentru copii.

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Guestus spune:

Profesorii astia de liceu si scoli au in cap idei fixe si putine...asa ca intii ii bagi pe ei la reciclare sa zicem 2 ani 1 zi pe saptamina si apoi te apuci sa faci ceva.

Altfel nu vad ce se poate face.....dar am o presimtire ca se va incerca iar invatamintul din tara Z sa se aplice...si asta o sa dea chix...ca nu ai cu cine

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Alizee spune:

Problema supra incarcarii materiilor elevilor a pornit de la ministra invatamantului Ecaterina Abramburica . De aceea i s-a si dat porecla aceasta, fiindca s-a gandit ea ca ar fi instructiv pt copii, sa aiba o multime de materii, iar la fiecare materie sa aiba cel putin 3 carti dupa care sa invete. Ce conteaza ca un copil de clasa I nu este in stare sa-si care singur ghiozdanelul in spate din cauza greutatii excesive pt varsta lor.
Invatamantul, asa cum era inainte de '90, eu cred ca era functional.
Eu NU am invatat sa scriu din gradinita, ci din clasa I. Generatia mea (la modul general), as indrazni sa afirm, ca are o cultura generala mai vasta decat generatia de acum.

allinta

A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Guestus spune:

Si daca stie copilul sa rezolve integrale de volum la gradinita inseamna ca in clasa 10 gata ..e apt sa faca o dimensionare la o centrala nucleara

asta e logica..sau cum? sau care e motivul acestei asa zise culturi largi si vaste in clasele mici

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Alizee spune:

Citat:
citat din mesajul lui Guestus

Si daca stie copilul sa rezolve integrale de volum la gradinita inseamna ca in clasa 10 gata ..e apt sa faca o dimensionare la o centrala nucleara

asta e logica..sau cum? sau care e motivul acestei asa zise culturi largi si vaste in clasele mici


Guestus, daca te certi cu mine, motivul e gresit.
Mai citeste o data mesajul meu.

allinta

A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Guestus spune:

Yo ii incit pe profesorii care stau ascunsi acum.... sa vina sa ne explice ce si cum.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Alizee spune:

Citat:
citat din mesajul lui Guestus

Yo ii incit pe profesorii care stau ascunsi acum.... sa vina sa ne explice ce si cum.


Aaa, asa da.

allinta

A fi fericit nu inseamna ca totul este perfect.
Inseamna ca te-ai hotarat sa privesti dincolo de imperfectiuni.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Citat:
citat din mesajul lui beren

Initial, am fost tentat sa prezint subiectul propus aici ca un articol si nu o dezbatere. Direct sau indirect, in mai multe sub-forumuri, diferite aspecte ale problemei sunt discutate deja: polemici despre religie si evolutionism; despre stiinte exacte si cele sociale; sau despre istorie obiectiva si propaganda.

www.edu.ro/index.php/pressrel/13288" target="_blank">Recenta lansare a dezbaterii pentru noua lege a invatamantului m-a convins insa ca o discutie ar fi mult mai utila. Conform cu declaratia ministrului invatamantului D. Funeriu, dezbaterea va fi deschisa timp de o luna (februarie). .......
Luna aceasta ofera o sansa la dezbatere utila. Pentru copii.


Ce inseamna de fapt dezbatere publica ? Concret: cine asculta pe cine ? Intreb cu cele mai bune intentii, pentru ca noi, parintii spunem in discutii, dezbateri si pe forumuri de ani de zile ca dorim schimbari si ce anume dorim, dar nimeni nu pare sa faca pasi concreti in aceasta directie. Singurele incercari timide au fost facute cu studii si diagnoze care nu au dus la nici un rezultat concret.
Copilul meu urmeaza sa intre la scoala in 2011, face acum o gradinita germana diferita de clasica gradi de stat ( nu spun ca nu sunt si de stat care s-au modernizat putin la gandire) si mi-as dori tare mult sa gasesc o scoala si o invatatoare altfel, care sa-i atraga spre carte si sa le descopere pasiunile si inclinatiile, care sa fie creativa si nu repetitiva si sa puna accentul pe comunicare, relationare, gasirea de solutii si informatii mai degraba decat memorarea acestora.
Aici vad ca este marea problema a invatamantului romanesc, intepenit in cantitatea mare de informatii teoretice, fara aspecte practice care sa solidifice cunostintele teoretice si fara metode adevarate de atragere si captare a copiilor. Cineva spunea la un subiect despre scoli ca in Romania te duci la scoala ca sa fii ascultat nu invatat. E trist de adevarat in multe cazuri. Nu spun ca nu exista si exceptii, aceia sunt dascali rari, cu talent de dascal si dragoste de copii. Sper ca noi sa nimerim o asemenea persoana...

O prietena intoarsa cu fetita din strainatate, dupa ce a facut acolo 2 ani de scoala imi spunea ca a descoperit cu surprindere ca cele mai frumoase perioade din viata de scolar a copilului sau nu sunt pauzele sau vacantele (cum axiomatic era pe vremea noastra!) ci orele de scoala.... asta as dori sa se intample si la noi.

Ceea ce ma face insa foarte pesimista este faptul ca o asemenea schimbare ar insemna schimbarea mentalitatii a cel putin 80% din profesori si invatatori, ori asta e cel mai greu...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Llaura spune:

Hai ma ca nu e scoala raul absolut (nici raspunsul la toate intrebarile nu e, e adevarat). Sa ne dea intai viziunea dl ministru, ca asa pe uscat e greu de dezbatut.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns happiness spune:

Guestus,nu inteleg de ce generalizezi.Nu toti profesorii au idei fixe si putine si te asigur ca ,asa cum exista si cadre didactice care nu isi au locul la catedra,tot la fel exista foarte multi oamneni dedicati,care fac pentru copii mult mai mult decat ar trebui,conform fisei postului,si in unele cazuri chiar mai mult decat propriile familii.Nu toti profesorii fac propuneri pentru manuale si programe,si pana una alta programa scolara este asa cum este si noi trebuie sa o aplicam.Avem si noi controale,evaluari,si nu putem face doar o parte din programa pentru ca ii incarcam pe copii aiurea.Exista niste planificari pe care le faci dupa programa scolara si nu te obliga nimeni sa folosesti manualul si 3 auxiliare,trebuie sa dezvolti niste competente in conformitate cu cerintele programei scolare.Stiu ca exista invatatori si profesori exagerati,care isi bat joc de elevi si parinti,care constrang parintii prin note mici sa vina la meditatii,dar la fel de bine cunosc cazuri de profesori care stau ore in sir in plus pentru copiii cu nevoi speciale sau pentru lucrul cu copiii olimpici,si tare bine ar fi sa spunem ceva si de acestia.Nu e totul perfect in educatie,tot asa cum nu e totul roz in niciun domeniu din cele existente.Eu sunt si profesor,si mama.Ma revolta ca fetita mea de 7 ani face de pe acum 2-a=1,cu tot cu demonstratie si proba,ma revolta ca are de stat in scaun 4 ore la scoala plus temele de acasa,ma revolta ca abia isi cara ghiozdanul de greu ce e,si e abia in clasa I.Nu imi plac multe lucruri la programa scolara in general,nu vreau sa o vad stand mereu la invatat,dar vreau totusi sa invete bine,sa stie sa se descurce,sa devina independenta.Mi-ar placea sa vina mereu cu placere la scoala,asa cum se intampla acum.Pentru ca are noroc de o invatatoare care nu le da teme multe(maxim o ora pe zi),nu ii clasifica,nu ii umileste cand gresesc,nu ii face sa tremure ca dau teste-nu au dat decat 2 tot semestrul,ei fac fise,pur si simplu.Nu le trece o singura nota in catalog,din cele 80 si ceva de note de la romana,de exemplu,din caiete/fise,are doar 7 in carnet.Ii invata sa lucreze in echipa,sa comunice unii cu altii,sa fie prieteni.Fireste ca materia mi se pare prea grea.Copiii sunt luati drept foarte buni si storsi de energie,pur si simplu.Abia mai are putere dupa 4 ore de scoala si una de teme sa se miste spre ora de dans,pe care -oricum-o considera mai importanta decat scoala.Eu nu o contrazic.Vreau sa invete ,dar nu neaparat doar din scoala.Invata in egala masura de la antrenorul ei,de la colegii din trupa de dans,de la parintii celorlalti copii...De la toti cate ceva.Vreau sa invete nu doar matematica si romana,ci si sa fie buna,toleranta,ambitioasa,sociabila...Si invata atat acasa,cat si la scoala sau la dans.NU doar scoala trebuie sda educe.Nu doar profesorii au responsabilitati.Ma lungesc prea tare daca amintesc si de parintii care uita ca au copii in grija?Copii de educat?Si aici sunt exceptii.Pot spune ca multi parinti lasa totul pe umerii scolii,dar la fel de bine stiu ca exista mame si tati care se dedica in intregime profesiei de parinte si fac in asa fel incat sa aiba o legatura stransa cu scoala si ii asigura copilului nu doar hrana si adapost,ci si intelegere,toleranta,afectiune.Sa spun cat mi-a plans o fetita ca are media 9,ca e certata si pedepsita de parinti ca nu are doar medii de 10?Ca am dat mesaje de pe telefonul personal parintilor ca sa vina la sedinta si tot nu mi-au venit toti,de interesati ce erau?Exista oameni si oameni peste tot.Dar corect este sa nu generalizam si sa incercam sa schimbam ceva ,daca ne sta in putere.Nici eu nu sunt innebunita dupa medicii din Romania,in general,dar nu mi-as putea permite sa afirm ca toti medicii sunt de slaba calitate.Cat despre profesorii care stau ascunsi,ma gandesc ca nu stau ascunsi pur si simplu,dar nu vor sa intre in gura lupului,cunoscandu-se respectul populatiei pentru aceasta meserie,in general...Banuiesc ca voi primi multe rosii in cap de la parinti care se revolta impotriva sistemului,dar ideea este ca omul sfinteste locul.Eu asa cred.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Guestus spune:

Pai tu spui ca nu-ti place aia si aia dar nici nu faci nimic sa se schimbe.
tu care lucrezi acolo...care poti sa scrii referate...care poti sa faci un grup de lupta cu exagerarile din scoli.. etc etc.
da sa schimbe altul invatamintul...ca tu esti ocupata.

Un parinte are un copil 1 an in clasa a III-A..si byebye apoi...tu esti cu clasa a III-a 30 ani.

Mergi la inceput