Copiii precoce

Copiii precoce | Autor: Amethyst

Link direct la acest mesaj

Am citit (nu participat) pe un alt forum o asemenea discutie, nu mi-a placut ce a iesit si sper ca aici ca se vor putea abtine persoanele cu remarci rautacioase. E un subiect sensibil si eu as vrea sa stiu, daca se poate de la cineva avizat cum se 'depisteaza' precocitatea la un bebe/toddler. Vreau sa stiu cata legatura are precocitatea unui copil (stiu ca precoce nu inseamna neaparat supradotat) cu mostenirea genetica si cata legatura are cu mediul in care creste si in care o persoana sau mai multe se ocupa de respectivul copil.
Cunosc de exemplu o fetita care la 1.6 ani avea un vocabular foarte dezvoltat, puteai comunica verbal excelent cu ea, punea intrebari inteligente si stia o multime de lucruri, acum are 3 ani si nu mai depaseste prin nimic media. E posibil ca precocitatea 'bebeluseasca' sa nu depaseasca un anumit nivel si apoi copilul sa se alinieze 'standardului'?
Am cam multe pe cap, s-ar putea sa nu ma fi exprimat prea coerent, dar sper sa primesc cateva raspunsuri la subiect.

Mommy to www.tickercentral.com/view/8i03/4.png" target="_blank">Jasmine

“A baby will make love stronger, days shorter, nights longer, bankroll smaller, home happier, clothes shabbier, the past forgotten, and the future worth living for”

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns gazzella spune:

cred ca cunosc acel subiect...
daca te intereseaza copiii precoci pot fi depistati (faptul ca vorbesc inainte de 2 ani poate sa fie un indiciu al precocitatii, dar nu toti copiii care vorbesc inainte de 2 ani sunt precoci)

o carte buna privind precocitatea e cea a lui Jean Marc Louis - "Recunoasterea si ajutarea copiilor precoci", care sunt particulari, emotiv nu sunt mai dezvoltati decat norma ci doar intelectiv, cogniiv fapt care le creeaza o serie de probleme de adaptare la famili, societate
contrar unor credinte populare copiii precoci nu sunt (de regula) premiantii, ci copiii cu mari probleme de scolarizare (corigente, etc.)
ca un prim pas intr-o investigaie in acest sens e testul WPPSI (Wechsler Preschool and Primary Scale of Intelligence) pentru copiii sub 6 ani si WISC (Wechsler Intelligence Scale for Children)pentru copiii peste 6 ani.

o idee interesanta vehiculata de acest autor e ca inteligenta in cazul acestor copii e nascuta in urma unor traume emotive...intrigant aspect (l-am mai intalnit si la Winnicott)

Bendis, 1 an jumate solidarietate :-))
Felix
botezul muntelui Pauza

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Copilasii precoce sunt copilasi cu un mediu foarte bun de dezvoltare, sigur, iubitor si stimulant. Fiecare copil va avea o arie de interes si se va dezvolta mai mult in domeniul respectiv intr-o perioada de timp. De exemplu: unul poate fi interesat de vorbire si poate avansa mult la capitolul asta, in timp ce altul poate fi interesat in special de activitati motrice si va alerga si sari cu mult inaintea celorlati de aceeasi varsta. Dupa care poate urma o alta etapa, cu interese in alte directii. Sunt, desigur, si copii avansati la toate capitolele, cu un ritm de invatare sensibil mai mare decat al altora. Unii dintre ei isi vor pastra acest ritm toata viata si vor fi copii supradotati, altii vor incetini si vor intra in medie. La fel cum bebelusi si toddleri care nu se remarca prin precocitate ajung copii si adulti supradotati.
Cat procentual conteaza mostenirea genetica si cat mediul de dezvoltare, nu stiu sa-ti zic. Dar iti pot spune sigur ca un mediu de dezvolatare propice este o conditie obligatorie, indiferent de mostenirea genetica.
Nu sunt chiar "cineva avizat" , doar o mamica informata, interesata de subiect.

Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gazzella spune:

Rrox, si pe mine ma intereseaza
pe masura ce inaintezi in descrieri, ai putea sa faci referinte, pls?
dupa mi le caut eu cartile intru aprofundare
grazie!

pentru ca uite, din ce am citit eu pana acum copiii precoci nu sunt neaparat fructul unui mediu foarte bun de dezvoltare, sigur, iubitor si stimulant
ba din contra, il am in minte acum pe winnicott, care explica cum un copil deprivat emotiv isi va creea mama pe masura necesitatilor sale, proces care in timp va duce la dezvolatarea unor capacitati cognitive impresionante, iar acest proces e singurul posibil care poate sa-l salveze pe copil pentru ca in lipsa unei mame prezente lui copilul nu ar supravietui
(nu tin sa dezvolt discutia pe aceasta linie, vroiam doar sa ofer si puncte de vedere diverse. deocamdata in acest camp al cunoasterii nu am formate convingeri)

dar oricum acesti copiii au nevoie de medii bune de dezvoltare, sigure
cu atta mai mult decat cei "normali" tocmai pentru ca inregistreaza dificultati de adaptare familiei (cu fratii indeosebi), societatii
acesti copii precoce risca ca adulti sa fie persoane neintegrate, fara realizari deosebite tocmai dificultatii lor de-a se adapta
probabilitati mai mari de realizare au copii "normali", care reusesc sa aiba sfera emotiva echilibrata
copiii precoci care ajung sa se integreze societatii sunt copiii care au fost recunoscuti din timp ( sa stii ca fetita acea de trei ani poate sa nu-ti spuna nimic tie, dar poate sa spuna multe unora care au posibilitati de identificarea) si copiii asupra carora parintii, educatorii s-au aplecat cu mare interes in a'i ajuta emotional


Bendis, 1 an jumate solidarietate :-))
Felix
botezul muntelui Pauza

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gazzella spune:

quote:
Cat procentual conteaza mostenirea genetica si cat mediul de dezvoltare, nu stiu sa-ti zic. Dar iti pot spune sigur ca un mediu de dezvolatare propice este o conditie obligatorie, indiferent de mostenirea genetica.

eu cred ca avem cu totii o mostenire comuna, cea a homus sapiens sapiens
e la fel ca si in cazul dermatitei atopice, cu totii avem gena responsabila de, dar numai unii sunt expusi anumitor evenimente/procese care o activeaza
si aici subintra o serie de factori (chiar si viata intrauterina, nasterea, "cuplarea" (un aspect al naibii de important dupa mine care poate sa dea dimensiunea multor aspecte fundamentale din intregul parcurs al unui Om)) mediul in care copilul se naste, creste, matureaza, etc, etc...
sunt o multime de factori demni de luati in consideratie


Bendis, 1 an jumate solidarietate :-))
Felix
botezul muntelui Pauza

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns gazzella spune:

si inca ceva inainte de-a iesi, pentru ca mi-e frica de periculozitatea unor vise, aflate undeva la subsol si pentru ca mi-e frica ca unele mame "suficient de bune" (unde ati vazut dom'le mama perfecta?) sa nu incerce sentimente de vinovatie pentru ca ele au oferit medii stabile, echilibrate emotiv, dar copiii sunt "normali" (ce nu-mi place mie acest termen pus in relatie cu precoce)
deci..este rezultantul factorilor externi pe un fond comun de ereditare, dar faptul ca un copilas nu se demonstreaza precoce nu e de dramatizat, asa cum un altul se demonstreaza precoce
important e ca fiecare sa fie recunoscut pentru ceea ce este si tratat cu consideratie


Bendis, 1 an jumate solidarietate :-))
Felix
botezul muntelui Pauza

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Gazzella nu am citit ce scrii tu din Winnicott, dar banuiesc ca se refera la ceva ce mie imi este relativ bine cunoscut. Un copil crescut intr-un mediu nesigur are nevoie mult mai mare sa gaseasca solutii de supravietuire si probabil ca asta ii stimuleaza inteligenta intr-un fel. La fel se intampla si cand mai creste si familia isi conditioneaza suportulul in functie de performantele copilului, din nou e fortat de nevoia de supravietuire sa performeze intelectual. Dar atat. Fiindca copilul va avea mari deficiente emotionale, nu va avea incredere in el, nu se va simti in siguranta si nu se va simti apreciat pentru ceea ce este. Si toate astea ii vor limita evolutia.
In concluzie nu sunt de acord cu teoria asta. Cred ca aceiasi copii inteligenti aparuti din medii nepotrivite ar fi ajuns mult mai departe cu suportul unei familii iubitoare si cu incredere in el.
Un mic exemplu: eu - copilarie in mediu nesigur - IQ peste medie, e adevarat, dar nu de MENSA , fetita mea cea mare - mediu securizant - IQ cu care ar fi admisa la MENSA. Sa nu se creada ca imi identific fetita cu mine, vreau doar sa sustin ideea ca un mediu OK stimuleaza copilul si il ajuta sa isi atinga potentialul de care e capabil, pe cand unul nesigur ii limiteaza evolutia.

Gazzella o sa-ti dau si ceva referinte, titluri de carti, dar de acasa, nu le stiu datele exacte. Am citit mult si pe net, nu am retinut link-urile insa. In general m-am apucat sa citesc cand am simtit ca fetita mea imi depaseste intelegerea.

Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns rrox3 spune:

Ce spui tu despre dificultatile de adaptare la cerintele scolare nu e datorat mediului nesigur de acasa. Din contra, copii crescuti intr-un astfel de mediu sunt copii cu o capacitate de adaptare mare, "dresati" adica, si de obicei se integreaza usor la scoala.
Au dificultati multi copii supradotati insa. Pentru ca scoala e gandita pentru copii cu un IQ normal. Ritmul si metodele de predare, gradul de stimulare a elevilor nu este cel bun pentru copii cu un IQ foarte mic sau cu unul foarte mare. Ei au nevoie de alte abordari - diferite desigur pentru cele doua extreme.

Roxana, Mariuca (n. 1 iulie 1999) si Ioana (n. 23 martie 2005)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Amethyst spune:

Multumesc foarte mult pentru interventii.

gazzella, o sa caut si eu cartea mentionata de tine, dar tind- instinctiv- sa fiu mai mult de acord cu cealalta varianta, ca un copil se naste cu anumite daruri sau o inteligenta superioara si DACA va avea un mediu propice se va dezvolta ca atare; acum sigur ca exista copii uimitori de care parintii s-au ocupat in mod pozitiv foarte putin, dar ce ar fi iesit ei daca intr-adevar cuiva ii pasa. Totusi, nu orice toddler precoce evolueaza intr-un copil supradotat, nu?


Roxana, mi se pare foarte interesant ce ai scris. Mi-ar placea sa povestesti despre fetita ta, daca nu te deranjeaza, care a fost evolutia ei, mai ales cand era mica. In ce 'domenii' are inclinatii deosebite sau a facut progrese multilaterale? Cum e la scoala?



Mommy to www.tickercentral.com/view/8i03/4.png" target="_blank">Jasmine

“A baby will make love stronger, days shorter, nights longer, bankroll smaller, home happier, clothes shabbier, the past forgotten, and the future worth living for”

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

"IDENTIFICAREA COPIILOR SUPRADOTATI


Einstein a vorbit la patru ani si a citit la sapte ani

Isaac Newton a luat note slabe in scoala primara

Cind Edison era copil, profesorii lui i-au spus ca este prea prost ca sa invete ceva

Un editor de ziar l-a concediat pe Walt Disney pentru ca nu avea destule idei

Profesorul de muzica al lui Caruso i-a spus ca nu poate cinta, deoarece nu are pic de voce

Lev Tolstoi a fost dat afara din facultate

Luis Pasteur a fost considerat mediocru la chimie cind a terminat Royal College

Winston Churchill a ramas repetent in clasa a sasea







MITURI DESPRE COPII SUPRADOTATI


1.Sint crema clasei

Nu neaparat. Uneori pot prezenta diverse tipuri de dizabilitati in invatare ce pot ramine nedescoperite la inceput. In acest caz , odata cu trecerea timpului le vine tot mai greu sa exceleze in invatare.

2.Sint atit de destepti incit se descurca cu sau fara programe speciale

Aparent se descurca bine de unii singuri, dar se pot plictisiti si nu vor mai respecta regulile. Aceste tendinte se pot accentua odata cu inaintarea in virsta , cind sarcinile devin mai complexe.

3.Supradotati si talentati inseamna acelasi lucru

Nu necesar, nu exista nici o regula de corelare intre acestea. Se fac diferentieri mari intre “supradotat academic”, “supradotat intelectual”, “talentat” si altele. Copiii supradotati necesita curricula diferentiata si programe educative flexibile, intr-un mediu intelectual special. Orice copil poate trece prin programe imbogatite, insa supradotatii si talentatii au nevoi educative diferite si cer programe educationale diferite.

4.Trebuie sa treaca prin scoala impreuna cu generatia lor

Este adevarat ca supradotatii trebuie sa interactioneze social cu cei din propria generatie, insa virsta lor cronologica nu corespunde cu virsta lor mentala, care poate fi mult mai mare. Sa pui un copil supradotat in aceeasi clasa cu alti copii cu virsta mentala mult mai mica decit a lui este un chin si o tortura pentru acel copil.

5.Supradotarea este ceva de invidiat

Marea majoritate a copiilor supradotati se simt neintelesi si izolati. Deseori sunt respinsi de catre societatea colegilor din cauza gusturilor si opiniilor lor prea adulte. Aceasta poate crea probleme psihice specifice, cum ar fi ADHD/ADD sau altele ce au o incidenta mai mare la copiii supradotati decit la ceilalti copii.

Acesta este un motiv in plus pentru care copii supradotati cer o atentie speciala."



alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

quote:


Au dificultati multi copii supradotati insa. Pentru ca scoala e gandita pentru copii cu un IQ normal. Ritmul si metodele de predare, gradul de stimulare a elevilor nu este cel bun pentru copii cu un IQ foarte mic sau cu unul foarte mare. Ei au nevoie de alte abordari - diferite desigur pentru cele doua extreme.
quote:



Dificultatile de adaptare ale copiilor supradotati vin din asa numita "asincronie" pe care acestia tind sa o dezvolte. Asincronia este dezvoltarea inegala a diferitelor abilitati.

"dezvoltarea asincrona a personalitatii, ce se manifest#259; prin trecerea mult mai rapida prin unele etape de dezvoltare a abilit#259;#355;ilor pe anumite directii de dezvoltare.
Din acest motiv copii supradotati prezinta abilitati neobisnuite în raport cu copii din generatia lor, desi nu prezinta si stabilitatea pe toate componentele dezvoltarii. Ei pot fi fragili pe unele direc#355;ii unde sunt la nivelul varstei cronologice si performanti pe alte directii unde sunt mult mai dezvoltati decat arata varsta lor cronologica.
Aceasta caracteristica a dezvoltarii copiilor supradotati #351;i talentati face de asemenea ca nevoia de educa#355;ie intr-un sistem sa fie diferentiata printr-o oferta deosebita fata de cea de masa. Pastrati împreun#259; cu genera#355;ia lor majoritatea copiilor supradotati sufer#259; traume majore din cauza inter-relationarii cu mediul lor social, deoarece au modele de univers diferite de cei din generatia lor, campuri de interes ce nu corespund cu ale generatiei lor #351;i nevoi de informare pe care nu le acopera sistemul scolar de masa."

alice

Mergi la inceput