Despre copii si viitor: Legea Invatamantului
Raspunsuri - Pagina 2
happiness spune:
Nu sunt cu clasa a III a 30 de ani,nu sunt invatatoare,dar lucrez cu copii de la clasa I pana la a VIII a.Fac foarte multe pentru a schimba ceva,si incep cu datoria pe care o am fata de copii.Imi fac orele,sunt corecta cu elevii mei,nu ii fortez sa invete lucruri inutile,nu le dau note foarte mici,nu ii descurajez,le dau multe sanse,nu ii incarc cu teme ,am o relatie bazata pe respect si prietenie atat cu ei cat si cu parintii lor.Cand s-a mai cerut,am trimis propuneri la Minister,referitoare la modificari ale Legii Invatamantului,dar desigur ca nu le-a luat nimeni in calcul.Nu sunt nici ministru si nici lider de sindicat si nici nu ma intereseaza luptele.Eu ma refer la faptul ca schimbarile pot incepe cu ceea ce fiecare in parte e dator sa faca-ca parinte sau ca profesor.Ce anume ar trebui eu sa mai fac?Pana la urma fiecare profesor poate adapta materia si metodele asa incat sa le fie bine copiilor,sa se plieze pe nevoile lor,iar parintii pot fi mai implicati in viata scolara a copiilor.Fiecare din noi poate face ceva.Subiectul nu e pentru mine,sa fac eu referate,sa schimb eu...Eu nu sunt decat o picatura intr-un ocean.
accept92 spune:
Eu am lucrat in invatamant 3 ani. 2 ani la liceu (unul din licee avea si clase primare) si unul la facultate ca asistent universitar. Doar schimbarea de mentalitate la nivel de profesori nu poate urni sistemul.
Acum sunt si eu parinte si nu pot decat sa sper ca pana va incepe copilul scoala vom fi plecati din tara. Asa cum imi doresc eu sa fie invatamantul romanesc nu se va putea sigur in urmatorii 5 ani (nu sunt o nostalgica a planului cincinal ci intamplator atata mai avem noi pana la scoala). Deci iata cum mi l-as dori...
-in primul rand faptul ca orele incep la 7.30 este aberant...ideala al fi ora 9
-as dori sa-mi stiu copilul la scoala pana la cel putin ora 16.00 cu pauza de masa de o ora
-prima parte a zilei, pana in pauza de masa o vad aproximativ cam cum se desfasoara orele acum, dar in timpul orelor sa aiba loc atat procesul de predare cat si cel de invatare (ceea ce presupune automat relaxarea materiei)
-dupa pauza de masa zilnic o ora de sport, insa activitatile sportive sa fie diversificate, cel putin 3 dintre care obligatoriu una de echipa (echipa stabila pe parcursul anului, nu formata ad-hoc inaintea orei de sport)
-tot dupa pauza de masa as pune modulul 'artistic' la alegerea copilului : desen, sculptura, olarit, desen tehnic, muzica, teatru
-si tot dupa pauza de masa un modul practic de cultura civica, educatie pentru ecologie si diverse 'mestesuguri'
-religia bineinteles optionala in a doua parte a zilei (nu am stiut daca s-o incadrez la modulul artistic sau practic sa nu se supere cineva)
Orele din prima parte a zilei le vad tinute cu un colectiv de gen 'clasa a 5-a A' iar cele din a doua parte a zilei cu grupe organizate in functie de optiunile elevilor.
Si nu vreau sa fac teme acasa cu copilul, nici macar la clasele primare. Faptul ca aproape toti parintii o fac nu face decat sa intretina sistemul, sa ni se para ca 'merge si asa'.
Daca nu vom pleca din tara, singura varianta cat de cat apropiata de idealul meu este acum sistemul alternativ Waldorf.
Cat despre sistemul de evaluare, sunt de principiul evaluarii continue pe teste nationale cat mai dese (semestriale) a caror rezultat sa conteze alaturi de evaluari (de tip recomandare) ale profesorilor, rezultate la concursuri si implicarea in divesre activitati.
Posibil sa fiu sub influenta unor filme, si mult prea departe de ceea ce se poate pune in practica la noi. Recunosc asta, este justificat sa va amuzati.
happiness spune:
Si mie mi-ar placea asa,Accept!Este intr-adevar foarte greu de gasit asa ceva.Este un ideal doar.Ma declar totusi multumita ca merge fiica-mea cu placere la scoala,ca ii place,ca nu e stresata,ca nu se teme de invatatoare/note,ca se adapteaza cerintelor,unele juste,altele exagerate.Si mie tare mi-ar placea sa se puna mai mult accent pe echipa,pe grup,sa fac diverse activitati impreuna.La dans mereu isi strang mainile si se declara o echipa,si sunt copii care s-au imprietenit atat de repede tocmai pentru ca se bucura si se intristeaza impreuna.Si scoala ar putea face asta,prin oamenii care au influenta.Eu de cand am fata la scoala am invatat foarte multe,mi-am dat seama de multe greseli pe care le faceam.Am inceput,de exemplu,sa nu le mai zic notele in fata clasei...Practic in alte tari rezultatele evaluarii sunt stiute doar de copilul respectiv si parintiim lui,nu de toata clasa...
Guestus spune:
Asta cu notele....daca sint secrete si stiute doar de parinti atunci nu mai merge smecheria cu meditatia..ca nu mai ai puncte de referinta.
Asa proful de mate spune in fata clasei...al lui X are nota 10 cu felicitari....al lui Z are nota 5 si mai are de invatat de la mine seara intre 5 si 6.
accept92 spune:
As mai adauga ca atunci cand vine vorba de trecerea de la o etapa scolara la alta, eu as merge pe ideea de dosar in care elevul sa-si puna doar rezultatele bune. Pe principul "ma intereseaza sa vad ce stii, nu ce nu stii". Vrei sa fi admis la liceu la o clasa de mate-info? Pui la dosar rezultatele la testarile nationale de mate, fizica, info, si ce mai vrei tu, rezultate la concursuri, rezultate la materii optionale de profil, recomandarile profilor de profil, toate rezultatele tale bune...dar daca la geografie si istorie nu esti prea grozav (dar totusi ai 'trecut clasa') atunci nu le pui la dosar. Pe acelasi principiu pe care se construieste si un CV.
Tisina spune:
Dar despre formarea claselor primare cu MINIM 25 de elevi, ce ziceti? Mie mi se pare ca si 25 sunt cam multi (mai ales in clasa I), ca in 45 de minute doamna nu are cum sa ii lamureasca pe toti, ca sa nu mai spun ca viteza de parcurgere a materiei mi se pare destul de mare. Iar materia destul de incarcata.
Lali spune:
Mai e ceva ce eu nu pricep: cum pot sa faca reforma si reduceri de costuri (ca e criza si buget de austeritate) in acelasi timp ? Ca doar nu s-o fi transformat ministerul intr-o fata si frumoasa si devreme acasa, nu ?
viviana spune:
Beren,
Sunt ani de zile de cand urmaresc "reformele" in educatie si incerc sa ma implic, cat de cat la nivel local. Am trecut prin toate starile posibile. Am avut sperante, am avut scarba, am ramas cu lehamitea.
Vorbele sunt frumoase. Asa au fost mereu. Sunt degeaba.
Sunt constienta ca scoala nu imi poate educa copilul la nivelul pe care il merita. Copilul a inceput si el sa constientizeze acelasi lucru. Va iesi intarita din scoala, dar mutilata. Si asta doare.
Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit
vivi
inaioana spune:
Imi poate da si mie cineva link cu legea de o dezbatem aici, ca sa o pot citi si apoi dezbate informat?
inaioana spune:
Un text interesant aparut in Idei in dialog:
Cei trei ani de acasa porneste de la faptul ca ado(r)mnitzii pun flacara violet din capul lor mai tare pe kinderi, facand insititutionalizarea obligatorie inca de la gradinita. In conditiile in care nu exista solutii educationale alternative (ca legea nu permite), educatia" gratuita" dar obligatorie distruge copiii fara discernamant si obliga educatorii sa depinda de mizeria bugetului de stat, scazand astfel dramatic, an dupa an calitatea asa zisei educatii (nu ca eu consider ca ar avea unde sa mai scada). Asa ca Legea asta despre care vorbiti, indiferent cum o fie ea, pana nu permite alternative la "filosofia educationala de partid si de stat" e tot o mizerie si tot absolut zero barat in directie pozitiva va face.